Voor de zekerheid: ik bedoel niet of de verf heet wordt maar of het balkon zonder verdere bekleding te warm wordt om op te lopen.quote:Op woensdag 27 november 2024 10:54 schreef Hanca het volgende:
Ik heb bij familie ooit iets vergelijkbaars geverfd met garagevloerverf/coating. Dat is echt gemaakt voor hele zware belasting en bleef dan ook erg lang als nieuw. Of het warm wordt weet ik niet.
Het wordt niet vaak nat. Het is een appartementencomplex dus de bovenburen hebben hetzelfde balkon. De zijkant aan het brede deel (daar komt de meeste wind vandaan) heeft een glazen wand.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:22 schreef Watuntrik het volgende:
Wordt het nat? Dan staat het noorden garant voor groene aanslag en mos, omdat het lang nat blijft en weinig zon.
Dan zul je vooral met hout veel onderhoud hebben. Mogelijk zijn daarom de houten vlonders ook al versleten door het veelvuldig afspuiten. Hout wordt door die aanslag smerig, slijmerig en spekglad en die troep blijft aan je schoenzolen hangen en loop je dan naar binnen.
Dan is een onderhoudsvrije redelijk gladde vloer nog de beste optie waar algen en mos geen grip op hebben. Betegelen of coaten met een epoxy, daar kun je regelmatig een dweil overheen trekken. Bij een ruwe vloer wordt het spuiten en of schrobben.
Wordt het niet nat, dan kun je alle kanten op dan is het beste een kwestie van smaak.
Lijkt me niet, zo'n coating is een mm of wat. Btw, hoe ziet de ondergrond eruit: ruw, glad?quote:Op woensdag 27 november 2024 12:51 schreef Sometimes het volgende:
Zo'n coating heeft ook mijn voorkeur wel merk ik. Moet nog even kijken of er dan ineens een vervelend hoogteverschil ontstaat.
Vanuit VVE huisregels of vanuit woningbouwvereniging?quote:Op woensdag 27 november 2024 12:59 schreef Doedezemaar het volgende:
Vraag vooral even na of zo’n coating wel mag, ik mocht destijds mijn balkonvloer niet verven.
Excuus, bedoelde door het weghalen van de huidige vlondertjes. De vloer gaat in de praktijk dus wat omlaag.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:08 schreef blomke het volgende:
[..]
Lijkt me niet, zo'n coating is een mm of wat. Btw, hoe ziet de ondergrond eruit: ruw, glad?
Denk dat je de vlonders het beste eerst weg kunt halen en dan bekijken wat de opties zijn.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:14 schreef Sometimes het volgende:
Ondergrond kan ik nu niet goed / volledig zien, maar ik vermoed vrij glad. Haalde mijn vinger over het (verhoogde) stuk meteen na de balkondeur. Dat is in ieder geval glad maar voelt ook wat slijmerig aan. Toch die groene aanslag dus.
Dat bedoelde ik ook. Houten vlonders worden natuurlijk niet snel warm, beton wel en als je dat verft wellicht nog sneller. Maar ik zou een coating proberen, is het niks kun je altijd nog verder kijken.quote:Op woensdag 27 november 2024 12:51 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Voor de zekerheid: ik bedoel niet of de verf heet wordt maar of het balkon zonder verdere bekleding te warm wordt om op te lopen.
Omdat de zon er niet veel op staat denk ik dat dat misschien meevalt.
[..]
Je kunt ook een kleurtje proberen: https://www.bol.com/nl/nl(...)istItem#productTitlequote:Op woensdag 27 november 2024 12:54 schreef Sometimes het volgende:
Hm. Dit is dan ook weer niet de bedoeling (zo strak).
https://decochip.nl/wp-co(...)ting-3-2048x1365.jpg
Dat zal komend voor jaar worden.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:17 schreef blomke het volgende:
[..]
Denk dat je de vlonders het beste eerst weg kunt halen en dan bekijken wat de opties zijn.
Link komt bij een algemene pagina van Bol uit. Maar ik zie bij zoeken geel en roodbruin. Dat is niks voor mij.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je kunt ook een kleurtje proberen: https://www.bol.com/nl/nl(...)istItem#productTitle
Deze had ik dacht ik gelinkt: Wixx 2K Epoxy 650 Extreme Betoncoating - 10L - Mengkleurquote:Op woensdag 27 november 2024 14:35 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Dat zal komend voor jaar worden.
[..]
Link komt bij een algemene pagina van Bol uit. Maar ik zie bij zoeken geel en roodbruin. Dat is niks voor mij.
Sterk spul.quote:Op woensdag 27 november 2024 14:38 schreef Hanca het volgende:
Wixx 2K Epoxy 650 Extreme Betoncoating - 10L - Mengkleur
Regels van de VVEquote:Op woensdag 27 november 2024 13:09 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Vanuit VVE huisregels of vanuit woningbouwvereniging?
In het huishoudelijk reglement staat het balkon 9 keer genoemd maar dat gaat allemaal over zaken die zichtbaar zijn vanaf de straat. Over de vloer staat niets, buiten dat de eigenaren de afvoerputjes schoon dienen te houden.
Successquote:Op woensdag 27 november 2024 14:35 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Dat zal komend voor jaar worden.
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |