Hier wat info:
http://www.gamer.nl/nieuws/16572
http://www.splintercell.com/us/
quote:Gih jij ookal
Op woensdag 19 februari 2003 18:23 schreef Piro het volgende:
en ik trek hem zo ook even weg, dit wordt wellicht het eerste spel in tijden wat ik op CD ga kopen
quote:dat heb ik uit een stukkie wat eigenlijk meer over de vergelijking tussen de xboxversie en de aankomende ps2versie ging. Dus vraag ik mij af of de PC versie het wel heeft.
Also added to the PS2 version - exclusively - is the Power Plant level, which appears midway through the game. "It was meant to be in the Xbox version," he admitted, "but we ran out of time and had to cut it." But will this level remain a PS2 exclusive, or end up on future versions at a later date? "It's definitely PS2 only," he nodded. Round two to the PS2.
quote:Hij was er al IETS eerder dan 17:49 woensdagmiddag hoor
Op woensdag 19 februari 2003 18:19 schreef Vision het volgende:
sinds een half uurtje is ie ook in Europa te krijgen
quote:2003-02-19 Tom Clancy's Splinter Cell (C) Ubi Soft 117x15 MB FAIRLIGHT
Op donderdag 20 februari 2003 16:34 schreef Night-guardian het volgende:
Hij komt pas 14 maart (officieel)in europa uit.
Maar hijs hier wel dus al onofficieel uit
En het kan aan mijn scheelheid liggen, maar op een middelmatige afstand is je eerste handwapen toch een behoorlijk scheef kreng, voor de bekenden, missie 1, waarbij de agenten die dronkelap ondervragen, als ik ze vanachter die kleine balustrade op de trap beschoot kon ik toch zeker 5-10 keer schieten voordat ik er eentje had, terwijl als je de trap afsneakt (SNEAKT) dan kun je met een welgemikte kogel drie headshots plaatsen, is dat expres gedaan (long range scheelheid) of ben ik gewoon een scheve nicht?
Edit, en hoe moet die wall jump, die kan je maken tussen twee nauwe muurtjes, maar hij is me tot op heden niet gelukt
[Dit bericht is gewijzigd door Piro op 20-02-2003 19:12]
quote:je moet wel je crosshair kleiner laten worden totdat die dingen aan de zijkant niet meer bewegen. dan is ie het accuraatst. en die walljump moet je doen door tegen een muur aan te staan en dan op jump raggen, dan weer op jump als je in de lucht bent. moet die andere muur wel dichtbij genoeg staan. (krijg je allemaal in de tutorial)
Op donderdag 20 februari 2003 19:04 schreef Piro het volgende:
Jaja, om even terug te komen op het topic, hoe wordt er gestuurd op de xbox?
Lijkt me dat dat weer zoiets als metal gear solid wordt?
En waar is een crouch optie, ik wil mijn crouch optieEn het kan aan mijn scheelheid liggen, maar op een middelmatige afstand is je eerste handwapen toch een behoorlijk scheef kreng, voor de bekenden, missie 1, waarbij de agenten die dronkelap ondervragen, als ik ze vanachter die kleine balustrade op de trap beschoot kon ik toch zeker 5-10 keer schieten voordat ik er eentje had, terwijl als je de trap afsneakt (SNEAKT) dan kun je met een welgemikte kogel drie headshots plaatsen, is dat expres gedaan (long range scheelheid) of ben ik gewoon een scheve nicht?
Edit, en hoe moet die wall jump, die kan je maken tussen twee nauwe muurtjes, maar hij is me tot op heden niet gelukt
Is er geen optie om first-person te spelen? Ik vind dit (3rd person) erg onhandig in die nauwe ruimtes...
quote:Pauper, echte mannen hebben hem al
Op donderdag 20 februari 2003 19:58 schreef kobold het volgende:
Ik heb zojuist de demo gespeeld, maar de sommige graphics zien er best buggy uit. Zo lijkt het of de flatpanel TV (uit 1e demo level) een conflict heeft tussen 2 textures (zwart en beeld); ze lopen steeds in elkaar over als je je beweegt.
(En ja ik heb een GF4 met de laatste drivers)Is er geen optie om first-person te spelen? Ik vind dit (3rd person) erg onhandig in die nauwe ruimtes...
quote:Dat van die crosshair wissikniet, zeer bedankt
Op donderdag 20 februari 2003 19:54 schreef Anvile het volgende:[..]
je moet wel je crosshair kleiner laten worden totdat die dingen aan de zijkant niet meer bewegen. dan is ie het accuraatst. en die walljump moet je doen door tegen een muur aan te staan en dan op jump raggen, dan weer op jump als je in de lucht bent. moet die andere muur wel dichtbij genoeg staan. (krijg je allemaal in de tutorial)
quote:IK BEN GEEN PAUPER!
Op donderdag 20 februari 2003 20:46 schreef Piro het volgende:
Pauper, echte mannen hebben hem al
Wel een gratis ISDN-lijntje van de baas
Ik word er zo onderhand een beetje strontziek van dat mensen liggen te klagen dat ze een te lage ping hebben, of dat ze bij god niet weten welke provider ze moeten kiezen... ER ZIJN NOG STEEDS TEVEEL MENSEN DIE NIKS TE KIEZEN HEBBEN!
--- ehm,... owja... over Splintercell
Nou, dan ga ik 'm ook niet kopen, dit halfslachtige 1-/3-person zuigt... imho.
quote:Zo slecht is het niet hoor
Op donderdag 20 februari 2003 21:04 schreef kobold het volgende:[..]
IK BEN GEEN PAUPER!
Ik heb geld zat, maar ik ben gewoon op de verkeerde plaats (een klein dorp) geboren... waar dus nog steeds geen kabel of ADSL is.Wel een gratis ISDN-lijntje van de baas
Ik word er zo onderhand een beetje strontziek van dat mensen liggen te klagen dat ze een te lage ping hebben, of dat ze bij god niet weten welke provider ze moeten kiezen... ER ZIJN NOG STEEDS TEVEEL MENSEN DIE NIKS TE KIEZEN HEBBEN!
--- ehm,... owja... over Splintercell
Nou, dan ga ik 'm ook niet kopen, dit halfslachtige 1-/3-person zuigt... imho.
Ben net pas begonnen, maar hij speelt bij mij alles op High. En speelt lekker weg. (P4 2,4 Ghz 256mb Geforce4 4600Ti 128mb)
grtz
quote:Bij mij ook, alleen met anisotropic filtering en FSAA incasseer ik flinke klappen op de FPS area.
Op donderdag 20 februari 2003 21:50 schreef jacco het volgende:
Heb hem ook, Wel leuk dat je al glijdend het brandend gebouw in glijdt.
Ben nu op zoek naar de Black Box.Ben net pas begonnen, maar hij speelt bij mij alles op High. En speelt lekker weg. (P4 2,4 Ghz 256mb Geforce4 4600Ti 128mb)
grtz
quote:Langzaam vanachter besluipen, vastpakken meesleuren naar vriezer dan neerslaan.
Op vrijdag 21 februari 2003 15:36 schreef Piro het volgende:
Heelp, ik zit vast, ik moet in level 2 de laser grid deactivaten, ik klim dus langs die regenpijp de keuken in, en dan geeft die wachter een flinke rochel in het gerecht, en ik zit al behoorlijk aan mijn civilian kill quota dus ik kan ze allebei niet omleggen, hoe kom ik die keuken civilianvriendelijk uit?
Carry on, nothing to see here.
quote:Thnx, ga ik gelijk proberen
Op vrijdag 21 februari 2003 15:40 schreef -Dark_VisioN- het volgende:[..]
Langzaam vanachter besluipen, vastpakken meesleuren naar vriezer dan neerslaan.
quote:ik geloof in het CIA level.....
Op zaterdag 22 februari 2003 16:36 schreef Piro het volgende:
Oeh, weet iemand wanneer je trouwens die bullpup proppenpaffer krijgt?
ben nu op het olieplatform.
quote:CIA HQ geloof ik zo
Op zaterdag 22 februari 2003 16:36 schreef Piro het volgende:
Oeh, weet iemand wanneer je trouwens die bullpup proppenpaffer krijgt?
ben nu op het olieplatform.
quote:Edit : nu dus, maar hoe kom ik in godesnaam binnen, je moet iets bij die fans, maar d'r hangt een raster voor, dus je komt d'r niet in, ik heb geen proppenschieter ook niet, dus wa moeknou
Op zaterdag 22 februari 2003 16:58 schreef HAL9000S het volgende:[..]
ik geloof in het CIA level.....
[Dit bericht is gewijzigd door Piro op 22-02-2003 18:32]
quote:je moet door die linker ventilatorschacht klimmen binnen het tijdslimiet.
Op zaterdag 22 februari 2003 17:51 schreef Piro het volgende:[..]
Edit : nu dus, maar hoe kom ik in godesnaam binnen, je moet iets bij die fans, maar d'r hangt een raster voor, dus je komt d'r niet in, ik heb geen proppenschieter ook niet, dus wa moeknou
quote:Neuh, echte mannen KOPEN hun spullen.
Op donderdag 20 februari 2003 20:46 schreef Piro het volgende:[..]
Pauper, echte mannen hebben hem al
(en gaan ALS ze de boel leechen niet zeuren dat ze niet weten hoe ze een spel moeten bedienen )
V.
Net even de 1e demo (politiebureau) gespeeld. Leuk spel! En mijn PC draait hem redelijk.
quote:ga die trap op, wacht op een geschikt moment en ga zo ver mogelijk beneden zitten als toelaatbaar is, als ze dan allebei net de andere kant op kijken uit crouch mode gaan en onmiddelijk die gang in vliegen.
Op maandag 24 februari 2003 19:41 schreef Vanquish het volgende:
Dat CIA level is niet eenvoudig...
Ik zit in de hal voor de weapons test, met die twee cams.
Heb die knakker neergeslagen en alle lampen verrot geschoten, maar die camera's zien me altijd, ook als ik heeeel voorzichtig loop en ze allebei de andere kant op kijken...
Telkens als ik die gang in ga schiet de stealth meter omhoog! Ik niet begrijp...
quote:Dat probeerde ik ook, maar in die gang ging telkens het alarm af.
Op maandag 24 februari 2003 21:31 schreef Piro het volgende:[..]
ga die trap op, wacht op een geschikt moment en ga zo ver mogelijk beneden zitten als toelaatbaar is, als ze dan allebei net de andere kant op kijken uit crouch mode gaan en onmiddelijk die gang in vliegen.
Maar toch bedankt
quote:ja, of je zou 'm gewoon kunnen kopen, schraper.
Op dinsdag 25 februari 2003 09:26 schreef Night-guardian het volgende:
Ik heb hem ook helaas nog niet, zit bijna over mn datalimiet heen, ff wachten tot de volgende maand
On-topic: de PS2-demo ziet er wel iets minder mooi uit dan de Xbox-versie....
quote:Precies, triest ventje.
Op dinsdag 25 februari 2003 10:36 schreef Smots het volgende:
ja, of je zou 'm gewoon kunnen kopen, schraper.
quote:Heb je hem al gespeeld? En, en en???? Dat hij minder mooi zou zijn als de X-Box versie was wel te verwachten.
On-topic: de PS2-demo ziet er wel iets minder mooi uit dan de Xbox-versie....
Overigens misschien handig om binnenkort eens een centraal topic te openen!
Ik ga hem zeker halen als hij uitkomt, ik twijfel alleen nog tussen de PS2 en PC versie.
quote:ik heb 'm maar even kunnen spelen, maar qua gameplay hangt 'ie erg tegen de Xboxversie aan.
Op dinsdag 25 februari 2003 10:41 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Precies, triest ventje.
[..]Heb je hem al gespeeld? En, en en???? Dat hij minder mooi zou zijn als de X-Box versie was wel te verwachten.
Overigens misschien handig om binnenkort eens een centraal topic te openen!
Ik ga hem zeker halen als hij uitkomt, ik twijfel alleen nog tussen de PS2 en PC versie.
quote:Kijk eens in het centrale PS2 topic.
Op dinsdag 25 februari 2003 12:51 schreef Piro het volgende:
Ik weet wel dat de ps2 versie een extra level krijgt oid, iemand daar meer info over?
quote:I knew that.....
Op dinsdag 25 februari 2003 12:58 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Kijk eens in het centrale PS2 topic.
quote:Link?
Op woensdag 26 februari 2003 14:54 schreef Smots het volgende:
Hahahahahahaha!
Mijn review van Splinter Cell wordt geciteerd op de cover van de PC-editie van de game.
quote:ik knikker het plaatje wel ff online
Op woensdag 26 februari 2003 15:01 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Link?
De quotes staan links onderin.
quote:http://www.tiscali.nl/content/article/428711.htm
Op woensdag 26 februari 2003 15:18 schreef Strolie75 het volgende:
Bedoelde eigenlijk de review, maar ik kijk zelf wel even op Tiscali.
quote:update: zo dadelijk komt er ook een wedstrijd te staan van de PC-editie.
Op woensdag 26 februari 2003 15:29 schreef Strolie75 het volgende:
Had hem al gevonden (al is het wel de Xbox-versie), meteen maar even prijsvraag ingevuld.
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 18:01 schreef ReSiever het volgende:
Ik wil alleen even zeggen dat ik de demo uitgespeeld heb
quote:Klopt, dat heb ik al van veel mensen gehoord. Is iets dat ze in de warez-versie hebben gestopt, als je een illegale versie heb kun je gewoon niet verder. Ze dwingen je zo als het ware om geld uit te geven! Hopelijk komt er snel een patch die dit verhelpt!
Op woensdag 26 februari 2003 16:54 schreef Da_Koen het volgende:
ik kom ff bij de 2e missie niet verder
ik heb een generaal gegijzeld en die heeft voor mij een deur open gemaakt, dan ga ik door die deur en bij de volgende deur(die uit komt op de courtyard) gaat eht alarm af. Volgens mijn info kan ik het alarm uitschakelen met de main pc in de hal daar, maar ik kan het er niet mee uitschakelen. Iemand een idee wat ik fout doe??
Klote MS!
quote:lijkt me erg sterk, anders zouden ze dat toch wel in de nfo zetten
Op woensdag 26 februari 2003 18:21 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Klopt, dat heb ik al van veel mensen gehoord. Is iets dat ze in de warez-versie hebben gestopt, als je een illegale versie heb kun je gewoon niet verder. Ze dwingen je zo als het ware om geld uit te geven! Hopelijk komt er snel een patch die dit verhelpt!
Klote MS!
quote:Die warez-gasten hebben hem blijkbaar niet verder gespeeld als level 1. Kijk maar eens op USENET, zijn diverse postings over.
Op woensdag 26 februari 2003 18:26 schreef Da_Koen het volgende:
lijkt me erg sterk, anders zouden ze dat toch wel in de nfo zetten
quote:link.....
Op woensdag 26 februari 2003 18:27 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Die warez-gasten hebben hem blijkbaar niet verder gespeeld als level 1. Kijk maar eens op USENET, zijn diverse postings over.
![]()
![]()
lijkt me steek dat men geen goede cd chack kan maken en wel zoiets als dit
quote:Ik had nergens last van hoor...
Op woensdag 26 februari 2003 18:44 schreef Da_Koen het volgende:[..]
link.....
lijkt me steek dat men geen goede cd chack kan maken en wel zoiets als dit
Eerst ging trouwens wel mijn alarm af...
Maar ik dacht dat het kwam omdat iemand een body vond, dus ik teruglopen en alle dooie gasten in de schaduw dumpen.
Toen weer terug naar die deur, en alles ging goed
Hoe de hell doe ik dat
quote:Had nou je mond gehouden...
Op woensdag 26 februari 2003 20:59 schreef Vanquish het volgende:
Ik had nergens last van hoor...
Met mijn 'probeer' versie
Warez
quote:Gewoon die microfoon gebruiken, je kunt hem dan aimen, en dan blijf je naar de lift kijken.
Op woensdag 26 februari 2003 21:41 schreef Tijn het volgende:
Hmmm... kan iemand me vertellen hoe ik die mic in die glazen lift moet stoppen? Ik kom een open ruimte binnen en vervolgens gaat er een lift omhoog en moet ik een microfoon aan die lift verbinden ofzo voordat de lift boven is.Hoe de hell doe ik dat
quote:Het valt mij op dat wij het steeds vaker eens zijn, Strolie...
Op woensdag 26 februari 2003 22:24 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Had nou je mond gehouden...
Warez
Het moet niet gekker worden... (welke leraren had jij trouwens allemaal op het ATC?)
V.
quote:Wat dit betreft wel, en dat je een goede filmsmaak heb, heb ik altijd al gevonden!
Op donderdag 27 februari 2003 08:41 schreef Verbal het volgende:
Het valt mij op dat wij het steeds vaker eens zijn, Strolie...
quote:Oei, daar vraag je wat, is al erg lang geleden. Even denken. De Leeuw voor Frans is eigenlijk de enige die ik me kan herinneren. Ik weet nog wel dat de leraar Duits een ontzettende eikel was.
Het moet niet gekker worden... (welke leraren had jij trouwens allemaal op het ATC?)
quote:Dallinga? Fransman? (sorry voor de off-topic)
Op donderdag 27 februari 2003 08:49 schreef Strolie75 het volgende:
Ik weet nog wel dat de leraar Duits een ontzettende eikel was.
[on-topic]
Hoe ziet de PC-versie eruit tov de X-Box-versie?
V.
quote:De naam Dallinga komt me bekend voor, dat zou hem best wel eens kunnen zijn. Ik kan me herinneren dat hij kaal was, en aan de zijkant had hij zijn haar lang laten groeien zodat hij die pluk om kon slaan om het nog een beetje te camoufleren. Zag er niet uit.
Op donderdag 27 februari 2003 08:51 schreef Verbal het volgende:
Dallinga? Fransman? (sorry voor de off-topic)
quote:XBox versie heb ik alleen bij de FRS op zo'n display gespeeld, van de PC versie heb ik de demo geprobeerd. Ik vind de PC-versie persoonlijk mooier, maar dat komt door de scherpte van de monitor. Ook de besturing is wat fijner.
[on-topic]
Hoe ziet de PC-versie eruit tov de X-Box-versie?
quote:Buiten op de lift richten, dan vang je het gesprek op.
Op woensdag 26 februari 2003 21:41 schreef Tijn het volgende:
Hmmm... kan iemand me vertellen hoe ik die mic in die glazen lift moet stoppen? Ik kom een open ruimte binnen en vervolgens gaat er een lift omhoog en moet ik een microfoon aan die lift verbinden ofzo voordat de lift boven is.Hoe de hell doe ik dat
quote:Dat was dan niet Dallinga
Op donderdag 27 februari 2003 08:59 schreef Strolie75 het volgende:[..]
De naam Dallinga komt me bekend voor, dat zou hem best wel eens kunnen zijn. Ik kan me herinneren dat hij kaal was, en aan de zijkant had hij zijn haar lang laten groeien zodat hij die pluk om kon slaan om het nog een beetje te camoufleren. Zag er niet uit.
quote:Da's mooi dan
XBox versie heb ik alleen bij de FRS op zo'n display gespeeld, van de PC versie heb ik de demo geprobeerd. Ik vind de PC-versie persoonlijk mooier, maar dat komt door de scherpte van de monitor. Ook de besturing is wat fijner.
V.
quote:De naam komt me wel bekend voor, maar ik ben heel slecht in het onthouden van namen. Gezichten kan ik me wel herinneren, maar de bijbehorende naam.
Op donderdag 27 februari 2003 09:09 schreef Verbal het volgende:
Dat was dan niet Dallinga
quote:Er komt ook nog een PS2 versie, die schijnt weer een extra level te hebben.
Da's mooi dan
quote:Jah
Op donderdag 27 februari 2003 09:22 schreef Bastard het volgende:
Zijn we verder klaar met offtopic?
V.
Bij Dimension Plus is hij in elk geval binnen.
quote:Ja dat is hij. Hij ligt iig bij de Dixons.
Op donderdag 27 februari 2003 11:59 schreef Strolie75 het volgende:
Ik ga zo eens even kijken of hij al te koop is.Bij Dimension Plus is hij in elk geval binnen.
V.
quote:Ik moest wat afmaken voor het werk, het lukt dus niet om uitgebreid lunchpauze te nemen!
Op donderdag 27 februari 2003 12:51 schreef Verbal het volgende:
Ja dat is hij. Hij ligt iig bij de Dixons.
Maar wel tegek dat hij er al is!!!
Ga je hem eigenlijk ook halen?
quote:De seconde dat ik een nieuwe computer heb... en dat is (heeeeeeeeeeeeeel) binnenkort
Op donderdag 27 februari 2003 12:53 schreef Strolie75 het volgende:
Ga je hem eigenlijk ook halen?
V.
[Dit bericht is gewijzigd door Bastard op 28-02-2003 07:06]
quote:Dus zal je af en toe ook eens moeten gaan werken
Op donderdag 27 februari 2003 14:02 schreef Da_Koen het volgende:[..]
eikel
niet iedereen heeft geld om alle spellen te kopen, dus af en toe moet ik ze van internet halen...
quote:'Niet iedereen heeft genoeg geld om een homecinemaset te kopen, dus moet ik hem wel jatten...'
Op donderdag 27 februari 2003 14:02 schreef Da_Koen het volgende:[..]
eikel
niet iedereen heeft geld om alle spellen te kopen, dus af en toe moet ik ze van internet halen...
V.
quote:ik werk, maar ik hou niet genoeg over om ook nog eens om de maand een spel te kopen...
Op donderdag 27 februari 2003 14:10 schreef Sistex het volgende:[..]
Dus zal je af en toe ook eens moeten gaan werken
quote:je moet geen appels met peren gaan vergelijken
Op donderdag 27 februari 2003 14:15 schreef Verbal het volgende:[..]
'Niet iedereen heeft genoeg geld om een homecinemaset te kopen, dus moet ik hem wel jatten...'
V.
quote:Je houdt geen 20 euro per maand over
Op donderdag 27 februari 2003 14:26 schreef Da_Koen het volgende:[..]
ik werk, maar ik hou niet genoeg over om ook nog eens om de maand een spel te kopen...
quote:Dan drink je minder bier, stop je met fitnessen, en verkoop je je scooter ?
Op donderdag 27 februari 2003 14:26 schreef Da_Koen het volgende:[..]
ik werk, maar ik hou niet genoeg over om ook nog eens om de maand een spel te kopen...
[..]je moet geen appels met peren gaan vergelijken
quote:thx, je moet die lichamen in de schaduw leggen
Op woensdag 26 februari 2003 20:59 schreef Vanquish het volgende:[..]
Ik had nergens last van hoor...
Met mijn 'probeer' versieEerst ging trouwens wel mijn alarm af...
Maar ik dacht dat het kwam omdat iemand een body vond, dus ik teruglopen en alle dooie gasten in de schaduw dumpen.
Toen weer terug naar die deur, en alles ging goed
quote:zijn de spellen zo goedkoop dan tegenwoordig
Op donderdag 27 februari 2003 14:27 schreef Tijn het volgende:[..]
Je houdt geen 20 euro per maand over
btw: op de meeste spellen ben ik toch na een week zat, dus is dat een beetje zonde van mijn geld
zullen we nu weer ontopic gaan lullen
[Dit bericht is gewijzigd door Bastard op 28-02-2003 07:05]
quote:Hij wel
Op donderdag 27 februari 2003 17:26 schreef Strolie75 het volgende:
* net gekocht heeft *
Ik spreek jou wel over twee weken, als ik hier een zoemende nieuwe compu heb, met die drie discs
V.
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 18:28 schreef Strolie75 het volgende:
Ik draai hem op 800*600 (medium detail), dus over een paar weken mag je mij de ogen uitsteken als je hem op de hoogste resolutie speelt.
Ik speel hem op 1600x1200 alles op high , en waar mogelijk op very high!
Het is een leuk spel.
Ik heb het alleen nog niet zoveel gedaan, dus ik ben ook nog niet zo ver!
[Dit bericht is gewijzigd door Bastard op 28-02-2003 07:06]
[Dit bericht is gewijzigd door Bastard op 28-02-2003 07:08]
quote:Granaten zuigen aan alle kanten
Op vrijdag 28 februari 2003 00:18 schreef kibber het volgende:
whahaha ja ik waarschuw jullie, heb hem hier op xbox en je moet echt goed opletten dat je egen fouten maakt ik zit nu in dat level na het CIA level en daar kun je weer lekker moorden en daar krijg je ook granaten erg handig...
quote:Daar ben ik het helemaal mee eens...
Op vrijdag 28 februari 2003 01:10 schreef Piro het volgende:[..]
Granaten zuigen aan alle kanten
Maar de sticky shocker roeleert wel, net als de dispersion camera
P.S. ik ben het niet met Verbal eens...
In een Ferrari zijn daadwerkelijk dure materialen verwerkt, en is er veel tijd besteed om het specifieke object te vervaardigen.
Een spel daarentegen is altijd een kopie van een origineel, dus er is niet specifiek aandacht besteed aan het individuele object.
Als je een spel downloadt, dan trek je een kopie van het internet af, dus een versie van het spel waar geen specifieke aandacht is besteed en ook geen materiaal in is verwerkt.
Als je het spel download, maar normaal niet had gekocht, dan maakt de spel-ontwikkelaar er geen verlies op!
Dus je vergelijking gaat niet helemaal op!
Niet dat ik het kopieren en downloaden goed wil praten (alhoewel ik mezelf er ook herhaaldelijk schuldig aan maak), maar de ontwikkelaar maakt er geen verlies aan.
[Dit bericht is gewijzigd door Vanquish op 28-02-2003 01:28]
quote:Gewoon die electronische zapdingen als er niks doodmag, of die cams met koolstofmonooxyde, goddelijk goed zijn die, en anders gewoon sniperen die meuk
Op vrijdag 28 februari 2003 01:22 schreef Vanquish het volgende:[..]
Daar ben ik het helemaal mee eens...
Kwam een groepje enemy's tegen, ik denk ik gooi mooi een frag granaat er tussen.
Die granaat komt nota bene tussen de benen van een enemy terecht, ontploft, en die dude overleeft het gewoon!
Kon ik nog kogels aan hem gaan verspillen!Maar de sticky shocker roeleert wel, net als de dispersion camera
P.S. ik ben het niet met Verbal eens...
In een Ferrari zijn daadwerkelijk dure materialen verwerkt, en is er veel tijd besteed om het specifieke object te vervaardigen.
Een spel daarentegen is altijd een kopie van een origineel, dus er is niet specifiek aandacht besteed aan het individuele object.
Als je een spel downloadt, dan trek je een kopie van het internet af, dus een versie van het spel waar geen specifieke aandacht is besteed en ook geen materiaal in is verwerkt.
Als je het spel download, maar normaal niet had gekocht, dan maakt de spel-ontwikkelaar er geen verlies op!
Dus je vergelijking gaat niet helemaal op!
Niet dat ik het kopieren en downloaden goed wil praten (alhoewel ik mezelf er ook herhaaldelijk schuldig aan maak), maar de ontwikkelaar maakt er geen verlies aan.
-edit- Strolie heeft er 1 geopend
[Dit bericht is gewijzigd door Bastard op 28-02-2003 10:28]
Toptiteltje, blijkbaar...
V.
Moet hem helaas een weekje laten liggen ivm vakantie.
quote:lokale Dynabyte/Intertoys geprobeerd?
Op vrijdag 28 februari 2003 21:02 schreef Verbal het volgende:
ZO! Ik liep eind van de dag weer langs de Dixons... alle SC's op (en ze hadden er gisteren nogal wat staan).Toptiteltje, blijkbaar...
V.
quote:Ik wacht nog effe tot ik een compu heb die hem kan draaien, maar het viel me gewoon op
Op vrijdag 28 februari 2003 21:05 schreef StefanFM het volgende:[..]
lokale Dynabyte/Intertoys geprobeerd?
V.
quote:ow ok
Op vrijdag 28 februari 2003 21:06 schreef Verbal het volgende:[..]
Ik wacht nog effe tot ik een compu heb die hem kan draaien, maar het viel me gewoon op
V.
hij is erg vet iig
maar ik zit nu wel vast
quote:waar?
Op vrijdag 28 februari 2003 21:07 schreef StefanFM het volgende:
maar ik zit nu wel vast
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 14:26 schreef Da_Koen het volgende:
je moet geen appels met peren gaan vergelijken
help me aub!
quote:je moet aan het einde van zo'n steeg over een muur klimmen (via de vuilnisbak) bij een groot hek...
Op zaterdag 1 maart 2003 16:52 schreef raampje het volgende:
ben nu net bezig met die 2e demo... klinkt misschien stom maar iedereen is dood en/of neergeslagen en ik moet in dat politiebureau! Iemand idee hoe ik daar binnen kom?? of ik kijk er echt effe heeeeeeel scheef naar of ben gewoon dom!help me aub!
[Dit bericht is gewijzigd door StefanFM op 01-03-2003 17:56]
quote:ik moet nadat ik die chauffeur heb 'geinterviewd', van de ene naar de andere vleugel. als je dan op het balkon komt gaat er ook ergens een raam open. Dan ga ik via de regenpijp maar dan gaat steeds het alarm af omdat ze een lichaam vinden, maar ik heb alle lichamen goed verstopt...
Op vrijdag 28 februari 2003 21:09 schreef Strolie75 het volgende:[..]
waar?
quote:van het officiele splintercell topic...
Hey,this is a huge SPOILER dudes!!! I am giving you dudes all the walkthroughs for all the levels!!!
POLICE STATION
Rendezvous with Local NSA Informant Thomas Gurqenidze for Information on Blaustein's Area of OperationGo up the stairs ahead of you, jump up and climb the ladder. Open the trap, drop down and crouch and walk into next room. Climb the pipe to the roof and zipline. Follow the instructions given to you and avoid fire and smoke as best you can. The instructions will lead you to your goal.
Find Black Box
Exit the room, go into the next room and shoot out the skylight. Exit room, head right and jump across to opposite catwalk. Go right. Take care of the guard and the man who will come out if you shoot the guard. Enter the double doors. Use computer for data. In the bathroom is a MED KIT. In the key pad room "interact" with the hanging painting. This is the BLACK BOX.
Find Gurqenidze's Dead Drop in Morevi Square
In the Date Stick you received from the Black Box is a code. Use it on the Key Pad to exit. Go down zipline and enter the door. Slide down the elevator cable and open the trap door. Fall in. Now it's OK to touch the streets. Use your lockpick on the door. Exit. Take care of the crooked cops. Go past the man and up the stairs. In the fountain area are some bushes. Crouch and go through the hole the bushes are blocking. Use the computer to gain the door code for the Precinct Basement. Pick up MED KIT. Also pick up AMMO.
Use the Info on the Computer to Gain Access to the Police Precinct
Exit the bush area and head right. Move stealthily and take care of the two guards. Eventually you'll come to a dead end and a dumpster. Climb on top of it and double jump. Climb over the wall.
Locate Agent Blaustein in the Police Precinct
Move through the cells and go right. Take out any guards. Interrogate the man wandering around. Head into the door on the left. This is the lab. Check out the computers and gain data. Go through the door in the room to the morgue. Be cautious and stay behind the plastic sheets as there is a camera on the wall. There is a MED KIT on the wall. Take out the camera. Check out the bodies. One of them is the Agent you're trying to locate.
Access the Police Precinct Security Surveillance System
Exit the lab and go left. Head up the stairs. In the office on your left is a MED KIT. Exit and go into the police entry area. Go into the back hall behind the bars and locate the door. Slowly head up the stairs. Sneak up on the guards sitting at the desks and take them out. Collect data from their computers. Along the side wall are two locked doors. The door on your left has behind it AMMO and a computer. Unlock door if you care to. Go through opened door...quietly. Here is a guard at the security terminal. Take care of him and use the computer to complete the objective.
Meet Junior Wilkes in Front of Police Precinct for Extraction
Head downstairs and out the double doors.
GEORGIAN DEFENSE MINISTRY
Infiltrate the East Wing of the Georgian Defense MinistrySimple rappel down the wall and enter the open window.
Discover Vyacheslav Grinko's Whereabouts by Interrogating his Driver
Upon entering the East Wing take out the guard and the camera above the door to your right. Use computer in the room to gain data on the laser system. Exit room through door. Take out the guards and enter the door on your left. Head up the stairs to collect the MED KIT. Head down the stairs, taking out the cameras as you go. Enter the garage. There's a camera in front of you. Take it out. Work your way down to the car with its lights on. Hide in the shadows and take out the camera above the door. This triggers the movement of the driver you're looking for. Sneak up on the driver and interrogate him. Knock him out and hide his body in the shadows.
Infiltrate the South Wing of the Georgian Defense Ministry
Head back into the stairwell and upstairs. Enter the main hall and go through the door across the hall to your left. Before entering the room, take out the camera above the door. Use computers to gain data. Use your lockpick on the door. Jump onto the balcony railings and jump up to catch the pipe. Work your way around to the open window and enter the kitchen. Is that an alarm going off? I told you hiding bodies is important. You must go back and hide all of the bodies in the shadows.
Deactivate the Courtyard Laser Grid
Take out the guard who enters the kitchen and exit out the door. Work your way out the door, through the next room and down the stairs. You'll have to take out a couple of guards along the way. Do it as stealthily and quickly as possible. You'll come to two staircases which lead down to the main hall. Take the one on your left...crouch and go slow. Through the stairs you'll spot a guard. Shoot him in the head to take care of him silently. Shoot the guard across the way, too. Use the computer to deactivate the security laser grid.
Laser-Mic the Grinko and Masse Conversation in the Glass Elevator Leading to Nikoladze's Office
Upon deactivating the laser grid, a general will work his way downstairs. Hide under the stairs and sneak behind him. Grab his and work your way over to the retinal scanner, which is in the dark hallway, on the right if you're looking at it from the computer terminal. Use the retinal scan and go through the door. Shoot out the camera. Make sure all bodies of those you took out are well hidden before approaching the door. Exit and watch the cut scene. Approach the elevator. Pull out your laser-mic and use "X" to activate it. Listen to the conversation.
Infiltrate the North Wing of the Georgian Defense Ministry
Try to avoid tripping alarms. However, if you do now, the mission won't be over. The North Wing is directly across from where you entered the courtyard. To access the North Wing you have to jump up on the lattice work next to the door and climb up to the next level. If you want you can take out the guards and use your lockpick on the door. This isn't an alternate way to enter, but if you do go in this room you can pick up a MED KIT.
Access Nikoladze's personal computer in his office
Once upstairs, run across and enter the room to the left of the elevator. When you hear the guards pass, pop out and enter the elevator and head upstairs. Once on the 7th floor, exit the elevator and use your lockpick on the door to your left (look out for the camera on your right). Enter the room and use the computer. It's possible I missed a key code along the way which allows you to access both of the glass doors, but I missed it, and here I was low on ammo. I hung around outside the glass door without the camera over it waiting for a guard to spot me. Once he did, he'd come to the keypad and open the door. I knocked him out and was behind the coded door.
***It has been pointed out to us by countless people that this information is incorrect. Apparently, you can jump into the vent system above Nikoladze's desk in his office and work your way to the closet via the vents. Go into the closet on your left and get AMMO. Climb up the ladder and open the hatch. Up on the roof jump up to the bluish ledge and work around to the rappeling pipe. Rappel down and break through the glass. Take out the guard. Pick up his satchel. He has a FRAG GRENADE. Use the non-red computer first for the data, then go to the red screen computer and use it. Your transmission will be interrupted by men coming to get you. Use your FRAG GRENADE to take out the three men and finish the transmission.Meet Junior Wilkes for the Extraction
Exit the room. Take out the camera to your left. Take the door on your left and head down the stairs. Pick up the MED KIT. You are now on an outer roof area. Back out onto it and keep your gun pointed at the door you just exited. Take care of the men who come after you. Fall down the elevator shaft, but do it so you can grab onto the ledge. Keep working your way down by falling and grabbing on to the ledges. You are now in the garage. Find the guy standing next to the chicken truck and talk to him.
GFO OIL REFINERY
Infiltrate the Oil Refinery by the Main PipelineGo up the ladder and head right. Jump up on the pole and use your "crouch" button to bring your legs up. Fall down and "fall off" the pipeline, but catch it with your hands. Use your hand over hand technique to get past the crate. Use the zipline to your right. Climp up the vertical pole. Fall into the pipe and go through it...against the oil shooting out at you. Take the ladder and open the trap.
Trail the Mercenary Technician
Take the ladder and open the trap. Take the ladder up to the catwalk. Jump up on the bluish box (by sparking thing) and jump up to the vertical pole. Work your way across. Take out the patrolling guard and go up the stairs. Continue to follow the guy. The American warplanes will cause an explosion that will block your path. Work your way around it. Keep following him until you are told there's a change in plans...you just need his briefcase and you can take him out.
Get the Briefcase By Any Means
Go toward the orange light to pick up a MED KIT. Now exit and go toward the flames. Move fast through the first set, then jump up onto the equipment and up to the verticle pipe. Move along it and drop down into the room. In this room is AMMO. Take out the guard who is shooting and run up the stairs. Proceed and run down the stairs. Shoot the guard. Open the door with the "No Smoking" sign on it. There's a MED KIT. There will be an explosion. Go out the door. You're on the outside again. If you head left you'll come to the stairs your just came down. There are more stairs leading down. Take them. You've been here before. Work your way down to the bottom of the stairs and catwalk system. Here is your man. Interrogate him and knock him out. Grab the BRIEFCASE.
CIA HQ
Access the CIA Central Server to Identify and Locate the Information LeakAgency fatalities will not be tolerated here...keep that in mind. Facing the building, you are headed to the gated area to the left of the main entrance. Put on your Night Vision and approach the area. Look at the gate. You'll notice an area missing barbed wire on top. Climb up and over the gate here. Climb up on the central structure and jump over to the ledge. Go to the fan area on your left and slide open the door. Enter and work you way past the fan. Crouch and move slow. You need to get down from where you are. Keep an eye on the guy below. Hop down and climb over the fence. If necessary, knock out the patrolling man and put his body in the shadows. If the man sets off the alarm, hide in the shadows and wait for the guards to approach, then knock them out. Go down the hallway. You'll come to some stairs. If you didn't knock out the guards before, you'll have to do it now. Go up the stairs, then down the stairs on the other side. Go into the hall and into the room on your right. Inside, use the computer, pick up the STICKY SHOCKERS, the RING AIR FOIL ROUNDS (you can't use them until you collect the SC-20K, which will be soon) and the MED KIT. Exit out the opposite door. Make sure no one can see you and run toward the door across from you. However, don't enter, go right, behind the screening machines. Sneak through the shadows of the next room, along the right. Wait until the guy on his phone goes into the elevator. Knock out the guard and take the elevator down. Collect the SC-20K (next objective). You just collected your SC-20K. Arm it and exit the room. Remember to use your secondary weapons here. Bullets will ruin the mission. Head out the door and down the hall. Wait for the man to get off his cell phone. Knock him out when he passes you. Get the MED KIT. Continue down the hall and you'll see a sign to the Server Room. Avoid the guard in the office area to your right and head through the glass door to the Server Room. Use your Main Server Room code (mentioned in objective below) on the key pad to your right. This is the dark side of the server room. Knock out the two workers and use the red screened computer in the middle of the room.
Retrieve the SC-20K from the Storage Room Behind the Battery Generator Backup
Head down the hallway. Approach the door on your right. Knock out the man who comes out the door. Hide him and enter the room. Use the computer to gain the Main Server Room Code. Continue down the hall and head left. Take out the guard and enter the room at the end of the hall. Use the computers and use your Lockpick to pick the door to the closet. Here you will find STICKY SHOCKERS and a MED KIT. Now exit and go down the hall in the other direction. Go past the soda machines and look for the guy walking back and forth in a room to your left. Knock him out, collect his Satchel, and there you will have the Technical Services Room Code. Across the way is the Technical Services room. Use your new code on the key pad. Enter and protect yourself. Hide the bodies in the shadows. Enter the small room in back. Use the computer here and you will learn the Backup Battery Power room code. Enter the new code on the key pad next to the door by the computer. Head down the stairs and knock out the men patrolling the room. Turn off the lights. Go out the door, down the hall and up the stairs. Here you will collect your SC-20K and ammo for it. YAY! Now, back to the previous objective.
Tap Dougherty's Computer to Trace the Intelligence Leak to the Georgians
From the Server Room, head back upstairs, through the glass door area and head left. In one of the bathrooms is a MED KIT. Continue on. There's an open "window" to your right. Sneak up on it and take out the guard. Jump through the window to avoid the metal detectors. Get the MED KIT from the guard. Go out and into the main room and across to the hallway. Take out the man in the copy room. Keep going down the hall and go down the stairs. You can hit the keypad without being spotted by the camera if you come at it from the side. Use your Door Override Code for Weapons Testing Department on the pad and go through the door. Crouch and look out for the man in the room to your left. Wait until he leaves and take him down. Enter the next room. Enter the Shooting Range and use the computer for Data. Also, pick up some FLARES. While here, approach the turret and deactivate it. Go into the next room (use your Lockpick) and up the elevator. You're looking for the computer in room 508. Head through the media lab at the end of the hall. In the Media Lab you can avoid confrontation by moving behind the desks and screens along the dark wall. Enter the room on your right once taking this path. Through the cubicles you'll see room 508. Enter it and use the computer.
Kidnap Mitchell Dougherty
Go out the office and down the hall next to it. Enter the room with the red light above. There's a presentation going on. To move through the room you have down go straight down the aisle and take the path across. Be sure to crouch. If you do it up above, your image will appear in the presentation and you'll be spotted. Go toward the door and knock the guard out with one hit from behind. Unlock the door and exit. Crouch and quickly sneak under the cafeteria window. Stay in the dark shadow before the door and wait for the two men to exit. Hold back, you don't want them to hear/see you. You're following the bigger guy out (Dougherty). If you knock him out before you make it through the key code door, you can get the code from the computer in the room to your right (where the thinner man entered). However, it's easier to just jump him once through the door...or you can just wait until you make it to the smoking area. Carry his body out. Be aware of the guard outside. Take him out.
*Here's a tip*
I found something rather interesting in the CIA building while in the process of kidnapping Dougherty. After Dougherty punches in the keypad code to have a smoke, follow him out and go LEFT instead of RIGHT. Use a lock pick to gain access to the UFO office and retrieve the data stick from the computer you'll find inside. The data stick contains an email from Ed B. from the CIA to F. M., FBI (Fox Mulder, perhaps?). The info on the email is encoded but a six digit number repeats itself throughout. There is another door inside the office that's keypad protected. Use the six digit number in the email to give you access to a larger room with two tables and several file cabinets beyond wire gates. On the tables are three sicky cameras and sticky shockers each.
Go through the next two objectives to complete this objective.Take Mitchell Dougherty to the Rendezvous Point Near the Document Disposal Loading Dock
Carry Dougherty out of the Smoking Room. Once again, be aware of the guard. Head left down the catwalks and stairs. Once the "problem" is called in, head through the door on your left. Carry the body quietly down the stairs. Put it down. Inside you have one guy with a gun and one civilian who will run for the alarm. You have to take them both out. This is easier if you have STICKY SHOCKERS left. If not, you'll have to just sneak up on them. There is a STICKY SHOCKER in the room, on the shelf by the opposite door. Collect it. If the guard downstairs wasn't alerted, he'll remain downstairs. You can take him out easier down there. However, be prepared for his approach upstairs. Go back and grab Dougherty's body, then take it out the opposite door and down the stairs and around the building ledge. There's another guard roaming the new set of stairs. Once again, either STICKY SHOCK him, or you can fall behind the stairs and into the shadows to sneak up on him from below. Now you're at the bottom of the stairs. Drop the body by one of the dumpsters. Walk forward and you'll see the CIA Security Officer you have to take out (below). Finish the next objective to complete this one.
Incapacitate the CIA Security Officer Speaking with Wilkes and Baxter
Sneak up behind the Officer and knock him out. Go back and collect Dougherty's body and bring it to your friends. Drop it. Congrats! You've completed a long, hard level!
KALINATEK
Infiltrate KalinatekGo past the cars in the garage and take out the guards (you can kill bad guys again...phew!) Collect the MED KIT in the small office and go through the door. Go up the stairs. Once again, you have a few guards to kill and a MED KIT in the valet office. Go straight ahead and jump on top of the crates. Jump to the box outside the window, then jump up to catch the wire above. Get move along the wire. When you're above the glassed hall, drop down onto it. Shoot a hole through the glass and get inside. A guard in front of you will come for you. Kill him and gather his Data Stick. This will give you the Security Door Keypad Code. Continue through the sliding glass doors.
Access Kalinatek's Fire Emergency System to Open the Fire Doors Surrounding Ivan
You just went through the glass doors. Now, use your newly acquired key code on the door to your right. Enter. In this room is some 5.56 MM AMMO. Collect it. Turn off the lights and enter the next room. Jump up into the vent instead of going through the door. Work you way through. Drop into the room with the fish tank. Move forward. Take out the two guards in the hall (I STICKY SHOCKED them). Then a thrid will come. Get rid of him, too. Approach the Proximity Mine, then run away. When it blows, go grab the MED KIT in the area behind its placement. Run to the end of the hall. Crouch and enter the elevator. Crouch and exit the elevator. The lights will come on. Shoot the two guards that come at you. Once of them is carrying a Data Stick. Head down the dark hallway, past the opened door. At the end of the hall, stand in the shadows and shoot the guard that comes after you. If you do it right, he'll set off the Proximity Mine and take out everyone else with him. There's a room behind you with two programmers crouching between two mines. Crouch and approach the mines. From below disable the two mines and put them in your pocket. One of the programmers will give you a Keypad code for the archives department. Exit the room and go back to where the you killed the guard by the proximity mine. Wait for the flame to die out and go down the hall. There's a MED KIT in the closet to your left. Use the Keypad code on the Keypad by the door at the end of the hall. Go to the objectives below to disarm the bomb, then restore power to fire door circuit. From the fuse area, head back up the steps. Take out the man behind the glassed in area up the stairs. Pick up his satchel for the Keypad Code on Floor 3. Use the code on the door next to you. Head up the stairs and pick up the FRAG GRENADE on the table. Toss it in down the hall where you see the men wandering. Shoot any survivors. In the second office on your left you'll meet an injured programmer. Pick him up and take him to the infirmary down the hall. Watch out for the guard. When you get the programmer to the infirmary, pick up the MED KITS, and talk to him again. You'll be told Ivan is on the 5th floor. Continue down the hall. Crouch and enter the Server Room. Shoot the guard at the computer, and use the computer. This will open the fire doors.
Disarm the Bomb Planted in the Archives Room
You're through the KeyPad door. Jump on the vertical pole above you, bring up your feet and work your way over the flames. When you can no longer move, fall down and go through the room to your right. Keep an eye out for Proximity Mines. Shoot them out. Exit out the next room and pick the lock to the door at the end of the hall. The bomb is on the far wall in this room, through the flames. Jump on the cabinet in the middle to cross the flames and disarm the bomb.
Restore Power to the Fire Door Circuit by Accessing the Fuse Box Behind the Auditorium
Exit the bomb room, and head down the hall. You're in the auditorium. Take the stairs behind the stage. Wait for the three men to approach and kill them. Go into the little "office area" and "switch object". This will restore power. Pick up the FRAG GRENADE, the AMMO and the MED KIT.
Find Ivan before the Russian Mafiosos Kill Him
We just opened up the fire doors. Exit the Server Room and go through the two doors. Head up the stairs and into the next room. Hide in the shadows and take out the guards. Head through the next door. This is a bathroom. Jump into the vent system. Move forward and shoot the guard in the next bathroom. The man in the stall is Ivan. Speak to him.
Take Ivan's Encryption Key. Leave Ivan Behind for the FBI.
Ivan will give you the encryption key when you speak with him. The objective will be complete when you enter the elevator at the end of the hall.
Rendezvous with the Osprey for Extraction
Exit the bathroom out the door and run down the hall to the elevator. Head up. Move forward. Take out the three guards and jump up onto the crates and onto the rooftop platforms to move forward. Drop down. Keep your eyes out for two more patrolling guards. On a wall before the doorway out of this area is a MED KIT. After the save point, move to the room on the right. You'll see some guards. This is where I took advantage of my FRAG GRENADES and took out several of them. Head out the door, if it's opened. If not, you can jump up onto the ladder and take it up and over. There's a FRAG GRENADE on top of a huge crate. Take the door at the end of the hall and head up the wooden stairs. Up the stairs there will be some men looking out for you. Zoom in on the guys on top and take them out. Head up the next wooden staircase and go through the door to your left. In this next room there's AMMO. Pick it up. Down the blue hall are three guards speaking. You can take them all out with a nicely placed FRAG GRENADE. Before heading down the blue hall, go into the room on your right to pick up more AMMO. Continue down the hall. There's a room to your left. Shoot out the Proximity Mine and be prepared for more guards. Go through the second door on the left and work your way out. There's a cell on your right. Pick up the AMMO and MED KIT. Continue outside. Turn right and go past the red lit staircase. Toss a FRAG GRENADE through the opened door and take out the guard/s. You can also shoot the barrels. If any remain, you're going to have to shoot them. Look out behind you. Now head past the are where you blew the guys up and you'll have a cut scene. You'll have to take out the men on the scaffolding. Shoot at the first guy before he heads up. It's much easier to kill him on the ground or while he's climbing. For the second guy, hide in the shadows. Stay near the area where you dropped in. Look up and right. You'll see some plywood covering two directions. The guard will walk back and forth into the "opening". If he's not moving, shoot into the area and he'll investigate. Take him out and head up the scaffolding. When you reach the top, your mission is over. Way to go.
CHINESE EMBASSY 1
Rendezvous with Agency ContactDon't kill anyone, or you're toast. Speak to Coen, then head right down the alley and over the dumpster. There are two guards. Try to sneak past them by using the shadows. Go left to the end with the burning trash can. Then go up the ladder. Move forward along the scaffolding, up the ladder, then forward again. Above you is a wire that goes over to the other building. Grab it and take it across. On this balcony area is a MED KIT. Take the ledge to the left of the gate. Jump across to the next ledge, then fall down the the building awning. You need to get into the area directly across the way. Use the shadows. You're looking for a man hole to the left behind the gated area. Climb down into the sewers. Take a left in the sewers, then hang a right. Try to not run in the water...the guards will hear you. There's a MED KIT in a grate area to your left. Continue moving forward. You'll get to a well lit area where three guards have met. You need to get by them. I got one to follow me into the shadows by making a little noise. Then I knocked him out. The second guard I shot with a STICKY SHOCKER. The third guard came to investigate, then I knocked him out. Or you could just shoot the water with a sticky shocker or 2 when all 3 guards are in the water!
Follow the Truck into the Embassy Grounds from the Warehouse
After speaking to your contact, jump to the ledge of the rooftop and rappel down. Go through the door on your right. Be prepared for a guard to enter the room. You have to knock him out with one hit or other guards will come. Once you have him out, go directly across. There will be a ladder. Take it and the next one up and into the building. Inside, work your way around. There will be a guard out on the balcony. Knock him out. Go out onto the balcony, pump up on the stacked boards, and jump up to grab the wire above. This will zip you across the street. Jump down off the awning and run into the dark tunnel across the street. Go up the ladder and collect the AMMO. Try to avoid the guard below. I had to use a STICKY SHOCKER on this guard to get by. Climb down the next ladder. Go down the rest of the alley and walk over by the van. The dark shadows will make it sneak past these two guards (whatever you do, don't let them sound off any alarms). Head toward the truck parked behind the armed gate. Wait for the truck to pass and begin to follow it. Hide in the shadows and under the huge crates to sneak past the guards.
Collect Intelligence from the Embassy with the Laser Mic
Go across the Japanese looking bridge, and hang a left. You'll get a quick cut scene. Pull out your Laser Mic and point it at the window you were just shown (up and to your left). Listen to the conversation from behind the bushes.
Trail Kong Feirong to his Car and Laser Mic it to Intercept his Conversation
You're still behind the bushes. Kong will come out of the building and pull his car up to the gate. You can point your Laser Mic at the car from where you are and listen in on the conversation.
Rendezvous with Coen for Transportation to Mouke Tsoe Bo Meats
After listening to a lot of conversation, you're going to finally have to get yourself across the driveway to the wall across the way. I was able to take the guards out with my remaining STICKY SHOCKERS. However, there are enough shadows, and their constant movement could make it possible to cross without taking anyone out. Once you cross the driveway, look for the vertical pole on the wall. It's by a tree. Climb it and move over the wall. Head right. Here you will meet Coen.
Any Embassy Fatalities will Result in Mission Failure
It hurts, I know.
MOUKE SO BO MEATS
Access the Antenna on the Abattoir Roof and Destroy its Broadcast AbilityTake out the first three guards you pass (phew...feels good). Go into the door in front of you and use the computer inside. Collect the MED KIT and go through the other door. You have guards to take out and land mines to avoid. Thermal Vision Goggles can let you "see" the landmines. Crouch and run right. Hide behind the dumpster. If you're spotted, shoot the guard. If not, let him go. Climb over the fence, pretty much as far right as you can go. Head straight between the dumpsters, then make a quick left to avoid to mine (even though you need to move right across the yard). Now you're behind a small crate/dumpster. Run straight across to the far end. Climb over long crate to avioid the mines. When you reach the far wall, head right and into the doorway. You'll find a MED KIT there. Climb on top of the dumpster and double jump up the the hole above you and to your left. Go down the hall and exit on the roof. Two guards will come out after you. You can hide under the stairs and easily pop them off. Use your Lockpick on the door. Head down the stairs and toward the computer. Be careful, there's a Proximity Mine. Sneak up on it and disable it. Use the computer and pick up the surrounding WALL MINES and FRAG GRENADES. Head back up the stairs and exit back out the door onto the roof. Go straight ahead and "switch object" on the antenna in front of you.
Locate the Captured American Soldiers and Chinese Dignitaries
You're going back through the door you just exited. Of course, you'll run into a couple of guards. Stand behind the door and get them as they exit. Enter the door, then go through the door on your right. Go down the stairs. Head through the door and take care of the three guards below. Use the computer. There's a MED KIT on the bench in the room. Go into the hall and through the door on your left. Work your way through the area. Kill the guard and use the computer in the "office". Outside the office is a grate in the floor you can drop into. Do so and move along it. Climb the pole and walk along. There's an open hole. Go to the opposite side, locate the three executioners and drop a FRAG GRENADE to kill them all. In their Satchels are a Data Stick, a FRAG GRENADE, and a MED KIT. Go to the steaming door and use your Thermal Vision to see. One guard will enter this room, take him out. Move to the next room and take out the other guard. Go to the left side of the room and climb over the wall to your right. This will safely put you behind the Turret where you need to disable it. Through the next door will be three guards. Take them out. You will have another guard come to the door you want to exit from. Take him out too. To the left of this doorway is another turret. Watch it. When it turns away, go right then take cover to the left. Grab the MED KIT in the room and exit the open door. In this next room there are three guards. You'll have to take at least the guard by the door out. Head to the far left corner of the room. There's another grate you must drop in to. Walk along it to the end and pop up. Phew. We can see again. Lovely. Before heading down the stairs, grab the MED KIT. I was running low on AMMO at this point, so I used a FRAG GRENADE on the guy down the stairs. Head right after entering the next room and "switch object". Head through the newly opened door. You have a hallway to go down and a low door to move through. There's a guard patrolling this room. Take him out. This may get the attention of another guard who you'll have to take care of, too. Collect FLARES in this room and the room next to you. Go into the room in front of you. There will be another guard and a turret gun. Use the poles of the stall to avoid the gun and get to the switch to disable it. There's a FRAG GRENADE in the stall opposite you. Go down the next hall. On the far left is a MED KIT. You'll see in the next hallway are a couple of guards. Toss a FRAG GRENADE to get them out of the way. In the far stall you have two Turrets to deactivate. Run straight though the hanging cloth to avoid the fire of the next Turret. Head right. This will trigger two guards. I shot a SMOKE GRENDADE to take them out. Enter the room on the right. Go along the center to deactivate the two Turrets. There's a MED KIT next to the turrets. In the rooms to the sides of the Turrets are the hostages.
Get to the Captured US Soldiers before Executioners Do
See above.
Protect the US Soldiers and Chinese Dignitaries
This part could have been a lot easier had I have saved up some AMMO. But I didn't, so here's how I did it. Exit the room with the dignitaries, crouch and go left to the front of the room. Place a WALL MINE on the half wall in front of you, slightly to the left. Run back and head left around the other direction. Use your DISTRACTION CAMERA to gas the guy on the right. Look out for his grenade. Once your WALL MINE blows, keep an eye out for the one guy you gassed, as he could still be alive. Knock him out. Two more guys will approach. I used my Ring Shockers to stun them, then knock them out. Now you must hit the big guy. I shot the STICKY CAMERA out the door to the left. This made him start coughing and I was able to knock him out. This all took several tries and a lot of luck.
CHINESE EMBASSY 2
Infiltrate the Embassy via the Upper FloorHead behind you and to the right. Enter the door and turn off the lights. Two guards from the dining room will come after you. Use the darkness to take them out. Knock out the chef. In the kitchen there is a ladder up (it's kind of hidden, near the window into the dining room. Then take the next ladder up. Move across the plank into the next room. Wait in the shadows for the guard to come. Exit out the opposite balcony. Climb the pole and zipline across. Take the ledge all the way over to the other side. Drop down and climb the pole. Crouch on the grate and you'll fall in.
Access Feirong's Communications Archives from the Embassy's Server in the Basement
In the room with the blown hole there's a MED KIT. Go through the hole and wall sneak to the opposite side, then climb down the pole. Wall sneak some more. There are three guards. I shot the first one (guarding the hole) from afar with a DISTRACTION CAMERA, then gassed him. Then I did the wall sneak and waited for the other two guards to move (after the initial conversation). Then I snuck around and took them out with STICKY SHOCKERS. Pick up two satchels. One has a WALL MINE, the other a Data Stick. Go into the next room and use the computer. Upon exiting this room, look for a door on the right (janitor's closet?). There are two MED KITs inside. (Thanks for the tip Fernando).
Detonate their Gas Tanks to Destroy the Trucks Carrying Feirong's Nuclear Weapons
Go through the door and up the stairs. Hide in the shadows of the stairwell and take out the two guards in the room upstairs. Before entering the room, shoot the camera above you and to your left. Go into the door in front of you down the hall. In the next room are some sleeping guards. You can simply punch them out. Grab the MED KIT. Listen for the "Thermal Message" and open the next door. Once the keypad door is open, you are free to take out the two guards. Approach the key pads with your Thermal Vision on. You are entering the code based on how "warm" the keys are, the least changed is the first number, the most changed is the last. It's hard and you have to be quick, so I'll just tell you the code: 1-4-3-6. Through the door and to the right you have a Turret Gun. Run toward it and get behind it to disable it. Jump on the ledge above the Turret. Get on top of a vase, then get onto the ledge above and disable this Turret. Two guards will come forward. You can either take them out here, or run into the room on the right to regroup, then kill them.
*I suggest that you do "not disable the turret gun, but rather disable the IFF, so when the two guards come round the corner, you do not have to do anything but watch the turret gun do all of the work for you!!!" Behind the Turret gun is a pipe that goes across and over the room below. Take it across. Two men will approach. Let the guy in the red hat let the other guy through the door, then drop in on him from behind, grab him, and use him on the retinal scanner. You can also try to drop down, and quickly shoot a RING AIRFOIL ROUND at him to stun him, then get behind him and use his retinas. Enter the room and take out the guard at the computer. Use the computer and open the window in the room. Fall out. Run to the clump of trees and rocks. Take out the three guards and the dog through the circular doorway. Move through the circular door. In the water, pretty much directly across from the circular door is gated door. Go thrugh it and the next one. Take down the one guard in this area, and the camera. Open the door under the camera and enter. Pick up the MED KIT and go through the next door. Work your way through the boxes/shelves. Let the red hat guard use the keypad, then, toast him. Run up, put on your thermal goggles and use the keypad: 9-7-5-3. Go through the door. Pick up the AMMO and the MED KIT. You'll hear beeping. Take out the camera in the next crate/box room. Take care of the two guards. There is another camera on the other side of this room. Take out the camera. By that second camera, hop up on top of the boxes and take the catwalk across. Run downstairs and shoot one of the gastanks on one of the trucks (it's on the underside of the cabin of the truck...a grey cylinder). If that doesn't get both trucks, blow up the other truck's gastank, too.Access Feirong's Computer to Transmit the Data Back to Fort Meade
Open the trap door near the stairs and go down. A guard will be walking away from you. Take out the first guard in the shadows (STICKY SHOCKER) and hide along the side. Wait for the second guard to be called and follow him. The guard will enter a code, go through the door and the door will close. When it closes, use your Thermal Goggles on the Keypad to read the code 1-4-5-6. Moving fast now, call the elevator and take it up. Run down the hall and use the look at the keypad with your Thermal Vision again. This code is 1-8-3-4. In the red room you'll find another Thermal Keypad door. This code is 7-9-2-1. In this next room is Feirong. Once he says what he has to say, get behind him and interrogate him. Take him over to the computer and use the computer.
Meet Coen for Osprey Extraction at the Helicopter Pad by the Garden
There will be an explosion. Go through the opened door. Go through the fire and down the metal stairs. Crouch and open the window. Fall down and run to the Helicopter.
Killing Kong Feirong will Result in Mission Failure
You can't kill him until you get the info from the computer.
PRESIDENTIAL PALACE
Recover the Ark Interrogation File, the Record of an Interrogation Conducted by the Georgian Agents Representing Current Georgian Presiden Cristavi. The File Details an Interrogation of one of Nikoladz's High-Ranking Mercenaries, Possibly Revealing the Identity of "The Ark"Go forward and wall jump up to the cliff. Fall down, catching the ledges on the way. Double jump/wall jump up to the rain gutter/pole. Climb up and work your way across the series of horizontal poles and ledges. Turn the corner on the ledge and jump across the platforms. Then, do some more shimmying, and go up another rain gutter/pole. You will now have to face lots of bad guys and a dog. Hop up and run/sneak to the right side of the wall that you are on. Try not to let anyone see you. There is a sniper in the tower on the left. Take him out first. Then take out the remaining guards and dogs as best you can. One of the guards dropped a Data Stick with the garden gate code on it: 2-1-2-6. Go into the maze/hedges and take the center path. There may be a guard in there. Now, in the fountain area, shoot the guard on the other side of the garden gate. Go up to the keypad on the garden gate and enter the above code. Go through the gate and look to the lighted door on your left. There is a metal grate on the wall. Open it. Go down. You'll pick up a MED KIT and a DISPOSABLE LOCK. Go upstairs, grab the MED KIT. In the next room, an art display room of some sort, you'll see it's protected by lasers when you're in your Night Vision. Run through the middle of this room and use the lock pick on the door at the other side. There is a disposable pick in this room. This will also trigger four guards to come out. Sit in the room and pick them off as they approach. When the guards came out they took down a row of lasers blocking the door. You can now go through this door. Head through the door. Go up the stairs. Jump over the first three as they're lasered. Also, the top of the stairs has a laser guard, so crawl over the railing. Go through the door. Above you is a guard. Shoot him. A general of sorts will come up into the room. Take him out, too. A guard is going to start find the body upstairs. Take him out, too. Go up the stairs. One of the guards you killed has a Data Stick in his Satchel which gives you the Corridor Doorcode. Use the code on the upstairs door. Open the door with your Night Vision on and kill the three guards. A fourth will come out. You know what to do with him. Head down the stairs to grab the MED KIT, then back upstairs. Head forward. Down the second hall on the left is a security camera. Use your CAMERA JAMMER on it. Go through the door at the end of the hallway. Work your way through the lasers. There is a guard there, take care of him. Use the computer and get a data stick with the library doorcode: 6-6-7-6-8.
Use Nikoladze's Retina to Unlock the Safe Inside the Vault in the Library.
There is a MED KIT in the room next to the room where you got the library doorcode. Backtrack out, past the lasers, past the camera and back into the hallway. Go through the door at the end of the hallway which was previously, "jammed." Use your CAMERA JAMMER on the camera and go through the door on the left on the far side. Enter the library doorcode: 6-6-7-6-8. Go in. Take care of the 3 guards. One of the guards has a FRAG GRENDADE on him. Get in the elevator and go down. You'll be spotted as you go down the elevator. There are 4 guards. Kill the guy that runs upstairs from underneath where he stops, then, kill the two other guards who come out back to get you. Then, kill the final guy on the staircase. One of the dead guards has a MED KIT on him. Another one has a FRAG GRENADE. From the library that you are in, go downstairs, through the stone opening. You are in a basement/cave area. You have found Nikoladze. Chase him down and grab him. Interrogate him and bring him over to the retinal scanner. You will have a lot of men come in after you. Whatever you do, don't move. There will be a 5 second countdown and a blackout on the 3 count. As soon as the blackout hits, equip your gun and shoot the guy in front of you, then run behind the crates in the corner. Now, use your scope to hone in on the remaining 4 or 5 bad guys and pick them off one by one. You can also use some gas on them.
Retrieve the Ark from the safe inside a vault in the library.
This is done upon using Nikoladze's Retinal Scan
Kill Kombayn Nikoladze
Head upstairs and out the door on the left. There are a couple of patrolling guards on the lower level. Take them out. There's also one on the balcony above. You need to knock him out, too. Head left and climb the pole to the next level. Go down the "hall" and unlock the door at the end. Before doing anything, shoot out the lights in the hallway. Pick up the AMMO and use your scope to point your gun at Nikoladze in the window. Shoot him.
Rendezvous with Osprey for Extraction
Look out for the guard that comes up (this is why you shot out the lights). Don't shoot him. When he runs down the hall, run through his opened door. Run down the stairs and put your self in the corner in front of you. Get comfortable because you'll be here for awhile. At least until the kitchen is deemed clear and the guards go upstairs. There will be one guard left in the dining room. Knock him out and hide him. He has a MED KIT on him. Go to the cabinet at the end of the room and climb up it. Jump over to the balcony railing. Go through the door and into the next room. Head left around the balcony. You'll reach some stairs. Don't go up them. Instead go over the railing on your right. Try to have a soft landing as you don't want to distract the guards. Run for the double doors in front of you and BOOM! DONE WITH THE GAME. CONGRATS.
That's all the walkthroughs for all of the levels in the greatest game ever made: SPlINTER CELL!!!!!!!
Ik ben echt best redelijk met FPS spellen (unreal etc) maar dit is HEEL erg wennen voor me. Het heeft wel een kicken "feel" moet ik zeggen.
Maar goed ik ben dan ook pas 45 minuten bezig geweest, ik ben 2 weken vrij, dus ik denk dat ik nog wel een eind kom
Vond alleen de cutscenes niet echt heel mooi. Spel zelf is prachtig. Draait prima (Xp2200+/786MB/4600Ti 128MB).
Wat trouwens erg leuk is is om iemand met een fles of blikje knock out te gooien
quote:euh waar precies?
Op dinsdag 4 maart 2003 12:33 schreef L-X het volgende:
www.gamefaqs.com voor de walkthrough van Splinter Cell. Wow wat een spel zeg!
Hier zitten die 2 gasten dus gebukt maar ik kan die kut dingen aan de muur niet ontmantelen...iemand een idee hoe dat moet?
quote:Op je langzaamste snelheid er naar toe sluipen, dan gaan ze niet af.
Op dinsdag 4 maart 2003 22:03 schreef lammegiraf het volgende:
Access Kalinatek's Fire Emergency System to Open the Fire Doors Surrounding IvanHier zitten die 2 gasten dus gebukt maar ik kan die kut dingen aan de muur niet ontmantelen...iemand een idee hoe dat moet?
quote:Als je de search gebruikte dan kwam je ongeveer hier uit: http://www.gamefaqs.com/computer/doswin/game/30522.html
Op dinsdag 4 maart 2003 21:24 schreef pookiebear het volgende:[..]
euh waar precies?
quote:verder lopen? kan niet, de deur links is jammed en de deur rechts daar kom ik vandaan....
Op woensdag 5 maart 2003 23:15 schreef PsychoDude_666 het volgende:
eehm je moet gewoon verder lopen, kom je ergens trap tegen en kan je die technician achterna, hij wil weer terug naar ze bootjecant blame him
quote:Ah laat maar, heb t al gevonden zat helemaal verkeerd!
Op woensdag 5 maart 2003 23:20 schreef pookiebear het volgende:[..]
verder lopen? kan niet, de deur links is jammed en de deur rechts daar kom ik vandaan....
quote:
Op maandag 10 maart 2003 13:46 schreef Strolie75 het volgende:
Bijna nieuwe PC?
Alleen nog effe mijn oude monitor... nieuwe komt volgende maand wel...
V.
quote:http://www.gamefaqs.com/computer/doswin/game/30522.html
Op maandag 10 maart 2003 20:32 schreef Steve-O het volgende:
Ben hem ook al een paar dagen aan het spelen maar kom niet verder bij die oil refenery
Dan kom je er vast wel uit
quote:Thanx
Op dinsdag 11 maart 2003 16:55 schreef L-X het volgende:[..]
http://www.gamefaqs.com/computer/doswin/game/30522.html
Dan kom je er vast wel uit
quote:bedoel je dat stukje waar der heel veel van die wallmines hangen if so gewoon doorrennen.... bij die twee programmeurs zachtjes ernaartoe lopen en op disable wallmine drukken als het lampje groen is
Op dinsdag 4 maart 2003 22:03 schreef lammegiraf het volgende:
Access Kalinatek's Fire Emergency System to Open the Fire Doors Surrounding IvanHier zitten die 2 gasten dus gebukt maar ik kan die kut dingen aan de muur niet ontmantelen...iemand een idee hoe dat moet?
quote:Nog 1 (als het goed is)...
Op maandag 10 maart 2003 13:37 schreef Verbal het volgende:
Nog 2...
De computertoko belde me daarstraks met de mededeling dat dat ervan afhangt of de videokaart morgen wordt geleverd door de leverancier
Splinter Cell ligt iig al in volle glorie op mijn bureau te wachten op installatie...
V.
quote:Flatscreen?
Op maandag 10 maart 2003 20:28 schreef Verbal het volgende:
Alleen nog effe mijn oude monitor... nieuwe komt volgende maand wel...
quote:Fingers crossed!
Op dinsdag 11 maart 2003 20:11 schreef Verbal het volgende:
Nog 1 (als het goed is)...De computertoko belde me daarstraks met de mededeling dat dat ervan afhangt of de videokaart morgen wordt geleverd door de leverancier
quote:Ik ken het! RE1 op de Gamecube heeft 3 maanden op mijn bureau gelegen.
Splinter Cell ligt iig al in volle glorie op mijn bureau te wachten op installatie...V.
quote:kweenonnie...
Op dinsdag 11 maart 2003 20:14 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Flatscreen?
V.
Hoe bruik ik die mic ?
Eerst selecteren zodat ie in je backpack zit, en dan op je use-knop drukken.
Bij je wapen krijg je dan een crosshair, bij je mic een rechthoekje dat je moet richten op het te tracen gesprek.
Werkt eigenlijk heel simpel...
je kan hier
http://members.lycos.nl/riklemmers/sites/splintercell/just-lase-mic.sav
een savegame downloaden, deze is gesaved na die missie dat je die lasermic moet gebruiken bij die lift.
Wat moet ik doen.
Tevens snap ik nix van die wallmines... hoe zie ik die? wat doen ze er is er nog geen een ontploft namelijk
quote:Wallmines moet je heel langzaam naar toe lopen en dan disable
Op woensdag 12 maart 2003 21:42 schreef pookiebear het volgende:
ik ben nu in level 5 moet nu een bom onscahdelijk maken maar snap er nix van, zogauw ik die deur helemaal achterin de gang open wil maken met code 33575 dan rent er een mannetje weg dan ontploffen de bommen en is de missie failed.Wat moet ik doen.
Tevens snap ik nix van die wallmines... hoe zie ik die? wat doen ze er is er nog geen een ontploft namelijk
Maar ik had helemaal geen mannetje wat wegliep bij die deur
[Dit bericht is gewijzigd door Steve-O op 12-03-2003 21:53]
quote:Zij kleine zwarte dingetjes op de muur die een groen/rood knipperend lampje hebben
Op woensdag 12 maart 2003 21:53 schreef pookiebear het volgende:
Hoe herken ik die?
quote:eerst de linkse mijn disable en dan die rechts
Op woensdag 12 maart 2003 21:55 schreef pookiebear het volgende:
Ok gevonden, maar als ik bij die 2 gehurkte mensen de 2 wallmines wil disablen dan lukt dat niet, 1tje krijg ik wel eraf maar de andere niet die ontploft dan.......
quote:Eerste instantie niet, later wel.
Op woensdag 12 maart 2003 13:01 schreef Strolie75 het volgende:
Videokaart vandaag niet geleverd?
Hij stond hier gisteren...
Ja, je leest het goed... STOND
Om hem gisteren geleverd te krijgen moest ik alleen zelf Win XP installeren. Om de haverklap klapte die eruit
Dus staat mijn verse, afgerekende gloednieuwe P4 weer bij de winkel...
'we doen ons best, maar we hebben het druk, dus reken op dinsdag'
Ik heb wel gezegd dat ivm het reeds afscheid nemen van ruim 1200 keiharde Euro's vrijdag mij een beter idee leek. Ze zouden hun best doen
(en ik had Max Payne en Return to Castle Wolfenstein inmiddels ook al lekker aangeschaft, boehoehoe)
V.
[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 13-03-2003 08:44]
Goeie gameskeuze trouwens!
quote:Wat voor videokaart als ik vragen mag .
Op donderdag 13 maart 2003 08:35 schreef Verbal het volgende:[..]
Eerste instantie niet, later wel.
Hij stond hier gisteren...
Ja, je leest het goed... STOND
Om hem gisteren geleverd te krijgen moest ik alleen zelf Win XP installeren. Om de haverklap klapte die eruit
Dus staat mijn verse, afgerekende gloednieuwe P4 weer bij de winkel...
'we doen ons best, maar we hebben het druk, dus reken op dinsdag'
Ik heb wel gezegd dat ivm het reeds afscheid nemen van ruim 1200 keiharde Euro's vrijdag mij een beter idee leek. Ze zouden hun best doen
(en ik had Max Payne en Return to Castle Wolfenstein inmiddels ook al lekker aangeschaft, boehoehoe)
V.
General protection fault!
History: FD3DTexture::Cache <- UD3DRenderDevice::CacheTexture <- UD3DRenderDevice::PrimeResources <- UD3DRenderDevice::SetRes <- UWindowsViewport::TryRenderDevice <- UWindowsViewport::OpenWindow <- UGameEngine::Init <- InitEngine
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
quote:Waar zijn die drivers te downloaden?
Op donderdag 13 maart 2003 17:22 schreef Night-guardian het volgende:
Ff nieuwe drivers voor je videokaart downloaden, of het spel ondersteund je vga kaart mischien niet.
quote:Nvidia (geforces e.d.) http://www.nvidia.com
Op donderdag 13 maart 2003 17:32 schreef tha_dark het volgende:[..]
Waar zijn die drivers te downloaden?
quote:Als ik het goed onthouden heb een GeForce 4 Ti200 128 MB AGP DDR.
Op donderdag 13 maart 2003 10:58 schreef Steve-O het volgende:[..]
Wat voor videokaart als ik vragen mag .
V.
quote:maakt niet uit
Op woensdag 12 maart 2003 21:56 schreef Steve-O het volgende:[..]
eerst de linkse mijn disable en dan die rechts
quote:Linkse is dichterbij
Op donderdag 13 maart 2003 21:25 schreef Boinkie het volgende:[..]
maakt niet uit
als het lampje maar groen is als je spatie drukt of welke knop je ook ingesteld heb voor interaction
quote:Door de -nogal- uitgebreide handleiding te lezen die je bij je gekochte spel krijgt...
Op woensdag 12 maart 2003 21:53 schreef pookiebear het volgende:
Hoe herken ik die?
Pagina 21
V.
quote:Handleiding
Op vrijdag 14 maart 2003 10:34 schreef Verbal het volgende:[..]
Door de -nogal- uitgebreide handleiding te lezen die je bij je gekochte spel krijgt...
Pagina 21
V.
quote:gewoon spelen
Op vrijdag 14 maart 2003 10:34 schreef Verbal het volgende:[..]
Door de -nogal- uitgebreide handleiding te lezen die je bij je gekochte spel krijgt...
Pagina 21
V.
quote:behalve bij fligt simulator
Op vrijdag 14 maart 2003 12:58 schreef Boinkie het volgende:[..]
gewoon spelen
handleidingen van spellen zijn het meest nutteloze dat ooit uitgevonden is, meeste leggen ze in het spel uit
en nog een paar strategie spelen
In de handleiding staat dat je de C ingedrukt moet houden, maar dat werkt niet... iemand een idee?
V.
quote:Doe je dit wel terwijl je rent? (edit:full speed)
Op maandag 17 maart 2003 00:45 schreef Verbal het volgende:
Lieve mensen, ik kan niet rollen.In de handleiding staat dat je de C ingedrukt moet houden, maar dat werkt niet... iemand een idee?
V.
Je kan ook in crouch modus (edit:full speed) de 'roll' doen (zolang je maar snel crouched).
Net ff gespeeld gebeurde het volgende grappige:
Als die russen je horen of denken te horen:
'think i heard something'
Als ze je gespot hebben:
'christ!'
Als je nu gespot wordt net nadat er 'heard' gezegd is...
'think i heard' ... 'CHRIST!' ...
Het spel heeft best wel zijn goddelijke momenten...
[Dit bericht is gewijzigd door Elai_Damaskinos op 17-03-2003 05:15]
Fokking hoere-civilians
V.
quote:Ik wel... ben nu de patch aan het dl'en...
Op woensdag 12 maart 2003 08:35 schreef Strolie75 het volgende:
Ik had er geen problemen mee hoor.
V.
quote:Op welke moeilijkheidsgraad speel jij trouwens? Ik heb het gevoel dat SC op het moeilijkste niveau best wel makkelijk is...
Op dinsdag 18 maart 2003 00:23 schreef Verbal het volgende:[..]
Ik wel... ben nu de patch aan het dl'en...
V.
Ik maak bijna geen mensen dood! (situaties daargelaten waar het echt moest) schiet bijna geen lampen kapot (op een paar situaties na dan)?
Presteerde het zelfs bij de CIA met de 'dougherty' op mijn rug alle bewakers voorbij te 'sneaken' (alleen die ene irritante bewaker op het laast moest k.o)
Ik had hem graag veel pittiger gezien... maar ik speel hem ook een beetje op 'thief 1& 2' stijl, daar moest je nogal zuinig en super voorzichtig zijn...
(het enigste irritante op moeilijkste niveau is dat 'sam' voor geen meter kan schieten...Maar dat hadden ze juist met rust moeten laten en hem juist zuiver moeten laten schieten, dat verwacht je toch wel van een commando / elite?)
mijn mening...
quote:Ik heb 'm op normal uitgespeeld, vind ik best jammer, want het was idd niet bepaald moeilijk. Maar nu heb ik geen zin meer om 'm op hard te gaan spelen .. moet ik alles weer overnieuw doen
Op dinsdag 18 maart 2003 01:33 schreef Elai_Damaskinos het volgende:[..]
Op welke moeilijkheidsgraad speel jij trouwens? Ik heb het gevoel dat SC op het moeilijkste niveau best wel makkelijk is...
Ik maak bijna geen mensen dood! (situaties daargelaten waar het echt moest) schiet bijna geen lampen kapot (op een paar situaties na dan)?
Presteerde het zelfs bij de CIA met de 'dougherty' op mijn rug alle bewakers voorbij te 'sneaken' (alleen die ene irritante bewaker op het laast moest k.o)
Ik had hem graag veel pittiger gezien... maar ik speel hem ook een beetje op 'thief 1& 2' stijl, daar moest je nogal zuinig en super voorzichtig zijn...
(het enigste irritante op moeilijkste niveau is dat 'sam' voor geen meter kan schieten...Maar dat hadden ze juist met rust moeten laten en hem juist zuiver moeten laten schieten, dat verwacht je toch wel van een commando / elite?)
mijn mening...
quote:Ik speel hem op 'normaal', en ik moet zeggen dat het nu ook best wel aardig goed gaat. Ik moest alleen erg wennen aan dat low-key-gebeuren.
Op dinsdag 18 maart 2003 01:33 schreef Elai_Damaskinos het volgende:[..]
Op welke moeilijkheidsgraad speel jij trouwens? Ik heb het gevoel dat SC op het moeilijkste niveau best wel makkelijk is...
Als rechtgeaarde shoot-'m-up'er was ik gewend om mij al schietend een weg te banen
Dat werkt hier ECHT niet...
V.
Als je bent gaan watertanden van de "stealth-play" van SC probeer dan eens thief 1 en 2 ...
sam is echt stoer!
Sam heeft het echt druk gehad:
sam's laatste missie
[Dit bericht is gewijzigd door Elai_Damaskinos op 19-03-2003 15:27]
uitleg
Via kraan naar gebouw
Man uitschaken bij de glazen schuifdeuren (code voor keypad pakken)
Door de glazen schuifdeuren naar binnen, gelijk rechts keypad gebruiken.
Dan liggen er op de grond bij het eerste bureau drie ballen
en iets verder aan de muur zit de ring.
Pak de bal(len) op en daarna "use object"-key (default is dat e)
mikken en gooien.
Heerlijk de kleine dingentjes in spellen
Zij er nog meer van waar jullie van weten??
V.
quote:Is het de keypad die je zit als je de trap afkomt, direct aan rechter kant..?
Op zaterdag 22 maart 2003 23:50 schreef Verbal het volgende:
Iemand toevallig enig idee hoe ik in het CIA-level, na de server-room en de hal met de camera's VOORBIJ de keypad met de erop gerichte camera kom? Ik heb gewoon geen tijd genoeg om die code in te tikkenV.
Je kond dacht ik het licht kapot schieten en in het donker in alle rust de code intikken...
Of (wat ik deed) ik stond eerst precies onder de camera en dan steeds een stukje naar voren totdat je precies de code kon intikken en net niet door de camera gezien werd...
(als we het over dezelfde stukje hebben tenminste...)
tis al 3:05... antwoord heb je al denk ik...
Ik heb hem net en tof spel maar zit wel meteen weer vast :s. Als je naar benden bent gegleden naar dat brandende gebouw en daar dat mannetje gevonden hebt ga je door naar de volgende missie/onderdeel. Dan kom je na een deur geopend te hebben op een balkon met onder je twee mannetjes. Alleen wat moet ik hier doen? ik moet opzoek naar een black box maar er is geen deur..ik kan het balkon niet af want dan kom ik op de straat en is de missie over. Wat moet ik doen?
Help me plz
Grtz Sub
quote:Gehurkt over de galerij sluipen, hoekie om, en op een gegeven moment is de balustrade weg. Hier moet je naar de overkant springen (time dit zo dat je door de wacht beneden niet wordt gezien).
Op donderdag 27 maart 2003 22:38 schreef Subliminal het volgende:
Hey,Ik heb hem net en tof spel maar zit wel meteen weer vast :s. Als je naar benden bent gegleden naar dat brandende gebouw en daar dat mannetje gevonden hebt ga je door naar de volgende missie/onderdeel. Dan kom je na een deur geopend te hebben op een balkon met onder je twee mannetjes. Alleen wat moet ik hier doen? ik moet opzoek naar een black box maar er is geen deur..ik kan het balkon niet af want dan kom ik op de straat en is de missie over. Wat moet ik doen?
Help me plz
Grtz Sub
V.
Thnx!
*groot voorstander van de fluitende gaswolk camera is*
Ik zit zoals wel meer mensen vast bij dat level dat die luitjes in die glazen lift staan en die moet je dan afluisteren mbv de laser mic.
maar telkens zegt dat stemmetje in m'n hoofd dat de missie gefaald is, net voordat die lui boven zijn.
wat doe ik:
ik open de deur (ben niet gezien door de camera), sluip iets naar voren en activeer de mic (E), dan klik ik op (fire) en dan richt ik met de muis op de lift, zodat dat vierkantje van de mic rood wordt. ik blijf ze volgen totdat ze bovenaan zijn, maar voor die tijd wordt me al ff meegedeeld dat de missie gefaald is en vraagt het commentaar stemmetje zich af waar ik mee bezig ben.
Ik heb al vanaf verschillende punten geprobeerd om de mic te richten maar dit lijkt niet uit te maken. Ook heb ik het hele level al overnieuw gespeeld, maar ook dit helpt niks.
iets terug werd er naar een savegame verwezen, maar deze doet het bij mij niet, je hoort wel klik, maar hij gaat niet laden.
iemand een andere savegame misschien van net na de lift? of tips wat ik fout doe? Het is nl zonde van dit mooie spel om er nu al mee te stoppen vind ik.
quote:Zo snel mogelijk de mic. aanzetten zodra je de deur opendoet en dan doorlopen totdat vierkantje rood wordt...
Op dinsdag 1 april 2003 22:07 schreef kareltje_de_grote het volgende:
ok, nu wordt ik helemaal gek...Ik zit zoals wel meer mensen vast bij dat level dat die luitjes in die glazen lift staan en die moet je dan afluisteren....
wat doe ik:
ik open de deur (ben niet gezien door de camera), sluip iets naar voren en activeer de mic....
Of misschien heb je iemand k.o. geslagen die ontdekt wordt op het moment dat je begint met afluisteren...
Misschien een patch draaien (volgens mij niet nodig maar je weet maar nooit).
quote:ok, het lukt nog steeds niet.
Op woensdag 2 april 2003 06:12 schreef Elai_Damaskinos het volgende:[..]
Zo snel mogelijk de mic. aanzetten zodra je de deur opendoet en dan doorlopen totdat vierkantje rood wordt...
Of misschien heb je iemand k.o. geslagen die ontdekt wordt op het moment dat je begint met afluisteren...
Misschien een patch draaien (volgens mij niet nodig maar je weet maar nooit).
Ik heb het spel opnieuw geinstalleerd,
Alle levels opnieuw gespeeld,
Alle mannetje GOED verstopt,
Patch 1.1 geinstalleerd,
vanuit verschillende posities gescanned,
vakje is rood bij mij en onderin staat decoding en ik volg de lift tot bovenaan.
En nog stopt ie er mee netvoordat de lift boven is, het is telkens op hetzelfde punt dat ie ermee kapt.
Is er misschien iemand zo vriendelijk die een savegame voor mij heeft, net na de lift ongeveer, want ik denk niet dat het me ooit nog gaat lukken.
normaal doe ik dit nooit maar nou kom ik dus écht niet verder
level 4: CIA HEADQUARTERS
op een gegeven moment moet je naar de main server, door een witte gang met (veel) wit licht, door 2 schuifdeuren, om bij de server te komen.
Dit is me al gelukt (1 bewaker omleggen, en de ander die constant loopt te ijsberen, af te leiden door een blikje te gooien)
Dan kan ik aan twee kanten de code (2019) intoetsen. Code wordt geaccepteerd.
Alleen nou komt dus het probleem, als ik door één van de deuren probeer te lopen gaat metéén het alarm af
Omdat ik dus echt geen andere oplossing wist heb ik ook al een paar walktroughs doorgelezen, maar daar stond in dat je door de rechter deur moest (het donkere gedeelte in), dat dan niet het alarm af zou gaan, maar dit is dus bij mij wel gewoon het geval
Duzzz, weet iemand hoe ik hier verder moet komen?
Tx
quote:Je hebt ergens lijken laten liggen op een te lichte plek.
Op zaterdag 12 april 2003 23:46 schreef n0.G3n het volgende:
niemand
Effe versjouwen (of de lichten uitschieten) et voilá
V.
quote:ah ja idd
Op zondag 13 april 2003 01:38 schreef Verbal het volgende:[..]
Je hebt ergens lijken laten liggen op een te lichte plek.
Effe versjouwen (of de lichten uitschieten) et voilá
V.
inmiddels level 5
in 2 dagen
oftewel het is makkelijk uit te spelen
het aantal missie's valt me tegen, 9 vind ik wel erg weinig
niettemin is het wel een errug vet spel
quote:Ik vond hem zeker het kopen waard, al was het alleen al vanwege de jawdropping moments...
Op maandag 14 april 2003 02:23 schreef sneez het volgende:
Is dit spel het kopen waard, of is het ook net als MGS2 in een week uitgespeeld?
V.
Het probleem is dat plekken op het scherm afwisselend zwart knipperen. Dus eerst wordt de muur 1/10 seconde zwart, dan een ander oppervlak, dan de grond, dan de muur in de verte...
Heeeeeel erg klierig...
Iemand enig idee of enige ervaring hiermee?
V.
Maar zodra ik naar beneden loop via die trap, val ik door die trap heen!
En die deur wil niet open. Ik weet niet hoe ik daar verder kom!
Iemand dit ook meegemaakt? Of iemand die weet hoe ik verder kom??
Bedankt alvast
quote:Mischien wat meer info.
Op dinsdag 22 april 2003 01:19 schreef Foksuk het volgende:
Zit vast op de PS2 versie, defence ministry, need ammo......iemand........?
quote:F2
Op dinsdag 22 april 2003 01:19 schreef Foksuk het volgende:
Zit vast op de PS2 versie, defence ministry, need ammo......iemand........?
oh nee ps2
quote:Ik heb meer munitie nodig,
Op dinsdag 22 april 2003 15:45 schreef Sheepcidus het volgende:[..]
Mischien wat meer info.
quote:How then too... net zo plotseling als het er was (en met reboots niet weg te krijgen) zo plotseling is het er een paar dagen later niet meer...
Op zondag 20 april 2003 00:28 schreef Verbal het volgende:
Grafische problemen ineens met SC, in het Embassy-level (al denk ik niet dat het met het level te maken heeft, want toen ik de vorige keer tot dit punt was gekomen was het probleem er niet).Het probleem is dat plekken op het scherm afwisselend zwart knipperen. Dus eerst wordt de muur 1/10 seconde zwart, dan een ander oppervlak, dan de grond, dan de muur in de verte...
Heeeeeel erg klierig...
V.
quote:Helemaal niet... dit is een sneak-'m-up, geen shoot-'m-up...
Op dinsdag 22 april 2003 18:08 schreef Foksuk het volgende:[..]
Ik heb meer munitie nodig
V.
quote:meer headshots gebruiken, kom je RUIM maar dan ook RUIM uit met je munitie
Op dinsdag 22 april 2003 18:08 schreef Foksuk het volgende:[..]
Ik heb meer munitie nodig,
iemand al cheats gevonden toevallig?, ken ze nergens vinden nl.
quote:En nu weer wel...
Op donderdag 24 april 2003 09:08 schreef Verbal het volgende:[..]
How then too... net zo plotseling als het er was (en met reboots niet weg te krijgen) zo plotseling is het er een paar dagen later niet meer...
V.
"The best PCs are the ones built and maintained by enthusiasts" -Splinter Cell Technical Support Forum Moderator.
Begeleid door wat upgrade (en zelfs downgrade) tips voor drivers (die niet werken, bij de weg)
V.
quote:Je zit nog in het begin.
Op zaterdag 24 mei 2003 21:09 schreef struiser_1 het volgende:
Ik moet in de game splinter cell the black box vinden en die is blijkbaar te vinden achter de fake shelve. Ik zoek me rot maar vind het nergens.
Ik zit in veld waarbij ik de CIA gebouw inmoet en Mitchell Dougherty moet kidnappen, Bij de 1ste treffer met Mitchell ging het zonder problemen .. k pakte hem dus van achteren vast, maar werd toen neergeschoten door zn bewaker.
Hiervoor had ik hem toch al gesaved en kon ik het dus nog een keer proberen, maar nu gaat de alarm ineens af wanneer ik hem bijna heb en mn werkgever blaast dus de boel af, omdat er geen alarm meer mocht afgaan. Ik ben dus opnieuw begonnen en altijd weer het zelfde verhaal.Ook vanaf begin af aan.
Wie kan mij aub hieruit helpen??? Het is een verslavende spel
Maar nu heb ik een ander probleem, iIk krijg mitchell niet uit de bioscoopzaal, want er staan beveiligingsmensen buiten de zaal.
Als ik het probeer, komen ze me achterna.
Wie helpt mij hierbij?
quote:ik heb splintercell ook gespeeld toendertijd op een AMD XP2200+, 256 MB 2700 DDR, geforce 2 MX 440.
Op vrijdag 23 mei 2003 23:29 schreef Vagere_Hein het volgende:
Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met de xbox- en de pc-versie van Splinter Cell. Ik vermoed dat het fijner spelen is met een toetsenbord maar graag hoor ik jullie mening daarover. Verder de vraag of Splinter Cell er beter op xbox uitziet dan op de PC met een geforce2 mx kaart erin. Qua snelheid is mijn bak snel genoeg voor een niet-haperende game-ervaring (PIV 2,4 Ghz, 512 MB). Wellicht handig om te weten bij het antwoorden: ik vind spelen op 800*600 geen bezwaar.
ik meen dat ik hem toen heb gespeeld op 800 x 600 @ 32 bits alles op low.
het spel liep bij mij redelijk, niet echt haperend, alleen het laden duurde vaak lang
persoonlijk vond ik het spelen op de pc fijner (nu ben ik al niet zo'n fan van die (@*&$@()$&@$ xbox controller) maar toch omdat je naar eigen genoegen je keys kunt binden.
quote:Geduld. Mitchell verlaat op een gegeven moment de bios om een sigaret op te steken buiten (het is dan lunchtijd; de rest van de mensen in de bios verlaat dan ook de zaal maar dan door de andere deur). Als hij de zaal verlaat volg je hem stilletjes op een afstand (let wel op de cam in de hoek van de gang) en als hij buiten staat te roken kun je 'm te grazen nemen.
Op woensdag 28 mei 2003 12:16 schreef Deadre het volgende:
iemand
[Dit bericht is gewijzigd door GeFrenzy2 op 13-01-2004 17:10]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |