Dat klinkt goed!quote:Op dinsdag 26 november 2024 09:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen!
Wachten op een vriendin en dan samen een leuke dag hebben
ja! Erg goed. Mijn vrienden wonen ver, maar we hebben erg close en goed contact (godzijdank voor WhatsApp).quote:Op dinsdag 26 november 2024 09:17 schreef Recce het volgende:
[..]
Dat klinkt goed!Je hebt het wel goed geregeld met je sociale contacten, geloof ik. Dat moet ik ook weer gaan opbouwen.
Er zit wel een buurthuis in de buurt, maar daar doen ze vooral yoga en zo, geloof ik. Ik ben aan het rondzoeken naar (vrijwilligers)werk. Eigenlijk wilde ik weer vooral met mijn hersenen aan de gang, maar de laatste tijd heb ik zoveel aan m'n hoofd, dat ik nu maar even iets rustigers moet gaan doen, maar wel tussen mensen. Andere mensen zien is best belangrijk om de boel een beetje stabiel te houden.quote:Op dinsdag 26 november 2024 09:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
ja! Erg goed. Mijn vrienden wonen ver, maar we hebben erg close en goed contact (godzijdank voor WhatsApp).
En ik probeer actiever te worden in het buurtcentrum. Heb nu één contact per week, irl dan (reken ik hulpverlening niet mee). En twee keer per week videobellen met vriendinnen
In januari wil ik een tweede clubje erbij doen en dan is het zat
Heb jij niks aan buurthuizen of zo in de buurt? De eerste keer heengaan is spannend, maar het is echt wel winst om contact in de buurt te hebben. Je bloeit er echt van op (of ik iig)
Succes en een knuffel
Werk (vrijwillig of nietquote:Op dinsdag 26 november 2024 09:31 schreef Recce het volgende:
[..]
Er zit wel een buurthuis in de buurt, maar daar doen ze vooral yoga en zo, geloof ik. Ik ben aan het rondzoeken naar (vrijwilligers)werk. Eigenlijk wilde ik weer vooral met mijn hersenen aan de gang, maar de laatste tijd heb ik zoveel aan m'n hoofd, dat ik nu maar even iets rustigers moet gaan doen, maar wel tussen mensen. Andere mensen zien is best belangrijk om de boel een beetje stabiel te houden.
Dank voor de knuffel!
En iets als een cursus/workshop? Wel lekker bezig, niet direct een langere verplichting die je aangaat.quote:Op dinsdag 26 november 2024 09:31 schreef Recce het volgende:
[..]
Er zit wel een buurthuis in de buurt, maar daar doen ze vooral yoga en zo, geloof ik. Ik ben aan het rondzoeken naar (vrijwilligers)werk. Eigenlijk wilde ik weer vooral met mijn hersenen aan de gang, maar de laatste tijd heb ik zoveel aan m'n hoofd, dat ik nu maar even iets rustigers moet gaan doen, maar wel tussen mensen. Andere mensen zien is best belangrijk om de boel een beetje stabiel te houden.
Dank voor de knuffel!
Ja, inderdaad. Ik heb al wat dingen op het oog.quote:Op dinsdag 26 november 2024 09:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Werk (vrijwillig of niet) is idd een heel goede. Ook voor je gevoel van eigenwaarde en dergelijke.
En ben het helemaal met je eens
Ah, dat is ook een idee. Cursus bloemschikken.quote:Op dinsdag 26 november 2024 09:50 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
En iets als een cursus/workshop? Wel lekker bezig, niet direct een langere verplichting die je aangaat.
Zulke dingen doe ik idd ookquote:Op dinsdag 26 november 2024 09:50 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
En iets als een cursus/workshop? Wel lekker bezig, niet direct een langere verplichting die je aangaat.
Ik heb hier bijvoorbeeld ook een "makers' space" in de buurt zitten, die geven ook cursussen over hoe om te gaan met dingen als 3D-printers, CNC-frezen en weet ik wat.quote:Op dinsdag 26 november 2024 09:59 schreef Recce het volgende:
[..]
Ah, dat is ook een idee. Cursus bloemschikken.Ik ben niet zo heel creatief, maar er is misschien wel iets te vinden.
Op zich ook een idee en er is wel zo'n community in Enschede. Waarschijnlijk ken ik daar ook wel mensen. Het komt wel dichtbij mijn studie/werkachtergrond en daar heb ik nu een beetje moeite mee.quote:Op dinsdag 26 november 2024 10:05 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik heb hier bijvoorbeeld ook een "makers' space" in de buurt zitten, die geven ook cursussen over hoe om te gaan met dingen als 3D-printers, CNC-frezen en weet ik wat.
Ah ja, dan is juist iets compleet anders waarschijnlijk beter.quote:Op dinsdag 26 november 2024 10:20 schreef Recce het volgende:
[..]
Op zich ook een idee en er is wel zo'n community in Enschede. Waarschijnlijk ken ik daar ook wel mensen. Het komt wel dichtbij mijn studie/werkachtergrond en daar heb ik nu een beetje moeite mee.
Hebben jullie geen repair-café? Iedereen is je dankbaar dan en het is afwisselend (of zit dat ook te dichtbij? Herken dat gevoel wel )quote:Op dinsdag 26 november 2024 10:20 schreef Recce het volgende:
[..]
Op zich ook een idee en er is wel zo'n community in Enschede. Waarschijnlijk ken ik daar ook wel mensen. Het komt wel dichtbij mijn studie/werkachtergrond en daar heb ik nu een beetje moeite mee.
Het was ook een prima tip.quote:Op dinsdag 26 november 2024 10:39 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ah ja, dan is juist iets compleet anders waarschijnlijk beter.Was ook meer bedoeld als een tip om verder te kijken dan de standaard buurthuis dingen (ik bedoel, een breimiddag is gewoon een prima iets, maar het is lang niet voor iedereen).
Dat is ook tof!quote:Op dinsdag 26 november 2024 10:49 schreef Recce het volgende:
[..]
Het was ook een prima tip.Misschien is iets als een leesclub wel iets.
Hmm, ik ben niet echt heel handig. Ik ben meer theoretisch opgeleid.quote:Op dinsdag 26 november 2024 10:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Hebben jullie geen repair-café? Iedereen is je dankbaar dan en het is afwisselend (of zit dat ook te dichtbij? Herken dat gevoel wel )
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zich zou ik mensen wel kunnen helpen met computerproblemen, maar dat doe ik al genoeg bij ouders en familie.![]()
Thanks!quote:Op dinsdag 26 november 2024 10:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat is ook tof!
Ik hoop dat je snel iets vindt dat bij je past
Daar ga ik ook een afspraak maken om te praten over vrijwilligerswerk.quote:Op dinsdag 26 november 2024 10:52 schreef IJsdraakje het volgende:
Oh, dan heb ik nog een praktische tip om rond te kunnen neuzen: de bibliotheek!
Oh tof! Zelf heb ik vrijwilligerswerk bij een particuliere wijkbieb. Geheel op vrijwilligers en giften.quote:Op dinsdag 26 november 2024 10:53 schreef Recce het volgende:
[..]
Daar ga ik ook een afspraak maken om te praten over vrijwilligerswerk.
Je bent zo ontzettend goed bezigquote:Op dinsdag 26 november 2024 10:55 schreef Recce het volgende:
Ik ga ook kijken bij de lokale musea en bij wat natuur/landschapsorganisaties.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |