quote:Op donderdag 19 december 2024 17:55 schreef Isegrim het volgende:
Vandaag is LHO het laatste document gaan brengen dat nodig was om ons in te schrijven. Toen kreeg hij de keus:
a. wachten tot de burgemeester er is zodat die een krabbel kan zetten
b. inschrijving per mail ontvangen
Hij koos voor dat laatste (gemiste kans om de burgemeester een hand te geven), en een paar uur later zaten de certificados empadronamiento in mijn mailbox. We zijn dus nu officieel inwoners van onze gemeente.
Daarmee is de bevolking van de gemeente met 0,7% toegenomen, en van ons dorp met 40%. 😎
Een week of vier. Ik moest vandaag werken en zij hebben intussen een enorme berg werk verzet.quote:Op donderdag 19 december 2024 18:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Hoe lang blijven de workawayers?
Samen hebben we een kippenhok gesloopt en weggebracht. En één van beide spreekt Spaans en is mee geweest naar het gemeentehuis voor wat taalhulp (we redden ons op zich prima maar soms maakt wat hulp dingen makkelijker).quote:Waar slapen ze en wat hebben jullie samen al gedaan?
LHO doet de catering.quote:Koken jullie ook voor hen of regelen ze hun eigen zaken?
Een dorp van 5 en nu 7 inwonersquote:Op donderdag 19 december 2024 17:55 schreef Isegrim het volgende:
Vandaag is LHO het laatste document gaan brengen dat nodig was om ons in te schrijven. Toen kreeg hij de keus:
a. wachten tot de burgemeester er is zodat die een krabbel kan zetten
b. inschrijving per mail ontvangen
Hij koos voor dat laatste (gemiste kans om de burgemeester een hand te geven), en een paar uur later zaten de certificados empadronamiento in mijn mailbox. We zijn dus nu officieel inwoners van onze gemeente.
Daarmee is de bevolking van de gemeente met 0,7% toegenomen, en van ons dorp met 40%. 😎
Drie! Waarvan twee permanent bewoond en eentje alleen in het weekend.quote:Op donderdag 19 december 2024 20:15 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Een dorp van 5 en nu 7 inwoners
Hoeveel woningen zijn er in totaal?
Wat een enorm goede deal voor iedereen zeg. Vier weken is wel lang. Extra fijn dat het klikt. Het lijkt me ook wel vermoeiend om zo lang soort van onbekenden om je heen te hebben.quote:Op donderdag 19 december 2024 19:48 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Een week of vier. Ik moest vandaag werken en zij hebben intussen een enorme berg werk verzet.Ze hebben het dak op zolder helemaal verder schoongemaakt en zijn ook aan de muren begonnen.
[..]
Samen hebben we een kippenhok gesloopt en weggebracht. En één van beide spreekt Spaans en is mee geweest naar het gemeentehuis voor wat taalhulp (we redden ons op zich prima maar soms maakt wat hulp dingen makkelijker).
[..]
LHO doet de catering.
Met deze mensen lijkt het me echt helemaal geen punt.quote:Op donderdag 19 december 2024 20:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat een enorm goede deal voor iedereen zeg. Vier weken is wel lang. Extra fijn dat het klikt. Het lijkt me ook wel vermoeiend om zo lang soort van onbekenden om je heen te hebben.
Anders worden ze het wel. 😆quote:Zijn het nachtelijke eters?
Rudequote:Op donderdag 19 december 2024 20:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zijn het nachtelijke eters?
Wat een zen filmpjequote:Op vrijdag 20 december 2024 20:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Toilet-timelapse![]()
Bekijk deze YouTube-video
quote:Op zondag 22 december 2024 00:06 schreef Isegrim het volgende:
In het café gegeten tegelijk met de voltallige gemeenteraad.
Voorlopig genoeg hout, nog plannen om je eigen hout te gaan kappen? Beetje bos uitdunnen is altijd goed.quote:Op zaterdag 21 december 2024 19:18 schreef Isegrim het volgende:
Het kostte ons met zijn vieren en met twee kruiwagens erbij twee uur om 11 kuub brandhout binnen te leggen (en nog netjes te stapelen ook).
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
De werkelijke bos-delen rond het land zijn niet van ons, we hebben wel één stuk met wat begroeiing, maar de 50.000 vierkante meter is voornamelijk gras.quote:Op zondag 22 december 2024 22:33 schreef Managarm het volgende:
[..]
Voorlopig genoeg hout, nog plannen om je eigen hout te gaan kappen? Beetje bos uitdunnen is altijd goed.
Tofquote:Op maandag 23 december 2024 20:49 schreef Isegrim het volgende:
Huisvondst: twee grote potten honing. Volgens J. waarschijnlijk 30+ jaar oud. Ik heb het meer dan 10 minuten boven de 80 graden gehouden om de zeer kleine kans op botulisme uit te sluiten. Iets anders kan er niet mis zijn met honing, ook niet na 30 jaar. Het is bijna zwart van kleur en de smaak doet denken aan koffie en blackstrap molassis.
[ link | afbeelding ]
Je kan ook naar Paulownia kijken, groeit erg snel (als het niet allemaal rots is). Er zijn een aantal snel groeiende bomen die erg geschikt voor brandhout zijn, het voordeel van Paulownia is dat het na het kappen weer teruggroeit (dat kan je 8 keer doen).quote:Op zondag 22 december 2024 23:24 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
De werkelijke bos-delen rond het land zijn niet van ons, we hebben wel één stuk met wat begroeiing, maar de 50.000 vierkante meter is voornamelijk gras.
Ik overweeg er wel wat wilgen op te zetten, omdat die per jaar dat ze groeien de meeste kilowatt warmte geven, en ze zijn nog mooi ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |