abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 30 november 2024 @ 10:16:11 #1
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_215721487
quote:
Een vrouw hoeft niet onderdanig te zijn, maar wel vrouwelijk.
Ik vind dat Nederlandse vrouwen vaak niet vrouwelijk zijn.
Ook al vind ik dat de autochtone Nederlandse vrouw tot de mooiste vrouwen van de wereld behoren, maar dat is uiteraard een voorkeur omdat ik dat ook ben een autochtone Nederlander.

Je merkt dat vrouwen steeds vrouwelijker worden als je met de auto naar het Oosten rijdt.

Deelt u deze mening?
Een onverwacht succesvol controversieel topic over de vrouwelijkheid van Nederlandse vrouwen.

:P

nieuw deel geopend omdat ik berichten kreeg dat het blijkbaar niet helemaal werkte om een nieuw deel te openen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_215721498
Toch wel bijzonder dat je zonder dit topic te kennen al weet wie de TS is na het zien van de OP
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_215721620
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 10:17 schreef Fok-it het volgende:
Toch wel bijzonder dat je zonder dit topic te kennen al weet wie de TS is na het zien van de OP
Gelukkig wijkt jouw mening nooit af van de meerderheid.
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
pi_215721631
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 10:30 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Behoorlijk vaak kan ik je melden
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_215721644
Ook over vrouwen overigens

SEX / Aparte dingen die je sexy vindt.
pi_215721919
In dit topic zijn er een aantal mannen die het zien als aanval op hun vrouwelijke landgenoten wanneer deze als niet vrouwelijk worden weggezet. Ze zien dit haast als een belediging en hieruit maak ik op dat vrouwelijke vrouwen dus wel als positief worden gezien.

Het valt me ook op dat vrouwen in dit topic het soms zien als (persoonlijke) aanval wanneer ze al niet vrouwelijk worden neergezet. Hieruit kan worden opgemaakt dat ze dus eigenlijk wel vrouwelijk willen zijn of het in ieder geval niet zien als iets negatiefs.

De irritatie ontstaat mijn inziens vooral wanneer vrouwen uit andere landen (meer richting het Oosten van Europa, zoals TS beschrijft) als vrouwelijker worden neergezet. Alsof het een soort bedreiging is.

Door deze ergernis zijn een aantal users hier geneigd om het erg op de man spelen.
Maar de essentie van het topic wordt daardoor niet besproken.

Concluderend denk ik dat veel vrouwen zichzelf wel vrouwelijk vinden, maar de definitie verschilt. Wat betekent het eigenlijk, vrouwelijkheid? Op welke manier willen vrouwen vrouwelijk zijn. Op welke manier willen mannen dat vrouwen vrouwelijk zijn?

Heeft het te maken met kleding, schoeisel, make-up, taalgebruik, gedrag, fitheid, uitstraling, haarstijl, etc. Dat is iets wat besproken kan worden. Wanneer hier meer duidelijkheid over is kan men hier nader tot elkaar komen. Ook als men andere definities van vrouwelijkheid er op nahouden.

Voorbeeld: misschien vinden veel vrouwen onafhankelijkheid zeer vrouwelijk en TS niet, dan concludeert hij dat deze vrouwen vrouwelijkheid missen. Dan is het logisch dat deze vrouwen zich niet herkennen in die uitspraak.
Maar het is dan in ieder geval goed om deze zaken inhoudelijk te bespreken en niet proberen andere users persoonlijk aan te vallen.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_215722520
Zo gaan we niet beginnen...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zaterdag 30 november 2024 @ 13:56:25 #8
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_215723020
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 10:30 schreef Viesdik het volgende:

[..]
De meerderheid van de wereld vindt Nederlandse vrouwen meer dan prima inderdaad. :Y)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_215724465
quote:
16s.gif Op zaterdag 30 november 2024 13:56 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
De meerderheid van de wereld vindt Nederlandse vrouwen meer dan prima inderdaad. :Y)
Denk wel top 10 materiaal voor menig ander land inderdaad
  zaterdag 30 november 2024 @ 17:27:42 #10
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_215724965
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 16:29 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Denk wel top 10 materiaal voor menig ander land inderdaad
Graag volledige top 10.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_215728470
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 17:27 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Graag volledige top 10.
Noord-Koreaans
Vietnamees
Thais
Roemeens
Somalisch
Tongaans
  zondag 1 december 2024 @ 01:53:42 #12
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_215730094
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 22:31 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Noord-Koreaans
Vietnamees
Thais
Roemeens
Somalisch
Tongaans
@tong80
Dit zijn er 6!
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_215731038
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2024 19:12 schreef MissButterflyy het volgende: [..] Nee hoor, het komt vooral doordat vrouwen onafhankelijker zijn van mannen, nu meestal werken en niet meer thuis zitten. Er wordt meer gescheiden en de vrouw hakt meestal de knoop door. Ik weet niet of vrouwen meer ontevreden zijn of emotioneler, het kan ook zijn dat mannen langer doorsukkelen terwijl ze ook niet te tevreden zijn. Een relatie is gewoon niet goed als 1 van de 2 de relatie wil beëindigen. Het is dan niet zo dat het dan aan de onvrede van de ander ligt.
Mannen en vrouwen zijn onafhankelijker van elkaar tegenwoordig, dus ik zie niet hoe dat verklaren kan dat vrouwen vaker de stekker eruit trekken.

Wat overigens ook een duidelijke rol speelt in de hogere scheidingsaanvragen van vrouwen is dat vrouwen mannen laten vallen als ze wind tegen hebben in hun leven, terwijl mannen hun vrouw in beginsel niet verlaten.

De 3 belangrijkste redenen voor vrouwen om scheiding aan te vragen: 1. man krijgt een mentale inzinking, 2. Bedrijf van de man gaat over de kop, 3. Overige reden waardoor een man financieel de mist in gaat.

Chris Rock sloeg de spijker als eens op de kop toen hij zei: vrouwen en kinderen krijgen onvoorwaardelijke liefde. Een man krijgt alleen liefde zo lang hij voorziet in de financiële behoeftes.
  zondag 1 december 2024 @ 09:14:23 #14
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215731168
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2024 09:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Mannen en vrouwen zijn onafhankelijker van elkaar tegenwoordig, dus ik zie niet hoe dat verklaren kan dat vrouwen vaker de stekker eruit trekken.

Wat overigens ook een duidelijke rol speelt in de hogere scheidingsaanvragen van vrouwen is dat vrouwen mannen laten vallen als ze wind tegen hebben in hun leven, terwijl mannen hun vrouw in beginsel niet verlaten.

De 3 belangrijkste redenen voor vrouwen om scheiding aan te vragen: 1. man krijgt een mentale inzinking, 2. Bedrijf van de man gaat over de kop, 3. Overige reden waardoor een man financieel de mist in gaat.

Chris Rock sloeg de spijker als eens op de kop toen hij zei: vrouwen en kinderen krijgen onvoorwaardelijke liefde. Een man krijgt alleen liefde zo lang hij voorziet in de financiële behoeftes.
Wat een hoop vooroordelen. Er zijn ook genoeg relaties waarbij vrouwen meer verdienen, zeker tegenwoordig waarbij vrouwen financieel onafhankelijker zijn. Ik neem dit artikel wat pas geleden is geplaatst meer serieus dan de mening van Chris Rock. :')

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ze-ook-meer-a4874766

Mannen hebben meer baat bij een liefdesrelatie dan vrouwen – en als het uitgaat lijden ze ook meer

ACHTERGROND
Psychologie Mannen worden sneller verliefd dan vrouwen. En ze kunnen er ook minder goed tegen om alleenstaand te zijn.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zondag 1 december 2024 @ 09:16:15 #15
438527 MissButterflyy
pi_215731190
De auteurs bieden ook een verklaring voor hun toch wel contra-intuïtieve resultaat. Mannen, blijkt ook uit onderzoek, leren vaak al op jonge leeftijd dat het niet wenselijk is als ze zich kwetsbaar opstellen. Daardoor praten mannen minder vaak dan vrouwen over hun problemen met vrienden, vriendinnen, familie of collega’s. Intimiteit en emotionele steun zijn belangrijke menselijke basisbehoeften – en daarvoor zijn mannen dus sterker afhankelijk van hun romantische relaties dan vrouwen.

Daarnaast zijn relaties ook in praktische zin gemiddeld prettiger voor mannen. Vrouwen nemen bij samenwonen gemiddeld het grootste deel van de huishoudelijke taken op zich, waardoor mannen meer tijd hebben voor leukere dingen.
En vrouwen lopen een groter risico op ernstig fysiek geweld binnen een relatie. Dat haalt het gemiddelde positieve effect van een relatie voor vrouwen natuurlijk ook omlaag.
  zondag 1 december 2024 @ 09:33:05 #16
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_215731403
quote:

[..]

Waar komt al deze wijsheid vandaan?
pi_215731484
quote:

[..]

Kun je even aangeven op welke onderzoeken je dit baseert? Of is dit weer anekdotisch bewijs as usual?
pi_215731489
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2024 09:14 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wat een hoop vooroordelen. Er zijn ook genoeg relaties waarbij vrouwen meer verdienen, zeker tegenwoordig waarbij vrouwen financieel onafhankelijker zijn. Ik neem dit artikel wat pas geleden is geplaatst meer serieus dan de mening van Chris Rock. :')

Mannen hebben meer baat bij een liefdesrelatie dan vrouwen – en als het uitgaat lijden ze ook meer

ACHTERGROND
Psychologie Mannen worden sneller verliefd dan vrouwen. En ze kunnen er ook minder goed tegen om alleenstaand te zijn.
En dit is de onderliggende literatuurstudie: https://osf.io/chzna
De onderzoeksresultaten daarvan staan haaks op de beweringen van VEM. :T
pi_215731847
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2024 09:14 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

ACHTERGROND
Ik baseer mij op data terzijde. CR was slechts een leuke toevoeging.

75% van de vrouwen vindt de sociaal economische status van hun partner belangrijk, tegenover 25% van de mannen.

Dat mannen minder goed bestand zijn tegen alleenstaand zijn is precies een uitvloeisel van hoe we tegen mannen die minder succesvol of eenzaam zijn aankijken tov vrouwen. Vrouwen hebben een beter opvangnet. Op heel veel fronten.
pi_215731875
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2024 09:16 schreef MissButterflyy het volgende:
De auteurs bieden ook een verklaring voor hun toch wel contra-intuïtieve resultaat. Mannen, blijkt ook uit onderzoek, leren vaak al op jonge leeftijd dat het niet wenselijk is als ze zich kwetsbaar opstellen. Daardoor praten mannen minder vaak dan vrouwen over hun problemen met vrienden, vriendinnen, familie of collega’s. Intimiteit en emotionele steun zijn belangrijke menselijke basisbehoeften – en daarvoor zijn mannen dus sterker afhankelijk van hun romantische relaties dan vrouwen.

Daarnaast zijn relaties ook in praktische zin gemiddeld prettiger voor mannen. Vrouwen nemen bij samenwonen gemiddeld het grootste deel van de huishoudelijke taken op zich, waardoor mannen meer tijd hebben voor leukere dingen.
En vrouwen lopen een groter risico op ernstig fysiek geweld binnen een relatie. Dat haalt het gemiddelde positieve effect van een relatie voor vrouwen natuurlijk ook omlaag.
Recent nog bleek dat het meer vrije tijd niet klopt (artikel op Geenstijl nav data van het CBS).

Overigens, niet alleen recentelijk. Mannen besteden meer tijd aan arbeid + zorg dan vrouwen.
pi_215731898
quote:
15s.gif Op zondag 1 december 2024 09:33 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Waar komt al deze wijsheid vandaan?
Scott Galloway. Die vaak over dit soort onderwerpen praat en die zijn geld ook verdient met verzamelen en verkopen van dit soort data.
pi_215731918
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 09:42 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Kun je even aangeven op welke onderzoeken je dit baseert? Of is dit weer anekdotisch bewijs as usual?
Ik baseer mij altijd op data, dus deze vileine ad hominem mag je in je reet steken.
pi_215731927
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 09:43 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
En dit is de onderliggende literatuurstudie: https://osf.io/chzna
De onderzoeksresultaten daarvan staan haaks op de beweringen van VEM. :T
Laat dat dan maar even met een precies verwijzing naar data zien.
  zondag 1 december 2024 @ 10:24:23 #24
438527 MissButterflyy
pi_215731992
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 10:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik baseer mij op data terzijde. CR was slechts een leuke toevoeging.

75% van de vrouwen vindt de sociaal economische status van hun partner belangrijk, tegenover 25% van de mannen.

Dat mannen minder goed bestand zijn tegen alleenstaand zijn is precies een uitvloeisel van hoe we tegen mannen die minder succesvol of eenzaam zijn aankijken tov vrouwen. Vrouwen hebben een beter opvangnet. Op heel veel fronten.
Dat betekent nog niet dat vrouwen hun man laten vallen als ze arbeidsongeschikt worden. En jij doet wel alsof dat de reden is dat vrouwen willen scheiden. Het inkomen is er niet meer en ze is weg. Kun je dat onderbouwen met cijfers of zijn dat de cijfers van een ontwikkelingsland?
  zondag 1 december 2024 @ 10:24:43 #25
438527 MissButterflyy
pi_215731999
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 10:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Laat dat dan maar even met een precies verwijzing naar data zien.
Dit is een wetenschappelijk onderzoek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')