Springtij is morgen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:55 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Ook is er kans op overstromingen omdat de overheid gaten in de duinen maakt. Dit is een gevaarlijke noordwester bijna-orkaan die samenvalt met springtij.

Dan als nog kan het water nog wel behoorlijk hoog komen, kans dat de keringen dicht gaan acht ik vrij groot.quote:

Met die Windrichting zeker.quote:Op zaterdag 16 november 2024 21:36 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dan als nog kan het water nog wel behoorlijk hoog komen, kans dat de keringen dicht gaan acht ik vrij groot.

Doel je dan op de aanwezigheid ervan of de risico's die ze met zich meebrengen?quote:Op zaterdag 16 november 2024 21:44 schreef aloa het volgende:
Over die gaten in de duinen is natuurlijk een complottheorie

Nu is het nog maar de vraag of het gaat gebeuren, sommige modellen schalen nu af omdat die lagedruk zuidelijker komt te liggen, zelfs ik val nu buiten de sneeuwzonequote:

Beide.quote:Op zondag 17 november 2024 01:10 schreef n__n het volgende:
[..]
Doel je dan op de aanwezigheid ervan of de risico's die ze met zich meebrengen?

Blijft korte termijn werk idd.quote:Op zondag 17 november 2024 01:22 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Nu is het nog maar de vraag of het gaat gebeuren, sommige modellen schalen nu af omdat die lagedruk zuidelijker komt te liggen, zelfs ik val nu buiten de sneeuwzone

Duinversterking en bescherming van de kustquote:Op zaterdag 16 november 2024 20:55 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Ook is er kans op overstromingen omdat de overheid gaten in de duinen maakt. Dit is een gevaarlijke noordwester bijna-orkaan die samenvalt met springtij.

Die complottheorieën beginnen echt gevaarlijk te worden.quote:Op zondag 17 november 2024 08:57 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Duinversterking en bescherming van de kust
Kerven helpen om het duingebied sterker te maken. De wind blaast zand het duingebied in. Dit zand hoopt zich op en maakt de duinen hoger. Zo worden de duinen sterker en kunnen deze ons goed blijven verdedigen tegen opkomend zeewater.
Sterke zeewering
De kerven worden 4 meter diep gegraven, tot op 14 meter boven NAP-niveau. Door de zandverstuiving zakt dit nog enkele meters, maar er kan geen zeewater door de kerven het duingebied instromen. De verstuiving van zand versterkt de zeewering die 2 kilometer landinwaarts ligt.
https://www.noord-holland(...)duinen_bij_Castricum

En de uitvoerder van dat project krijgt bedreigingenquote:Op zondag 17 november 2024 09:05 schreef aloa het volgende:
[..]
Die complottheorieën beginnen echt gevaarlijk te worden.

Bizarquote:Op zondag 17 november 2024 09:08 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En de uitvoerder van dat project krijgt bedreigingen
Complotdenkers bedreigen bedrijf dat gaten in de duinen maakt

Het was een storm in een glas water dusquote:Op zondag 17 november 2024 01:22 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Nu is het nog maar de vraag of het gaat gebeuren, sommige modellen schalen nu af omdat die lagedruk zuidelijker komt te liggen, zelfs ik val nu buiten de sneeuwzone

Stomme idioot. Sorry, iets anders kan ik er niet van maken. Echt hoor.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:55 schreef Dr8gonOfLife het volgende:

Ik ben niet blind voor klimaat verandering, maar nergens lees je ook meer over El Nino en La Nina.quote:Op zondag 17 november 2024 10:27 schreef Zwansen het volgende:
En het gevaarlijke is, zo wordt er langzaamaan een alternatief verhaal gecreëerd voor de effecten van klimaatverandering. Nee hoor, dat extreme weer en overstromingen komen niet door klimaatverandering, maar door de overheid die dammen weghaalt, gaten in duinen maakt, etc.

Die kanten lijkt het steeds meer op te gaan inderdaad, het zal niks meer zijn dan een stevige wind met windstoten van 75 tot 100km/h als we het even ruim rekenen.quote:Op zondag 17 november 2024 09:37 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het was een storm in een glas water dus![]()
[ afbeelding ]

Je bent te goedgelovig. In jouw kringen heet dat "kritisch".quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:55 schreef Dr8gonOfLife het volgende:

Daar lees je niets over omdat geen van die fenomenen nu plaats aan het vinden zijn.quote:Op zondag 17 november 2024 10:41 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik ben niet blind voor klimaat verandering, maar nergens lees je ook meer over El Nino en La Nina.

Ter hoogte van deze gaten zijn de duinen goeddeels afgegraven, ongeveer een meter of wellicht twee blijft over. Ik vind dat wel vrij laag en ben benieuwd hoe zich dat ontwikkelt.quote:Op zondag 17 november 2024 08:16 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
Beide.
Het is ook niet dat ze de hele duin afgraven, zodat het water naar binnen kan stromen.

Die ene in Zeeland moet ook weg om de 'natuur terug te brengen naar de oorsprong' ofzoiets. Hier een wappiebron: https://nos.nl/regio/zeel(...)maatverandering?s=09quote:Op zondag 17 november 2024 10:41 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik ben niet blind voor klimaat verandering, maar nergens lees je ook meer over El Nino en La Nina.
Niet alles is de schuld van de opwarming van de aarde.
Gaten in de duinen, ik las het op geenstijl, die wappies worden steeds gekker.
We zijn veilig omdat we allemaal waterkeringen gemaakt hebben, maar een paar gaten in de duinen zou ons land doen overstromen
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |