quote:Aangepast: 28 min geleden 52 min geleden in STERREN
Oud-weerman John Bernard is vorige week op 87-jarige leeftijd overleden. Dat heeft zijn familie zaterdag aan RTL Nieuws bevestigd.© ANP/HH
John Bernard.
Bernard begon in 1984 als weerman bij de NOS. Later ging hij aan de slag bij het RTL Nieuws, waar hij het weerbericht op RTL 4 presenteerde. In 2002 ging hij met pensioen.
„Hij kwam als gezicht jarenlang vele huiskamers binnen. John was een zeer kundige collega en altijd vriendelijk tegen iedereen die bij RTL werkte. Hij presenteerde het weer altijd nauwgezet, en bij onheilspellend weer paste John zijn toon aan”, zegt RTL Nieuws-hoofdredacteur Ilse Openeer. „Een van de hoogtepunten was dat John kon voorspellen wanneer de Golfoorlog zou uitbreken want hij wist precies wanneer de weersomstandigheden daarvoor ideaal waren. Daardoor was onze nieuwsorganisatie wakker.”
Tekst gaat verder onder de video.
Bekijk deze YouTube-video
John Bernard zette zich in voor het Nationaal Ouderenfonds
John Bernard was 45 jaar lang werkzaam als meteoroloog. Hij zette zich ook jarenlang in voor het Nationaal Ouderenfonds, waarbij hij onder meer hittegolftips aan ouderen gaf. Voor zijn werk kreeg hij in 2007 de MAX Award.
Hij zal er ook best wel eens naast gezeten hebben, het blijft nu eenmaal een verwachting.quote:Op zaterdag 23 november 2024 15:49 schreef Harvest89 het volgende:
Die man herinner ik me totaal niet.
Maar RIP. Hopelijk voorspelde hij het weer een beetje goed.
Je kunt idd naar Buienradar, maar voor veel mensen (vooral vanaf middelbare leeftijd) zorgen vaste 'gezichten' die het oplezen voor meer binding met de zender.quote:Op zondag 24 november 2024 06:42 schreef Loverboii het volgende:
weermannen, eigl een nutteloze job in deze tijd
Ik vind niet dat we rekening moeten houden met mensen die zich niet aan willen passen aan de maatschappij.quote:Op zondag 24 november 2024 07:11 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Je kunt idd naar Buienradar, maar voor veel mensen (vooral vanaf middelbare leeftijd) zorgen vaste 'gezichten' die het oplezen voor meer binding met de zender.
En vooral in oudere generaties zitten nog mensen die zich niet zo vlot voortbewegen in de digitale wereld.
Ah, een Pol Pot liefhebber.quote:Op zondag 24 november 2024 10:04 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ik vind niet dat we rekening moeten houden met mensen die zich niet aan willen passen aan de maatschappij.
Ja, dat wel . Ik kan ook zo snel geen hedendaagse weerman/vrouw benoemen zeker niet nu Gerrit Hiemstra en Helga van Leur alweer een tijdje gestopt zijn.quote:Op zondag 24 november 2024 06:42 schreef Loverboii het volgende:
Dat gaan we zeker niet doen.quote:Op zondag 24 november 2024 12:26 schreef Hexagon het volgende:
En laten we Piet Paulusma niet vergeten.
Ze blijven belangrijk om het weer te duiden (in de wereld)quote:Op zondag 24 november 2024 06:42 schreef Loverboii het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)7-overleden-a4874230quote:De weerman stond bekend als „een zeer kundige collega”, zegt Ilse Openneer, hoofdredacteur van RTL Nieuws, in een reactie tegen RTL. Bij de omroep zijn de verhalen over Bernard „legendarisch”, schreef zijn RTL-collega Helga van Leur in 2014. Zo voorspelde Bernard in 1991 het begin van de Golfoorlog. Hij adviseerde de toenmalige hoofdredacteur van RTL Nieuws dat mensen wakker moesten blijven. Bernard achtte de meteorologische omstandigheden in Irak namelijk perfect voor een aanval, zo schreef de Volkskrant in 2003.
Als de zo goed als digibete ouderen (nu nog best wat) er bijna niet meer zijn, wordt de weerman/vrouw op tv misschien minder nuttig.quote:Op zondag 24 november 2024 10:04 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ik vind niet dat we rekening moeten houden met mensen die zich niet aan willen passen aan de maatschappij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |