abonnement Unibet Coolblue
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 10 november 2024 @ 15:48:30 #1
485843 crew  Jippie
pi_215541306
De radicaal-islamitische Taliban-regering in Kabul zegt dat ze voor het eerst sinds ze ruim drie jaar geleden de macht in Afghanistan overnam, zal deelnemen aan de VN-conferentie over klimaatverandering. Volgens de woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken in Kabul, Abdul Kahar Balchi, zal een Afghaanse delegatie afreizen naar de Wereldconferentie over Klimaatverandering in de Azerbeidzjaanse hoofdstad Bakoe, die maandag begint.

De status van de delegatie is nog onduidelijk, mogelijk komen ze als waarnemer. De Taliban-regering, die in de zomer van 2021 in Afghanistan aan de macht kwam, wordt door geen enkele staat erkend. Afghanistan probeerde eerder tevergeefs deel te nemen aan de VN-klimaatconferenties in Sharm el-Sheikh, Egypte, in 2022 en in Dubai in 2023.

Het Afghaanse National Environmental Protection Agency (NEPA) heeft herhaaldelijk gewaarschuwd tegen het politiseren van de strijd tegen klimaatverandering en aantasting van het milieu en heeft buitenlandse landen opgeroepen door te gaan met opgeschorte milieuprojecten in Afghanistan. Het land in de Hindu Kush, dat verarmd is na vele jaren van oorlog, is een van de landen ter wereld die het meest te lijden hebben onder klimaatverandering.

Compensatie van rijkere landen geëist
Azerbeidzjan, het gastland van de twee weken durende klimaatconferentie (COP29), heropende in februari zijn ambassade in Kabul. Dit ging echter niet gepaard met een officiële erkenning door de Taliban-regering.

Net als bijna alle andere landen in de wereld heeft ook Afghanistan zich aangesloten bij het klimaatakkoord van Parijs. Omdat het land nauwelijks broeikasgassen produceert maar wel veel last heeft van de gevolgen van de opwarming van de aarde, eist NEPA-hoofd Mawlawi Matiul Hak Chalis dat zijn land door rijkere landen wordt gecompenseerd voor klimaatgerelateerde schade.

Bron:NTV
-------------------------------

Bijzondere keuze, zouden ze ook interesse tonen voor conferenties over mensenrechten?
pi_215541360
Fijn dat Greta de terroristen ook bij de klimaatpropaganda betrekt.

twitter

Wat een verbinder. _O_
pi_215541393
Moeten zij weten.
pi_215541401
Ze zullen wel een bom leggen onder een mogelijk akkoord.
Zonder wrijving geen glans
  zondag 10 november 2024 @ 15:57:05 #5
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_215541444
Zie, zo erg is het allemaal niet in Afghanistan! Lijkt mij de ideale plek om alle islamofascisten naartoe te deporteren. Ze zitten daar helemaal op hun plek. :Y)
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_215541496
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 15:55 schreef Haags het volgende:
Er wordt allemaal een beetje opgeblazen, maar de kop is eraf.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_215541720
Beter nieuws dan dat ze hadden gezegd er geen deel van uit te willen maken. De rest hebben we zelf gefaciliteerd en is dus vrijgesproken van beoordeling.
pi_215541735
quote:
2s.gif Op zondag 10 november 2024 15:48 schreef Jippie het volgende:

Bijzondere keuze, zouden ze ook interesse tonen voor conferenties over mensenrechten?
Waarom niet? Iran was tenslotte voorzitter van het mensenrechten forum van de VN geworden in 2023. En de klimaattop 2023 was in Dubai, dat staat ook in je eigen artikel.

Dat is hoe die organisaties rollen: beetje paaien in de hoop dat ze vanzelf veranderen. Dat is ook waarom Israel met fluwelen handschoenen wordt behandeld ondanks hun mensenrechtenschendingen. En waarom de Iran nuclear deal bestaat.

Het zijn allemaal hele nette en hoogopgeleide mensen die dat doen. Wij als simpele burgers kunnen daar geen goede mening over vormen *ahem*
pi_215541822
Logisch dat de Taliban meedoet, want er is geld te verdelen :)
Wel sneu, dat de organisatie een terreurgroep toelaat, dat toont aan hoe serieus men het klamaat neemt 8)7
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_215541925
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2024 15:53 schreef Nober het volgende:

[ x ]

Wat een verbinder. _O_
Die is al een tijdje zo'n generiek anti-westers, anti-kapitalistisch, pro-Palestina typetje.
pi_215541964
Ze proberen ook maar, volgens hun overtuiging (waar ik het verder niet mee eens ben), een land te besturen. Dus ja, dan wil je ook wel meepraten op een klimaatconferentie.

Elk contact en elk gesprek wat je met die mensen kan hebben kan de situatie eigenlijk alleen maar verbeteren, denk ik dan. Uitsluiten niet.
  zondag 10 november 2024 @ 16:47:00 #12
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_215542032
Klinkt als een South Park aflevering
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_215542047
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 15:55 schreef Haags het volgende:
Je kunt met die lui in ieder geval rekenen op een knaller van een entree
Sicker than your average.
pi_215542808
Huh, Kamelen stoten toch meer uit dan autos?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_215542860
Dit gaat om geld trekken uit het westen. De Taliban moet zich aan hun eigen leer houden en geld verwerpen. Kuch...
  zondag 10 november 2024 @ 18:48:43 #16
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215543268
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 18:03 schreef Chadi het volgende:
Dit gaat om geld trekken uit het westen. De Taliban moet zich aan hun eigen leer houden en geld verwerpen. Kuch...
Taliban. Stoottroepen van dood en verderf.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215544000
Taliban...
:')!!

Kaag en de taliban..

https://www.geenstijl.nl/(...)rwaarde-voor-eur200m

:')!!
pi_215544072
quote:
Mwa de Taliban is nou eenmaal de baas in Afghanistan, daar hebben we met zn allen voor gekozen.

Iran zit met hun idiote beleid ook in bepaald groepen om hun zegje te doen
pi_215544222
Ahh, de VN, natuurlijk.

In zulke kringen is het heulen met Islamtische terroristen en radicalen al veel langer salonfähig geworden. Sterker nog, zoals we allemaal weten is het regime van Iran het voorzitter van het VN Mensenrechtenforum.

Deze organisatie is een bolwerk van schurkenstaten, moslimfundamentalisten en een groep radicaal linkse mensen uit het Westen en moet finaal worden ontmanteld. Hopelijk kan Trump volgend jaar daar ook mee beginnen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator zondag 10 november 2024 @ 20:38:04 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215544478
Trump/de VS hebben de macht noch de middelen om de VN te ontmantelen

Verder lijkt me het niet alleen de normaalste zaak dat die vogels mogen komen maar op zichzelf lijkt het me een goede zaak dat ze überhaupt willen komen

Ik zie het probleem niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_215546244
quote:

[ x ]

Wat een verbinder. _O_
Wat heeft Greta hiermee te maken? Dit gaat over de Taliban in Afghanistan en niet Palestina.
  maandag 11 november 2024 @ 00:48:35 #22
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_215546252
quote:
2s.gif Op zondag 10 november 2024 16:39 schreef DJKoster het volgende:
Ze proberen ook maar, volgens hun overtuiging (waar ik het verder niet mee eens ben), een land te besturen. Dus ja, dan wil je ook wel meepraten op een klimaatconferentie.

Elk contact en elk gesprek wat je met die mensen kan hebben kan de situatie eigenlijk alleen maar verbeteren, denk ik dan. Uitsluiten niet.
Door met ze te praten ga je ze erkennen. Dat lijkt me niet de bedoeling.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_215546288
quote:

[ x ]

Wat een verbinder. _O_
Je plaat blijft hangen.

Daarnaast blijft het opkomen voor een burgerbevolking iets fundamenteel anders dan het steunen van terrorisme. Ik kan bijvoorbeeld prima het bombardement op Dresden een oorlogsmisdaden vinden zonder tegelijkertijd de Nazi's te steunen.

Ingewikkeld die nuance, ik weet het.
  maandag 11 november 2024 @ 07:18:03 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215546657
Tja, Trump en Biden vonden het oke dat ze weer de baas zijn in Afghanistan. Dus dan moet je niet vreemd opkijken dat ze ook de delegatie naar wereldconferenties vormen.
  Moderator maandag 11 november 2024 @ 07:23:21 #25
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215546729
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 00:48 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Door met ze te praten ga je ze erkennen. Dat lijkt me niet de bedoeling.
zolang ze er de baas zijn zal de VN wel moeten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')