abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215655712
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 17:05 schreef exode het volgende:

[..]
Groot project!
Maar dat wordt vast mooi! Kan je buiten iets bedenken om te koken? Wij gaan dat iig wel doen, maar goed dat is al mei.
Onze overburen hadden een caravan geleend en kookten daarin.

Zo'n lijst is handig, hebben wij ook. Je moet zoveel beslissen tot aan de lichtpunten aan toe.
Ik zat te denken aan een partytent om in te koken of misschien kijken of we een caravan of iets kunnen neerzetten, dan zouden de kinderen daar ook huiswerk kunnen maken als het te rumoerig is in huis...
Maar zo'n ding moet dan wel op eigen terrein staan toch?
Fake it till you make it...
pi_215655797
Klopt :)
Flink plan Nijna, wij hebben toen we vloerverwarming kregen een weekje op Parc Sandur gezeten, erg ideaal (oké, kost wel wat uiteraard). Zo kon alles doorgaan, had ik in het huisje een wasmachine en droger en was daar alles gewoon schoon en kon er gewerkt en geleerd worden. Thuis was er geen water, was het koud en we konden niet naar boven door de vloer.
pi_215656093
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 20:51 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ik zat te denken aan een partytent om in te koken of misschien kijken of we een caravan of iets kunnen neerzetten, dan zouden de kinderen daar ook huiswerk kunnen maken als het te rumoerig is in huis...
Maar zo'n ding moet dan wel op eigen terrein staan toch?
Officieel mag ie volgens mij 3 dagen op een openbare parkeerplaats staan. Maar als je het met je buren overlegd zal toch niemand moeilijk doen?
pi_215658454
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2024 20:57 schreef mrien het volgende:
Klopt :)
Flink plan Nijna, wij hebben toen we vloerverwarming kregen een weekje op Parc Sandur gezeten, erg ideaal (oké, kost wel wat uiteraard). Zo kon alles doorgaan, had ik in het huisje een wasmachine en droger en was daar alles gewoon schoon en kon er gewerkt en geleerd worden. Thuis was er geen water, was het koud en we konden niet naar boven door de vloer.
Het gaat om 2 maanden, dat wordt wel erg prijzig op sandur. En in de meivakantie bijvoorbeeld kon ik maar 1 week boeken. En ik weet nog niet precies wanneer ze komen dus ik ga nu nog maar even niet boeken.
Wij kunnen wel naar boven, want van voordeur stap je zo de trap op en ik hoop dat het niet meer heel koud is dan maar dat zal vast wel :{ .

Ik kan wel een caravan kwijt op de oprit, weet niet hoe blij de bouwmannen daarvan worden :+
pi_215658520
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 08:09 schreef Nijna het volgende:

[..]
Het gaat om 2 maanden, dat wordt wel erg prijzig op sandur. En in de meivakantie bijvoorbeeld kon ik maar 1 week boeken. En ik weet nog niet precies wanneer ze komen dus ik ga nu nog maar even niet boeken.
Wij kunnen wel naar boven, want van voordeur stap je zo de trap op en ik hoop dat het niet meer heel koud is dan maar dat zal vast wel :{ .

Ik kan wel een caravan kwijt op de oprit, weet niet hoe blij de bouwmannen daarvan worden :+
Ik zou dat wel met ze overleggen, 2 maanden boven leven lijkt mij vreselijk :@
pi_215658644
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 08:20 schreef exode het volgende:

[..]
We hebben een zolderkamer die we als tijdelijke huiskamer kunnen gebruiken. Maar het lijkt me niks om daar te koken eigenlijk. zonder afzuigkap ed.
pi_215658851
Voor langdurig iets huren op een vakantiepark nooit zomaar via de site reserveren! Altijd even bellen en vragen naar lang-verhuur-tarieven!

Wij hebben 5 maanden op een (klein) vakantiepark 'gewoond'. Diverse parken gevraagd en de meeste hadden aparte tarieven daarvoor.
pi_215659002
Wiehooo, de game die zoon wil is normaal 80 euro. Nu is ie 37 *O* Ik hou van black fridayweken :D

Mooiste was nog wel dat hoofd van hem met zn verjaardag. Hij dacht dat ie wist wat ie zou krijgen, lego sorteerhoed plus game. Maar ik had de lego Wolverine klauwen plus de lego sorteerhoed. Omdat de klauwen eruit gingen was hij daarvoor al een tijdje aant miepen dat het zo jammer was dat die eruit waren en hij ze niet zou hebben. Well O-)

Nu nog de wensenlijstjes van dochter zien los te peuteren want dat schiet niet op :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_215659036
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 08:20 schreef exode het volgende:

[..]
Wij hebben bijna 2 maanden boven geleefd, zonder keuken, afwassen onder de douche, koken buiten of in de schuur. Was echt prima te doen. Ik zag er erg tegenop maar het is me 1000% meegevallen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_215659526
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 09:37 schreef Vicky het volgende:

[..]
Wij hebben bijna 2 maanden boven geleefd, zonder keuken, afwassen onder de douche, koken buiten of in de schuur. Was echt prima te doen. Ik zag er erg tegenop maar het is me 1000% meegevallen
Gelukkig maar.

Ik weet dat ik er niet voor geschikt ben, ik wist het al en nu met alle coach gesprekken etc etc leer ik mezelf nog beter kennen. Ik zou 2 maanden mij enorm irriteren, stressen en alle aanverwanten. Ik denk dat verloofde dan ook zal zeggen: ga jij even ergens anders wonen.
pi_215660006
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 08:38 schreef Nijna het volgende:

[..]
We hebben een zolderkamer die we als tijdelijke huiskamer kunnen gebruiken. Maar het lijkt me niks om daar te koken eigenlijk. zonder afzuigkap ed.
Een multicooker neerzetten. Kun je in ieder geval al veel in klaarmaken.
En wij hebben zo’n gasbarbecue met aparte kookpit. Daar hebben we ook veel op gekookt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_215660376
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 09:37 schreef Vicky het volgende:

[..]
Dat had ik ff nodig, tnx!

@Hupje, goede tip van vakantiepark! Dank je.

@LeSage, goede gelegenheid om evt een multicooker aan te schaffen ;) nog tips voor welke dan?

@exode, ik ben hier ook niet voor gemaakt... ik kan niet zo goed tegen dit soort dingen. Loop nu al te stressen en ik denk ook niet dat ik er gezelliger op wordt. Maar goed... alles in 1x is wel de "snelste" en beste optie.
Ik ga toch die winterslaap voor mensen maar uitvinden denk ik... :+
  zaterdag 23 november 2024 @ 13:52:23 #213
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215660822
Tip:

Wij kochten hem ooit om te testen of inductie wel wat voor ons (lees: voor @Nostalgist want hij kookt), en dat beviel uitstekend, maar toen we geen gourmetstel hadden hebben we hem ook wel eens gebruikt om buiten te gourmetten :D

En hij wordt sowieso nog wel eens gebruikt als het fornuis heel vol staat:

https://www.ikea.com/nl/n(...)1-zone-wit-80590155/

Tevens: een slowcooker, dat wil je ook onder zulke omstandigheden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_215660840
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 13:52 schreef Leandra het volgende:
Tip:

Wij kochten hem ooit om te testen of inductie wel wat voor ons (lees: voor @:Nostalgist want hij kookt), en dat beviel uitstekend, maar toen we geen gourmetstel hadden hebben we hem ook wel eens gebruikt om buiten te gourmetten :D

Dat zijn echt topdingen! Wij hadden 2 van die platen en de airfryer. Daar hebben wij al die weken op gekookt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 23 november 2024 @ 14:00:49 #215
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215660869
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 13:55 schreef Vicky het volgende:

[..]
Dat zijn echt topdingen! Wij hadden 2 van die platen en de airfryer. Daar hebben wij al die weken op gekookt.
Ja, ze zijn super! We gebruiken hem in de zomer ook nog wel eens als we BBQ'en en buiten eten, om de satésaus warm te houden enzo :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 23 november 2024 @ 14:03:20 #216
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215660886
Oh, ik zie dat er tegenwoordig ook een dubbele is:
https://www.ikea.com/nl/n(...)-zones-wit-30497094/
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215660901
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 14:00 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, ze zijn super! We gebruiken hem in de zomer ook nog wel eens als we BBQ'en en buiten eten, om de satésaus warm te houden enzo :D
Wij afgelopen kerst. Was echt zo fijn dat we ze hadden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_215660909
Wij hebben een aantal jaar geleden ook de hele benedenverdieping verbouwd. En daarbij boven gewoond. We hadden een aparte kamer die we als woonkamer konden gebruiken en een ruimte waar we een goede wasbak hadden om de afwas te doen.

Koken deden we in zo’n elektrische hapjespan en/of op de bbq. Ook had ik nog een stoomkoker staan. Dus daarin rijst opwarmen en dan in de hapjes pan roerbakgroenten met kip of gehakt en een sausje.
Of aardappeltjes bakken aan de ene kant van de pan, vlees aan de andere kant en dan een zakje roerbakmix. (Of vlees op de bbq). En ook af en toe groenten in de stoomkoker. Eigenlijk een goede variatie. Dat viel me 100% mee.
Eten deden we of buiten bij goed weer of boven bij minder goed weer.

We hebben 1 weekend moeten behelpen, toen konden we eigenlijk niet goed bij de trap ivm egaliseren (of leggen weet het niet meer) van de vloer). Toen moesten we door de voordeur naar buiten om door de garage weer in de achtertuin te komen. En liefst zo min mogelijk. Maar als je dat weet is het ook geen probleem.

Nu gaan we wel even overbruggen bij schoonmoeder omdat ook de vloer beneden nog gedaan moet worden maar ook boven het net niet af is. En er in de garage nog veel bouwvakkers zitten/lopen te stoffen dat ik daar m’n goede meubels niet neer wil zetten.
pi_215660960
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 13:52 schreef Leandra het volgende:
Tip:

Wij kochten hem ooit om te testen of inductie wel wat voor ons (lees: voor @:Nostalgist want hij kookt), en dat beviel uitstekend, maar toen we geen gourmetstel hadden hebben we hem ook wel eens gebruikt om buiten te gourmetten :D

Voor dat laatste gebruik ik dus de multicooker. Ik heb een tefal. Gekregen van mijn schoonmoeder trouwens. Die had er blijkbaar 2 :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 23 november 2024 @ 14:19:23 #220
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_215660976
Toen ik in een verbouwd hotel woonde in Zwitserland kookte ik met een waterkoker en zon kleine grill/tosti ijzer
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_215661129
Die week zonder aanrecht waren thuisbezorgd/mcD/stoommaaltijden onze grote vrienden :+ Maar voor langer is dat geen optie.
En slowcooker O+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  zaterdag 23 november 2024 @ 15:02:16 #222
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215661192
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 14:16 schreef LeSage het volgende:

[..]
Voor dat laatste gebruik ik dus de multicooker. Ik heb een tefal. Gekregen van mijn schoonmoeder trouwens. Die had er blijkbaar 2 :D
Onze slowcooker is zo te zien ook een multicooker, maar zoals eerder gezegd: ik weet niet waar de keuken is, ik heb hem alleen ontworpen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 23 november 2024 @ 16:08:15 #223
35189 Troel
scherp en bot
pi_215661818
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 15:02 schreef Leandra het volgende:

[..]
Onze slowcooker is zo te zien ook een multicooker, maar zoals eerder gezegd: ik weet niet waar de keuken is, ik heb hem alleen ontworpen :')
Heb je als niet koker ook wensen voor de keuken dan of ging het puur om de looks :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215661920
Ik zie ook zo op tegen verbouwingsgedoe. We moeten eigenlijk een nieuwe keuken want de huidige valt letterlijk uit elkaar. Als we slim zijn bouwen we dan meteen uit, of breken we de keuken open. Maar dan moet ook op de hele benedenverdieping de vloer vervangen worden. Dus dan ook maar meteen vloerverwarming doen. En de oude open haard eruit. Dus dan moet die muur ook opnieuw gestuct worden, en dat wordt dus overal opnieuw schilderen of behangen. En zo komt er steeds weer wat bij, en dan kan ik het niet meer overzien en doen we het dus maar niet _O-
pi_215662206
Wij hebben datzelfde probleem Amsel. Niet met de keuken, maar met de achterpui. De kozijnen moeten vervangen worden, en eigenlijk willen we dan gelijk een schuifpui. Het is ook handig als we dan ook vloerverwarming krijgen zodat die verwarmingen weg kunnen en de vloer is ook aan vernieuwing toe (is nog van de oude bewoners, wij wonen hier nu 7,5 jaar). Maar ik twijfel ook nog over een aanbouw ipv puur een schuifpui, als we dan toch bezig zijn.

Man wil het liefst niets, die heeft nog trauma’s van het drama rondom de prutsers met de zonnepanelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')