Bron.quote:Boze familie gaat los op middelbare school: vijf mensen opgepakt, alle leerlingen naar huis
Drie kinderen uit één gezin hebben de boel maandagochtend op stelten gezet op het Pius X-College in het Brabantse Bladel. De school heeft daarna alle leerlingen naar huis gestuurd. Dat bevestigt directeur Maarten de Veth.
Twee jongens en een meisje zijn aangehouden voor onder meer vernieling en bedreiging. Ook twee volwassen familieleden die verhaal kwamen halen, zijn opgepakt. Bij een aanhouding heeft de politie een stroomstootwapen gebruikt.
Schooldirecteur Maarten de Veth zegt dat veel kinderen getuigen waren van het geweld dat rond 10.30 uur losbarstte en dat daarom alle ruim 2200 leerlingen naar huis mochten. Het drietal richtte vernielingen aan en uitte bedreigingen, ook kwam het tot een fysieke confrontatie met medewerkers. De conciėrges konden het incident niet alleen aan, daarom werd de politie ingeseind. Die kwam met meerdere eenheden ter plaatse. Ook een eenheid van de koninklijke marechaussee was in de buurt en hielp mee.
Stroomstootwapen
Toen de drie kinderen door de politie waren opgepakt, werden de agenten buiten opgewacht door drie familieleden die het niet eens waren met de aanhouding. Een familielid werd daarop ook aangehouden onder bedreiging van een stroomstootwapen. Een tweede familielid reageerde daar vervolgens zo agressief op dat die werd getaserd en ook opgepakt.
Medewerkers zijn in de aula bijgepraat, vertelt directeur De Veth. ,,Daar waren de leerlingen ook welkom.” Omdat het incident flinke impact had, mocht iedereen naar huis. Volgens de politie is Slachtofferhulp ingeschakeld voor alle getuigen.
Wat voor sancties de school het drietal gaat opleggen, weet De Veth nog niet. ,,Ik heb nog niet alle feiten op een rij. Maar we zullen gepaste maatregelen treffen om de veiligheid voor iedereen te waarborgen.”
Wat heeft de school fout gedaan?quote:Op maandag 25 november 2024 15:52 schreef Toine51 het volgende:
Wat een niveau zeg...
Van die leerlingen, en die school, en die ouders...
Tokkiesquote:Op maandag 25 november 2024 15:45 schreef HSG het volgende:
[..]
Bron.
Maar gelukkig hebben docenten lekker veel vakantie om weer bij te komen.
Misschien beetje overdreven maar je weet niet hoe hard er eraan toe is gegaan.quote:Op maandag 25 november 2024 15:55 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Al die 2200 leerlingen naar huis sturen?
Ik stem voor de tweede - fijn land is dit aan het worden!quote:Op maandag 25 november 2024 15:48 schreef Richestorags het volgende:
Kunnen we raden? Kampers of Mocro's?
Gevecht.quote:Op maandag 25 november 2024 15:48 schreef Mikeytt het volgende:
Dit waren vroeger bij mij op school de beste dagen. Soms een goed gevecht waardoor je geen les had.
Die waren natuurlijk straalbezopen of knetterstoned.quote:Op maandag 25 november 2024 15:45 schreef HSG het volgende:
De conciėrges konden het incident niet alleen aan
Kunnen we raden? Wat was de reden van dit geweld?quote:Op maandag 25 november 2024 15:48 schreef Richestorags het volgende:
Heeft toch ook geen nut. Die dode wordt dan echt niet opeens weer levend hoor.quote:Op maandag 25 november 2024 16:13 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Gevecht.Wij kregen niet eens vrij toen er iemand was doodgestoken.
Kampers gok ik.quote:Op maandag 25 november 2024 15:48 schreef Richestorags het volgende:
Ik zou zeggen kampertokkies in de eerste instantie. Maar de media zou geen kans onbenut laten door dat direct te zeggen dat het witte blanken waren.. Ik zie geen enkele verwijzing naar afkomst op het moment, dus ik ga nu voor mocro's.quote:Op maandag 25 november 2024 15:48 schreef Richestorags het volgende:
Belachelijk. In mijn tijd vochten we na schooltijd. Onze 'meesters en juffen' liepen er dan fluitend voorbij. Hun dag zat erop. Hun taak zat erop. Wat die kutkinderen in hun vrije tijd deden, was niet hun probleem.quote:Op maandag 25 november 2024 15:48 schreef Mikeytt het volgende:
Dit waren vroeger bij mij op school de beste dagen. Soms een goed gevecht waardoor je geen les had.
Wat hadden ze dan moeten doen? De daders strafregels laten schrijven?quote:Op maandag 25 november 2024 15:49 schreef Mikeytt het volgende:
Verder wel tokkiegedrag. Verbaas me er wel over dat de politie zomaar wapens heeft gebruikt op een school (!)
Ga terug naar af, begin maar opnieuw bij groep 1. Ook de ouders, natuurlijk.quote:Op maandag 25 november 2024 16:50 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wat hadden ze dan moeten doen? De daders strafregels laten schrijven?
Tuurlijk. Jij als agent wordt bedreigd en je roept dan heel hard 'Foei!!!'quote:Op maandag 25 november 2024 16:52 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ga terug naar af, begin maar opnieuw bij groep 1. Ook de ouders, natuurlijk.
LOL.quote:Op maandag 25 november 2024 16:50 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wat hadden ze dan moeten doen? De daders strafregels laten schrijven?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |