abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217340093
Bij een familiebezoek ivm ziekte zou ik het ook heel moeilijk vinden om zonder kind te gaan. Zeker als er nog geen leerplicht speelt. Ik zou het ook niet durven om bij zieke opa aan te komen zonder kind, in de wetenschap dat hij haar dan misschien nooit meer ziet. Maar goed, dat is met mijn familiebanden in het achterhoofd. Dat ligt bij jullie misschien heel anders.

Ik ben voor werk wel eens 1-2 weken op pad, soms ook naar plekken met tijdsverschil (zeker met 9 uur verschil is het lastig om te beeldbellen etc). De eerste keer was de jongste 2 jaar denk ik. Ik vind het heerlijk om te reizen zonder poespas, geniet ontzettend van alles. Ik heb het ook zo druk dan dat ik weinig tijd heb om ze te missen. Maar zodra het programma is afgelopen, verlang ik er wel naar om weer thuis te zijn. Jammer van de jetlag altijd :X.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_217340172
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 11:00 schreef Synoniempje het volgende:

[..]
Wat mooi dat je zo betrokken bent.
Ik vroeg het omdat ik mij ook kan voorstellen dat zij graag wilt dat haar vader jullie kind nog even meemaakt.
Maar misschien hecht ze daar dan ook niet zoveel waarde aan :P
Dat wil ze ook wel inderdaad, maar voor deze zomer hadden we de vliegtickets al geboekt om met z'n vieren sowieso die kant op te gaan, nog voordat we dit nieuws te horen kregen. Hopelijk leeft hij dan nog.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 11:22 schreef Phaidra het volgende:
Bij een familiebezoek ivm ziekte zou ik het ook heel moeilijk vinden om zonder kind te gaan. Zeker als er nog geen leerplicht speelt. Ik zou het ook niet durven om bij zieke opa aan te komen zonder kind, in de wetenschap dat hij haar dan misschien nooit meer ziet. Maar goed, dat is met mijn familiebanden in het achterhoofd. Dat ligt bij jullie misschien heel anders.

Ik ben voor werk wel eens 1-2 weken op pad, soms ook naar plekken met tijdsverschil (zeker met 9 uur verschil is het lastig om te beeldbellen etc). De eerste keer was de jongste 2 jaar denk ik. Ik vind het heerlijk om te reizen zonder poespas, geniet ontzettend van alles. Ik heb het ook zo druk dan dat ik weinig tijd heb om ze te missen. Maar zodra het programma is afgelopen, verlang ik er wel naar om weer thuis te zijn. Jammer van de jetlag altijd :X.
Als ze twee weken wil, of drie zou ik ook nog wel kunnen zonder haar, dan moet ik me niet aanstellen en inbinden, maar ze wil zes weken haar vader/familie ondersteunen en dat vind ik toch echt te lang. Thailand is op dit moment vijf uur tijdverschil, dus overbrugbaar, mocht ze kortere tijd gaan. En qua werk zal ik inderdaad te druk zijn om dat gemis op te vangen, maar ik ben vaak ergens tussen 4 en 5 thuis en dan zit ik in een stil huis, want zoon is ook vaak de hort op; afspreken, chillen, voetballen, werken, etc., dus jouw situatie gaat hier al niet op. ;)

[ Bericht 26% gewijzigd door DjVero op 11-04-2025 11:39:14 ]
pi_217354490
@DjVero vindt ze het echt helemaal prima, of durft ze niet te zeggen van niet omdat jij zo stellig aangeeft het geen optie te vinden dat kind met haar meegaat de hele periode? Want je geeft ook aan dat ze eigenlijk wel wil dat haar vader jullie kind ook nog meemaakt.

Ik vind het mooi hoor, dat jij jullie kind niet zo lang wil missen :Y . En misschien speelt bovenstaande helemaal niet. Maar ik kan me wel voorstellen dat als je zelf wat minder stellig bent, of wat meer meegaand / people pleaser, en partner zegt heel stellig 6 weken mee is geen optie, dat het dan best lastig kan zijn om aan te geven dat je dat eigenlijk het liefst wel zou willen. Dus het is misschien niet verkeerd om dat eens expliciet na te gaan - stel het zou jou allemaal niet uitmaken, wat zou zij dan het liefste doen? Kind wel of niet mee?
  zondag 13 april 2025 @ 09:39:19 #279
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_217354535
Is er ook niet, met een hoop geregel dat geef ik toe, een middenweg te vinden? Dat de kleine een week of 3 meegaat, en jij dan een week die kant op en met de kleine terug terwijl je vrouw nog daar is?

Ik roep maar wat hoor, geen idee of het haalbaar is.
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
  zondag 13 april 2025 @ 09:40:47 #280
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_217354545
Ik geniet enorm van mijn bijna 3,5 jarige peuter O+ Het enige wat ik jammer vind is de drama om de kleinste dingen, maargoed, dat hoort bij peuter zijn denk ik dan maar :')
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
pi_217361542
Wat eten jullie peuters gemiddeld? Ik heb echt geen idee wat normaal is. De onze eet tussen de 2-3 boterhammen bij het ontbijt en idem bij de lunch. Maar soms zelfs 4. Avondeten is meestal wel beduidend minder.
pi_217361822
Gemiddeld 2 boterhammen.
Vanmiddag werd er gebunkerd met 4 boterhammen, ik vermoed een groeispurt. Er zijn ook dagen dat er maar 1 broodje wordt gegeten en de korstjes blijven liggen.
Avondeten is over het algemeen inderdaad minder dan middageten.
pi_217362122
Het wisselt per dag.

Soms eet ze ‘s ochtends drie boterhammen en soms maar een halve, exclusief korstjes. Tussendoor fruit. Tussen de middag wil ze thuis meestal crackers, op de opvang eet ze dan wel brood (weet niet hoeveel). ‘s Avonds zorgen we dat beide kinderen voor het avondeten alvast een schaaltje met komkommer/paprika/wortel (en soms augurk of olijven) leeg eten want vanwege vermoeidheid is dat altijd een lastig eetmoment. Dus zo krijgt ze in ieder geval wel groenten binnen. Ze houdt niet van pasta of rijst, aardappelen vindt ze prima. Maar het liefst eet ze gnocchi of patat. En in tegenstelling tot haar broer houdt ze enorm van vlees, dus dat gaat er vaak ook wel goed in.
pi_217365494
Hier wordt eigenlijk de hele dag goed gegeten. Bij vermoeidheid inderdaad ‘s avonds minder, maar nog steeds genoeg. ‘s Ochtends mag ze altijd kiezen wat ze eet: yoghurt met havermout en fruit, een boterham of een paar crackers / een beschuit. Vaak pakt ze een combi van alle drie. :D Later altijd goed fruit, lunch is meestal ook twee tot drie boterhammen of een tosti van twee boterhammen, ‘s middags nog iets wat we dan voorhanden hebben en avondeten vaak ook een heel bakje / bordje. Ze is hier gek op ‘macaroni’ (alle pasta met tomatensaus is goed), kofta, wraps met kip en rauwkost en vissticks met aardappelkroketjes en rauwkost. Dus dat eten we allemaal wel regelmatig. 😌
  maandag 14 april 2025 @ 10:58:46 #285
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_217366148
Bij ons is het juist omgedraaid. Avondeten gaat er vaak wel goed in, ook met de lunch als we nog restjes hebben. Hij eet ongeveer de helft van wat zijn vader eet :+ Boterhammen vindt hij lekker (hij is gek op losse kontjes/kapjes van het brood.. :? ) maar meer dan 2 boterhammen eet hij bijna nooit. Tussendoor fruit, kaakjes (biscuitjes) en af en toe een chocolaatje.

Maar zoals bij jullie allemaal; elke dag is anders. Maar dat heb ik zelf ook. Daarom letten we er niet op. Hij hoeft niet zijn bord leeg te eten en krijgt altijd een toetje (vla of yoghurt). Mijn ervaring is dat het een dag of paar dagen later altijd wel weer bijtrekt en dan eet hij vaak weer iets meer dan normaal. Heel zwaar is hij niet maar hij zit qua lengte rond de normaal lijn en qua gewicht daar net onder dus daar maak ik me geen zorgen over.
Fuck the EBU
pi_217367182
Ja, hier ook altijd een toetje. Vaak Griekse yoghurt met een schepje vruchtenkwark of scheutje vanillevla. Of drinkyoghurt, dat heeft ze de laatste tijd ook graag. Ook als ze niet heel veel gegeten heeft van de gewone maaltijd, bied ik gewoon een toetje aan. Soms hoeft ze hem ook niet, maar ik wil niet de link leggen dat je het toetje alleen krijgt als je goed gegeten hebt.
pi_217367501
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 09:31 schreef vlindertje89 het volgende:
@:DjVero vindt ze het echt helemaal prima, of durft ze niet te zeggen van niet omdat jij zo stellig aangeeft het geen optie te vinden dat kind met haar meegaat de hele periode? Want je geeft ook aan dat ze eigenlijk wel wil dat haar vader jullie kind ook nog meemaakt.

Ik vind het mooi hoor, dat jij jullie kind niet zo lang wil missen :Y . En misschien speelt bovenstaande helemaal niet. Maar ik kan me wel voorstellen dat als je zelf wat minder stellig bent, of wat meer meegaand / people pleaser, en partner zegt heel stellig 6 weken mee is geen optie, dat het dan best lastig kan zijn om aan te geven dat je dat eigenlijk het liefst wel zou willen. Dus het is misschien niet verkeerd om dat eens expliciet na te gaan - stel het zou jou allemaal niet uitmaken, wat zou zij dan het liefste doen? Kind wel of niet mee?
Kind mee, want ze vindt het inderdaad jammer en hoewel ze mij een beetje uitlacht, zegt ze het ook wel te begrijpen dat ik niet zo lang zonder haar wil. Ergens knaagt het ook wel, hoor, dat ik nu tussen een eventueel laatste moment voor opa en kleinkind zit.
  dinsdag 15 april 2025 @ 09:28:42 #288
208890 June.
Seriously?
pi_217373745
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 20:19 schreef alpeko het volgende:
Wat eten jullie peuters gemiddeld? Ik heb echt geen idee wat normaal is. De onze eet tussen de 2-3 boterhammen bij het ontbijt en idem bij de lunch. Maar soms zelfs 4. Avondeten is meestal wel beduidend minder.
Mijnes eet vrij weinig avondeten. Meestal 1-2 boterhammen bij ontbijt en lunch, soms met cracker/rijstwafel etc erbij.
Soms bietst hij wat mee van die gore instantnoodles van m'n vriend.

Avondeten: eigenlijk bunkert hij alleen met GVA (en dan geen G behoudens paprika :') ). pannenkoeken en een milde curry met rijst. Rest van het eten is '"nee, is nie lekker". Dus tja, gaat regelmatig dus naar bed zonder 1 hap avondeten. Hij eet wel goed fruit en zuivel dus zal wel loslopen.
Shine bright like a diamond.
pi_217439815
Hallo! :)

Mijn zoontje (T.) is twee weken geleden 2 geworden, dus ik kom hier ook af en toe meelezen/ posten!

En korte introductie. T. Is half Duits, half Nederlands en in Oostenrijk geboren. Hij gaat sinds hij 17 maanden is naar de opvang en ontwikkelt zich heel goed.

Hij kletst er lekker op los, zowel in het Nederlands als in het Duits (hoewel ik wel heel erg achter zijn Nederlands aan moet; zijn voorkeurstaal is toch wel Duits).

Sinds afgelopen week hebben we een sterke ontwikkeling gezien wat betreft het gebruiken van zijn fantasie. Zo hebben we afgelopen weekend een boswandeling gemaakt, en onderweg werden een liggende boomstam een keukentje, verschillende takjes bananen en appels, en dennenappels werden een chocoladetaart en een kopje koffie voor mama.

Heel fascinerend om te zien, vooral ook omdat we niets hebben gedaan om dit te stimuleren.

Vond de dreumesperiode ontzettend leuk wat ontwikkelingen betreft en ben nu al heel benieuwd wat er met de peutertijd op ons af zal komen!
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_217462515
Zoonlief heeft nu een loopfiets, maar gaat zo hard dat je zelf echt goed stevig moet snelwandelen. Hij weet inmiddels ook dat hij zijn stuur moet vasthouden... Bloedneus en dikke bult op zijn hoofd.
pi_217463310
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 16:31 schreef margaretha_01 het volgende:
Hallo! :)

Mijn zoontje (T.) is twee weken geleden 2 geworden, dus ik kom hier ook af en toe meelezen/ posten!

En korte introductie. T. Is half Duits, half Nederlands en in Oostenrijk geboren. Hij gaat sinds hij 17 maanden is naar de opvang en ontwikkelt zich heel goed.

Hij kletst er lekker op los, zowel in het Nederlands als in het Duits (hoewel ik wel heel erg achter zijn Nederlands aan moet; zijn voorkeurstaal is toch wel Duits).

Sinds afgelopen week hebben we een sterke ontwikkeling gezien wat betreft het gebruiken van zijn fantasie. Zo hebben we afgelopen weekend een boswandeling gemaakt, en onderweg werden een liggende boomstam een keukentje, verschillende takjes bananen en appels, en dennenappels werden een chocoladetaart en een kopje koffie voor mama.

Heel fascinerend om te zien, vooral ook omdat we niets hebben gedaan om dit te stimuleren.

Vond de dreumesperiode ontzettend leuk wat ontwikkelingen betreft en ben nu al heel benieuwd wat er met de peutertijd op ons af zal komen!
Merk jij ook dat jullie zoon een accent heeft in een van beide talen? Hier is er niet echt voorkeur voor beide talen maar hij heeft wel een heel duidelijk Nederland accent in her Duits :+ zo zegt hij voor zeven en lopen 'siebe' en 'laufe' ipv 'siebn' en 'laufn' zoals het in het Duits meer klinkt. :') Het valt mij niets eens op maar mijn vrouw vindt hem een olle Holländer :+ grappig genoeg gaan een de 'formele' dingen het (eerst) in het Duits, de kleuren benoemt hij bijvoorbeeld helemaal niet in het Nederlands en tellen was ook eerst Duits en pas een poosje later in het Nederlands. Terwijl hij dat toch op het kinderdagverblijf eerder in het NL hoort.

Leuk he, die fantasie? Wij krijgen laatst 'eierkoffie' gereserveerd, in een (speelgoed)eierschaal :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_217473209
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 02:18 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Ja, ik formuleerde mijn advies ook mede op basis van alle ellendige wachtlijsten. Maar het is vrij normaal dat er op (net) driejarige leeftijd nog clusters vereenvoudigd of aangepast worden. En als ze verder wel goed spreekt, zou ik het dus inderdaad even op z’n beloop laten. Je kunt er altijd nog wat mee als het over een half jaar nog steeds aanwezig is, maar in die periode van 3 tot 3,5 gebeurt vaak ook weer zo veel op dat gebied.
Hier noemt mijn dochter zichzelf al 1,5 jaar goed (de meisjesvariant van jouw zoon, F.loor), in het begin noemde ze zichzelf ‘Foof’. Dat was ook zo grappig, vooral als het eruit kwam als een soort ‘foef’. :D
1,5 maand later heeft ze de /fl/ onder controle! O+
pi_217474803
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2025 17:20 schreef eponine het volgende:

[..]
1,5 maand later heeft ze de /fl/ onder controle! O+
😎😎😎
pi_217487328
Voorlezen in Larissa's wereld = praten tegen boekie ("Papa, wil jij nog een keer praten tegen boekie?") O+ O+
pi_217491392
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2025 12:04 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Merk jij ook dat jullie zoon een accent heeft in een van beide talen? Hier is er niet echt voorkeur voor beide talen maar hij heeft wel een heel duidelijk Nederland accent in her Duits :+ zo zegt hij voor zeven en lopen 'siebe' en 'laufe' ipv 'siebn' en 'laufn' zoals het in het Duits meer klinkt. :') Het valt mij niets eens op maar mijn vrouw vindt hem een olle Holländer :+ grappig genoeg gaan een de 'formele' dingen het (eerst) in het Duits, de kleuren benoemt hij bijvoorbeeld helemaal niet in het Nederlands en tellen was ook eerst Duits en pas een poosje later in het Nederlands. Terwijl hij dat toch op het kinderdagverblijf eerder in het NL hoort.

Leuk he, die fantasie? Wij krijgen laatst 'eierkoffie' gereserveerd, in een (speelgoed)eierschaal :')
Met het accent is het heel verschillend; met sommige woorden heeft ie wel een Duits accent, en soms ben ik dan weer verbaasd hoe Nederlands het eruit komt.

Maar over het algemeen, is het me niet heel erg opgevallen, een Duitse accent in het Nederlands, vooral niet als hij korte zinnetjes zegt.

De harde G heeft ie in ieder geval goed onder de knie. :D
pi_217491590
Onze F. is sinds 12 dagen grote zus en ze is gek op haar broertje. Soms een beetje wild, maar dat hoort erbij denk ik. :’) Ze wil hem continu vasthouden en kusjes geven. Zij is eigenlijk z’n eerste moeder, als het aan haar ligt. Dus het is ook even een uitdaging hoe we dat zo goed mogelijk sturen zonder te veel te mopperen en te corrigeren. Maar we moeten wel duidelijk en strikt zijn, anders loopt ze zo over je heen. Ze is overduidelijk de grenzen weer aan het onderzoeken. Talig zeer sterk, helpt ook niet altijd mee - je krijgt gewoon een dik weerwoord waar je soms even met je bek vol tanden staat. Ben benieuwd hoe ze is als ze 13 is.
pi_217491641
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 09:21 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Onze F. is sinds 12 dagen grote zus en ze is gek op haar broertje. Soms een beetje wild, maar dat hoort erbij denk ik. :’) Ze wil hem continu vasthouden en kusjes geven. Zij is eigenlijk z’n eerste moeder, als het aan haar ligt. Dus het is ook even een uitdaging hoe we dat zo goed mogelijk sturen zonder te veel te mopperen en te corrigeren. Maar we moeten wel duidelijk en strikt zijn, anders loopt ze zo over je heen. Ze is overduidelijk de grenzen weer aan het onderzoeken. Talig zeer sterk, helpt ook niet altijd mee - je krijgt gewoon een dik weerwoord waar je soms even met je bek vol tanden staat. Ben benieuwd hoe ze is als ze 13 is.
Kan je nog verrassen :Y mijn oudste was echt wel een pittige peuter (en kleuter... en schoolkind :') ) Inderdaad heel mondig en altijd in discussie. Die is nu met 13 meer ontspannen en meegaand dan ooit. Een verademing vind ik het!

Gefeliciteerd met de baby!

[ Bericht 5% gewijzigd door Clubsoda op 29-04-2025 16:29:44 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_217493589
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 09:21 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie 2e kindje!!!

Dat wordt zeker een uitdaging, maar wat lief dat F. zo enthousiast is en het zo leuk vindt!!!
pi_217516275
Met dit warme weer realiseerde ik me dat het tijd wordt om sandalen voor de peuter te kopen. Wat een gedoe vind ik dat toch altijd, om fijne, goede en betaalbare schoenen te vinden voor die kleintjes.
pi_217516480
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 11:30 schreef Bami het volgende:
Met dit warme weer realiseerde ik me dat het tijd wordt om sandalen voor de peuter te kopen. Wat een gedoe vind ik dat toch altijd, om fijne, goede en betaalbare schoenen te vinden voor die kleintjes.
Bij Nelson hadden ze (in ieder geval afgelopen woensdag) fijne kortingen. Misschien nu nog wel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')