quote:Extra krimp Schiphol dreigt na nieuwe berekeningen PVV-minister Madlener
Leon Brandsema en Mike Muller
Aangepast: 47 min geleden1 uur geledenin Binnenland
Den Haag - Er kunnen vanaf volgend jaar mogelijk tóch minder vluchten op Schiphol landen en opstijgen.
Hoewel PVV-minister Barry Madlener (Infrastructuur en Waterstaat) eerder nog een bandbreedte van 475.000 tot 485.000 vluchten hanteerde, bestaat de mogelijkheid dat dit aantal flink naar beneden wordt bijgesteld.
Dat melden Haagse ingewijden aan De Telegraaf, nu Madlener die ’teleurstellende’ boodschap aan het kabinet gaat overbrengen.
quote:Eerdere inschatting mogelijk te hoog
Zijn eerdere inschatting is mogelijk te hoog: de minister heeft nu te horen gekregen dat dit moet worden aangepast naar 466.000 tot 487.000 vluchten, afhankelijk van de mate van de geluidsreductie.
Die cijfers moeten vervolgens ook teruggekoppeld moeten worden aan Brussel, melden ingewijden. Wanneer dat gaat gebeuren is nog onduidelijk:
Madlener moet nu eerst een definitief cijfer gaan bepalen.
Dat zal vrijdag, tijdens de wekelijkse ministerraad, nog niet gebeuren is de verwachting.
Het mogelijk nóg verder terugschroeven van het aantal vluchten zal voor de PVV-minister een zware dobber zijn, temeer omdat hij aankondigde dat 'krimp geen doel is'. Eerder zijn er al tal van maatregelen aangekondigd die het aantal 'gehinderden' moet beperken.
Zo moeten vliegtuigen aan strengere geluidsnormen voldoen om tussen 23.00 en 07.00 uur te mogen landen en opstijgen én wordt het maximumaantal nachtvluchten teruggedrongen.
Dit maatregelenpakket wordt voorgelegd aan Brussel, die er advies over zal uitbrengen, waarna het kabinet een definitief besluit neemt en dit ook vastlegt in een nieuw luchthavenverkeerbesluit.
jij woont in de randstad neem ik aanquote:Op donderdag 14 november 2024 20:20 schreef KvanG het volgende:
Schiphol kan niet hard genoeg krimpen. Beter bouwen ze een vliegveld in Flevoland en maken ze het minder aantrekkelijk voor transit passagiers om door Nederland te vliegen.
Nee, maar iedereen met gezond verstand snapt dat het niet handig is om onnodig verkeer aan te trekken in dichtbewoond gebied.quote:Op donderdag 14 november 2024 20:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jij woont in de randstad neem ik aan
dondert dat,, ze bouwen de randstad toch al helemaal vol met woonblokjes en al die mensen mogen niet meer met hun benzine auto straks van Groen Linksquote:Op donderdag 14 november 2024 20:22 schreef KvanG het volgende:
[..]
Nee, maar iedereen met gezond verstand snapt dat het niet handig is om onnodig verkeer aan te trekken in dichtbewoond gebied.
Beter bouwen ze die woonblokjes in Aleppo en sturen ze de mensen daarnaartoe terugquote:Op donderdag 14 november 2024 20:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dondert dat,, ze bouwen de randstad toch al helemaal vol met woonblokjes
Dat isquote:Op donderdag 14 november 2024 20:28 schreef SymbolicFrank het volgende:
Het gaat er maar om welk land wie de het grootste vliegveld heeft.
quote:De Grootste Vliegvelden ter Wereld
Hartsfield-Jackson Atlanta International. ...
Beijing Capital International. ...
Dubai International Airport. ...
Los Angeles International Airport. ...
Tokyo International Airport (Haneda) ...
O'Hare International Airport. ...
London Heathrow. ...
(GroenLinks) Amsterdam is mede eigenaar van Schiphol, dat zegt al genoegquote:Op donderdag 14 november 2024 20:35 schreef Red_85 het volgende:
Ik denk dat ze het helemaal gehad hebben op Schiphol met den haag.
Lekker de eigen gang gaan. Dikke middelvinger naar dat flipperkastbeleid.
Die schema's zijn al lang gemaakt, je kan niet 1,5 maand van te voren gaan zeggen dat het weer aangepast moet worden.
Dan moeten ze die huizen niet allemaal in de randstad willen bouwen, dan vraag je erom, als daar ook vliegtuigen tusssendoor moeten landenquote:Op donderdag 14 november 2024 21:58 schreef antweerkie het volgende:
Tja, keuzes. Als het beleid bouwen, bouwen, meer, meer mensen is. Zal er ook zaken ingeleverd moeten worden om het enigzins leefbaar te houden.
Je kunt niet alles hebben.
Waarom ga je met het vliegtuig naar Spanje?quote:Op donderdag 14 november 2024 21:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
(GroenLinks) Amsterdam is mede eigenaar van Schiphol, dat zegt al genoeg
die vliegen zelf wel naar hun safari , maar de gewone mensch mag niet naar Spanje
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Schiphol_op_Zeequote:Op vrijdag 15 november 2024 06:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dan moeten ze die huizen niet allemaal in de randstad willen bouwen, dan vraag je erom, als daar ook vliegtuigen tusssendoor moeten landen
Beter schiphol verplaatsen dan
https://www.nhnieuws.nl/n(...)in-2022-naar-brusselquote:Op vrijdag 15 november 2024 08:02 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Waarom ga je met het vliegtuig naar Spanje?
Groen Links ambtenaren zijn dol op vliegen naar internationale vergaderingen over het klimaat, Rob Jetten gaat er zelfs met business class naartoe Baku Azerbadjan
quote:Amsterdamse ambtenaren pakten regelmatig vliegtuig voor korte reizen
3 juli 2024, 09.00 uur · Aangepast 3 juli 2024, 12.54 uur · Door: AT5
Amsterdamse gemeenteambtenaren vlogen de afgelopen jaren meerdere keren naar bestemmingen die binnen zes uur met de trein te bereiken zijn.
Dat blijkt uit een brief die wethouder Hester van Buren afgelopen vrijdag naar de gemeenteraad stuurde.
quote:Ambtenaren van de gemeente Amsterdam hebben in 2022 416 enkelereisvluchten, 192 retourvluchten en 156 treinreizen geboekt.
Een jaar later, toen corona geen beletsel meer vormde om te reizen, groeiden de aantallen tot 600 enkelereisvluchten, 270 retourvluchten en 289 treinreizen
quote:In 2022 maakte Amsterdamse gemeenteambtenaren in totaal 192 vliegreizen.
Een jaar later waren dat er zelfs 270. Daar zaten ook vliegreizen tussen Brussel (1), Londen (4) en Berlijn (8) tussen.
Steden die met de trein allemaal binnen zes uur te bereiken zijn.
Van en naar Barcelona werd in twee jaar tijd 50 keer gevlogen.
Vakblad Binnenlands Bestuur diende bij de tien grootste Nederlandse gemeenten een Woo-verzoek in om erachter te komen hoe vaak ambtenaren voor hun werk het vliegtuig pakken.
Daaruit blijkt dat Amsterdamse ambtenaren veel meer vliegreizen maken dan hun collega's in andere gemeenten.
er is al een gloednieuw vliegveld in de Flevo polderquote:Op vrijdag 15 november 2024 08:29 schreef antweerkie het volgende:
[..]
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Schiphol_op_Zee
quote:
quote:Verhoogde CO2-compensatie
Van Buren laat via een woordvoerder weten dat er al stappen zijn gezet om reizen met het vliegtuig intern bij de gemeente te ontmoedigen.
Zo wordt voor elke vlucht een bedrag gereserveerd voor CO2-compensatie.
Op 11 juni heeft het college ermee ingestemd dit bedrag te verhogen van 17,50 euro naar 90 euro per ton uitgestoten CO2.
Op deze manier wordt vliegreizen duurder en krijgt vliegen een eerlijke prijs, zegt de woordvoerder.
Op dit moment zijn we bezig met het herijken van het vliegbeleid binnen de gemeente.”
quote:Mintsje Hester Wendela (Hester) van Buren-Osinga (Sneek, 25 augustus 1965) is een Nederlandse bestuurder en politicus namens de PvdA.
Sinds 1 juni 2022 is zij wethouder van Amsterdam.
quote:Jenneke van Pijpen (GroenLinks) noemde racisme het rot in onze samenleving. "Het is een schokkend, maar niet een verbazingwekkend onderzoek.
Ik ben blij dat veel ambtenaren hebben meegedaan.
De noodzaak van stevig divers en inclusiebeleid was er, is er en blijft er.
Klopt. Nouja, er kan ook gewoon gekeken worden of de hub functie van Schiphol een tand minder mag. Genoeg vliegvelden in omringende landen die ook een hub functie kunnen vervullen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 09:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er is al een gloednieuw vliegveld in de Flevo polder
en net wilde je nog een gloednieuw vliegveld in de noordzee gaan bouwen , jij verandert ook snel van meningquote:Op vrijdag 15 november 2024 09:32 schreef antweerkie het volgende:
[..]
Klopt. Nouja, er kan ook gewoon gekeken worden of de hub functie van Schiphol een tand minder mag. Genoeg vliegvelden in omringende landen die ook een hub functie kunnen vervullen.
Schiphol is niet in dichtbewoond gebied gebouwd, dat volgde later ómdat Schiphol er ligt. Wanneer je de luchthavenactiviteiten verplaatst dan zal dat probleem meeverhuizen (met vertraging, wat in de tussentijd veel logistieke bewegingen veroorzaakt).quote:Op donderdag 14 november 2024 20:22 schreef KvanG het volgende:
[..]
Nee, maar iedereen met gezond verstand snapt dat het niet handig is om onnodig verkeer aan te trekken in dichtbewoond gebied.
dus Schiphol sluiten en 100 km verder gaat Flevo airport openquote:Op donderdag 14 november 2024 20:22 schreef KvanG het volgende:
[..]
Nee, maar iedereen met gezond verstand snapt dat het niet handig is om onnodig verkeer aan te trekken in dichtbewoond gebied.
dat dusquote:Op donderdag 14 november 2024 20:20 schreef KvanG het volgende:
Schiphol kan niet hard genoeg krimpen. Beter bouwen ze een vliegveld in Flevoland en maken ze het minder aantrekkelijk voor transit passagiers om door Nederland te vliegen.
Ik ben ambtenaar en heb het afgelopen jaar al 10 vluchten gemaakt voor werk. Rookie nummers van de Amsterdammers.quote:Op vrijdag 15 november 2024 08:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://www.nhnieuws.nl/n(...)in-2022-naar-brussel
Ja waarom gaan mensen met het vliegtuig naar Spanje
[..]
[..]
[..]
Vervuilende activiteiten moeten we naar China exporteren.quote:Op vrijdag 15 november 2024 10:11 schreef Netsplitter het volgende:
Schiphol had allang naar de Noordzee verhuist moeten zijn.
quote:Op dit moment zijn we bezig met het herijken van het vliegbeleid binnen de gemeente
De trein kan ook, maar ik pak liever de auto. Als ze kerosine nou eens zouden belasten is vliegen ook niet meer zo lucratief t.o.v de auto of de trein.quote:Op vrijdag 15 november 2024 08:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://www.nhnieuws.nl/n(...)in-2022-naar-brussel
Ja waarom gaan mensen met het vliegtuig naar Spanje
[..]
[..]
[..]
kerosine pleegt men te tanken waar het nagenoeg gratis is , dus als het hier een dubbeltje duurder word dan tankt geen enkele maatschappij in nederland ,. maar in dubai of istanbulquote:Op vrijdag 15 november 2024 11:10 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
De trein kan ook, maar ik pak liever de auto. Als ze kerosine nou eens zouden belasten is vliegen ook niet meer zo lucratief t.o.v de auto of de trein.
Prima toch? Sowieso zal er wel getankt worden. Als je op vakantie gaat ontkom je er soms ook niet aan om langs de snelweg te tanken.quote:Op vrijdag 15 november 2024 11:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kerosine pleegt men te tanken waar het nagenoeg gratis is , dus als het hier een dubbeltje duurder word dan tankt geen enkele maatschappij in nederland ,. maar in dubai of istanbul
quote:Op vrijdag 15 november 2024 11:14 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Prima toch? Sowieso zal er wel getankt worden. Als je op vakantie gaat ontkom je er soms ook niet aan om langs de snelweg te tanken.
quote:Als ze kerosine nou eens zouden belasten is vliegen ook niet meer zo lucratief t.o.v de auto of de trein.
nee ik laat zien dat je raar zit te kletsenquote:Op vrijdag 15 november 2024 11:16 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Fijn dat je het met me eens bent.
quote:Op vrijdag 15 november 2024 11:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee ik laat zien dat je raar zit te kletsen
ze moeten heel schiphol verplaatsen naar lelystad dan ben je van dat gezeik afquote:Op vrijdag 15 november 2024 11:33 schreef Nattekat het volgende:
Krijgen die jankzakken die lekker goedkoop een huisje onder een aanvliegroute konden kopen zowaar hun zin
Mensen opzadelen met een probleem dat er niet was toen ze er gingen wonen ja.quote:Op vrijdag 15 november 2024 11:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ze moeten heel schiphol verplaatsen naar lelystad dan ben je van dat gezeik af
is wel goed als er in de flevo wat meer economische activiteit komt en in de randstad wat minderquote:Op vrijdag 15 november 2024 11:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mensen opzadelen met een probleem dat er niet was toen ze er gingen wonen ja.
Ja, waarom niet een deel in de Noordzee, heeft geen mens last van.en een deel in de flevoquote:Op vrijdag 15 november 2024 09:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en net wilde je nog een gloednieuw vliegveld in de noordzee gaan bouwen , jij verandert ook snel van mening
laten we dan het bestaande vliegveld in de Flevo open gooien en huizen bouwen op de schiphol plek , in plaats van zoals nu 500.000 vliegtuigen laten landen tussen de woonhokjes en flatjes
we moeten niet alles in de randstad willen proppen , ben al blij dat ik niet in die gribus bende woon
een vliegveld in de noordzee en een vliegveld in de flevo hebben allebei dezelfde aan / af vliegroutesquote:Op vrijdag 15 november 2024 12:17 schreef antweerkie het volgende:
[..]
Ja, waarom niet een deel in de Noordzee, heeft geen mens last van.en een deel in de flevo
Flevopolder zit je ook met aanvliegroutes, verkeersbewegingen etc.
er zijn meer redenen waarom men schiphol wil doen krimpen, Groen Links wil gewoon dat men minder gaat vliegenquote:Op vrijdag 15 november 2024 12:28 schreef Pek het volgende:
Met die geluidsoverlast valt het wel mee sinds er na de Bijlmerramp niet meer over de stad gevlogen mag worden. Alleen bij erge storm oid hoor je ze weer over de stad razen, maar dat komt niet vaak voor.
quote:De wereldwijde vloot van commerciële vliegtuigen zal in 2043 bijna zijn verdubbeld door de sterke groei van de luchtvaart.
Volgens Boeing hebben maatschappijen dan in totaal 50.170 toestellen in gebruik, vergeleken met 26.750 vliegtuigen afgelopen jaar.20 jul 2024
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |