Wise.com inddquote:Op maandag 18 november 2024 15:31 schreef AardappelSchotel het volgende:
Ik gebruik een creditcard van Wise.com hiervoor. Dan kan je gratis in de lokale valuta pinnen/betalen, je kunt die kaart ook aan je apple pay/google wallet toevoegen zodat je contactloos kunt betalen met je telefoon/horlogem
In Indonesië was het bij partnerbanken van Wise (Bandiri, BNI bijv.) gratis.quote:Op maandag 18 november 2024 17:05 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Wise.com indd
Voor sommige landen moet je toch betalen, zoals in Thailand, maar dat neem je maar voor liefspecifiek voor Thailand zou ik gewoon bij AEON pinnen. Die hebben een vrij goedkope opslag.
Hmm, ben niet echt fan van online banken. Heb meermaals mindere verhalen gehoord over online banken.quote:Op maandag 18 november 2024 16:40 schreef my92 het volgende:
Er zijn inderdaad meerdere (online) banken waarbij je gratis kunt betalen in de lokale valuta! Handig voor wanneer je echt vaak naar het buitenland gaat!
Waarom de vraag dan hier?quote:Op dinsdag 19 november 2024 09:43 schreef lw98 het volgende:
[..]
Hmm, ben niet echt fan van online banken. Heb meermaals mindere verhalen gehoord over online banken.
Je hebt wel diverse goeie online banken! Wise.com heb ik zelf geen ervaring mee, maar zat laatst te kijken of Bunq wat was. Daarbij kwam ik dit artikel tegen; https://thehappyinvestors.nl/bunq-review-ervaringen/quote:Op dinsdag 19 november 2024 09:43 schreef lw98 het volgende:
[..]
Hmm, ben niet echt fan van online banken. Heb meermaals mindere verhalen gehoord over online banken.
Is het echt een credit card ? Ik heb ook een Wise account en kan alleen een fysieke debit card aanvragen. Dit betekent -als ik het juist begrijp- dat ik per land vooraf moet inschatten hoeveel ik daar ga uitgeven en dan minimaal dat bedrag moet wisselen naar het saldo van de betreffende valuta.quote:Op maandag 18 november 2024 15:31 schreef AardappelSchotel het volgende:
Ik gebruik een creditcard van Wise.com hiervoor. Dan kan je gratis in de lokale valuta pinnen/betalen, je kunt die kaart ook aan je apple pay/google wallet toevoegen zodat je contactloos kunt betalen met je telefoon/horlogem
Het is inderdaad een debitcard.quote:Op donderdag 21 november 2024 06:56 schreef jaco het volgende:
[..]
Is het echt een credit card ? Ik heb ook een Wise account en kan alleen een fysieke debit card aanvragen. Dit betekent -als ik het juist begrijp- dat ik per land vooraf moet inschatten hoeveel ik daar ga uitgeven en dan minimaal dat bedrag moet wisselen naar het saldo van de betreffende valuta.
Vervolgens moet je bijhouden of je niet over het saldo heen gaat, anders sta je ergens met een 'geweigerde betaling'. Ook moet je naderhand het bedrag dat je teveel hebt geschat, opnieuw wisselen naar een bruikbare valuta.
Een credit card zou beide problemen oplossen. Of zie ik iets over het hoofd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |