abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215708288
In de nasleep van de antisemitische rellen van twee weken geleden in Amsterdam, werd er terecht gewezen op de gebrekkige integratie van sommige mensen met een migratieachtergrond uit Islamtische landen. Het waren immers moslimjongeren uit deze gemeenschappen die het een goed idee leek een ware 'Jodenjacht' te beginnen.

Dit zorgde voor een grote en ophef binnen bepaalde kringen, want hoe durfde (onder meer premier Schoof) het probleem bij de naam te noemen. Hysterisch viel men over elkaar om te spreken over vermeend racisme en zogenaamde 'Islamofobie'.

Daarom kwam men bij de Volkskrant gisteren bij het idee om deze op-ed te plaatsen, waarin wordt gesuggereerd dat niet mensen met een migratieachtergrond het probleem zijn, maar witte (lees: blanke) Nederlanders. Want schijnbaar zijn zij niet goed genoeg geïntegreerd in het land waar zij nota bene de autochtone bewoners zijn.

https://www.volkskrant.nl(...)derlanders~bd809341/
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215708300
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 12:15 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Uit je eigen bron:
[..]
tja.
[..]
Goh.
Dit gaat op geen enkele manier in op de punten die ik maak. Je denkt je er nu weer met letterlijk twee woorden en twee quotes uit te kunnen redden. Helaas, het werkt niet.
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2024 12:17 schreef Origami94 het volgende:
HR heeft moeite om te bevestigen dat hij in de omvolkingstheorie gelooft. Ondanks dat hij het uitlegt.
Nee hoor, want dat doe ik namelijk niet. Dat geef ik ook duidelijk aan. Lees mijn post nog maar eens rustig terug.
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 12:28 schreef Akkerdjie het volgende:
Misschien moet men een eufemisme bedenken van het woord "omvolking" waarmee mensen uit het linker spectrum wel vrede hebben en die niet besmet is vanuit een verleden. dan doen we met allerlei andere woorden ook. Dan kunnen we het tenminste hebben over het fenomeen (in niet voorbedachte zin) zonder dat mensen steeds ageren tegen het woord en het gesprek met een semantische discussie doodslaan.
Wat men constant probeert is het eigenlijke argument te verdraaien en dat maakt het ook nogal vermoeiend. Men probeert het argument van cultuur (dus normen, waarden, tradities, gewoontes) naar etniciteit en 'ras' te verleggen.

Dus als iemand het logische argument maakt dat er door de influx van veel migranten uit Islamtische landen die veel kinderen krijgen, er een grote nadruk komt te liggen op de Islam in Nederland, probeert mensen daar dan van te maken:

'Dat is de omvolkingstheorie! Jij wil beweren dat blanke mensen bewust worden vervangen voor mensen van kleur door een kwaadaardige elite'.

En vervolgens kan degene dan worden weggezet als 'extreemrechts' of een 'nazi' om op die manier maar niet op de inhoud in te hoeven te gaan. Want men weet natuurlijk heel goed dat veel Westerse landen inderdaad in rap tempo aan het veranderen zijn en hun oorspronkelijk cultuur verliezen door de influx van enorme hoeveelheden migranten en een sterke secularisatie.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 28 november 2024 @ 17:20:35 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215708407
Het verschil is ook dat immigranten kiezen voor een ander land met een andere cultuur en dat autochtonen dat niet doen.
En immigranten houden de mogelijkheid om terug te keren naar het eigen land met de eigen cultuur, tijdelijk of voorgoed, terwijl de autochtone cultuur voorgoed verdwijnt
The End Times are wild
pi_215708708
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 17:20 schreef LXIV het volgende:
Het verschil is ook dat immigranten kiezen voor een ander land met een andere cultuur en dat autochtonen dat niet doen.
En immigranten houden de mogelijkheid om terug te keren naar het eigen land met de eigen cultuur, tijdelijk of voorgoed, terwijl de autochtone cultuur voorgoed verdwijnt
Als immigranten kiezen voor een ander land met daarbij behorende cultuur dan hoeft de autochtone bevolking niet te vrezen dat hun cultuur verdwijnt.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_215708830
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 17:20 schreef LXIV het volgende:
terwijl de autochtone cultuur voorgoed verdwijnt
Elke cultuur verdwijnt ooit... 1000 jaar... 5000 jaar van nu?
De Nederlandse cultuur is niet verdwijnend . Wel zijn er veranderingen. Heel normaal
  donderdag 28 november 2024 @ 18:35:05 #6
418613 Loverboii
Forever winning.
pi_215708882
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 18:27 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
De Nederlandse cultuur is niet verdwijnend . Wel zijn er veranderingen. Heel normaal
Ja want Mohammed was de laatste profeet ^O^
pi_215708915
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 18:35 schreef Loverboii het volgende:

[..]
Ja want Mohammed was de laatste profeet ^O^
Nietes.... dat was Johannes ^p^
  donderdag 28 november 2024 @ 18:39:46 #8
418613 Loverboii
Forever winning.
pi_215708925
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 18:38 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Nietes.... dat was Johannes ^p^
Greber?
  donderdag 28 november 2024 @ 22:37:26 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215711844
quote:

[..]
Binnen 30 jaar onherkenbaar. Mensen maken dat bewust mee.
Het gros van de bevolking heeft dit nooit gewild. Links-progressief heeft het recht genoemd dit te bewerkstelligen
The End Times are wild
pi_215712086
quote:

[..]
Het zijn veranderingen in negatieve zin; steeds meer invloeden van tribale woestijnculturen.
pi_215712115
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 22:37 schreef LXIV het volgende:

[..]
Binnen 30 jaar onherkenbaar. Mensen maken dat bewust mee.
Het gros van de bevolking heeft dit nooit gewild. Links-progressief heeft het recht genoemd dit te bewerkstelligen
Onzin...
Nederland heeft altijd een rechtse kamermeerderheid gehad in de Tweede Kamer en de rechtse partijen waren het meest in de regering. ... Dus de schuld voor wat je vreest moet je leggen bij rechtse partijen.
pi_215712199
"integratie van dit tuig is volledig mislukt", "hun soort vertikt het om onze normen en waarden te omarmen", "homofobie is bijna onderdeel van hun cultuur"

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 29 november 2024 @ 08:02:00 #13
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_215713228
De Volkskrant o|O
Welke debielen haten zichzelf zoveel dat ze dat soort pulp lezen.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_215812632
"integratie van dit tuig is volledig mislukt", "hun soort vertikt het om onze normen en waarden te omarmen", "er moet onderzocht worden of ze voor terreur aangepakt kunnen worden"

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_215813675
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 21:11 schreef egayalS het volgende:
"integratie van dit tuig is volledig mislukt", "hun soort vertikt het om onze normen en waarden te omarmen", "er moet onderzocht worden of ze voor terreur aangepakt kunnen worden"

[ x ]
Ik moet altijd even lachen wanneer mensen denken dat ze met dit soort domme vergelijkingen denken een goed punt te maken. _O-
pi_215813735
De witmens heeft ook gewoon een hekel aan dat hooligan geweld.
Bij de moslims wordt altijd maar weer gedaan dat het meevalt, het aan de ander ligt, whatever.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215813790
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 23:51 schreef ludovico het volgende:
De witmens heeft ook gewoon een hekel aan dat hooligan geweld.
Bij de moslims wordt altijd maar weer gedaan dat het meevalt, het aan de ander ligt, whatever.
Vroeger zei men ook zulke dingen over Joden.
pi_215813793
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 00:22 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Welk type dingen?

De positie waarin men alleen maar aan "deflect" doet... Alles ontkent... Altijd maar weer een nieuwe kans... Liegen... Opportunisme, nee, daar heb ik niks mee.

Misschien dat men dat Joden verweet vroeger, het zal, maareh, we hoeven de realiteit niet te ontkennen toch wat er hedendaags aan de hand is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215813802
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 00:25 schreef ludovico het volgende:

[..]
Welk type dingen?
Dat ze oneerlijk en hebzuchtig zijn, de boel belazeren, de europese cultuur vernietigen.
pi_215813804
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 00:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Dat ze oneerlijk en hebzuchtig zijn, de boel belazeren, de europese cultuur vernietigen.
Tis wat, nog geen excuus om ze te discrimineren en te vergassen.
pi_215813805
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 00:25 schreef ludovico het volgende:

Misschien dat men dat Joden verweet vroeger, het zal, maareh, we hoeven de realiteit niet te ontkennen toch wat er hedendaags aan de hand is.
Jip..... niet ontkennen dat moslimhaat eenzelfde basis heeft als jodenhaat.
pi_215813806
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 00:29 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Jip..... niet ontkennen dat moslimhaat eenzelfde basis heeft als jodenhaat.
Realisme en het nemen van verantwoording?

Ook dit is weer zo een lekker deflect opmerking. Nooit de hand in eigen boezem.
pi_215813807
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 00:29 schreef ludovico het volgende:

[..]
Tis wat, nog geen excuus om ze te discrimineren en te vergassen.
Voor de nazi's wel.....
pi_215813809
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 00:30 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Voor de nazi's wel.....
Een hoop zullen hebben meegelopen.
pi_215813810
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 00:30 schreef ludovico het volgende:

[..]
Realisme en het nemen van verantwoording?
Verantwoordelijkheid nemen voor jouw moslimhaat , ken je dat wel ?
pi_215813811
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 00:31 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Jahoor ik sta integer in het leven.

We kunnen in de wereld een hele hoop afschuwelijke shit zien vanuit het kamp van de moslims.
pi_215813813
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 00:31 schreef ludovico het volgende:

[..]
Een hoop zullen hebben meegelopen.
Dat is vaak zo met etnische haat . Je hebt de agressieve voorhoede en velen roepen maar wat hatelijks.
Tegenwoordig schrijft men ook veel op het internet
pi_215813839
Ach laat maar, onverstandige comment.
  maandag 9 december 2024 @ 01:05:58 #29
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_215813849
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 00:22 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Geschiedenis blijkt toch een vak apart te zijn heb ik het afgelopen jaar geleerd.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  maandag 9 december 2024 @ 07:04:03 #30
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215814188
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 00:31 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Neem dat voor je blankenhaat, Blues...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215814267
quote:
2s.gif Op donderdag 28 november 2024 23:00 schreef egayalS het volgende:
"integratie van dit tuig is volledig mislukt", "hun soort vertikt het om onze normen en waarden te omarmen", "homofobie is bijna onderdeel van hun cultuur"

[ x ]
Nee dit is cultuur. Dit mag en daarvoor gaan we een uitzondering maken in denken anders rijmt het niet.
pi_215826259
"integratie van dit tuig is volledig mislukt", "hun soort vertikt het om onze normen en waarden te omarmen", "antisemitisme is bijna onderdeel van hun cultuur"

Dit is wel een goede topic om bepaalde mensen een spiegel voor te houden. Thanks @TS ^O^

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_215827169
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 15:02 schreef egayalS het volgende:
"integratie van dit tuig is volledig mislukt", "hun soort vertikt het om onze normen en waarden te omarmen", "antisemitisme is bijna onderdeel van hun cultuur"

Dit is wel een goede topic om bepaalde mensen een spiegel voor te houden. Thanks @:TS ^O^

[ x ]
Ah, het klassieke whataboutism komt weer om de hoek kijken. Je bent er maar wat druk mee, gezien je posthistorie.
pi_215828253
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 16:36 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
Ah, het klassieke whataboutism komt weer om de hoek kijken. Je bent er maar wat druk mee, gezien je posthistorie.
Misschien was ik onduidelijk.

Ter verduidelijking:

"Echte Nederlanders

Mede dankzij het heldere artikel van Leo Lucassen (Opinie, 6 december) is mij nu duidelijk wat echte/geïnte- greerde Nederlanders zijn en wat niet. Wanneer je je laat provoceren door racistische Israëlische hooli- gans en die vervolgens mishandelt, heb je een integratieprobleem. Maar wanneer je Kick Out Zwarte Piet- demonstranten bedreigt, je eigen ge- meenteraadsleden met vuurwerk bekogelt, met trekkers snelwegen blokkeert, brandsticht in een op- vanglocatie of een racistisch spreek- koor vormt in een stadion, dan hoor je gewoon bij de echte geïntegreerde Nederlanders."

Voor nieuwkomers in Nederland kan dit wat verwarrend overkomen, maar dat is een kwestie van integratie.

twitter
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 10 december 2024 @ 18:44:01 #35
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215828345
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 18:33 schreef egayalS het volgende:

[..]

Ter verduidelijking:

"Echte Nederlanders

Mede dankzij het heldere artikel van Leo Lucassen (Opinie, 6 december) is mij nu duidelijk wat echte/geïnte- greerde Nederlanders zijn en wat niet. Wanneer je je laat provoceren door racistische Israëlische hooli- gans en die vervolgens mishandelt, heb je een integratieprobleem. Maar wanneer je Kick Out Zwarte Piet- demonstranten bedreigt, je eigen ge- meenteraadsleden met vuurwerk bekogelt, met trekkers snelwegen blokkeert, brandsticht in een op- vanglocatie of een racistisch spreek- koor vormt in een stadion, dan hoor je gewoon bij de echte geïntegreerde Nederlanders."

Voor nieuwkomers in Nederland kan dit wat verwarrend overkomen, maar dat is een kwestie van integratie.

[ x ]
:') :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215828397
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 00:32 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Dat is vaak zo met etnische haat . Je hebt de agressieve voorhoede en velen roepen maar wat hatelijks.
Tegenwoordig schrijft men ook veel op het internet
Stel er breekt een burgeroorlog uit in Nl, onder gronds worden moorden op religie (moslims tegen de autochtone mensen en iedereen die bij partijen aansluit) uitgevoerd, en dit escaleert in een echte burgeroorlog.
Aan welke kant sta jij dan?
Vakman pur sang
pi_215828431
Natuurlijk moet de witmens (m/v/d/LBTQ...) zich aanpassen aan de immigranten, een kleine moeite.
Ruim 100 verschillende talen leren met bijbehorende dialecten en al die culturen en gebruiken van de immigranten
bestuderen en zelf uitoefenen. En natuurlijk de diverse geloven.
Een kleine moeite, dat moet je toch over hebben voor de "nieuwe" Nederlanders. Ja toch?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  dinsdag 10 december 2024 @ 19:04:36 #38
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_215828599
Als jij als vrouw geen hoofddoek draagt ben je gewoon een gigantische racist.
  dinsdag 10 december 2024 @ 19:05:30 #39
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215828612
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2024 18:48 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Stel er breekt een burgeroorlog uit in Nl, onder gronds worden moorden op religie (moslims tegen de autochtone mensen en iedereen die bij partijen aansluit) uitgevoerd, en dit escaleert in een echte burgeroorlog.
Geen, ik ben niet zo van tribale stammenstrijden.

Heb ook duizend keer liever een seculiere Turk of Marokkaan dan een roomblanke radicaal als Arnoud van Doorn of die v.d. Ven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 10 december 2024 @ 19:15:11 #40
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215828695
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2024 18:48 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik zal altijd voor de christenen kiezen, ongeacht hun kleur. Maar Nederland staat allang niet meer voor christendom.
Als de keuze binair is tussen moslims en D66-ers kies ik vol overtuiging voor de moslims.
The End Times are wild
pi_215828741
"integratie van dit tuig is volledig mislukt", "hun soort vertikt het om onze normen en waarden te omarmen", "geweld is bijna onderdeel van hun cultuur"

twitter
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 10 december 2024 @ 19:20:10 #42
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215828750
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 19:15 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik zal altijd voor de christenen kiezen, ongeacht hun kleur. Maar Nederland staat allang niet meer voor christendom.
Als de keuze binair is tussen moslims en D66-ers kies ik vol overtuiging voor de moslims.
Conservatieven kruipen dan ook altijd bij elkaar. Gezamenlijk vrouwen en homo's onderdrukken overstijgt dogmatische haarkloverij
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215828890
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 19:15 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik kies 100% voor de christenen, D66ers ken ik niet, die schijnen hier niet voor te komen. :+
Vakman pur sang
  dinsdag 10 december 2024 @ 19:31:50 #44
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215828906
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 19:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Conservatieven kruipen dan ook altijd bij elkaar. Gezamenlijk vrouwen en homo's onderdrukken overstijgt dogmatische haarkloverij
Ik wil helemaal geen vrouwen en homo’s onderdrukken.
The End Times are wild
  woensdag 11 december 2024 @ 05:36:52 #45
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_215833110
quote:

[..]

Ter verduidelijking:

"Echte Nederlanders

[ x ]
Goh, je hebt een Uncle Tom gevonden om je slachtofferrol nog even verder uit te diepen. Proficiat.
pi_215833632
quote:

[..]

Ter verduidelijking:

"Echte Nederlanders

[ x ]
Ieder witmens heeft een tering hekel aan idioten.

Van moslims krijgen we bagatellisatie als er weer wat voorkomt. Altijd maar wegwuiven.
pi_215834268
Het is ook bijzonder dat men om de eigen gebrekkige integratie en geweld tegen Israëlische Joden van hun geloofsgenoten goed te praten met een whataboutism komt over autochtonen. En progressief linkse academici faciliteren dat narratief.

De realiteit is natuurlijk dat in elk land ook autochtonen zijn die zich misdragen, maar dit vormt geen vrijbrief voor allochtonen om dit ook maar te doen. Helemaal niet als je te gast bent in een land.
pi_215834289
Bizarre whataboutism hier zeg hahahaha. Jezus
  woensdag 11 december 2024 @ 10:05:31 #49
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_215834342
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2024 09:54 schreef HowardRoark het volgende:
Het is ook bijzonder dat men om de eigen gebrekkige integratie en geweld tegen Israëlische Joden van hun geloofsgenoten goed te praten met een whataboutism komt over autochtonen. En progressief linkse academici faciliteren dat narratief.

De realiteit is natuurlijk dat in elk land ook autochtonen zijn die zich misdragen, maar dit vormt geen vrijbrief voor allochtonen om dit ook maar te doen. Helemaal niet als je te gast bent in een land.
In elk Europees land zie je dezelfde problematiek rond bepaalde groepen allochtonen. Maar ligt allemaal aan de racistische autochtonen.
pi_215834768
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 10:05 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
In elk Europees land zie je dezelfde problematiek rond bepaalde groepen allochtonen. Maar ligt allemaal aan de racistische autochtonen.
Zogenaamd ja. De werkelijkheid is anders. Het ligt namelijk aan die mensen zelf. Zij willen of kunnen niet goed integreren en assimileren. Zij zijn vanwege hun eigen gedrag dan ook zelf het probleem.

Maar doordat er in die culturen vaak een gebrek aan zelfreflectie is en er bij de Westerse elite veelal een progressief linkse wind waait die stelt dat deze mensen onderdrukte slachtoffers zijn met maar weinig zelfbeschikking, die slechts gedreven worden door externe factoren. Op deze manier wordt de realiteit genegeerd en van daders slachtoffers gemaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')