abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215606899
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 10:18 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Nee, het probleem is ontstaan op het moment dat mensen er een probleem van zijn gaan maken.
De oorzaak ligt bij hen die dit veroorzaakt hebben. Simpel zat. Je moet de zaken niet omdraaien.
Ik draai niks om.

Of het nu een gemaakt probleem is of voortschrijdend inzicht, beide kanten maken er echt een puinhoop van.

Kijk nou eens rustig van een afstandje.
Volwassen mensen die elkaar al jaren in de haren vliegen over een kleurtje van een Piet. Beide kanten zijn zo verhard naar elkaar, luisteren niet meer en zijn vooral druk met hun mening als de enige optie en waarheid.
Het is alleen maar aanval richting elkaar en ikke, ikke, ikke.

Je hoeft als KOZP niet op 5 december te gaan demonstreren.
Je kunt ook de 364 overige dagen van het jaar gebruiken voor een constructief debat.

Je hoeft als ouder niet tijdens het Sinterklaasfeest demonstranten uit te schelden of eieren te gooien of op je kind te projecteren dat het kleurtje van Piet toch echt het belangrijkste is van de hele traditie.

Die volwassenen aan beide kanten gedragen zich als een stelletje kleuters.
pi_215606912
Ja want als je tegen Zwarte piet demonstreert dan roep je natuurlijk 'Free free Palestijn'

het is echt tuig, joh. waarom is daar ooit aan toegegeven.....
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_215606943
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 10:01 schreef FYazz het volgende:

[..]
Kijk tv.

Geen kind die minder geniet van het feest omdat de pieten nu minder geschminkt zijn.

Het zijn de volwassenen die de kleur nu bepalend maken. Niet de traditie, niet de kinderen.
Dat is gewoon niet waar (meer). KOZP heeft een deel van de maatschappij verleid tot een gesprek over het onderwerp, maar was kennelijk te kwader trouw. Het gaat hun kennelijk niet alleen om de precieze kleur van ZP. Degenen die ze terwille zijn geweest zijn compleet om de tuin geleid.

Het percentage dat KOZP helemaal zat is als uitwas van een niet functionerende rechtstaat is eerder toegenomen dan afgenomen. Ook mensen die geen donder geven om de kleur van ZP zijn het helemaal zat.
  zondag 17 november 2024 @ 10:46:23 #104
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215606978
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 10:41 schreef HiZ het volgende:

[..]
Dat is gewoon niet waar (meer). KOZP heeft een deel van de maatschappij verleid tot een gesprek over het onderwerp, maar was kennelijk te kwader trouw. Het gaat hun kennelijk niet alleen om de precieze kleur van ZP. Degenen die ze terwille zijn geweest zijn compleet om de tuin geleid.

Het percentage dat KOZP helemaal zat is als uitwas van een niet functionerende rechtstaat is eerder toegenomen dan afgenomen. Ook mensen die geen donder geven om de kleur van ZP zijn het helemaal zat.
Eerder het idee dat het niemand echt meer boeit. Roetveegpieten zijn redelijk de standaard geworden. De relletjes rondom de intocht domineerden jaren geleden een week lang het nieuws (Eindhoven was daarin geweldig meme materiaal)

Nu is het slechts een voetnoot in het nieuws en maakt vooral een klein groepje mensen op het internet zich er nog heel druk om.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215606985
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2024 10:35 schreef FYazz het volgende:

[..]
Ik draai niks om.

Of het nu een gemaakt probleem is of voortschrijdend inzicht, beide kanten maken er echt een puinhoop van.

Kijk nou eens rustig van een afstandje.
Volwassen mensen die elkaar al jaren in de haren vliegen over een kleurtje van een Piet. Beide kanten zijn zo verhard naar elkaar, luisteren niet meer en zijn vooral druk met hun mening als de enige optie en waarheid.
Het is alleen maar aanval richting elkaar en ikke, ikke, ikke.

Je hoeft als KOZP niet op 5 december te gaan demonstreren.
Je kunt ook de 364 overige dagen van het jaar gebruiken voor een constructief debat.

Je hoeft als ouder niet tijdens het Sinterklaasfeest demonstranten uit te schelden of eieren te gooien of op je kind te projecteren dat het kleurtje van Piet toch echt het belangrijkste is van de hele traditie.

Die volwassenen aan beide kanten gedragen zich als een stelletje kleuters.
Je kan de discussie prima blijven voeren zonder dat de kinderen er last van hebben.
Maar zolang de discussie bestaat, blijft het probleem onopgelost.
En daarom zeg ik.. laat zwarte piet zwart.. dan is de discussie in 1 keer verdwenen en zijn we allemaal weer blij en tolerant.
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
pi_215607009
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 10:47 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Je kan de discussie prima blijven voeren zonder dat de kinderen er last van hebben.
Maar zolang de discussie bestaat, blijft het probleem onopgelost.
En daarom zeg ik.. laat zwarte piet zwart.. dan is de discussie in 1 keer verdwenen en zijn we allemaal weer blij en tolerant.
Make Zwarte Piet Great Again
Vakman pur sang
pi_215607030
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2024 10:46 schreef Caland het volgende:

[..]
Eerder het idee dat het niemand echt meer boeit. Roetveegpieten zijn redelijk de standaard geworden. De relletjes rondom de intocht domineerden jaren geleden een week lang het nieuws (Eindhoven was daarin geweldig meme materiaal)

Nu is het slechts een voetnoot in het nieuws en maakt vooral een klein groepje mensen op het internet zich er nog heel druk om.
Als topic ja. Het zal me aan mijn reet roesten welke kleur ZP heeft. Maar ik ben ook totaal niet tegen nieuwe regels die die kut-demonstraties veel en veel moeilijker maken.
pi_215607065
Las op berichten van KOZP op de intocht in ons dorp dat ze (heel zielig allemaal) tegen geweld zijn en alleen willen dat de uitingen wegblijven bla bla.

Met andere woorden. Ze staan daar maar een beetje en doen niks. Zolang je dat weet dan kun je als organisatie gewoon pikzwarte pieten inzetten en dat volk negeren. Ze gaan heus niet je hele dorp afbranden ofzo. Het zijn een klein stel ziele pieten.

Als bv volgend jaar iedereen dat doorheeft en tegelijkertijd alles door laat gaan en dat sneue groepje negeert hebben we alles terug en er is niks wat ze eraan kunnen doen.

Die samenhorigheid voel je ook bijna in deze video:
KOZP krijgen eieren, appels en oliebollen naar hun hoofd https://www.dumpert.nl/item/100108028_047ca9d1
Vakman pur sang
pi_215607068
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_215607115
Waarom is een PIet niet meer racistisch als het niet geschminkt is?
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_215607149
quote:
7s.gif Op zondag 17 november 2024 11:00 schreef HSG het volgende:
Blijkbaar accepteert de donkere medemens niet dat people of color ook wel eens kindervrienden kunnen zijn.
pi_215607151
quote:
7s.gif Op zondag 17 november 2024 11:00 schreef HSG het volgende:
Volgens Airfryer zijn nu ook roetveegpieten nog steeds racistisch, omdat ze met een zwarte pruik en lippenstift op lopen..

:')!!!!
pi_215607155
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 11:05 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Volgens Airfryer zijn nu ook roetveegpieten nog steeds racistisch, omdat ze met een zwarte pruik en lippenstift op lopen..

Ik heb zelf het idee dat hij dat zelf loopt te verzinnen voor aandacht. Helaas gaan er genoeg mensen daarvoor op de knieën.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_215607170
quote:

[..]

Het.is.nooit.genoeg.
pi_215607183
pi_215607199
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 11:10 schreef RJ125 het volgende:
[ afbeelding ]
Ja hallo, dit kan écht niet hoor...
Ik als blanke voel mij hier niet prettig bij.....
_O-
pi_215607247
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 11:12 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ja hallo, dit kan écht niet hoor...
Ik als blanke voel mij hier niet prettig bij.....
_O-
Waarom niet? Er zijn al sinds het begin van het christendom zwarte bisschoppen geweest, en die jongen heeft gewoon een page pak van een paar honderd jaar terug aan.

Ik juich het gooien van eieren naar KOZP toe, maar we moeten wel realistisch blijven.
  zondag 17 november 2024 @ 11:19:45 #118
168739 Red_85
'echt wel'
pi_215607267
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 10:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ja want als je tegen Zwarte piet demonstreert dan roep je natuurlijk 'Free free Palestijn'

het is echt tuig, joh. waarom is daar ooit aan toegegeven.....
Dit

Grootste antiblank racisten die er zijn. Geen idee waarom de policor dat zo fantastisch vinden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215607274
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 11:17 schreef HiZ het volgende:

[..]
Waarom niet? Er zijn al sinds het begin van het christendom zwarte bisschoppen geweest, en die jongen heeft gewoon een page pak van een paar honderd jaar terug aan.

Ik juich het gooien van eieren naar KOZP toe, maar we moeten wel realistisch blijven.
Sarcasme modus had ik aan staan hoor...
pi_215607278
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 09:53 schreef Viesdik het volgende:

[..]
cultuurmarxisme

Ze willen alles vernietigen wat ons verbindt
Wie financieren deze lui, om in alle uithoeken van het land te protesteren, en dat al sinds 2011.

Dat heeft een flinke duit gekost en kan er bij mij niet in dat ze dit uit eigen zak hebben betaald
pi_215607289
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 11:20 schreef antweerkie het volgende:

[..]
Wie financieren deze lui, om in alle uithoeken van het land te protesteren, en dat al sinds 2011.

Dat heeft een flinke duit gekost en kan er bij mij niet in dat ze dit uit eigen zak hebben betaald
de investeerder van douwe egeberts
  zondag 17 november 2024 @ 11:25:10 #122
168739 Red_85
'echt wel'
pi_215607334
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 09:43 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Tussen pak hem beet 2013 en 2017 ben ik erg actief in de topics over Zwarte Piet geweest en alles wat ik toen voorstelde is uitgekomen. Het gaat KOZP niet om Zwarte Piet, maar om een frontale aanval op de Nederlandse cultuur, namelijk het Sinterklaasfeest. KOZP keert zich nu zelfs tegen Roetvoegpieten en heeft geprotesteerd tegen Grijze Piet. Ook zei ik toen al dat er een samenvoeging zou komen met andere uiterst linkse protestbewegingen, zoals de Palliewappies. Door slappe bestuurders heeft KOZP zijn zin kunnen doordrammen, terwijl ze KOZP nooit een duimbreedte hadden moeten toegeven.
Dit is ook wat ik aangaf

Die gasten stoppen niet bij een veeg hier en daar. Waarom er dan naar luisteren?

ZP discussie gaat om aandacht en herstelbetalingen. Geef ze een vinger, ze willen alles.
1947-2016
  zondag 17 november 2024 @ 11:26:58 #123
168739 Red_85
'echt wel'
pi_215607365
quote:

[..]

Straks is het de kleding en zelfs de schoenen.
Daarna is het de zak met pepernoten.

Stop dan gewoon met luisteren naar die jankmuilengroep.
1947-2016
pi_215607372
Er is een filmpje van een bijeenkomst van Anti-zwarte pieten, waarbij duidelijk gezegd is dat het hen niet om Zwarte piet gaat. Maar om bij meer tafels te kunnen aanschuiven zodat er meer subsidiepotjes naar hun organisaties kunnen gaan. Dit is letterlijk wat er gezegd is door zo'n figuur van stichting nummer honderd.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_215607422
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 11:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er is een filmpje van een bijeenkomst van Anti-zwarte pieten, waarbij duidelijk gezegd is dat het hen niet om Zwarte piet gaat. Maar om bij meer tafels te kunnen aanschuiven zodat er meer subsidiepotjes naar hun organisaties kunnen gaan. Dit is letterlijk wat er gezegd is door zo'n figuur van stichting nummer honderd.
Natuurlijk.
Dit is gewoon een verdienmodel voor die werkschuwe uitvreters.

En dan nog durven te zeggen dat het voor de goede zaak is...

Deze mensen hebben nog nooit een fatsoenlijke baan gehad, danwel iets écht bijgedragen aan de maatschappij.

Het erge is, dat er tig van zulke clubjes, groepjes en instanties aan het staatsinfuus hangen..
:r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')