abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215673553
Dit zijn natuurlijk hele opmerkelijke claims van deze man, die toch wel wat beter onderbouwd mogen worden. Aan de andere kant wel goed dat hij ook zegt dat het tijd is voor zelfreflectie bij zijn eigen partij. Of het daar ook van gaat komen is de grote vraag, uiteindelijk is de kans groot dat het bij wijzen naar rechts en conservatief blijft.
quote:
Timmermans waarschuwt voor ondergang Nederland door kabinet: ‘Grootste opdracht sinds einde WO2’

GroenLinks-PvdA-leider Frans Timmermans heeft zaterdag op een ledenbijeenkomst in Zwolle hard uitgehaald naar het kabinet en de regeringspartijen. ,,Dit land kan tenondergaan als we geen halt toeroepen aan de desintegratie die gestimuleerd wordt vanuit de coalitiepartijen in het kabinet”, zei Timmermans onder luid applaus van zijn achterban. Volgens hem is de opdracht waar links voor staat ‘niet groter geweest dan sinds het einde van de Tweede Wereldoorlog’.

Timmermans vindt dat het kabinet-Schoof na het geweld tegen Israëliërs in Amsterdam ‘veel te snel conclusies’ heeft getrokken over ‘gefaalde integratie’. Volgens de linkse voorman heeft de premier ‘één miljoen moslims in staat van beschuldiging gesteld’ en is door het kabinet veel te gemakkelijk gezegd dat zij onze normen en waarden niet delen. Volgens Timmermans gaan er op het vlak van integratie dingen mis. ,,Maar we zijn bezig te slagen.”

Nederland kampt volgens Timmermans ‘niet met een integratieprobleem maar met een desintegratieprobleem’. Daarmee doelt hij op groepen in de samenleving ‘tussen wie het contact is verbroken’. Zo ziet Timmermans dat praktisch en theoretisch opgeleiden niet met elkaar spreken en is er geen begrip tussen mensen in steden en mensen op het platteland. ,,Terwijl we alleen van betekenis kunnen zijn als er weer verbindingen zijn.”

Behalve kritiek leveren op het kabinet wil Timmermans ook dat partijleden kritisch naar zichzelf kijken. ,,De kloof tussen links en rechts is zo groot dat kiezers die het wel met ons eens zijn, ons niet horen.” Daar ligt volgens hem een opdracht voor GroenLinks en PvdA: ,,Sluit niemand uit, blijf altijd het gesprek aangaan.” Ook moeten fouten onder ogen worden gezien: ,,Onderschat niet dat alles wat kapot is gemaakt en waar wij ook zelf aan bij hebben gedragen, zoals de Participatiewet, dat we dat moeten herstellen en dat dat moeilijk is.”
pi_215673556
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 13:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ x ]

_O-
Timmermans kijkt naar Amerika's 2 party system en ziet dat het goed is.

Dit vind ik nou veel enger dan een rechts kabinet.
pi_215673745
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 13:47 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Frans Timmermans heeft gelijk. Onverdraagzaamheid, xenofobie, verkeerde bezuinigingen en Geert Wilders' uitstapjes naar bedenkelijke leiders zijn zeer schadelijk voor Nederland.
Wellicht je eigen posts over Belgen, provincialen en andere onwelgevallige half-mensen nog eens nalezen, aleer je weer de Ridder der Verdraagzaamheid uithangt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 24 november 2024 @ 19:03:50 #4
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_215674064
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 18:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wellicht je eigen posts over Belgen, provincialen en andere onwelgevallige half-mensen nog eens nalezen, aleer je weer de Ridder der Verdraagzaamheid uithangt.
Deze act begint wel erg triest te worden Etto, volgens mij zit die user niet in de politiek en heb ik hem ook nergens serieus zien pleiten om Belgen en provincialen uit te zetten of zo.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_215674282
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 19:03 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Deze act begint wel erg triest te worden Etto, volgens mij zit die user niet in de politiek en heb ik hem ook nergens serieus zien pleiten om Belgen en provincialen uit te zetten of zo.
Ah, verdraagzaamheid hoort enkel in de politiek...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215674592
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 11:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Daar nog een opinie omtrent?
Dat was de vorige keer leuk ja, ik wacht nog steeds!
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_215674630
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 20:03 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Dat was de vorige keer leuk ja, ik wacht nog steeds!
Waarom delete je de rest van zn post? :D
  Moderator / Redactie FP zondag 24 november 2024 @ 21:14:22 #8
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_215675223
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 18:05 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Timmermans kijkt naar Amerika's 2 party system en ziet dat het goed is.

Dit vind ik nou veel enger dan een rechts kabinet.
Ik vind het enger dan wel zorgwekkender dat we zijn afgegleden naar een politiek klimaat waar iedereen maar schreeuwt naar elkaar en geen oplossingen aandraagt. Het is aan alle kanten een kleuterklas die het land moet besturen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  maandag 25 november 2024 @ 10:05:24 #9
3542 Gia
User under construction
pi_215678294
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 21:14 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Ik vind het enger dan wel zorgwekkender dat we zijn afgegleden naar een politiek klimaat waar iedereen maar schreeuwt naar elkaar en geen oplossingen aandraagt. Het is aan alle kanten een kleuterklas die het land moet besturen.
Links loopt te blèren dat er geen beleid gemaakt wordt door rechts, maar tegelijkertijd frustreren ze het kabinet door onzinnige moties tegen het kabinet, waar dan eerst over gedebatteerd moet worden. Alles om maar te zorgen dat het kabinet niet aan het werk kan.

Inderdaad, een kleuterklasje is er niets bij.
pi_215678921
Hey wat een bijzonder moment. Het lijkt wel of Timmermans zelf kinderen heeft en ziet 'ineens' de polarisering binnen Nederland en stelt terecht dat Nederland een desintegratie probleem heeft en hierdoor in gevaar is. Helaas praat hij tegen een groep hallucinerende psychoten die gesteund worden door een nog veel grotere groep totaalidioten en dat zijn niet geheel toevallig precies dezelfde gevaarlijke degenerates die ook verantwoordelijk zijn voor het westerse fiasco in Oekraine.

Als ik mij in de schoenen waan van een Nederlandse vader met een Nederlandse vrouw en kleine kinderen dan had dit echt het moment geweest dat ik Europa zou verlaten. Ik God dat ik dit probleem voor mij minder direct een issue is.

Deze spiraal ga je toch niet van dichtbij aanschouwen?
Heel veel sambal
pi_215683309
Met elkaar in gesprek gaan, de ander vasthouden. Die Timmerfrans heeft de empathie van een doperwt want hij heeft totaal niet door dat ik daar niet op zit te wachten. Ik hoef niet allemaal culturen door de strot geduwd te krijgen of met 100 verschillende nationaliteiten in een wijk te wonen.

Doordat ik arbeidsmigranten als buren heb krijg ik een glimps van hoe het is om in een wijk met alleen maar arbeidsmigranten te wonen (rest van de straat blanke senioren): af-schu-we-lijk. Zitten letterlijk dag en nacht te roken, kunnen noch Nederlands noch Engels. Oppleuren met dat volk.
pi_215683358
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 10:05 schreef Gia het volgende:

[..]
Links loopt te blèren dat er geen beleid gemaakt wordt door rechts, maar tegelijkertijd frustreren ze het kabinet door onzinnige moties tegen het kabinet, waar dan eerst over gedebatteerd moet worden. Alles om maar te zorgen dat het kabinet niet aan het werk kan.

Sinds wanneer zou de oppositie het beleid van het kabinet mogelijk moeten maken?

[ Bericht 0% gewijzigd door xpompompomx op 25-11-2024 20:26:36 ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215683364
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 20:16 schreef Alpha0 het volgende:
Met elkaar in gesprek gaan, de ander vasthouden. Die Timmerfrans heeft de empathie van een doperwt want hij heeft totaal niet door dat ik daar niet op zit te wachten. Ik hoef niet allemaal culturen door de strot geduwd te krijgen of met 100 verschillende nationaliteiten in een wijk te wonen.

Doordat ik arbeidsmigranten als buren heb krijg ik een glimps van hoe het is om in een wijk met alleen maar arbeidsmigranten te wonen (rest van de straat blanke senioren): af-schu-we-lijk. Zitten letterlijk dag en nacht te roken, kunnen noch Nederlands noch Engels. Oppleuren met dat volk.
Ik kan u aanraden om dan in de toekomst vooral op BBB en VVD te stemmen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 25 november 2024 @ 20:23:44 #14
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_215683387
quote:
Precies dit ^O^
En niet alleen jij zit daar niet op te wachten maar het overgrote deel van NL.

Maar dat is allemaal buiten de bubbel van Frans.
pi_215683394
Timmermans is gek. Een 'des-integratieprobleem' want 'het contact tussen verschillende groepen is verbroken'
Nee, enorme flapdrol, het betreft met name moslims en met die groep is nooit verbinding geweest. Die willen geen verbinding, alleen met hun eigen groep. Segregatie. Timmermans geeft diverse voorbeelden van de zogenaamde 'des-integratie', maar de olifant in de kamer zijn toch echt de moslims die weigeren deel uit te maken van deze samenleving. Ok, niet allemaal natuurlijk.

[ Bericht 34% gewijzigd door Pleun2011 op 25-11-2024 22:49:13 ]
pi_215684135
quote:

[..]

Hoe krijg je het voor elkaar om links de schuld te geven van het feit dat het huidige kabinet nog niks gedaan heeft. Wat is dat toch met rechts en elke keer dat verongelijkte. Dat vermeende slachtoffertje spelen, dat past beter in de zandbak

Het huidige kabinet heeft een meerderheid. Links kan doen en laten wat ze willen, het kabinet bepaalt want...... ze hebben een meerderheid. Ondertussen kan een minister of staatssecretaris gewoon zijn of haar ding doen. Allemaal zonder links.

Als je over het kabinet ontevreden bent of kritiekpunten hebt, kan je beter je vinger richting links weghalen en eens de ogen openen
  maandag 25 november 2024 @ 22:08:04 #17
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_215684330
quote:
(rest van de straat blanke senioren): af-schu-we-lijk.
Eens.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_215684460
Dat is waar die man zeker goed in is.... angst zaaien.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_215684773
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 19:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ah, verdraagzaamheid hoort enkel in de politiek...
Thema's als onderlinge verdraagzaamheid behoorde tot het publieke debat, niet zozeer het politieke. Het is een politiek thema geworden, dat zegt genoeg.
  dinsdag 26 november 2024 @ 04:55:35 #20
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_215685335
quote:
7s.gif Op maandag 25 november 2024 22:29 schreef HSG het volgende:
Dat is waar die man zeker goed in is.... angst zaaien.
Bij sómmige mensen. De meeste hebben toch direct door dat dit een dramatische draaitol is.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_215685404
quote:

[..]

Correct.

Progressieve en linkse partijen, instanties, activisten en schijnbaar helaas ook zelfs mensen binnen de overheid, proberen op alle mogelijke manieren het geplande beleid en regelgeving van het kabinet te dwarsbomen en gaan dan vervolgens met hun geestverwanten in de media klagen over dat er nog geen beleid is geïmplementeerd.

Het is wel een bijzonder staaltje gaslighting wat dat betreft.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215685467
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 04:55 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Bij sómmige mensen. De meeste hebben toch direct door dat dit een dramatische draaitol is.
Vooral dat en hij heeft zelf niet eens door.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_215685510
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 04:55 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Ook in dit topic mag het volgende plaatje uiteraard niet ontbreken :)

Een dramatische draaitol :'( nou ja zeg. IK, Frans ~ zuurstofmasker ~ Timmermans zal ooit nog eens de democratie gaan redden. Hou elkaar vast, wees net als ik zo melodramatisch mogelijk.

Ik neem nog een melocakeje om de winst van de PVV te kunnen verwerken.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')