abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215609877
We hebben ze een vinger gegeven en ze willen de hele hand, ze hadden nooit moet toe moeten geven aan dit subsidie slurpende racistenclubje
  zondag 17 november 2024 @ 17:33:23 #252
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_215610159
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 16:13 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Het is racisme. Het is een karikatuur op een negerslaaf.
Dat het uiterlijk van de figuur ZP zijn oorsprong heeft in donkere mensen, zal ik niet ontkennen. Dat is inmiddels wel duidelijk, nu er zoveel meer aandacht voor is de laatste jaren. Als je als volwassene die ermee is opgegroeid, met de informatie van nu er dieper induikt, kun je weinig anders concluderen dan dat de oorsprong van het uiterlijk inderdaad daarin ligt. Of het hier een "negerslaaf" betreft, kun je nog over twisten.

Maar kijken kinderen en volwassenen er zo naar? Zien zij in ZP een daadwerkelijk persoon met donker uiterlijk die de 'slaaf' is van Sinterklaas, of zien zij gewoon een fictief karakter, los van elke vorm van realiteit of link met daadwerkelijke mensen? Waarbij zaken als 'ras', oorsprong of rolverdeling helemaal geen rol spelen? Ik denk het laatste.

Ik denk ook dat bijzonder kinderen en volwassenen bezig zijn met het christelijke karakter van Sint Nicolaas en erbij stilstaan dat ze cadeautjes krijgen van een Griekse katholieke bisschop. Het is een sprookjesachtig figuur met een witte baard en kenmerkende rode outfit die elk jaar cadeautjes uit Spanje komt brengen. Los van elke link met de dagelijkse realiteit.
  zondag 17 november 2024 @ 17:37:04 #253
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_215610190
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 17:33 schreef Repentless het volgende:
Dat het uiterlijk van de figuur ZP zijn oorsprong heeft in donkere mensen, zal ik niet ontkennen.
Mooi.

quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 17:33 schreef Repentless het volgende:
Maar kijken kinderen en volwassenen er zo naar? Zien zij in ZP een daadwerkelijk persoon met donker uiterlijk die de 'slaaf' is van Sinterklaas, of zien zij gewoon een fictief karakter, los van elke vorm van realiteit of link met daadwerkelijke mensen? Waarbij zaken als 'ras', oorsprong of rolverdeling helemaal geen rol spelen? Ik denk het laatste.

En ja veel kinderen kijken er ook zo naar. Weet ik uit eigen ervaring.

Ik heb er voor de rest niet veel over te zeggen. Ik vermoed dat je een lange discussie wilt of zo, maar het is onderhand wel duidelijk hier hoe ik er in sta.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 17 november 2024 @ 17:38:34 #254
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_215610200
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 17:37 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Mooi.
[..]

Ik heb er voor de rest niet veel over te zeggen. Ik vermoed dat je een lange discussie wilt of zo, maar het is onderhand wel duidelijk hier hoe ik er in sta.
Jij zag in ZP een "negerslaaf" toen je zelf klein was?
pi_215610239
Binnenkort weer "driekoningen" in Spanje, misschien kan KOZP 5 januari even die kant uit.

[
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  zondag 17 november 2024 @ 18:20:01 #256
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_215610592
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 17:38 schreef Repentless het volgende:

[..]
Jij zag in ZP een "negerslaaf" toen je zelf klein was?
De hele klas was er grappen over aan het maken.
pi_215610599
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 18:20 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ja vast ja :D
pi_215610612
quote:

[..]
Ongeloofwaardig genot.

Hier nog steeds zwarte pieten. Uitstekend :) Kozp komt hier ook niet, want dan worden ze de haven ingegooid GENOT
  zondag 17 november 2024 @ 18:26:26 #259
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_215610651
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 18:21 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Ongeloofwaardig genot.

Hier nog steeds zwarte pieten. Uitstekend :) Kozp komt hier ook niet, want dan worden ze de haven ingegooid GENOT
Ongeloofwaardig ja? Welke school heb jij gezeten dan? Welke stad en wijk?
  zondag 17 november 2024 @ 18:26:33 #260
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_215610655
quote:

[..]
Anekdotisch bewijs natuurlijk. Goed, zal ik er ook een ingooien: je komt als het goed is uit Limburg. Ikzelf kom uit de Randstad, waar ik al sinds kinds af aan met donkere kinderen in de klas zat. Altijd Sinterklaas gevierd met ZP, ook op school. Niemand die 'grappen' maakte over ZP in relatie tot donkere mensen, zoals die ook in mijn klas zaten. Niemand legde de link. Zoals ik zei: fictieve figuur totaal los van iedere realiteit.

Wat voor grappen werden er in jouw klas zoal gemaakt?
pi_215610668
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 16:13 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Het is racisme. Het is een karikatuur op een negerslaaf.
Correctie - dat vind jij.

Net als iedereen er wat van kan vinden.

Op het moment dat je het -IS- woord gebruikt dan zal je dat moeten kunnen onderbouwen, anders ben je net zo'n schreeuwlelijk als Jerry.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator / Redactie FP zondag 17 november 2024 @ 18:29:02 #262
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_215610679
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 18:27 schreef Montagui het volgende:

[..]

Op het moment dat je het -IS- woord gebruikt dan zal je dat moeten kunnen onderbouwen, anders ben je net zo'n schreeuwlelijk als Jerry.
Heb je die drogredenen gezien op die site van KOZP? :D
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  zondag 17 november 2024 @ 18:30:24 #263
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_215610691
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 18:26 schreef Repentless het volgende:

[..]
Anekdotisch bewijs natuurlijk. Goed, zal ik er ook een ingooien: je komt als het goed is uit Limburg. Ikzelf kom uit de Randstad, waar ik al sinds kinds af aan met donkere kinderen in de klas zat. Altijd Sinterklaas gevierd met ZP, ook op school. Niemand die 'grappen' maakte over ZP in relatie tot donkere mensen, zoals die ook in mijn klas zaten. Niemand legde de link. Zoals ik zei: fictieve figuur totaal los van iedere realiteit.

Wat voor grappen werden er in jouw klas zoal gemaakt?
Natuurlijk is dat anekdotisch bewijs, je vraagt me nota bene zelf dingen toen ik klein was.
Zal ik even in een tijdmachine springen en films maken met mijn smartphone?

Ik ben opgegroeid in een volkswijk in Kerkrade. En veel grote fans van buitenlanders waaronder negers waren er toen niet. Nu nog steeds niet trouwens, al hoop ik wel iets minder.
pi_215610710
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 18:27 schreef Montagui het volgende:

[..]

dit is het wel idd. Je mag het vinden, dat maakt het nog geen feit.
  zondag 17 november 2024 @ 18:36:08 #265
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_215610728
quote:
10s.gif Op zondag 17 november 2024 18:30 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Natuurlijk is dat anekdotisch bewijs, je vraagt me nota bene zelf dingen toen ik klein was.
Zal ik even in een tijdmachine springen en films maken met mijn smartphone?

Ik ben opgegroeid in een volkswijk in Kerkrade. En veel grote fans van buitenlanders waaronder negers waren er toen niet. Nu nog steeds niet trouwens, al hoop ik wel iets minder.
De vraag was of jij ZP als "negerslaaf" zag, omdat je aangaf dat veel kinderen er ook zo naar kijken. Geen antwoord, alleen dat de hele klas er grappen over aan het maken was. Wat voor grappen waren dat dan?
  zondag 17 november 2024 @ 18:40:10 #266
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_215610760
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 18:36 schreef Repentless het volgende:

[..]
De vraag was of jij ZP als "negerslaaf" zag, omdat je aangaf dat veel kinderen er ook zo naar kijken. Geen antwoord, alleen dat de hele klas er grappen over aan het maken was. Wat voor grappen waren dat dan?
Dat het illegale negers waren of dat je ze van de boot af moest schieten omdat ze die cadeau's waarschijnlijk gestolen hadden. Allerlei foute grappen natuurlijk. Maar de link met een neger was er in elk geval bij ons vroeger wel. Voor je eigen jeugd op school en je kinderen nu kan ik niet spreken.
pi_215610761
twitter
pi_215610848
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 18:40 schreef Nober het volgende:
[ x ]
Het ligt aan de instanties zelf
pi_215610858
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 18:40 schreef Nober het volgende:
[ x ]
Langzaamaan Nederlandse tradities kapot maken die plaats moeten maken voor die Amerikaanse act zoals Halloween, black friday etc. Bom op USA
  zondag 17 november 2024 @ 19:12:07 #270
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_215610962
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 18:57 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Langzaamaan Nederlandse tradities kapot maken die plaats moeten maken voor die Amerikaanse act zoals Halloween, black friday etc. Bom op USA
Dat is ook vreselijk, Halloween. Maar dat is eigenlijk gewoon Allerheiligen.
Gewoon allebei afschaffen als je het mij vraagt. Maar aangezien Allerheiligen net zo spannend is als een oude bejaarde kut kies ik toch liever om Halloween te vieren.
pi_215611672
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 17:37 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Mooi.
[..]

Ik heb zo het idee dat jij flink wat last hebt van overpigmentatie en heel uniek DNA hebt met daarin kenmerken van slavernij en vooral de unieke mogelijkheid pijn te overerven wat een ander niet kan :Y
quote:

[..]
Grappen.. daar lach je om. Tenzij je een snelgekwetste neger met dat unieke DNA bent of een vrouw met een voorliefde voor grote penissen bent..

Over het klasgenootje met rood haar of dat stomme brilletje werden ook grappen gemaakt. Die is daar op volwassen leeftijd wel overheen gegroeid. Hij/zij wel!
pi_215611685
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 18:21 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Ongeloofwaardig genot.

Jammer dat ze niet komen :( Ik gun jou dat genot van harte :Y En die jankballen van KOZP gratis zwemles :)
  zondag 17 november 2024 @ 20:22:06 #273
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_215611714
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 20:17 schreef Inbox het volgende:

[..]
Ik heb zo het idee dat jij flink wat last hebt van overpigmentatie en heel uniek DNA hebt met daarin kenmerken van slavernij en vooral de unieke mogelijkheid pijn te overerven wat een ander niet kan :Y
[..]
Grappen.. daar lach je om. Tenzij je een snelgekwetste neger met dat unieke DNA bent of een vrouw met een voorliefde voor grote penissen bent..

Over het klasgenootje met rood haar of dat stomme brilletje werden ook grappen gemaakt. Die is daar op volwassen leeftijd wel overheen gegroeid. Hij/zij wel!
tuurlijk joh
pi_215611715
Ik heb een hekel aan racisme en kozp, stelletje blanken haters
pi_215611721
Echt, die hele zwarte piet-discussie. Ik krijg echt medelijden met mensen van kleur erdoor.
Nouja, met een klein gedeelte want volgens mij heeft het grootste deel eigenlijk helemaal geen problemen met zwarte piet. Alleen worden zij nu wel neergezet als jankballen door die discussie. Terwijl de echte jankballen de pigmentdenkers zijn met een enorm minderwaardigheidscomplex en psychologische problemen waar ze dr huidskleur de schuld van geven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')