abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215635648
Het is weer surprisetijd!

Ik heb twee kinderen die surprises moeten maken en ik weet nooit in hoeverre ik ze nou moet/wil/ga helpen.
Ik vind dat hun surprise moet zijn, maar nu zie ik de surprise die kind heeft gemaakt en die ziet eruit alsof ie het in vijf minuten in elkaar heeft geflanst 😬
Dat vind ik dan weer zielig voor het klasgenootje dat deze surprise krijgt.
Kind zelf vindt het prima en mooi. Hij had er wel een goed verhaal bij en het is een surprise met wat verborgen features waar hij tijd aan heeft besteed maar blijkbaar interesseert het hem niet dat het er lelijk uitziet... hij is blijkbaar snel tevreden.

Andere kind vindt knutselen sowieso veel leuker dus die kan "mooiere" surprises maken.

Hoe doen jullie dat? Ik zit er meestal bij aan tafel en help een beetje met verven maar het idee bedenken ze zelf en de uitvoering doen ze zelf.
Maar dan krijg je dus soms dit...

Ben benieuwd. Vind zelf de surprises die overduidelijk door de ouders zijn gemaakt ook weer niet zo leuk.
pi_215635693
Hier is de verdeling meestal dat ik chef grove constructie ben en kind de rest doet.

Dit jaar wordt het een tafelvoetbalspel. Ik regel een passende doos en ronde houtjes met handvatten, kind kleit de voetbalspelers, verft het voetbalveld etc. In elkaar zetten doen we samen.
pi_215635732
Vroeger deed mn pa het voor 100%
pi_215635736
quote:
16s.gif Op woensdag 20 november 2024 16:39 schreef Jentin het volgende:
Hier is de verdeling meestal dat ik chef grove constructie ben en kind de rest doet.

Dit jaar wordt het een tafelvoetbalspel. Ik regel een passende doos en ronde houtjes met handvatten, kind kleit de voetbalspelers, verft het voetbalveld etc. In elkaar zetten doen we samen.
Ja, ik ben inderdaad ook van het faciliteren en helpen waar nodig.

Maar vind het wel een lastig ding als ik het echt niet mooi vind en kind in dit geval dus wel...
pi_215635743
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 16:42 schreef hoechst het volgende:
Vroeger deed mn pa het voor 100%
Vond je dat zelf ook leuk?
pi_215635907
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 16:44 schreef AccurateAllegiance het volgende:

[..]
Vond je dat zelf ook leuk?
ja fantastisch

kut knutselen.
had wel iets beters te doen.
pi_215635953
Surprise, surprise....het onverwachte is de mooiste prijs.
De verrassing brengt u zomaar van de wijs

[ Bericht 28% gewijzigd door Hyaenidae op 20-11-2024 17:43:26 ]
pindazakje
  Spellchecker woensdag 20 november 2024 @ 17:35:31 #8
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_215636338
Wat voor surprises krijgen de andere kinderen?
pi_215636476
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2024 16:43 schreef AccurateAllegiance het volgende:

[..]
Ja, ik ben inderdaad ook van het faciliteren en helpen waar nodig.

Maar vind het wel een lastig ding als ik het echt niet mooi vind en kind in dit geval dus wel...
Vraag aan je kind of hij het leuk zou vinden om zo'n surprise te krijgen.
En is het mogelijk om een foto te plaatsen van die surprise?
pi_215637580
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2024 17:35 schreef maily het volgende:
Wat voor surprises krijgen de andere kinderen?
Ik zie meestal alleen die mn eigen kind krijgt. Dat ziet er altijd wel mooi uit, strak gemaakt en netjes afgewerkt zeg maar. Terwijl mijn kind vindt dat het prima is als er nog overal kieren zitten tussen de blaadjes die hij als buitenkant heeft gemaakt. Bijvoorbeeld.
pi_215637593
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 17:56 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Vraag aan je kind of hij het leuk zou vinden om zo'n surprise te krijgen.
En is het mogelijk om een foto te plaatsen van die surprise?
Nee dat vindt hij dan weer niet zegt ie. Maar het lijkt net alsof hij niet ziet (of niet wil zien) dat het niet netjes is.

Terwijl hij wel leuke ideeën heeft hoor, met dubbele bodems en toestanden.
pi_215637652
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 20:22 schreef AccurateAllegiance het volgende:

[..]
Nee dat vindt hij dan weer niet zegt ie. Maar het lijkt net alsof hij niet ziet (of niet wil zien) dat het niet netjes is.

Help hem dan met goede tips en adviezen om het een beetje toonbaar te maken.
Vertel hem dat hij het ook niet leuk zou vinden om zo'n slordig afgewerkte surprise te krijgen.
Stimuleer zijn creatieve kant. Want die heeft hij ongetwijfeld.
pi_215637752
Boeiend als het niet netjes is, die dingen gaan toch kapot bij het openmaken of worden in ieder geval niet bewaard.

Ouders maken zich hier veel drukker om dan kinderen.
  woensdag 20 november 2024 @ 20:56:16 #14
338319 ZarB
Piña colada
pi_215637929
Ik had (heb) een bloedhekel aan knutselen dus mijn moeder maakte vroeger mijn surprises (en alle andere crea zooi). Achteraf gezien ook omdat ze het voor zichzelf belangrijk vond dat ik 1 van de mooiste surprises had. Ik heb me voorgenomen dat patroon te doorbreken door mijn kind het zelf te laten doen. Maar weet nu al dat dat niet gaat gebeuren _O- tenzij ze expliciet aangeeft mijn hulp niet te willen.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_215637982
Het sneeuwvlokje mag het lekker zelf uitzoeken.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_215638282
Oudste met 2 linkerhanden en geen knutselinzicht hebben we wel geholpen met surprise. Maar die schudde zonder problemen een gedicht uit zijn mouw.

Meiden knutselen prima zelf, hoeven we niet echt bij te helpen maar die hebben we hulp nodig met het gedicht.

Ik moet zeggen dat ik de balans tussen "zelf laten aanklooien" en "kinderen met een fatsoenlijke surprise naar school sturen" soms ook wel lastig vond.

Maar hey, groep 8 en hopelijk is het surprise gedoe daarmee ook klaar *O*
pi_215639175
Hier help ik wel ‘wat’ mee. Met name brainstormen over het idee en hoe ze het aan kunnen pakken. Ik bedenk wel iets wat relatief makkelijk is. Want beiden zijn geen knutseldeskundigen (en ik ook niet). De oudste heeft geen surprise meer (gelukkig, zoals hij zelf zegt).

De jongste gaat een PlayStation controller maken. Ze heeft deze zelf getekend op karton en ik heb die met een mesje uitgesneden voor de veiligheid. Verder heb ik geholpen om de opstaande rand tussen de voor en achterkant te maken.
Het beplakken met gekleurd karton en de knopjes er op doet ze zelf. En ook het inpakken van de cadeautjes heeft ze zelf gedaan.

Gedichtje zullen we samen doen, anders blijft het bij 4 regels (of een AI gedichtje en die maakte echt niks leuks kwam ze afgelopen week al achter).

Klinkt misschien of ik veel doe. Maar het snijden en de rand maken was hooguit 20 min werk. Haar eigen werk kost meer tijd.

Overigens hoopt ze absoluut niet dat een van haar beste vriendinnen haar heeft. Want daarvan maakt de vader altijd de surprise (super mooi, super groot), maar dat zou ze dus echt niet leuk vinden om een surprise te krijgen die niet (voor een groot deel) zelf gemaakt is.
pi_215639207
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 23:20 schreef hilliebillie het volgende:
Gedichtje zullen we samen doen, anders blijft het bij 4 regels (of een AI gedichtje en die maakte echt niks leuks kwam ze afgelopen week al achter).

hier hebben ze een minimaal aantal regels.

Maar goed, met de standaard "sint zat te denken" kom je er ook zo.

ChatGPT kan niet zo lekker rijmen nee.
pi_215639343
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 20:22 schreef AccurateAllegiance het volgende:

[..]

Waarschijnlijk moet hij een surprise maken voor een pestkop.
pi_215640409
quote:
2s.gif Op woensdag 20 november 2024 23:26 schreef Kyara het volgende:

[..]
hier hebben ze een minimaal aantal regels.

Maar goed, met de standaard "sint zat te denken" kom je er ook zo.

ChatGPT kan niet zo lekker rijmen nee.
Hier ook inderdaad, dus daarom dat ik wat mee help. Anders komt ze niet verder. (En ‘de Sint zat te denken’ wil ze hier niet ;) ) maar met z’n tweeën komt het goed. Zij bedenkt wat ze wil zeggen en ik kijk of ik er iets op kan rijmen
pi_215642158
quote:
2s.gif Op woensdag 20 november 2024 23:53 schreef Moass het volgende:

[..]
Waarschijnlijk moet hij een surprise maken voor een pestkop.
Nee, dat niet. Dat zou hij wel melden, ik ken mijn kind en die is vrij open ;-)

Maar ik ben gerustgesteld door jullie reacties. Beetje helpen, spiegelen, vragen stellen.
Bedankt!
pi_215658263
Bij mijn kind op school wordt er duidelijk gezegd dat het de surprise van het kind moet zijn. Het moet wel leuk zijn om naar te kijken en mee naar huis te nemen; het gedicht moet 10 regels zijn.
Dus ik heb mee het plan gemaakt, doe soms een voorstel en help met dingen vastmaken als het kind alleen niet lukt.
pi_215691469
Ik help ze wel mee, laat ze eerst zelf een beetje ploeteren en waar nodig stuur ik bij, mijn zoon heeft nu een konijn gemaakt en dat beest kijkt scheel... dikke prima wmb.
Het mag er ook best uitzien dat het door kinderhanden gemaakt wordt..
S. 2014
J. 2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')