De kans op een zware storm is ongeveer 20%.quote:
En deze keer wel binnen een straal van pak 'm beet 1200 kilometer?quote:Op vrijdag 22 november 2024 20:41 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
De kans op een zware storm is ongeveer 20%.
Peter Gates Munneke approves of this message.quote:Op vrijdag 22 november 2024 21:27 schreef Raw85 het volgende:
Ik heb me hiertegen gevaccineerd gelukkig
Al die onzin reacties hier, iig bedankt voor je moeitequote:Op vrijdag 22 november 2024 20:41 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Hoe kom je aan dit percentage?quote:Op vrijdag 22 november 2024 20:41 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Is aan komen waaienquote:Op zaterdag 23 november 2024 07:45 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hoe kom je aan dit percentage?
20% van de weermodellen toont de storm.quote:Op zaterdag 23 november 2024 07:45 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hoe kom je aan dit percentage?
Ik hoop van wel, anders is er echt iets substantieels mis met de weermodellen.quote:Op vrijdag 22 november 2024 21:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En deze keer wel binnen een straal van pak 'm beet 1200 kilometer?
Er is niets mis met de weermodellen, maar eerder met hoe jij ze interpreteert. Zeker op deze termijn kun je de kaarten niet voor waar aannemen en er blind vanuit gaan dat een specifieke run uitkomt. Het is belangrijk om naar de trend te kijken die zich aftekent over meerdere runs en modellen, in plaats van je te focussen op één enkele kaart die misschien een storm toont. Het weer is dynamisch en verandert continu, vooral op deze termijn.quote:Op zaterdag 23 november 2024 10:44 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Ik hoop van wel, anders is er echt iets substantieels mis met de weermodellen.
ECMWF is anders behoorlijk consistent met deze virtuele superstorm. Al twee dagen lang komt deze steeds met windvlagen van meer dan 140 km/u in Nederland. De GFS van vandaag komt ook met windkracht 10 en Arpege met windstoten tot 110 km/u in het binnenland voor woensdag. ICON ook nog, komt met windstoten tot 130 km/u in België.quote:Op zaterdag 23 november 2024 20:41 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Er is niets mis met de weermodellen, maar eerder met hoe jij ze interpreteert. Zeker op deze termijn kun je de kaarten niet voor waar aannemen en er blind vanuit gaan dat een specifieke run uitkomt. Het is belangrijk om naar de trend te kijken die zich aftekent over meerdere runs en modellen, in plaats van je te focussen op één enkele kaart die misschien een storm toont. Het weer is dynamisch en verandert continu, vooral op deze termijn.
Dus maakt-ie er nu maar een uitroepteken van.quote:Op maandag 25 november 2024 13:45 schreef Frutsel het volgende:
Citeer jij weerprimeur? Of ben jij het?
[ x ]
Hier geen windquote:Op maandag 25 november 2024 16:54 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Harmonie komt gewoon even met windstoten van meer dan 130 km/u in Nederland.
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |