Een sportschool met douchemuntjes?quote:Op dinsdag 3 december 2024 17:57 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
???
Nee gewoon in de haven.
En zelfs op sportschool heb je muntjes
Anders wel op een camping.
Al 53 jaar.quote:Op woensdag 4 december 2024 08:44 schreef BertV het volgende:
boeie, ik ga toch altijd in bad.
edit: ow, wacht, ik ben niet de eerste. Even wat gewichtigs zeggen: ons geld is kapot.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan staat er doodleuk :"We zien eigenlijk dat al twee decennia het waterverbruik vrij constant is, dus niet stijgt. Dat is vreemd, aangezien de bevolking wel is toegenomen."
Dus eigenlijk is het grootverbruik dus kennelijk zo ver toegenomen dat de waterbedrijven janken dat er een water tekort is, maar wordt het (het zal eens niet) afgewenteld op het volk, dat moet vooral zuinig zijn met water en waterbesparende maatregelen nemen, terwijl dus de afgelopen 20 jaar het verbruik amper is toegenomen
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
Ja, iedereen lijkt te denken "het zal mijn tijd wel duren" tot je gaat beseffen dat je pensioen (als je nog tientallen jaren te gaan hebt) een onmogelijk iets is.quote:
quote:Op woensdag 4 december 2024 09:51 schreef YuckFou het volgende:
Dreigend watertekort dwingt tot innovatie: ‘Aanbod kan niet veel verder uitbreiden’
Aldus een artikel op BNR vandaag, heel verhaal eronder, want huilie van de waterbedrijvenInteressant! Dat doen we dus goed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan staat er doodleuk :"We zien eigenlijk dat al twee decennia het waterverbruik vrij constant is, dus niet stijgt. Dat is vreemd, aangezien de bevolking wel is toegenomen."
Dus eigenlijk is het grootverbruik dus kennelijk zo ver toegenomen dat de waterbedrijven janken dat er een water tekort is, maar wordt het (het zal eens niet) afgewenteld op het volk, dat moet vooral zuinig zijn met water en waterbesparende maatregelen nemen, terwijl dus de afgelopen 20 jaar het verbruik amper is toegenomenI make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Dreigend watertekort dwingt tot innovatie: ‘Aanbod kan niet veel verder uitbreiden’
Aldus een artikel op BNR vandaag, heel verhaal eronder, want huilie van de waterbedrijvenVergeet niet dat we nog decennia last hebben van al het gif dat de industrie (pfas o.a.) en vooral de BBB-landbouw (glyfosaat en vele andere giftige stoffen) de grond in gedumpt hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan staat er doodleuk :"We zien eigenlijk dat al twee decennia het waterverbruik vrij constant is, dus niet stijgt. Dat is vreemd, aangezien de bevolking wel is toegenomen."
Dus eigenlijk is het grootverbruik dus kennelijk zo ver toegenomen dat de waterbedrijven janken dat er een water tekort is, maar wordt het (het zal eens niet) afgewenteld op het volk, dat moet vooral zuinig zijn met water en waterbesparende maatregelen nemen, terwijl dus de afgelopen 20 jaar het verbruik amper is toegenomen
Aldus een artikel op BNR vandaag, heel verhaal eronder, want huilie van de waterbedrijvenZoals ik al stelde bedrijven worden gematst tov particulieren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan staat er doodleuk :"We zien eigenlijk dat al twee decennia het waterverbruik vrij constant is, dus niet stijgt. Dat is vreemd, aangezien de bevolking wel is toegenomen."
Al moet ik zeggen dat hier de verhouding minder scheef was dan ik dacht.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
Goede nuance verhouding is anders dan ik dacht. Van het leidingwater gaat 67% naar de huishoudens.quote:Op dinsdag 3 december 2024 09:35 schreef knoopie het volgende:
[..]
Datacenters gebruiken (soms) water voor de koeling. Maar dat is echt niet de grootste waterverbruiker in Nederland. Over het algemeen gebruiken ze enkel water op het moment dat het echt warm wordt. Dan gebruiken ze het verdampen van water als efficiënte extra koeling.
Natuurlijk is het mooi als datacenters minder water verbruiken, maar er zijn genoeg industrietakken waar een stuk meer water te besparen valt. ICT verbruikte in 2021 1 miljoen m3 water. Maar de petrochemische industrie verbruikte 20 miljoen m3, overige chemische industrie 40 miljoen m3.
Het CBS heeft daar data van: https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/82883NED
Alle particuliere huishoudens verbruikten 800 miljoen m3 in 2021. Dus als het echt om een keuze tussen die twee zou gaan (wat natuurlijk helemaal niet zo is, maar dat was jouw stelling), dan zou het de keuze zijn tussen per jaar ongeveer 120 liter water minder verbruiken per huishouden, of een jaar lang geen Netflix, Google en Spotify. Helemaal als je bedenkt dat ongeveer een kwart van perfect goed drinkwater gebruikt wordt om de wc door te spoelen, dan relativeert dat voor mij wel het gebruik van water door datacenters. Gebruik iets vaker de spaarknop bij het doorspoelen, en je hoeft geen slecht geweten meer te hebben vanwege datacenters.
quote:Door droogte, vervuiling en een grotere vraag dreigt er een groot drinkwatertekort in Nederland. Technische innovaties zouden een oplossing kunnen zijn om de vraag naar water in Nederland te verminderen, zo stelt Erik Ansink, universitair hoofddocent aan de Vrije Universiteit in economenvakblad ESB. ‘In principe kunnen de vergunningen voor waterbedrijven worden uitgebreid, maar dat gaat ten koste van sectoren als de landbouw en natuur.’ Dus moet er niet gekeken worden naar de aanbodzijde, maar de kant van de vraag naar water
Mij werd verteld dat je in dit geval naar de relatieve stijging moet kijken, en niet naar de absolute stijging.quote:Op woensdag 4 december 2024 14:25 schreef ootjekatootje het volgende:
Net bericht binnen dat onze maandlasten met ¤3,11 stijgen, nou dat overleven we ook wel weer.
Storm in een glas water.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |