quote:Inbraak op landgoed Windsor: pick-uptruck en quad gestolen
Twee mannen hebben vorige maand ingebroken op het terrein van Windsor Castle, ten westen van Londen. De Britse koninklijke familie verblijft daar regelmatig.
De inbrekers stalen een pick-uptruck en een quad uit een van de bijgbouwen. Dat bevestigt de politie aan Britse media na berichtgeving van The Sun.
De gemaskerde inbrekers zouden een gestolen vrachtwagen hebben gebruikt om door een hek heen te breken. Vervolgens reden ze weg met de twee gestolen voertuigen, meldt de Britse krant. Er is nog niemand opgepakt.
Koning Charles en koningin Camilla waren tijdens de inbraak niet in het kasteel aanwezig. Prins William, prinses Catherine en hun kinderen zouden wel in hun woning op het landgoed zijn geweest, Adelaide Cottage.
Kruisboog
Het is niet de eerste keer dat iemand het landgoed van de koninklijke familie binnendringt. Drie jaar geleden, op eerste kerstdag 2021, wist een man met een kruisboog over het hek van Windsor Castle te klimmen. Hij was van plan om koningin Elizabeth te doden. De 21-jarige Brit kreeg daar vorig jaar negen jaar cel voor.
Koningin Elisabeth overleed in september 2022. Ze werd begraven in de koninklijke crypte in St George's Chapel in Windsor Castle.
Met een kruisboog.quote:Op maandag 18 november 2024 13:03 schreef SnodeSnuiter het volgende:
een man met een kruisboog over het hek van Windsor Castle te klimmen. Hij was van plan om koningin Elizabeth te doden.
Draai je negen jaar de bak in voor het willen vermoorden van iemand die ietsje later gewoon uit zichzelf op natuurlijke wijze overleed.quote:Drie jaar geleden, op eerste kerstdag 2021, wist een man met een kruisboog over het hek van Windsor Castle te klimmen. Hij was van plan om koningin Elizabeth te doden. De 21-jarige Brit kreeg daar vorig jaar negen jaar cel voor.
Een schot mag je wettelijk neerknallen: https://isgeschiedenis.nl(...)moord-worden-in-yorkquote:Op maandag 18 november 2024 13:43 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Met een kruisboog.![]()
Was dat een Fransman die wraak wilde voor de 100 jarige oorlog?
In York, als de Schot een pijl en boog heeft.quote:Op maandag 18 november 2024 13:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Een schot mag je wettelijk neerknallen: https://isgeschiedenis.nl(...)moord-worden-in-york
quote:Ook het verbod op het afvuren van een kanon bij een woonhuis (Met Police Act 1839) en het verbod op het drijven van vee door de straten van London (Metropolitan Streets Act 1867) zou nog gelden, maar is niet meer van deze tijd.
Kan nog beter:quote:
quote:Inbreker die Queen ontmoette in haar slaapkamer, brandt kaarsje voor haar in de kerk
Michael Fagan (74), die ooit inbrak in de slaapkamer van de Queen in Buckingham Palace en een gesprekje met haar voerde, brandde in de kerk een kaarsje voor de vorstin. “Ik vind het heel erg dat ze gestorven is”, klinkt het.
Michael Fagan staat bekend voor zijn spraakmakende inbraak in 1982. De toen 30-jarige man, beklom via een regenpijp het koninklijk hoofdkwartier en bezocht vervolgens de privévertrekken van Hare Majesteit terwijl ze daar vredig lag te slapen. Fagan, die destijds schilder en decorateur was, maakte de vorstin wakker en naar verluidt hadden de twee een gesprek van ongeveer tien minuten. Ondertussen drukte de koningin op de alarmbel, waarna de man werd opgepakt.
Later beweerde Fagan, die bovendien schizofreen is, dat het de tweede keer was dat hij het paleis bezocht dat jaar. Slechts een maand eerder, in juni, zou hij door een open raam naar binnen zijn gekropen. Om vervolgens een half uur rond te dwalen terwijl hij cheddarkaas en crackers at.
Nu, vier decennia later, verklaart Fagan dat hij droevig is door het overlijden van de Queen. “Ik wil er niet veel over zeggen, maar ik hoop dat ze in vrede mag rusten”, vertelt hij op de stoep voor zijn huis in Noord-Londen. “Ik heb geen plannen om naar de begrafenis te gaan, maar ik ben wel naar de kerk geweest om een kaarsje voor haar te gaan branden. En hopelijk kan ik het hele voorval nu achter me laten.” Hij uitte ook zijn enthousiasme over de nieuwe koning: “Ik denk dat Charles het heel goed gaat doen als nieuwe koning. Er is veel verdeeldheid tussen rijke en arme mensen in ons land en ik denk dat Charles dat gaat kunnen verhelpen.”
https://www.hln.be/royalt(...)in-de-kerk~a8886082/
Die schatkamer kom je niet in want daar staan een langboogman en twee ridders het goud te bewaken.quote:Op maandag 18 november 2024 13:47 schreef ach het volgende:
Op zo'n high profile lokatie inbreken en dan alleen een quad meenemen, ja hoorDaar is meer weg maar dat vertellen ze niet.
Er was een youtuber die al deze gekke wetten ging uittesten.quote:Op maandag 18 november 2024 14:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
In York, als de Schot een pijl en boog heeft.![]()
Deze is ook lachen:
[..]
Max Fosh? Link naar tiktok doet t hier niet.quote:Op maandag 18 november 2024 14:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er was een youtuber die al deze gekke wetten ging uittesten.
https://www.tiktok.com/@:(...)665279528224?lang=en
Ja zag het te laat dat TikTok was, ik had hem op youtube gezien, leuke gast trouwens.quote:Op maandag 18 november 2024 14:13 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Max Fosh? Link naar tiktok doet t hier niet.
Bekijk deze YouTube-video
Vice heeft ook zoiets gedaan:
Bekijk deze YouTube-video
Ja hij heeft leuke filmpjes! Ik kijk hem af en toequote:Op maandag 18 november 2024 14:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja zag het te laat dat TikTok was, ik had hem op youtube gezien, leuke gast trouwens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |