abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215618356
Mijn kinderen zitten elke dag klaar voor het Sinterklaasjournaal om niks te missen. Helemaal prima, maar wie heeft er bedacht dat het slim is om een programma gepresenteerd in straattaal ervoor te programmeren?

Klacht: een inhoudelijk oké programma laten presenteren in straattaal (?) en dat programmeren voor een programma waar half Nederland van onder de 8 naar kijkt. Laat ze in aanraking komen met fatsoenlijk ABN. En sowieso moet dit nou echt van onze belastingcenten?

En ja; mijn Nederlands is al verpest.
pi_215618454
Is niet alleen dat programma hoor, het klokhuis bijvoorbeeld doet het al jaren inmiddels. Slechte zaak.
  maandag 18 november 2024 @ 18:14:06 #3
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215618490
Wat is daar mis mee? Jij denkt dat je kinderen in het dagelijks leven alleen in aanraking komen met ABN? Ze zullen uiteindelijk ook moeten weten wat bepaalde woorden in straattaal betekenen.

Het hele idee van Wilde Buren is dat het een educatief programma is waar jongeren zich mee zouden kunnen identificeren. Waarom zou je dat niet financieren van belastingcenten als dat de betreffende doelgroep zou aantrekken? Jij vindt het uitgangspunt van ABN gebruiken in een programma belangrijker dan hetgeen dat kinderen en jongeren leren?
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_215618499
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2024 18:09 schreef SoS87 het volgende:
Is niet alleen dat programma hoor, het klokhuis bijvoorbeeld doet het al jaren inmiddels. Slechte zaak.
O, dat meen je.. vroeger was dat een topprogramma, maar dan hoef ik ze daar ook niet warm voor te maken. Waardeloos.
pi_215618516
Voor het Sinterklaasjournaal hoort Poesjes! :(
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_215618528
quote:
17s.gif Op maandag 18 november 2024 18:14 schreef Mikeytt het volgende:
Wat is daar mis mee? Jij denkt dat je kinderen in het dagelijks leven alleen in aanraking komen met ABN? Ze zullen uiteindelijk ook moeten weten wat bepaalde woorden in straattaal betekenen.

Het hele idee van Wilde Buren is dat het een educatief programma is waar jongeren zich mee zouden kunnen identificeren. Waarom zou je dat niet financieren van belastingcenten als dat de betreffende doelgroep zou aantrekken? Jij vindt het uitgangspunt van ABN gebruiken in een programma belangrijker dan hetgeen dat kinderen en jongeren leren?
Zo educatief is dat programma niet hoor, schreeuwerige zendtijdvulling
pi_215618531
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 18:17 schreef PoesInDoos het volgende:
Voor het Sinterklaasjournaal hoort Poesjes! :(
Schildpad butler _O_
pi_215618536
quote:
17s.gif Op maandag 18 november 2024 18:14 schreef Mikeytt het volgende:

Hier is er inderdaad gelukkig in het dagelijkse leven vrij weinig straattaal te horen. Ze komen er vast in aanraking mee als ze een grote bek krijgen van een kanskind op een fatbike, maar ze hoeven het niet op te zoeken van me.

Freek die erna is, is in ABN toch zeker een stuk educatiever dan dat programma. Voordeel is ook nog eens dat de fatsoenlijk Nederlands te horen krijgen.

Overigens betwijfel ik of ze moeten weten wat bepaalde straattaal woorden betekenen.
  maandag 18 november 2024 @ 18:38:44 #9
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_215618677
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2024 18:20 schreef Usert het volgende:

[..]
Overigens betwijfel ik of ze moeten weten wat bepaalde straattaal woorden betekenen.
Was er maar een educatief programma op televisie.

edit; ik las je post verkeerd.
  maandag 18 november 2024 @ 19:06:23 #10
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_215618899
Heb je voorbeelden? We kijken niet allemaal naar het Sinterklaasjournaal.
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
  maandag 18 november 2024 @ 19:31:38 #11
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_215619147
kaolo swa
Je bent een waardeloze agent.
pi_215619257
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 19:06 schreef Näsenbar het volgende:
Heb je voorbeelden? We kijken niet allemaal naar het Sinterklaasjournaal.
https://npo.nl/start/serie/wilde-buren
  maandag 18 november 2024 @ 20:33:30 #14
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_215619930
quote:
wat slecht :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  dinsdag 19 november 2024 @ 12:34:05 #15
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215623882
Dan je kijk je niet zeurzak w/
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215629730
quote: