abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215564062
Wat ik nog het meest irritant vind, is dat het eind winter, begin lente is opgenomen en de bomen allemaal zo kaal zijn. Ik vind Hunted mooier als de bomen bloeien en je ook eventueel nog in de natuur kan slapen als je dat wil.
pi_215564286
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 01:18 schreef ThijsTH het volgende:
Wat ik nog het meest irritant vind, is dat het eind winter, begin lente is opgenomen en de bomen allemaal zo kaal zijn. Ik vind Hunted mooier als de bomen bloeien en je ook eventueel nog in de natuur kan slapen als je dat wil.
Hebben wij ook liever, maar lukte door personele omstandigheden niet
pi_215564348
Ik kreeg direct al mijn bedenkingen en twijfels bij de vrienden van Lars. Eerst kon het allemaal niet en daarna konden ze plots in hun eigen auto en werd er steeds geïnteresseerd gevraagd of hij die mensen nog in de auto had. Zelf had ik daardoor me eerder (en niet langs de snelweg) af laten zetten. In ieder geval buiten het zicht van de vrienden. Dat het daardoor zo snel kon gaan was inderdaad wel jammer, in het “echte” leven gaan tips denk ik ook niet zo snel (al is het maar door de bureaucratie:+ ) dus een kleine vertraging snap ik wel. Maar helemaal geen mensen die je verlinken is natuurlijk ook onrealistisch.
Fuck the EBU
pi_215565373
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 november 2024 10:05 schreef Irritatie100 het volgende:
Het is natuurlijk wel een simulatie waarin de voortvluchtigen worden behandeld als triple A-verdachten. Als ik bij wijze van spreken Ridouan Taghi op straat zie lopen bel ik ook de politie. In die zin past verklikt worden natuurlijk prima bij hun status en is het eigenlijk best wel realistisch.
Maar Ridouan Taghi hoeft niet een maand lang vage puzzeltjes op te lossen om een specifiek extractiepunt te bereiken, om maar een voorbeeld te noemen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_215565409
Vooral jammer dat het het meest excentrieke/leuke duo was en misschien was het wat naïef, maar je gaat er niet direct vanuit dat mensen bewust het plezier van een ander willen vergallen, maar blijkbaar zijn er voldoende mensen voor de hunters ipv voor de opgejaagden.

Kijk, als iemand dom genoeg is om op social media het woord hunted te gooien, dan is dat dom, maar bewust selmar gaan DMen met “pietje en jantje zitten daar in de auto en stappen daar uit”, tsja je leven moet wel enorm leeg zijn om dat te gaan doen.
pi_215565519
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 18:42 schreef Selmar het volgende:

[..]
Aan de andere kant is het ook niet de bedoeling dat voortvluchtigen flierefluitend van bungalow naar villa gebracht worden, en daar lekker rustig een rosétje drinken met een mooi sushi maaltijd. En dat gebeurt nu ook. Daarom zijn er opdrachten, en daarom moet je ook opletten niet verlinkt te worden.
Dat is een beetje flauw want ook als je met niemand aanpapt dan loop je nog in de kijker omdat er een cameraploeg door de straat loopt. Je hebt het als deelnemer niet helemaal zelf in de hand.
  woensdag 13 november 2024 @ 10:41:13 #82
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_215565600
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2024 07:08 schreef Yesse het volgende:
Ik kreeg direct al mijn bedenkingen en twijfels bij de vrienden van Lars. Eerst kon het allemaal niet en daarna konden ze plots in hun eigen auto en werd er steeds geïnteresseerd gevraagd of hij die mensen nog in de auto had. Zelf had ik daardoor me eerder (en niet langs de snelweg) af laten zetten. In ieder geval buiten het zicht van de vrienden. Dat het daardoor zo snel kon gaan was inderdaad wel jammer, in het “echte” leven gaan tips denk ik ook niet zo snel (al is het maar door de bureaucratie:+ ) dus een kleine vertraging snap ik wel. Maar helemaal geen mensen die je verlinken is natuurlijk ook onrealistisch.
Ik vond dat sowieso vaag. Wat was eerst het plan dan. Zou Lars eerst meerijden met een van die anderen (carpoolen)? En vanwege die voortvluchtigen is dat plan dan gewijzigd dat Lars dan zelf maar naar Zeeland zou gaan rijden. En ze waren daar met drie auto's, hoezo reden ze dan niet in kolonne achter elkaar aan? 🤔
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_215565699
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 10:32 schreef alpeko het volgende:

[..]
Dat is een beetje flauw want ook als je met niemand aanpapt dan loop je nog in de kijker omdat er een cameraploeg door de straat loopt. Je hebt het als deelnemer niet helemaal zelf in de hand.
Ik weet niet in hoeverre er echt een ploeg meeloopt, volgens mij is het gewoon een buddy met een camera. Een camera waar men de voordelen, maar ook wel degelijk wat nadelen van ondervinden kan. We kijken wel naar een tv-programma heh, in het eerste seizoen ging iemand van bos naar bos. Heel erg bruut en mijn volle respect, maar leuk om te kijken? Nee natuurlijk niet.

Sowieso wordt er wel een beetje heel erg geprikkeld gereageerd om het geven van tips aan de hunters. Kijk op een bordje presenteren en afserveren gaat mij ook wat ver, maar een tipje vind ik allemaal niet zo raar. Beetje dynamiek kan geen kwaad.
pi_215565821
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 10:49 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Ik weet niet in hoeverre er echt een ploeg meeloopt, volgens mij is het gewoon een buddy met een camera. Een camera waar men de voordelen, maar ook wel degelijk wat nadelen van ondervinden kan. We kijken wel naar een tv-programma heh, in het eerste seizoen ging iemand van bos naar bos. Heel erg bruut en mijn volle respect, maar leuk om te kijken? Nee natuurlijk niet.
Productie zal toch ook in de buurt moeten zijn. Tuurlijk geeft die camera ze ook het voordeel van ergens binnenkomen. Maar eerlijk... we hebben er eentje gehad die volledig onder de radar bleef door in het bos te gaan slapen. Daar zit de productie dan ook weer niet op te wachten want dan zijn de hunters vrij kansloos.
pi_215565846
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 10:58 schreef alpeko het volgende:

[..]
Productie zal toch ook in de buurt moeten zijn. Tuurlijk geeft die camera ze ook het voordeel van ergens binnenkomen. Maar eerlijk... we hebben er eentje gehad die volledig onder de radar bleef door in het bos te gaan slapen. Daar zit de productie dan ook weer niet op te wachten want dan zijn de hunters vrij kansloos.
Volgens mij weet men de locaties van de vluchters (dus cameraman) en de hunters. Op afstand wordt dan dus de cameraman geïnstrueerd. Zal vast wel eens her en der een autootje in de buurt zijn, maar totaal niet in zicht.

En in het bos zitten levert ook gewoon geen leuke tv op. Kijk iedereen kan echt wel 2 weken volledig van de aardbodem verdwijnen door in het bos van Kerkenveld te gaan zitten en te blijven, maar als je aan dit spel meedoet weet je wat er komt en kan gebeuren. En dat maakt het spel gewoon leuk voor jezelf en voor de tv-kijker ook nog eens leuker om naar te kijken.
  woensdag 13 november 2024 @ 11:07:01 #86
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_215565910
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 november 2024 10:05 schreef Irritatie100 het volgende:
Het is natuurlijk wel een simulatie waarin de voortvluchtigen worden behandeld als triple A-verdachten. Als ik bij wijze van spreken Ridouan Taghi op straat zie lopen bel ik ook de politie. In die zin past verklikt worden natuurlijk prima bij hun status en is het eigenlijk best wel realistisch.
De crux zit hem wat mij betreft er in dat de Hunters 0,0 gunfactor hebben (behalve Selmar), en je als kijker juist wilt dat de kandidaten de eindstreep halen.
Dus tipgevers worden in dit verhaal gezien als verraders, waar zij in het geval van Taghi juist helden zouden zijn.
KuikenGuppy
pi_215565959
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 10:13 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Maar Ridouan Taghi hoeft niet een maand lang vage puzzeltjes op te lossen om een specifiek extractiepunt te bereiken, om maar een voorbeeld te noemen.
Nee, maar Ridouan Taghi hoeft ook geen tv te maken die leuk is om naar te kijken. Ik zet de tv niet aan voor een stel dat alleen maar 3 weken lang in een tentje op de hei van Schubbekutteveen gaat zitten, waar het natuurlijk wel op uit zou draaien als er geen spelelementen/regels in het programma zouden zitten.
Dat de Hunters op een zo realistisch mogelijke manier werken met de sporen die achtergelaten worden kan natuurlijk prima hand in hand gaan met het onrealistische stukje dat de spelelementen brengen. Persoonlijk vind ik dat tips aan de Hunters prima binnen het concept passen.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 10:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
Vooral jammer dat het het meest excentrieke/leuke duo was en misschien was het wat naïef, maar je gaat er niet direct vanuit dat mensen bewust het plezier van een ander willen vergallen, maar blijkbaar zijn er voldoende mensen voor de hunters ipv voor de opgejaagden.

Kijk, als iemand dom genoeg is om op social media het woord hunted te gooien, dan is dat dom, maar bewust selmar gaan DMen met “pietje en jantje zitten daar in de auto en stappen daar uit”, tsja je leven moet wel enorm leeg zijn om dat te gaan doen.
Dat is toch ook niet verboden? Veel mensen zullen bijvoorbeeld het gevoel hebben Selmar te kennen omdat hij hier (en op andere fora) actief is. Dan ben je meer geneigd die te helpen dan een totaal onbekende Groninger met z'n dochter. En zo zullen alle Hunters buren/vrienden/familie/kennissen/teamgenoten van sport etc hebben die liever de Hunters helpen omdat ze die kennen.
  woensdag 13 november 2024 @ 11:12:23 #88
463524 marcel.de
Marcel Poenkt DEE EE
pi_215566003
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 11:01 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Volgens mij weet men de locaties van de vluchters (dus cameraman) en de hunters. Op afstand wordt dan dus de cameraman geïnstrueerd. Zal vast wel eens her en der een autootje in de buurt zijn, maar totaal niet in zicht.

En in het bos zitten levert ook gewoon geen leuke tv op. Kijk iedereen kan echt wel 2 weken volledig van de aardbodem verdwijnen door in het bos van Kerkenveld te gaan zitten en te blijven, maar als je aan dit spel meedoet weet je wat er komt en kan gebeuren. En dat maakt het spel gewoon leuk voor jezelf en voor de tv-kijker ook nog eens leuker om naar te kijken.
volgens mij is 1 van de spelregels dat je niet gedurende hele traject op de zelfde plek mag blijven (ook al zou je overdag wel wat dingen doen om extractiepunt te achterhalen).
Anders zou je inderdaad op een dood punt kunnen gaan zitten twee weken en anderen info laten vergaren en dan bij extractie opduiken.
of twee weken in "het achterhuis" gaan zitten en dan opeens tevoorschijn komen.
Je moet verplaatsen gedurende de vlucht.
voorheen marcel.nl , tegenwoordig door het leven als marcel.de
pi_215566029
quote:
14s.gif Op woensdag 13 november 2024 11:10 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Nee, maar Ridouan Taghi hoeft ook geen tv te maken die leuk is om naar te kijken. Ik zet de tv niet aan voor een stel dat alleen maar 3 weken lang in een tentje op de hei van Schubbekutteveen gaat zitten, waar het natuurlijk wel op uit zou draaien als er geen spelelementen/regels in het programma zouden zitten.
Dat de Hunters op een zo realistisch mogelijke manier werken met de sporen die achtergelaten worden kan natuurlijk prima hand in hand gaan met het onrealistische stukje dat de spelelementen brengen. Persoonlijk vind ik dat tips aan de Hunters prima binnen het concept passen.
[..]
Dat is toch ook niet verboden? Veel mensen zullen bijvoorbeeld het gevoel hebben Selmar te kennen omdat hij hier (en op andere fora) actief is. Dan ben je meer geneigd die te helpen dan een totaal onbekende Groninger met z'n dochter. En zo zullen alle Hunters buren/vrienden/familie/kennissen/teamgenoten van sport etc hebben die liever de Hunters helpen omdat ze die kennen.
Selmar is een sympathieke jongen hoor, maar we hebben toch al acht jaar gezien dat ze echt niet onze tips nodig hebben op deze manier? Het merendeel van de voortvluchtigen verliest dit spel. Het is niet voor niets dat de productie heeft ingegrepen, natuurlijk.

Het is een beetje alsof je voor Barcelona bent in een wedstrijd tegen WKE, maar dan ook nog de bus van WKE klemrijdt zodat ze een uur te laat zijn en WKE daardoor reglementair verliest.
pi_215566099
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2024 11:13 schreef Mexicanobakker het volgende:

Het is een beetje alsof je voor Barcelona bent in een wedstrijd tegen WKE, maar dan ook nog de bus van WKE klemrijdt zodat ze een uur te laat zijn en WKE daardoor reglementair verliest.
_O-
pi_215566154
Eerlijk... Als het doe broer en zus zou zijn geweest hadden we dan ook zo geklaagd?
pi_215566302
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2024 11:26 schreef potjecreme het volgende:
Eerlijk... Als het doe broer en zus zou zijn geweest hadden we dan ook zo geklaagd?
Zo sympathiek was het gepakte team toch ook weer niet? Zij had een opvallend roze broek aan op de vlucht, dan ben je voor mij al een beetje af hoor :P

Het verbaast me wel dat er zoveel negatieve reacties op komen. Dit is een keer eerder gebeurd in de VIP-versie. Toen Guido en Dilan verraden werden, vond men dat minder erg.
pi_215566343
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 11:40 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Zo sympathiek was het gepakte team toch ook weer niet? Zij had een opvallend roze broek aan op de vlucht, dan ben je voor mij al een beetje af hoor :P

Het verbaast me wel dat er zoveel negatieve reacties op komen. Dit is een keer eerder gebeurd in de VIP-versie. Toen Guido en Dilan verraden werden, vond men dat minder erg.
Ach is voornamelijk ook het moment. Als dit na 2 weken zo valt hoor je iedereen veel minder erg.

En nogmaals, aan papa en dochter zijn ook gewoon genoeg verwijten te maken.
pi_215566468
quote:

[..]

Toen hebben de Hunters zelf bewust Yvonne Coldewijer ingeschakeld als hulplijn omdat ze vast liepen. Ze gaven daarin specifiek aan welke mensen ze zochten. Dat vond ik ook wat flauw maar daarvan kun je nog zeggen dat het een zelfbedachte actie was van de Hunters.

Nu post Selmar dat de opnames weer zijn begonnen en ontstaat er op dag 2/3 al een overvloed aan tips richting voortvluchtigen, dat vind ik iets te makkelijk en doet het concept van het programma wel de das om. Ook omdat de voortvluchtigen met een cameraploeg moeten rondlopen loop je veel te veel in de gaten. Het speelveld is niet meer gelijk omdat je team Hunters in feite uitbreid met honderden extra Hunters
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_215566512
quote:

[..]

Die roze broek was hilarisch. Maar slapen bij je moeder was toch een tandje erger. Bij hen had ik het waarschijnlijk veel minder erg gevonden. Dat gedoe met die vrienden was onduidelijk. Uiteindelijk hebben vader en dochter er voor gekozen om verder te gaan en niet bij de McDonalds te blijven. Dus wat dat betreft hebben ze wel goed gehandeld.

Waarschijnlijk hadden die 2 vips niet de gun factor. Dat speelt wel degelijk mee.
pi_215567646
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2024 10:41 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]
Ik vond dat sowieso vaag. Wat was eerst het plan dan. Zou Lars eerst meerijden met een van die anderen (carpoolen)? En vanwege die voortvluchtigen is dat plan dan gewijzigd dat Lars dan zelf maar naar Zeeland zou gaan rijden. En ze waren daar met drie auto's, hoezo reden ze dan niet in kolonne achter elkaar aan? 🤔
Omdat Lars een vette bek bij de Mac moest halen en daardoor even tijd moest winnen daarvoor.
pi_215569502
Kan iemand een leesbare link naar mij pmen?

https://lc.nl/cultuur/med(...)dehove-29277136.html
pi_215573792
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 18:42 schreef Selmar het volgende:

[..]
Aan de andere kant is het ook niet de bedoeling dat voortvluchtigen flierefluitend van bungalow naar villa gebracht worden, en daar lekker rustig een rosétje drinken met een mooi sushi maaltijd. En dat gebeurt nu ook. Daarom zijn er opdrachten, en daarom moet je ook opletten niet verlinkt te worden.

Om het kopiëren tegen te gaan gaat productie dus voortaan mijn socials beheren.
Grote nadeel is dat met oa jouw bekendheid de drempel tot ratten lager legt.

Hoeveel tips kregen jullie in de eerste seizoenen? Dat zou je baseline moeten zijn lijkt me dan. Het jammere van tips filteren is dat de tips vervolgens enigszins geregisseerd worden.

Mensen die op deze manier spelletjes verkloten halen waarschijnlijk ook pijlen van een (kinder)speurtocht uit het bos.
pi_215574861
Zou die Lars nou juichen als hij dit op de TV ziet?

Wat een naaistreek.
pi_215575262
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 21:31 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Grote nadeel is dat met oa jouw bekendheid de drempel tot ratten lager legt.

Hoeveel tips kregen jullie in de eerste seizoenen? Dat zou je baseline moeten zijn lijkt me dan. Het jammere van tips filteren is dat de tips vervolgens enigszins geregisseerd worden.

Mensen die op deze manier spelletjes verkloten halen waarschijnlijk ook pijlen van een (kinder)speurtocht uit het bos.
Normaal krijgen we 3 goede tips per seizoen (maar wel van het niveau Anne en Noor) niet zo als deze. Daar gaan we dus ook naar terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')