abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 17 november 2024 @ 12:48:01 #51
236264 crew  capricia
pi_215607869
Hoeveel mensen hier zijn er al dood gegaan van de pasta een dagje in de koelkast bewaren?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215607870
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2024 18:39 schreef KV7blue het volgende:
Hoi :)

Ik heb wat teveel pasta gekookt, pastasaus zit er ook door gemengd, kan ik de pan in de koelkast zetten en de volgende dag nog veilig opeten? Ik las eens iets dat je met pasta bewaren moet oppassen, maar 1 dagje kan wel toch?
Ik denk dat het vooral heel zacht en zompig kan gaan worden en naar mijn mening daarom niet meer te eten. Maar dat is vooral smaak.

Zou verder niet weten waarom je eten niet een paar dagen in de koelkast kan bewaren.

Ik maak in de zomer weleens pasta salade, die kook ik dan ietsjes korter zodat het de dag erna ook nog een beetje bite heeft.

En ook 2 dagen later is dat nog prima te eten.

Dit os overigens wel met echte pasta van durum tarwe, niet met die knorr rommel van witmeel.
  Spellchecker zondag 17 november 2024 @ 12:49:01 #53
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_215607874
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2024 12:48 schreef capricia het volgende:
Hoeveel mensen hier zijn er al dood gegaan van de pasta een dagje in de koelkast bewaren?
Ik al 35 jaar niet.
1 dag of 2 dagen.
Pasta, soep, Chinees.
  zondag 17 november 2024 @ 12:55:09 #54
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215607908
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2024 12:48 schreef capricia het volgende:
:')
  Moderator zondag 17 november 2024 @ 12:57:30 #55
236264 crew  capricia
pi_215607922
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2024 12:49 schreef maily het volgende:

[..]
Ik al 35 jaar niet.
1 dag of 2 dagen.
Pasta, soep, Chinees.
:D

Ik heb een puber die niets liever dan een restant lasagne of pasta arrabiata voor het ontbijt heeft. Of een restje opgewarmde tomatensoep.

Pubers zijn raar.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215609140
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 12:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wat wil je nu eigenlijk hiermee? Dat je er schijt aan verstandig advies hebt? Dat je risico =. kans x impact niet snapt?
Dat je liever een paar cent aan pasta of rijst besparen wil dan het duidelijke risico neemt doodziek te worden?
Ik ben in al die jaren nooit ziek geweest van opgewarmde pasta of rijst, de saus of het vlees dat er in zit.
Ook niet toen ik nog bij m'n ouders woonde, waar we ook gewoon een dag later nog opgewarmde macaroni aten als dat over was.

Dat risico noem ik verwaarloosbaar, zolang je de ingrediënten maar goed verwarmt tijdens het koken / wokken / bakken en het op tijd in de (voldoende) koeling zet.

En nee, het gaat me niet om paar cent aan rijst of pasta, het gaat er om dat het gewoon geen probleem is.
pi_215610099
Ik leef nog, en mjjn gezin ook! Tis een mirakel
Pannetje pasta of lasagna over....in een tupperwarebakje in de koelkast bewaren en de volgende dag of 2(!) dagen later lekker opwarmen
Echt geen probleem :)
  Moderator zondag 17 november 2024 @ 17:27:27 #58
236264 crew  capricia
pi_215610123
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 17:25 schreef Kanaroe het volgende:
Ik leef nog, en mjjn gezin ook! Tis een mirakel
Pannetje pasta of lasagna over....in een tupperwarebakje in de koelkast bewaren en de volgende dag of 2(!) dagen later lekker opwarmen
Echt geen probleem :)
Ik maak er hele meal preps van. Pasta, pasta salade etc.
En ik leef ook nog! *O*
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215610181
En als het mis gaat, je snel bekeren tot de kerk van het Vliegend Spaghetti Monster, dan kom je iig nog in de pastahemel.
  Moderator zondag 17 november 2024 @ 17:36:17 #60
236264 crew  capricia
pi_215610184
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 17:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
En als het mis gaat, je snel bekeren tot de kerk van het Vliegend Spaghetti Monster, dan kom je iig nog in de pastahemel.
Met een vergiet op je hoofd. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215611149
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 12:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
:')
Die mensen kunnen toch niet meer reageren?

Ik heb een of andere magische la in mijn koelkast, alles wat ik daarin zet, blijft weken goed (gechargeerd) zelfs gesneden ijsbergsla..

Of het net zo lekker is als op het moment dat het gemaakt wordt, valt te betwisten, maar het is gebakken/gekookt, en (hopelijk) allemaal vers, dan kan het best even overleven.
pi_215612494
Na veel twijfelen toch maar in de prullenbak geflikkerd. Was vast nog veilig om op te eten, maar in combinatie met de saus waarschijnlijk niet zo lekker meer. De volgende keer gewoon minder grote portie koken, of pasta en saus apart houden.

Nu mijn laatste vraag, daarna val ik jullie niet meer lastig 😜:
Heb gister een halve pot overgebleven pastasaus in de koelkast gezet, kan ik die nu nog invriezen? Op pot staat in vriezer 3 maanden houdbaar, hij staat nu in koelkast dus nog enigszins vers lijkt me.
  Spellchecker zondag 17 november 2024 @ 21:45:25 #63
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_215612506
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 21:44 schreef KV7blue het volgende:
Na veel twijfelen toch maar in de prullenbak geflikkerd. Was vast nog veilig om op te eten, maar in combinatie met de saus waarschijnlijk niet zo lekker meer. De volgende keer gewoon minder grote portie koken, of pasta en saus apart houden.

Nu mijn laatste vraag, daarna val ik jullie niet meer lastig 😜:
Heb gister een halve pot overgebleven pastasaus in de koelkast gezet, kan ik die nu nog invriezen? Op pot staat in vriezer 3 maanden houdbaar, hij staat nu in koelkast dus nog enigszins vers lijkt me.
Als je het aandurft; doen.
Maar niet in die glazen pot.
pi_216619987
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 15:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik ben in al die jaren nooit ziek geweest van opgewarmde pasta of rijst, de saus of het vlees dat er in zit.
Ook niet toen ik nog bij m'n ouders woonde, waar we ook gewoon een dag later nog opgewarmde macaroni aten als dat over was.

Dat risico noem ik verwaarloosbaar, zolang je de ingrediënten maar goed verwarmt tijdens het koken / wokken / bakken en het op tijd in de (voldoende) koeling zet.

En nee, het gaat me niet om paar cent aan rijst of pasta, het gaat er om dat het gewoon geen probleem is.
Mijn idee. Vaak is de smaak dan ook sterker. Als vrijgezel kook ik ook altijd voor 2 dagen en doordat ik de pasta meng met de saus om hem er kort mee te bakken gaat het gerecht met pasta en al de koelkast in. Bij rijst doe ik dat trouwens niet.

Overigens regenereer ik alles op ca 140 graden in de stoomoven en het smaakt nog hetzelfde of zelfs beter dan toen ik het vers maakte.

Dat van de koelkast temperatuur ga ik nakijken, heb eigenlijk geen idee op welke temp hij staat.

[ Bericht 4% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 10-02-2025 13:44:50 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_216620733
Pasta en saus überhaupt apart serveren :')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop