Een onverwacht succesvol controversieel topic over de vrouwelijkheid van Nederlandse vrouwen.quote:Een vrouw hoeft niet onderdanig te zijn, maar wel vrouwelijk.
Ik vind dat Nederlandse vrouwen vaak niet vrouwelijk zijn.
Ook al vind ik dat de autochtone Nederlandse vrouw tot de mooiste vrouwen van de wereld behoren, maar dat is uiteraard een voorkeur omdat ik dat ook ben een autochtone Nederlander.
Je merkt dat vrouwen steeds vrouwelijker worden als je met de auto naar het Oosten rijdt.
Deelt u deze mening?
Gelukkig wijkt jouw mening nooit af van de meerderheid.quote:Op zaterdag 30 november 2024 10:17 schreef Fok-it het volgende:
Toch wel bijzonder dat je zonder dit topic te kennen al weet wie de TS is na het zien van de OP
Behoorlijk vaak kan ik je meldenquote:Op zaterdag 30 november 2024 10:30 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Gelukkig wijkt jouw mening nooit af van de meerderheid.
De meerderheid van de wereld vindt Nederlandse vrouwen meer dan prima inderdaad.quote:Op zaterdag 30 november 2024 10:30 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Gelukkig wijkt jouw mening nooit af van de meerderheid.
Denk wel top 10 materiaal voor menig ander land inderdaadquote:Op zaterdag 30 november 2024 13:56 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
De meerderheid van de wereld vindt Nederlandse vrouwen meer dan prima inderdaad.
Graag volledige top 10.quote:Op zaterdag 30 november 2024 16:29 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Denk wel top 10 materiaal voor menig ander land inderdaad
Noord-Koreaansquote:
@tong80quote:Op zaterdag 30 november 2024 22:31 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Noord-Koreaans
Vietnamees
Thais
Roemeens
Somalisch
Tongaans
Mannen en vrouwen zijn onafhankelijker van elkaar tegenwoordig, dus ik zie niet hoe dat verklaren kan dat vrouwen vaker de stekker eruit trekken.quote:Op woensdag 27 november 2024 19:12 schreef MissButterflyy het volgende: [..] Nee hoor, het komt vooral doordat vrouwen onafhankelijker zijn van mannen, nu meestal werken en niet meer thuis zitten. Er wordt meer gescheiden en de vrouw hakt meestal de knoop door. Ik weet niet of vrouwen meer ontevreden zijn of emotioneler, het kan ook zijn dat mannen langer doorsukkelen terwijl ze ook niet te tevreden zijn. Een relatie is gewoon niet goed als 1 van de 2 de relatie wil beëindigen. Het is dan niet zo dat het dan aan de onvrede van de ander ligt.
Wat een hoop vooroordelen. Er zijn ook genoeg relaties waarbij vrouwen meer verdienen, zeker tegenwoordig waarbij vrouwen financieel onafhankelijker zijn. Ik neem dit artikel wat pas geleden is geplaatst meer serieus dan de mening van Chris Rock.quote:Op zondag 1 december 2024 09:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mannen en vrouwen zijn onafhankelijker van elkaar tegenwoordig, dus ik zie niet hoe dat verklaren kan dat vrouwen vaker de stekker eruit trekken.
Wat overigens ook een duidelijke rol speelt in de hogere scheidingsaanvragen van vrouwen is dat vrouwen mannen laten vallen als ze wind tegen hebben in hun leven, terwijl mannen hun vrouw in beginsel niet verlaten.
De 3 belangrijkste redenen voor vrouwen om scheiding aan te vragen: 1. man krijgt een mentale inzinking, 2. Bedrijf van de man gaat over de kop, 3. Overige reden waardoor een man financieel de mist in gaat.
Chris Rock sloeg de spijker als eens op de kop toen hij zei: vrouwen en kinderen krijgen onvoorwaardelijke liefde. Een man krijgt alleen liefde zo lang hij voorziet in de financiële behoeftes.
Waar komt al deze wijsheid vandaan?quote:Op zondag 1 december 2024 09:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat overigens ook een duidelijke rol speelt in de hogere scheidingsaanvragen van vrouwen is dat vrouwen mannen laten vallen als ze wind tegen hebben in hun leven, terwijl mannen hun vrouw in beginsel niet verlaten.
De 3 belangrijkste redenen voor vrouwen om scheiding aan te vragen: 1. man krijgt een mentale inzinking, 2. Bedrijf van de man gaat over de kop, 3. Overige reden waardoor een man financieel de mist in gaat.
Kun je even aangeven op welke onderzoeken je dit baseert? Of is dit weer anekdotisch bewijs as usual?quote:Op zondag 1 december 2024 09:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En dit is de onderliggende literatuurstudie: https://osf.io/chznaquote:Op zondag 1 december 2024 09:14 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat een hoop vooroordelen. Er zijn ook genoeg relaties waarbij vrouwen meer verdienen, zeker tegenwoordig waarbij vrouwen financieel onafhankelijker zijn. Ik neem dit artikel wat pas geleden is geplaatst meer serieus dan de mening van Chris Rock.![]()
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ze-ook-meer-a4874766
Mannen hebben meer baat bij een liefdesrelatie dan vrouwen – en als het uitgaat lijden ze ook meer
ACHTERGROND
Psychologie Mannen worden sneller verliefd dan vrouwen. En ze kunnen er ook minder goed tegen om alleenstaand te zijn.
Ik baseer mij op data terzijde. CR was slechts een leuke toevoeging.quote:Op zondag 1 december 2024 09:14 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat een hoop vooroordelen. Er zijn ook genoeg relaties waarbij vrouwen meer verdienen, zeker tegenwoordig waarbij vrouwen financieel onafhankelijker zijn. Ik neem dit artikel wat pas geleden is geplaatst meer serieus dan de mening van Chris Rock.![]()
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ze-ook-meer-a4874766
Mannen hebben meer baat bij een liefdesrelatie dan vrouwen – en als het uitgaat lijden ze ook meer
ACHTERGROND
Psychologie Mannen worden sneller verliefd dan vrouwen. En ze kunnen er ook minder goed tegen om alleenstaand te zijn.
Recent nog bleek dat het meer vrije tijd niet klopt (artikel op Geenstijl nav data van het CBS).quote:Op zondag 1 december 2024 09:16 schreef MissButterflyy het volgende:
De auteurs bieden ook een verklaring voor hun toch wel contra-intuïtieve resultaat. Mannen, blijkt ook uit onderzoek, leren vaak al op jonge leeftijd dat het niet wenselijk is als ze zich kwetsbaar opstellen. Daardoor praten mannen minder vaak dan vrouwen over hun problemen met vrienden, vriendinnen, familie of collega’s. Intimiteit en emotionele steun zijn belangrijke menselijke basisbehoeften – en daarvoor zijn mannen dus sterker afhankelijk van hun romantische relaties dan vrouwen.
Daarnaast zijn relaties ook in praktische zin gemiddeld prettiger voor mannen. Vrouwen nemen bij samenwonen gemiddeld het grootste deel van de huishoudelijke taken op zich, waardoor mannen meer tijd hebben voor leukere dingen. En vrouwen lopen een groter risico op ernstig fysiek geweld binnen een relatie. Dat haalt het gemiddelde positieve effect van een relatie voor vrouwen natuurlijk ook omlaag.
Scott Galloway. Die vaak over dit soort onderwerpen praat en die zijn geld ook verdient met verzamelen en verkopen van dit soort data.quote:
Ik baseer mij altijd op data, dus deze vileine ad hominem mag je in je reet steken.quote:Op zondag 1 december 2024 09:42 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Kun je even aangeven op welke onderzoeken je dit baseert? Of is dit weer anekdotisch bewijs as usual?
Laat dat dan maar even met een precies verwijzing naar data zien.quote:Op zondag 1 december 2024 09:43 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
En dit is de onderliggende literatuurstudie: https://osf.io/chzna
De onderzoeksresultaten daarvan staan haaks op de beweringen van VEM.
Dat betekent nog niet dat vrouwen hun man laten vallen als ze arbeidsongeschikt worden. En jij doet wel alsof dat de reden is dat vrouwen willen scheiden. Het inkomen is er niet meer en ze is weg. Kun je dat onderbouwen met cijfers of zijn dat de cijfers van een ontwikkelingsland?quote:Op zondag 1 december 2024 10:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik baseer mij op data terzijde. CR was slechts een leuke toevoeging.
75% van de vrouwen vindt de sociaal economische status van hun partner belangrijk, tegenover 25% van de mannen.
Dat mannen minder goed bestand zijn tegen alleenstaand zijn is precies een uitvloeisel van hoe we tegen mannen die minder succesvol of eenzaam zijn aankijken tov vrouwen. Vrouwen hebben een beter opvangnet. Op heel veel fronten.
Dit is een wetenschappelijk onderzoek.quote:Op zondag 1 december 2024 10:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Laat dat dan maar even met een precies verwijzing naar data zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |