abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215709293
Ik ben niet links of multikul, maar dit vind ik belachelijk en mensen tegen elkaar uitspelen.

quote:
Een uitgelekte interne mail van de schoolleiding, waarin een onwettig verbod op bidden tijdens pauzes werd aangekondigd, zette afgelopen week de verhoudingen op scherp bij de Zadkine-scholengroep in Rotterdam. Dit meldt het Algemeen Dagblad.

Het voorgenomen verbod werd na protest van het personeel ingetrokken, maar de gemoederen zijn nog niet bedaard. In de mail, die het AD heeft ingezien, stond dat de school wilde ‘handhaven’ op ‘actieve geloofsbelijdenis’, bijvoorbeeld door directeuren instructies te geven om collega’s aan te spreken op hun gedrag.

Enkele van die richtlijnen waren:

‘Stoor niet tijdens het gebed, maar wacht tot de medewerker klaar is met bidden’
‘Geef aan dat het binnen Zadkine niet is toegestaan om te bidden’
‘Stel geen ruimte beschikbaar’
De mail zou zijn verstuurd op 11 oktober, meldt het AD.

In de tussentijd zou een medewerker tijdens het gebed al zijn gestoord door een leidinggevende, wat leidde tot een flinke discussie en gespannen relaties op de werkvloer.

Het botert al langer niet tussen de medewerkers en leidinggevenden van de Zadkine-scholen. Medewerkers en studenten hebben herhaaldelijk, maar tevergeefs, om stilteruimtes gevraagd.

De voorzitter van het college van bestuur, Marloes de Vries, noemt het een ‘ingewikkeld debat’ dat tijd nodig heeft.

In het vraaggesprek zegt ze dat er al een ‘huiskamer’ voor iedereen is. Op de vraag of daar ook gebeden mag worden, antwoordt de voorzitter: ‘Als iemand die christelijk is daar een boterham wil eten, kan het zijn dat hij zijn handen vouwt voordat hij begint. Dat kun je in een huiskamer doen, natuurlijk.’

Op de vraag of een moslim daar ook mag bidden op een gebedskleedje, luidt haar antwoord ontkennend. ‘Op dit moment is dat niet wenselijk. We willen op dit moment een neutrale plek zijn, voor alles en iedereen.’

Het AD vraagt of dat niet discriminerend is. De Vries legt dan de islam uit: ‘Het is niet zo dat moslims absoluut niet zouden kunnen bidden. In het islamitische geloof zijn er verschillende manieren om dat te doen. Dat is niet alleen met het gebedskleed uitrollen en zo. Het kan ook op de manier van het christelijke geloof, alleen dan met een ander handgebaar. Daar verdiepen we ons echt wel in.’

https://dekanttekening.nl(...)erbod-op-bidden/?amp
pi_215709395
_O- _O-
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_215709664
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 13:39 schreef probeer het volgende:

[..]
Dit ja. Maar de usual suspects willen weer graag doen alsof de moslims weer boos zijn omdat ze niet krijgen wat ze eisen.

Er wordt in het artikel zelf, verdomme niet eens een specifieke religie genoemd. En kijk waar de reacties toch weer over gaan ... Triest.
Ik mag je graag.

Maar mijn goedheid wat een naïviteit zodra de islam om de hoek komt kijken.

Mijn ervaring?

Op mijn eigen werkplaats, in mijn eigen zgn. neutrale stilteruimte (waar geen enkel ander boek ligt dan de koran, waar matten liggen en instructies om naar het oosten te bidden), 'onrein' genoemd worden omdat ik het waagde twee moslims te storen in hun gebed met mijn aanwezigheid. Ik had namelijk een rozenkransje bij me.

Tweedens: driekwart van de familie van een aangetrouwde Marokkaanse, die wegens haar geloofsafval al mocht rekenen op ostracisme, heb ik nog nooit gezien: ketterse Hollanders en zo... de intolerantie en discriminatie kwam in ieder geval niet van onze kant.

Derdens: wat vind je ervan dat de UvA, dat pretendeert een universiteit te zijn, gebedsruimtes heeft met op sekse gescheiden ingangen?

Het wordt onderhand eens tijd om die oogkleppen af te doen. Dit gezeik in R'dam is weer een mooi voorbeeld van hoe heel seculier Nederland (EN DAARMEE BEDOEL IK JUIST MAROKKAANSE EN TURKSE NEDERLANDERS DIE EVENEENS KLAAR ZIJN MET RELIGIE) wederom moet buigen voor een religie die in alles net zo intolerant, zo niet intoleranter is dan het christendom, waar 'progressieven' maar wat graag kritiek op leveren.

Die oh zo nette, beleefde, lieve biddende collega's, probeer, geloven net als het gros van de katholieken en gereformeerden, dat jij en ik brandhout zijn voor de hel. Dat homo's niet deugen. Dat vrouwen ondergeschikt zijn aan de man.

Daar moet ik respect voor hebben? Begrip? Tolerantie?

Ik moet staan juichen bij werkplaatsen waar dat gedachtegoed gefaciliteerd wordt?

Is dergelijke bronstijd-ideologie echt zo belangrijk voor je, vertrek, ga naar een islamitische heilstaat naar keus. Keus genoeg.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215709732
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 20:38 schreef probeer het volgende:
Op hun eigen kleedje op een stukje grond waar ze anderen niet in de weg zitten? Geen enkele rechter gaat een werkgever gelijk geven in zo'n verbod.
Maar nu 10, 20, 50 kleedjes. Op 10, 20, 50 stukjes grond.
pi_215709750
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 20:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Vergelijk je nu het bidden zelf met de azan?
Wie schermde er nu met 'religieuze vrijheden' (en daar dan een verbod op)? Bidden is er een van, de azan ook.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2024 19:48:35 ]
pi_215709782
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 20:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Vergelijk je nu het bidden zelf met de azan?
Geloof jij in de hel, ja of nee?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215709811
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 19:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ben jij een Christen ja of nee?
pi_215709831
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 19:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ja, en ik geloof niet in een hel.

Jij?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215709833
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 19:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 19:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Is dit NWS ja of nee?

Get a room :{w

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2024 19:54:00 ]
pi_215709848
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 19:53 schreef r_one het volgende:

[..]
[..]
Is dit NWS ja of nee?
Ja.

Daarom is deze vraag legitiem...

Mensen die geloven dat er een godheid is die zijn eigen schepselen tot in alle eeuwigheid laat martelen omdat ze een bepaald boek niet tot de letter opvolgen, en zich tevens met politiek en maatschappij bezighouden, mag je kritisch bevragen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215709852
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 19:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, en ik geloof niet in een hel.

Jij?
Dus iedereen gaat naar de hemel? Ook Osama Bin Laden?
pi_215709853
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 20:28 schreef probeer het volgende:

[..]
Nou, laten we eerlijk blijven ... Dat is louter hoe onze radicaal rechtse mede-FoK!-ers het graag zouden zien; een zeer selectieve vrijheid van religie. Lang leve de Nederlandse waarden, (en fuck het humanisme)!

Maar dat is niet iets wat door die onderwijsstelling beweerd wordt.
Jij maalt om humanisme, ja?

Dan zou ik me wat minder druk maken om die drie christenen die Nederland nog telt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215709856
quote:
10s.gif Op donderdag 28 november 2024 19:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Dus iedereen gaat naar de hemel? Ook Osama Bin Laden?
Je gelooft in de hel?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215709858
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 19:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja.

Daarom is deze vraag legitiem...

Mensen die geloven dat er een godheid is die zijn eigen schepselen tot in alle eeuwigheid laat martelen omdat ze een bepaald boek niet tot de letter opvolgen, en zich tevens met politiek en maatschappij bezighouden, mag je kritisch bevragen.
Je eigen definitie van de hel projecteren op anderen is wel een dingetje hier.
pi_215709863
quote:
10s.gif Op donderdag 28 november 2024 19:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Je eigen definitie van de hel projecteren op anderen is wel een dingetje hier.
Beantwoord gewoon de vraag.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215709865
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 19:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Je gelooft in de hel?
Osama gaat dus naar de hemel? Gezellig, hoop dat je t.z.t. met hem een borreltje kan doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2024 19:56:51 ]
pi_215709881
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 20:03 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik vind dat ook. Zelfs het tweede deel van die zin.

En als het daarbij was gebleven ("wij gaan als school geen gebedsruimtes faciliteren") dan was het hooguit een interne discussie gebleven. Zoals dus ook al een poosje het geval is, aldus het artikel.

Mijn werkgever (een zeer linkse en liberale instelling) heeft ook geen gebedsruimtes. Wel een kamertje waar vrouwen eventueel kunnen kolven. Er zullen vast en zeker mensen zijn die wel gebedsruimtes willen, en het staat ze geheel vrij om dat te verzoeken. Maar het antwoord is en blijft "nee, doen we niet".

En dat is he-le-maal prima. Een werkgever hoeft actief religieuze uitingen niet te faciliteren.

Maar een werkgever die werknemers in hun pauze zaken wil gaan verbieden, dat is van een andere orde.

Al ga ik in mijn pauze naar de hoeren. Dat gaat mijn werkgever geen ene fuck aan.

Zolang ik anderen er niet mee lastig val (en NERGENS in dit artikel valt op te maken dat deze biddende mensen dat wél doen, er wordt zelfs benadrukt dat de huidige situatie is dat die biddende mensen zichzelf daarvoor terugtrekken / even afzonderen) en het geen negatief effect op mijn werk heeft, kan de werkgever tijdens mijn pauzes de rambam krijgen.
[..]
Mensen die het niet leuk vinden dat hun werkgever ze in hun pauze denkt te mogen vertellen of ze wel of niet mogen bidden, moeten ophoepelen naar een ander land?

Een land zonder wetgeving mbt arbeidsrecht (je pauze is van jou) en vrijheid van religie (en dus om in eigen tijd wel of niet te bidden)?
[..]
Dat blijkt nergens uit het artikel. Dat is wat jullie er weer van gemaakt hebben. Want er wonen veel moslims in/rond Rotterdam.
Als jij in de pauze met een hoer wil seksen, dan moet je maar even naar een geschikte en daarvoor bestemde locatie met hoeren toe ja. Jouw baas hoeft geen peeskamertje voor jou te regelen.

Als jij in de pauze jouw geloof wil praktiseren, dan moet je maar even naar een geschikte en daarvoor bestemde locatie met gebedsruimte toe ja.
Jouw baas hoeft gebedsruimte voor jou te regelen.

Onze maatschappij (scholing/werk) draait al tijden prima op specifiek toegewezen locaties voor het uitoefenen van religie. Als jou dat niet zint, dan moet je vooral daar naar toe gaan waar het jou wel zint. De islam hoeft en moet hier geen verandering in te brengen, ondanks dat het toch bijna altijd aanhangers van deze specifieke religie zijn die continu bezig zijn met het (verder) vragen, (verder) afdwingen en (verder) eisen naar anderen toe om dat te doen wat de islam letterlijk betekend; onderwerping.
pi_215709893
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 19:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Beantwoord gewoon de vraag.
Je geeft er zelf al een antwoord op. Je probeert je definitie van hel namelijk voor mij al in te vullen. Ik geloof zeker in een God die ook kan straffen. Dat noem ik hel - en hoe dat eruit ziet, dat weet ik niet. En of dat eeuwig is en of je er ook uit kan gaan komen, dat weet ik ook allemaal niet. Heeft alleen niets te maken met een boek tot op de letter niet volgen of waar jij allemaal in gelooft.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2024 19:59:42 ]
pi_215709916
quote:
6s.gif Op donderdag 28 november 2024 19:56 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Osama gaat dus naar de hemel? Gezellig, hoop dat je t.z.t. met hem een borreltje kan doen.
Wellicht even googelen op annihilationisme.

Maar voor de duidelijkheid.

Jij gelooft dat mensen, die sterfelijk zijn en dus ook enkel in hun sterfelijke leven zonden kunnen begaan, het verdienen om voor altijd gemarteld te worden?

En tevens, laten we svp elkaar geen mietje noemen. Dit gaat niet om Osama... of Stalin, of Hitler.

Dit gaat om om mensen die vlees eten op vrijdag, die niet besneden zijn, die geen hoofddoek dragen, die Jezus niet als persoonlijke verlosser hebben aangenomen, die zichzelf weleens bevredigen, die alcohol drinken, die vloeken, die niet vijf keer per dag bidden, die weleens 'vunzige' gedachten hebben, ofwel, die mens zijn.

Don't insult my intelligence.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215709927
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 20:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wellicht even googelen op annihilationisme.

Maar voor de duidelijkheid.

Jij gelooft dat mensen, die sterfelijk zijn en dus ook enkel in hun sterfelijke leven zonden kunnen begaan, het verdienen om voor altijd gemarteld te worden?

En tevens, laten we svp elkaar geen mietje noemen. Dit gaat niet om Osama... of Stalin, of Hitler.

Dit gaat om om mensen die vlees eten op vrijdag, die niet besneden zijn, die geen hoofddoek dragen, die Jezus niet als persoonlijke verlosser hebben aangenomen, die zichzelf weleens bevredigen, die alcohol drinken, die vloeken, die niet vijf keer per dag bidden, die weleens 'vunzige' gedachten hebben, ofwel, die mens zijn.

Don't insult my intelligence.
Nee, daar gaat het niet om. Daar gaat het volgens jou om. Je salafistische projecties mag je verder projecteren op je aangetrouwde familie, je moeder of je neefje.
pi_215709932
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2024 19:43 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
:')
Wat een berg aan voorbeelden van niet-islamitische religieuzen die hier zorgen voor onrust en woede!
pi_215709936
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 20:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Nee, daar gaat het niet om. Daar gaat het volgens jou om. Je salafistische projecties mag je verder projecteren op je aangetrouwde familie, je moeder of je neefje.
Daar gaat het dus wel om.

Dat je zoveel duikt wanneer het om de hel gaat zegt genoeg.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215709949
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 20:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Daar gaat het dus wel om.

Dat je zoveel duikt wanneer het om de hel gaat zegt genoeg.
Nee het gaat er niet om wat jij denkt dat anderen vinden. Het gaat erom wat anderen vinden. Dat jij denkt dat anderen iets vinden, noemen we invullen voor een ander. En die zag ik al van ver aankomen, vandaar dat ik je vraag negeer.
pi_215709957
quote:
10s.gif Op donderdag 28 november 2024 20:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Nee het gaat er niet om wat jij denkt dat anderen vinden. Het gaat erom wat anderen vinden. Dat jij denkt dat anderen iets vinden, noemen we invullen voor een ander. En die zag ik al van ver aankomen, vandaar dat ik je vraag negeer.
Je negeert de vraag omdat je daarmee aantoont hoe primitief je over zaken denkt.

Opnieuw: do not insult my intelligence.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 28 november 2024 @ 20:06:46 #25
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_215709965
Je mag dus niet meer bidden als Queer bent
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: