abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215708343
In de nasleep van de antisemitische rellen van twee weken geleden in Amsterdam, werd er terecht gewezen op de gebrekkige integratie van sommige mensen met een migratieachtergrond uit Islamtische landen. Het waren immers moslimjongeren uit deze gemeenschappen die het een goed idee leek een ware 'Jodenjacht' te beginnen.

Dit zorgde voor een grote en ophef binnen bepaalde kringen, want hoe durfde (onder meer premier Schoof) het probleem bij de naam te noemen. Hysterisch viel men over elkaar om te spreken over vermeend racisme en zogenaamde 'Islamofobie'.

Daarom kwam men bij de Volkskrant gisteren bij het idee om deze op-ed te plaatsen, waarin wordt gesuggereerd dat niet mensen met een migratieachtergrond het probleem zijn, maar witte (lees: blanke) Nederlanders. Want schijnbaar zijn zij niet goed genoeg geïntegreerd in het land waar zij nota bene de autochtone bewoners zijn.

https://www.volkskrant.nl(...)derlanders~bd809341/
pi_215708358
Aangezien HR nog steeds ontkent dat hij gelooft in de omvolkingstheorie, ondanks dat hij passages quote. Ben ik in de Mycroft gedoken.

quote:
14s.gif Op donderdag 4 mei 2023 15:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is vooral duidelijk dat jij geen goed onderscheidt kan maken (of wil maken, ik denk dat het vooral dit is).

2) De 'Great Replacement' theorie (die in Nederland dan ook wel 'omvolking' wordt genoemd). Heeft hier niets mee te maken, dit gaat niet over het vervangen van de bevolking in Centraal of Oost-Europa, maar over de enorme influx van migranten die de laatste decennia de samenstelling van menig land in West-Europa hebben veranderd. Dit is vooral op basis van het werk van een Franse schrijver genaamd Renaud Camus.

Een complotversie van deze tweede theorie stelt dat Europese politici, bestuurders en andere elite bewust deze mensen hierheen hebben gehaald om deze verandering in de samenstelling van de bevolking te veranderen. En dit gedachtegoed doet het nogal goed in extreemrechtse kringen waar meer dan eens daadwerkelijke xenofobie en racisme meespelen. Bron, maar hier zijn er ook velen van te vinden.

Theorie 2) heeft dus helemaal niets te maken heeft met theorie 1). In theorie 2) zit ook een kern van waarheid, want de samenstelling van de bevolking van veel Westerse Europese landen (vooral de grotere steden) is ook in relatief korte tijd enorm veranderd, dat is een feit. Camus zijn werk gaat hier alleen veel te ver in vind ik en tevens is er natuurlijk geen sprake van een kwade elite of een complot. Het is voornamelijk een compleet mismanagement en onderschatting geweest over hoe snel dit zou gaan.

En sinds de stroom opgang is gekomen is het heel lastig deze tegen te houden omdat elk land ook te maken heeft met allerlei weten en verdragen omtrent mensenrechten en het opvangen van asielzoekers. Daarnaast is het bijvoorbeeld soms lastig te achterhalen in hoeverre iemand daadwerkelijk een daadwerkelijke vluchteling is of een asielzoeker met enkel economische motieven. Ten slotte zijn er allemaal NGO's en activistenorganisaties actief die migratie juist willen bevorderen.

Dit moeten we kunnen bespreken en bekritiseren zonder dat mensen zoals jij alles proberen te scharen in de eerste categorie. Dit is gewoon een vervelend trucje om elke vorm van kritiek op de enorme migratie waar Europa mee te kampen heeft (gehad), onmogelijk te maken. Immers, alles is zogenaamd het 'normaliseren' van 'complottheorieën' en 'nazisme'.
P.S: HR haalt de omvolkingstheorie vaker aan, maar in deze post anderhalf jaar geleden onderkent hij de theorie. Ipv het deels te ontkennen
  donderdag 28 november 2024 @ 17:12:48 #3
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215708364
Het vorige topic was een groot succes! Mensen die bang waren dat Pasen zo gaat verdwijnen, want wie weet dat we dan niet meer doen waar Pasen om gaat: Eieren verven en de Paashaas spelen, want ja dan vier je pas ECHT Pasen.

quote:
De term Pasen heeft zijn oorsprong in het joodse Pesach, de joodse viering van de uittocht uit Egypte.[3] Tijdens het Eerste Concilie van Nicea (325) zijn de data van beide feesten officieel ontkoppeld.[4][5]

In ouder (godsdienst)historisch onderzoek en in pseudowetenschappelijke lectuur wordt vaak een pre-christelijke oorsprong van diverse gebruiken rond Pasen verondersteld. De gangbare wetenschappelijke theorie is dat men over de voorchristelijke periode in Noordwest-Europa nauwelijks iets weet, omdat er nauwelijks iets van is overgeleverd.[5] Mogelijk heeft de viering van Pasen in de loop van de tijd elementen van oude lentefeesten (zie feesten en rituelen tijdens de lente) in zich opgenomen, maar dat blijft speculatief.

Het eten van paaseieren is van middeleeuwse oorsprong. Een ander gebruik zijn de paasvuren. De ontstaansperiode hiervan is onbekend. De palmpasenstok is een Nederlands fenomeen dat na de reformatie bij katholieken ingang vond.

De paashaas is volgens hedendaagse inzichten helemaal niet zo oud: hij is voor zover bekend pas in 1682 voor het eerst in Duitsland beschreven, in Georg Franck von Franckenaus boek De ovis paschalibus ('Over paaseieren').[6] De paashaas heeft van oorsprong een pedagogisch karakter.[7] Via een vertaald Duits boek is de paashaas voor het eerst in ieder geval in 1825 in Nederland bekend.
Ook Pasen is veranderd en het zou verboden moeten worden als je die dagen anders viert.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_215708373
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 17:10 schreef Origami94 het volgende:
Aangezien HR nog steeds ontkent dat hij gelooft in de omvolkingstheorie, ondanks dat hij passages quote. Ben ik in de Mycroft gedoken.
[..]

Deze post geeft blijft van exact het tegenovergestelde, maar blijkbaar heb je de inhoud niet gelezen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 28 november 2024 @ 17:17:28 #5
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215708380
Ik vind dat we ook weer zoenoffers moeten terugbrengen, we willen het Paasfeest immers zo historiegetrouw vieren.
pi_215709010
Doet me denken aan dit
quote:
Stop de zelfhaat! Behoud het Kerstfeest!
16 december 2016 2 minuten leestijd
Stop de zelfhaat! Behoud het Kerstfeest!
Het Kerstfeest hoort bij Nederland. Maar de NPO wil het woord nu van de buis bannen – en verschillende scholen hebben aangekondigd geen kerst meer te zullen vieren in naam van diversiteit en inclusiviteit. Onze cultuur ligt onder vuur en onze oikofobe, zelfhatende elites werken enthousiast mee aan de afbraak en uitholling ervan.
https://fvd.nl/nieuws/kerstmis
pi_215709748
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 17:12 schreef Vis1980 het volgende:
Het vorige topic was een groot succes! Mensen die bang waren dat Pasen zo gaat verdwijnen, want wie weet dat we dan niet meer doen waar Pasen om gaat: Eieren verven en de Paashaas spelen, want ja dan vier je pas ECHT Pasen.
[..]
Ook Pasen is veranderd en het zou verboden moeten worden als je die dagen anders viert.
Was je maar zo kritisch richting andere religies.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215709771
Schijten op christendom, knuffelen met de islam.

'Progressieven'.

Lol.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215709796
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 19:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
Schijten op christendom, knuffelen met de islam.

'Progressieven'.

Lol.
Schijten op moslims, schijten op de islam, schijten op buitenlanders.

En dan huilen over progressieven.

Lol.
Allah Al Watan Al Malik
pi_215709820
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 19:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Lol.
Nee, ik schijt op 'religies' die leren dat mensen het verdienen om voor eeuwig gemarteld te worden. Dat betekent dat ik schijt op alle christenen en moslims die zoiets leren en geloven.

Dat je er graag een etnische discussie van wil maken, toont vooral je intellectuele armoede aan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215709910
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 19:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, ik schijt op 'religies' die leren dat mensen het verdienen om voor eeuwig gemarteld te worden. Dat betekent dat ik schijt op alle christenen en moslims die zoiets leren en geloven.

Dat je er graag een etnische discussie van wil maken, toont vooral je intellectuele armoede aan.
Door Marokkanen en Turken erbij te betrekken maak je er zelf een etnische discussie van.
Allah Al Watan Al Malik
pi_215709926
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 20:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Door Marokkanen en Turken erbij te betrekken maak je er zelf een etnische discussie van.
Omdat lieden als jij graag de Islam als een etnische religie willen promoten, waardoor elke kritiek op die religie makkelijk afgeserveerd kan worden als 'racisme'.

In POL werkt dat uitstekend.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215709937
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 20:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Omdat lieden als jij graag de Islam als een etnische religie willen promoten, waardoor elke kritiek op die religie makkelijk afgeserveerd kan worden als 'racisme'.
Au contraire, de Islam is gelukkig alles behalve een etnische religie. Het is eerder andersom, dat bepaalde etnische elementen gekoppeld worden aan religie.

Maar goed, jij begint dus met etnisch gelul. Zoals wel vaker het geval is.
Allah Al Watan Al Malik
pi_215709950
quote:
10s.gif Op donderdag 28 november 2024 20:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Au contraire, de Islam is gelukkig alles behalve een etnische religie. Het is eerder andersom, dat bepaalde etnische elementen gekoppeld worden aan religie.

Maar goed, jij begint dus met etnisch gelul. Zoals wel vaker het geval is.
Houd toch op.

Zonder de racisme-kaart en die UvA-studenten ben je nergens
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215709961
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 20:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Houd toch op.

Zonder de racisme-kaart en die UvA-studenten ben je nergens
De racisme kaart heb ik niet getrokken en de UvA-studenten boeien mij niet. Alsof je dat nodig hebt om 'ergens' te kunnen komen. Wat een treurige visie op het leven heb je toch.
Allah Al Watan Al Malik
pi_215709972
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 20:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
De racisme kaart heb ik niet getrokken en de UvA-studenten boeien mij niet. Alsof je dat nodig hebt om 'ergens' te kunnen komen. Wat een treurige visie op het leven heb je toch.
Nee, dat komt meer door je eigen reacties op dit forum wanneer iemand het waagt de Islam te bekritiseren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 28 november 2024 @ 20:09:42 #17
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_215709997
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 19:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Lol.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_215710028
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 20:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, dat komt meer door je eigen reacties op dit forum wanneer iemand het waagt de Islam te bekritiseren.
Aha, natuurlijk. Je bedoelt dat je geen tegenspraak accepteert op dit thema.
Allah Al Watan Al Malik
pi_215710039
quote:
10s.gif Op donderdag 28 november 2024 20:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Aha, natuurlijk. Je bedoelt dat je geen tegenspraak accepteert op dit thema.
Niet wanneer ze van een abominabel laag niveau zijn.

Jeweetwel: kritiek op de homovijandigheid, onderdrukking van vrouwen en andersdenkenden = racisme.

Tenzij het die drie SGP'ers betreft natuurlijk... kut-christenen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215710055
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 20:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Niet wanneer ze van een abominabel laag niveau zijn.

Jeweetwel: kritiek op de homovijandigheid, onderdrukking van vrouwen en andersdenkenden = racisme.
Oh, dan mag je wel een post van mij quoten waar ik dat als racisme heb bestempeld. Over laag niveau gesproken zeg, zak nog even wat verder weg.
Allah Al Watan Al Malik
pi_215710070
quote:
10s.gif Op donderdag 28 november 2024 20:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Oh, dan mag je wel een post van mij quoten waar ik dat als racisme heb bestempeld. Over laag niveau gesproken zeg, zak nog even wat verder weg.
In dit topic nog.

Mijn religiekritiek gaat alsnog over buitenlanders. Toch?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215710086
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 20:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
In dit topic nog.

Mijn religiekritiek gaat alsnog over buitenlanders. Toch?
Zeker raakt dat ook buitenlanders - wil je zeggen van niet dan? En waarom zou dat onder de paraplu van racisme vallen volgens je. Je koppelt het toch zelf ook aan Turken en Marokkanen?
Allah Al Watan Al Malik
pi_215710103
quote:
10s.gif Op donderdag 28 november 2024 20:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Zeker raakt dat buitenlanders - wil je zeggen van niet dan? En waarom zou dat onder de paraplu van racisme vallen volgens je. Je koppelt het toch zelf ook aan Turken en Marokkanen?
Omdat juist Turken en Marokkanen die religie verlaten hebben het meest de lul zijn.

Door islamisten verguisd als afvalligen, door PVV'ers alsnog gezien als 'kut'.

Etniciteit heeft hier verder geen reet mee te maken.

Of je nu wit, zwart, bruin of geel bent, geloven dat een bronstijdboek moet bepalen hoe je leeft is voorbij absurd...

Eens?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 28 november 2024 @ 20:20:35 #24
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215710104
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 19:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Was je maar zo kritisch richting andere religies.
Ik heb het idee dat jij een erg slecht kortetermijngeheugen hebt, want hier kom je constant mee, terwijl ik al vaak genoeg precies heb laten weten hoe ik over de Islam zelf denk.

Ik vind werkelijk alle religies kut, al heb je nu eenmaal in Nederland te maken met vrijheid van Godsdienst. Maar als het aan mij ligt zijn ze morgen allemaal afgeschaft. Nogmaals, dit heb ik zo ontzettend vaak aangegeven, maar op de een of andere manier onthoud je alleen maar wat je wil onthouden.
pi_215710110
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 20:20 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik heb het idee dat jij een erg slecht kortetermijngeheugen hebt, want hier kom je constant mee, terwijl ik al vaak genoeg precies heb laten weten hoe ik over de Islam zelf denk.

Ik vind werkelijk alle religies kut, al heb je nu eenmaal in Nederland te maken met vrijheid van Godsdienst. Maar als het aan mij ligt zijn ze morgen allemaal afgeschaft. Nogmaals, dit heb ik zo ontzettend vaak aangegeven, maar op de een of andere manier onthoud je alleen maar wat je wil onthouden.
Omdat ik je nooit zo fel zie reageren wanneer het de islam betreft.

Gescheiden ingangen bij de UvA... is dat niet een tikkeltje zorgwekkender dan de hersenscheten op X van Geert?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')