abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215741675
Twee vragen voor wie ooit mee heeft gedaan aan de selectie voor de Premaster Geneeskunde in Groningen, dus het verkorte zij-instroom traject. Alvast heel erg bedankt!

1. Welk detailniveau wordt gevraagd voor de kennistoets? Ik heb zowel de pocket edition van Guyton & Hall als het uitgebreide boek. Gaat het om begrip of ook om het kennen van alle namen, getallen etc.?

2. Voor de non-cognitieve toets (situational judgement test): betreft het vragen over medische situaties die je als arts of student tegenkomt, of algemene dingen uit het dagelijks leven?

Met name die non-cognitieve toets is wat lastig voor te bereiden, alle tips zijn welkom!
  Manager PR/Moderator zondag 15 december 2024 @ 03:41:33 #2
269689 crew  Viv
pi_215872283
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 21:41 schreef Goldilock het volgende:
Twee vragen voor wie ooit mee heeft gedaan aan de selectie voor de Premaster Geneeskunde in Groningen, dus het verkorte zij-instroom traject. Alvast heel erg bedankt!

1. Welk detailniveau wordt gevraagd voor de kennistoets? Ik heb zowel de pocket edition van Guyton & Hall als het uitgebreide boek. Gaat het om begrip of ook om het kennen van alle namen, getallen etc.?

2. Voor de non-cognitieve toets (situational judgement test): betreft het vragen over medische situaties die je als arts of student tegenkomt, of algemene dingen uit het dagelijks leven?

Met name die non-cognitieve toets is wat lastig voor te bereiden, alle tips zijn welkom!
Geen ervaring mee (wel geneeskunde gestudeerd), maar ik kwam dit oude topic tegen waar je wellicht iets uit kan halen:

SES / Zij Instroom Geneeskunde (ZIG) 2017
pi_217116786
Heb je uiteindelijk de test gedaan? Ik wel haha, wat vond je ervan?
  Manager PR/Moderator vrijdag 21 maart 2025 @ 15:19:02 #4
269689 crew  Viv
pi_217130477
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 13:44 schreef Oana2001 het volgende:
Heb je uiteindelijk de test gedaan? Ik wel haha, wat vond je ervan?
@Goldilock is al een tijdje niet meer op FOK! geweest helaas!

Hoe verliep het voor jou? :)

Ik ben zelf nog uit de tijd dat je met een 8 gemiddeld op het vwo automatisch ingeloot werd voor geneeskunde aan de universiteit van je voorkeur. 8-)
pi_217248917
@Viv ging super goed!! Ik heb er sinds november voor gestudeerd. De cognitief toets had ik 4 of 5 fout vragen uit 86 en voor de non-cognitief toets ging het goed volgens mij: ik heb veel oefenvragen gedaan dus ja!
Nu afwachten tot april :)
  Manager PR/Moderator vrijdag 4 april 2025 @ 18:30:12 #6
269689 crew  Viv
pi_217287028
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 09:22 schreef Oana2001 het volgende:
@:Viv ging super goed!! Ik heb er sinds november voor gestudeerd. De cognitief toets had ik 4 of 5 fout vragen uit 86 en voor de non-cognitief toets ging het goed volgens mij: ik heb veel oefenvragen gedaan dus ja!
Nu afwachten tot april :)
Klinkt goed! Het is al april *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')