abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215706430
quote:
99s.gif Op donderdag 28 november 2024 11:17 schreef greysbones het volgende:
Ik lees een heleboel aannames
welke aannames?

Dat ik haar eigen posts aanhaal waarin ze al beschrijft hoeveel voortdurende ruzies ze hadden over de relatie tot zijn zogenaamde 'ex' (die dus idd geen ex was).
Dat al zijn 'beloftes' vooral uitvluchten waren, die aangebracht werden juist op momenten dat ze die man al confronteerde met kennelijk bestaande en terechte verdenkingen

Dat is geen aanname, maar valt probleemloos terug te lezen in posts van TS zelf, als je eventjes terug-scrolled.

alles leuk en aardig, maar het 'accepteren' van leugens is vooral een eigen keuze...
Mensen hebben altijd de neiging een 'eigenw aarheid' te scheppen op basis van wat ze _willen_ horen en geloven, en kennelijk maakt die man er veelvuldig en bij meerdere vrouwen gemakkelijk gebruik van.

als een slachtoffer van zulke manipulaties iets wil veranderen, is de eerste stap te realiseren dat het altijd een eigen keuze is en het zelfvertrouwen en de zelfwaarde opbouwen om dat niet langer van iemand anders te willen laten afhangen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_215706450
Je mag geloven wat je zelf wilt.
Dit verhaal is achteraf opgeschreven met de kennis van nu, waardoor er dingen op zijn plek vielen en de puzzelstukjes op hun plek vielen.
Er waren dingen die vreemd waren maar waar hij een excuus voor had die op dat moment (nog) klonken als dat het best zou kunnen.

Ik heb geleerd dat iedereen dingen doet op zijn of haar manier en dat dat voor iedereen anders is. Dus iets wat ik doe of op een andere manier aanpak, kan voor iemand anders vreemd zijn maar betekend niet automatisch dat het niet waar is. Daarbij ben ik in de tussentijd ernstig ziek geweest, waardoor ik mijn energie dus hard nodig had voor mijn eigen herstel.

Zoals je mss hebt gelezen is het mijn keuze geweest om zijn spullen in te pakken en die daar voor de deur af te leveren, hij wist daar niks van en kwam voor hem nogal onverwachts. Ik heb dat ook expres gedaan op een tijdstip dat hij aan het werk was en zijn ‘ex’ de spullen dus kon uitpakken zodat ze de waarheid kon zien.
pi_215706477
Nu achteraf besef ik me dat hij dus goed naar mijn levensverhaal heeft geluisterd en delen daarvan gebruikt heeft om zijn verhaal van te maken, mss op een iets andere manier verteld heeft maar de strekking uiteindelijk op hetzelfde neer kwam.
pi_215706542
Zelfs zijn vrienden waren met stomheid geslagen toen de waarheid aan het licht kwam, dat zegt toch ook wel wat. Ook hun hebben het contact met hem verbroken en zijn nu vrienden van mij geworden. We hebben het er in het begin veel over gepraat waarom niemand het zag aankomen maar je verwacht gewoon niet dat iemand zo ver gaat in zijn leugens, nep emoties en er alle tijd en moeite in steekt om het echt te laten lijken
pi_215706544
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 12:05 schreef Bluebell97531 het volgende:
Er waren dingen die vreemd waren maar waar hij een excuus voor had die op dat moment (nog) klonken als dat het best zou kunnen.
die zin is een beetje de essentie waar ik op reageerde...
wat ik je wil uitleggen is dat dit jouw 'keuze' is... die sterk afhangt van de vraag of je iets 'wil' geloven of niet (zelf lijk je dat ook aan te geven met dat woordje 'nog')

Ik hoop sterk voor je dat je in de toekomst jezelf niet meer zo laat manipuleren door een man, maar essentieel is dan wel ook heel bewust te zijn van je eigen keuzes hierin en soms ook afstand te nemen van een bepaalde 'wens' om iets te horen, misschien omdat je zou willen dat de relatie wel goed zou worden.

Een relatie wordt niet goed als je alles gelooft wat je partner je verteld, maar vooral als je weinig grond hebt die slechte vermoedens te hebben.... Als er voortdurend gronden zijn voor hem om met allerhande 'uitvluchten' te komen gaat er niet om om hem wel of niet te geloven; dan is er al structureel iets niet goed aan de relatie zelf.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Spellchecker donderdag 28 november 2024 @ 12:25:02 #56
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_215706570
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 12:20 schreef Bluebell97531 het volgende:
Zelfs zijn vrienden waren met stomheid geslagen toen de waarheid aan het licht kwam, dat zegt toch ook wel wat. Ook hun hebben het contact met hem verbroken en zijn nu vrienden van mij geworden. We hebben het er in het begin veel over gepraat waarom niemand het zag aankomen maar je verwacht gewoon niet dat iemand zo ver gaat in zijn leugens, nep emoties en er alle tijd en moeite in steekt om het echt te laten lijken
^O^
pi_215706581
Misschien klinkt dat ook naief maar dat komt omdat je het dus niet kan en ook nooit zult begrijpen hoe zo iemand zijn hoofd werkt als je zelf niet zo bent.
  Vis een optie? donderdag 28 november 2024 @ 12:34:17 #58
70532 loveli
N
pi_215706641
De man die je dacht te kennen bestaat niet, degene die wel bestaat is je tijd niet waard.
crap in = crap out
pi_215706887
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 12:26 schreef Bluebell97531 het volgende:
Misschien klinkt dat ook naief maar dat komt omdat je het dus niet kan en ook nooit zult begrijpen hoe zo iemand zijn hoofd werkt als je zelf niet zo bent.
Dat moet je ook niet proberen, net als met fysieke mishandeling: je kunt wel proberen het gedrag of de reacties te begrijpen maar het is een manier van denken die je zelf niet kunt, ze hebben de waarheid of werkelijkheid niet nodig om een bepaalde reactie te geven, ze denken alleen maar vanuit zichzelf en hun reactie is gebaseerd op het zaaien van angst of verwarring en het krijgen/behouden van macht.

Maar als je vandaag en overmorgen exact hetzelfde eten klaarmaakt kan het vandaag het lekkerste zijn wat ze ooit gegeten hebben en overmorgen hebben ze dat gerecht nog nooit zo smerig gegeten.
Prijzen en afzeiken en ondertussen doe jij vooral je best om te zorgen dat de ander zo gelukkig mogelijk is en niets te zeiken heeft.
Maar hij zeikt niet omdat hij het niet lekker vindt, hij zeikt omdat dat hem macht geeft.

Bij leugenaars werkt dat ook zo; hij vertelt BS omdat hij daardoor aandacht/medelijden krijgt en daarmee ook weer macht.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_215709223
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 12:26 schreef Bluebell97531 het volgende:
Zo moeilijk zitten wij mannen toch niet in elkaar? Die kerel wil gewoon neuken en vertelt verder wat smoesjes die ervoor zorgen dat vrouwen daar in meegaan.
pi_215709973
Wat ik moeilijk kan bevatten is jaren... in die jaren zou je toch zoveel meer moeten gaan zien? zeker als je echt met elkaar gaat... dan zie je elkaars kids, partners, familie... is dat niet het geval dan zou er al heel veel eerder een belletje moeten gaan rinkelen...

Je bent gewoon te goed gelovig en daar heeft hij gebruik van gemaakt, hij is een gebruiker en zal dat ook blijven doen.

Waarom zijn partner blijft... tja, sommige vrouwen accepteren alles om maar hun man te behouden... is niet te bevatten, net zoals menselijk denken en gedrag soms...
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_215748056
"Nog wat dingen regelen" en dat duurt dan jaren :')

Laat de volgende gewoon eerst z'n shit regelen en denk dan pas na over een relatie.
pi_215761000
Soortgelijke situatie alleen dan gelukkig veeel korter...
Iemand via fb leren kennen, daten, verliefd blablabla maar al snel van die stemmetjes in mn hoofd, maar goed bedrogen in mn huwelijk dus maakte mezelf vooral wijs dat het mijn eigen onzekerheid was. En zijn ex was een jaloers wijf dat hem niet los wilde laten en zijn zus had problemen met haar vrouw en allerlei excuses waarom hij er soms toch ineens niet was als we hadden afgesproken.
Toen kreeg ik ineens een bericht van een vrouw nadat ik hem ergens in getagd had... " waarom ik haar verloofde tagde en berichten stuurde... hij had haar enkele weken eerder ten huwelijk gevraagd en ze was zwanger van hem.

Toen ik hem daarmee confronteerde was dat natuurlijk die labiele gekke ex en liet hij mij " zwart op wit" zien dat hij haar een app had gestuurd met de eis hem met rust te laten en dat hij anders aangifte zou doen...

2 weken heb ik dat nog geslikt en toen liet hij mij zitten op oudejaarsavond, Had de oorspronkelijke plannen afgezegd om het samen te vieren, en toen kwam hij niet opdagen, telefoon uit... ik zijn " gekke ex" benaderd... en ja hoor daar was hij al de hele dag.
Heb alle apps ed doorgestuurd en ze een fijne toekomst gewenst, hem geblokkeerd.
Ik heb 2 dagen met mn ziel onder mn arm gelopen, intens gekwetst en verdrietig dat het me een 2e keer gebeurde, en daarna gewoon doorgegaan met leven.
Een half jaar later had hij op badoo het lef mij wederom te benaderen, daar heb ik niet eens meer op gereageerd.

Ik ben inmiddels al ruim 2.5 jaar single en met 2 jonge kinderen die altijd bij mij zijn tenzij ik oppas regel, blijft dat nog wel even zo denk ik... geloven in de liefde doe ik nog steeds, en vertrouwen in de mensheid doe ik ook nog steeds, ik heb gewoon een buitengewone gave om de rotte appels eruit te vissen...
S. 2014
J. 2016
  woensdag 4 december 2024 @ 09:32:32 #64
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215763886
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2024 21:36 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Soortgelijke situatie alleen dan gelukkig veeel korter...
Iemand via fb leren kennen, daten, verliefd blablabla maar al snel van die stemmetjes in mn hoofd, maar goed bedrogen in mn huwelijk dus maakte mezelf vooral wijs dat het mijn eigen onzekerheid was. En zijn ex was een jaloers wijf dat hem niet los wilde laten en zijn zus had problemen met haar vrouw en allerlei excuses waarom hij er soms toch ineens niet was als we hadden afgesproken.
Toen kreeg ik ineens een bericht van een vrouw nadat ik hem ergens in getagd had... " waarom ik haar verloofde tagde en berichten stuurde... hij had haar enkele weken eerder ten huwelijk gevraagd en ze was zwanger van hem.

Toen ik hem daarmee confronteerde was dat natuurlijk die labiele gekke ex en liet hij mij " zwart op wit" zien dat hij haar een app had gestuurd met de eis hem met rust te laten en dat hij anders aangifte zou doen...

2 weken heb ik dat nog geslikt en toen liet hij mij zitten op oudejaarsavond, Had de oorspronkelijke plannen afgezegd om het samen te vieren, en toen kwam hij niet opdagen, telefoon uit... ik zijn " gekke ex" benaderd... en ja hoor daar was hij al de hele dag.
Heb alle apps ed doorgestuurd en ze een fijne toekomst gewenst, hem geblokkeerd.
Ik heb 2 dagen met mn ziel onder mn arm gelopen, intens gekwetst en verdrietig dat het me een 2e keer gebeurde, en daarna gewoon doorgegaan met leven.
Een half jaar later had hij op badoo het lef mij wederom te benaderen, daar heb ik niet eens meer op gereageerd.

Ik ben inmiddels al ruim 2.5 jaar single en met 2 jonge kinderen die altijd bij mij zijn tenzij ik oppas regel, blijft dat nog wel even zo denk ik... geloven in de liefde doe ik nog steeds, en vertrouwen in de mensheid doe ik ook nog steeds, ik heb gewoon een buitengewone gave om de rotte appels eruit te vissen...
Ja, dat is kut. En dan moet je je bedenken dat een vrouw zwanger is van dat stuk afval. :o
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_215766487
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 09:32 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja, dat is kut. En dan moet je je bedenken dat een vrouw zwanger is van dat stuk afval. :o
Ik denk zomaar dat t niet zn eerste keer was... Vraag mij dan af wat zo'n vrouw bezielt hem weer terug te nemen.. echt 0 zelfrespect...
S. 2014
J. 2016
pi_215766515
Hoi Britney
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_215782876
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 13:54 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Ik denk zomaar dat t niet zn eerste keer was... Vraag mij dan af wat zo'n vrouw bezielt hem weer terug te nemen.. echt 0 zelfrespect...
Misschien is ze financieel afhankelijk van hem?

Financieel flink terugschakelen, rechtszaken moeten voeren voor een omgangsregeling, nieuwe woning zien te vinden, etc. Misschien dat ze daar allemaal geen trek in heeft.
pi_215829643
Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat iemand zoveel tijd en moeite er in steekt om iets echt te laten lijken maar het gebeurd helaas, zo las ik het verhaal van die scheidsrechter en zag hem een paar dagen later op tv alsof er niks aan de hand was, walgelijk gewoon.

Ik heb inmiddels een gesprek gehad wat me al een beetje op weg heeft geholpen, heb er vertrouwen in dat na een aantal gesprekken ik de blokkade voor mezelf kan verhelpen en vol goede moed aan de toekomst kan beginnen.
Bedankt allemaal voor jullie reacties.
pi_215829708
Blokkade heeft voor een deel te maken met wat er gespeeld heeft met hem maar ook voor een deel van het ziek zijn, waardoor ik dus zelf geen vertrouwen meer had in mijn lichaam omdat voor mijn gevoel mijn lichaam me gigantisch in de steek heeft gelaten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')