Als je van te voren op social media oproept "we gaan op Jodenjacht", "kk joden", "joden dood" ect dan is dat antisemitisch.quote:Op zondag 10 november 2024 11:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Net zo min dat geweld tegen Israëlische voetbalhooligans per se antisemitisch hoeft te zijn.
Wat een diversiteit hè!quote:Op zondag 10 november 2024 10:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Fuck the arabs, arabieren zijn vrijwel zonder uitzondering moslims.
In mijn jeugd was dat heel normaal. Als Ajax speelde riepen de tegenstanders in koor "Hamas Hamas, alle joden aan het gas".quote:Op zondag 10 november 2024 11:21 schreef HSG het volgende:
[..]
Als je van te voren op social media oproept "we gaan op Jodenjacht", "kk joden", "joden dood" ect dan is dat antisemitisch.
Dat zijn veelal voetbalteksten. Alsnog niet oke maar ik geloof niet dat je dat nou per se heel serieus moet nemen.quote:Op zondag 10 november 2024 11:21 schreef HSG het volgende:
[..]
Als je van te voren op social media oproept "we gaan op Jodenjacht", "kk joden", "joden dood" ect dan is dat antisemitisch.
En vandaar dat ik dus vind dat mensen die wel hun walging over hamas uitspreken maar stil blijven als het om de oorlogsmisdaden van Israel gaat mede debet zijn aan het uit de hand lopen van de discussies die in het westen hierover gaan. Zolang je niet voor een vreedzame oplossing bent moet je niet zeuren dat de tegenstander terugslaat of dat nu Israel of Hamas is. Of asociale voetbalfans vs scooter jugend.quote:Op zondag 10 november 2024 11:05 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Wat heeft dat hiermee te maken? Dat conflict in die zandbak loopt al zolang dat beide partijen net zo schuldig zijn ze zoeken het maar lekker uit.
Maar waarom moet die oorlog daar hier worden uitgevochten? Hoe op joden wordt gejaagd door een bepaald volk is te walgelijk voor woordenen dit speelt al lang voor donderdag dat joden niet meer veilig zijn in Nederland en we weten allemaal door welke groep dit komt.
Andersom geldt hetzelfde als joden/Israëliërs hier denken de oorlog te moeten voortzetten ook meteen opdonderen daarmee.
Ja en door de Amsterdammers op de maat van Tulpen uit Amsterdam Bommen op Rotterdam gezongen. Totaal smakeloos in beide gevallen maar dat is het hele voetbalcultuurtje toch.quote:Op zondag 10 november 2024 11:23 schreef capricia het volgende:
[..]
In mijn jeugd was dat heel normaal. Als Ajax speelde riepen de tegenstanders in koor "Hamas Hamas, alle joden aan het gas".
Lekker landje zijn we hè.
Dat is een beetje de kern van iedere oorlog toch. Alleen politiek heeft er baat bij ja en de wapenindustrie.quote:Op zaterdag 9 november 2024 20:29 schreef Cargeon het volgende:
[..]
China support juist Palestina weer om Amerika een loer te draaien. Het is gewoon allemaal een vies politiek spelletje waarbij onschuldige (jawel, onschuldige) burgers het slachtoffer worden. Of dat nu gazanen zijn of israeliers. De enige reden waarom Iran Hamas support is omdat ze tegen de vredesdeal waren waarbij hun aartsvijand Saudi-Arabie betrokken was. De laatste jaren voordat Hamas aanviel waren de Arabische landen juist hun relaties met Israel aan het normalizeren. In ruil daarvoor zou Palestina meer erkend worden als onafhankelijke staat door Israel. Maar Iran wil dus geen vrede in het midden-oosten alleen maar omdat ze Saudi-Arabie niet mogen. De roots daarvan zitten in het shia-sunni conflict wat al honderden jaren bestaat.
Ik weet niet hoe goed jouw Engels is en of je uberhaubt 20 minuten hieraan wilt besteden maar:
Bekijk deze YouTube-video
Je hoeft natuurlijk ook niet te verwachten dat een "scooter reller" hier veel van af weet. Of mischien zelfs wil weten...
Mensen worden helaas opgehitst en gaan er dan in mee. En als gematigde word je dan ook ineens als de vijand gezien.quote:Op zondag 10 november 2024 11:33 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Dat is een beetje de kern van iedere oorlog toch. Alleen politiek heeft er baat bij ja en de wapenindustrie.
95% van de mensen(wellicht nog meer) inclusief soldaten heeft hier toch ook geen trek in? Meeste mensen willen gewoon rustig leven met hun gezin. Klein groepje psychopaten die graag mensen neerknalt zul je altijd houden maar dat heeft weinig met oorlog te maken
Mee eens. Zelfs op politiek niveau wordt er met twee maten gemeten. Als het om de Joodse bevolking gaat doet men niksquote:Op zondag 10 november 2024 11:23 schreef capricia het volgende:
[..]
In mijn jeugd was dat heel normaal. Als Ajax speelde riepen de tegenstanders in koor "Hamas Hamas, alle joden aan het gas".
Lekker landje zijn we hè.
Dus als een huis beklad wordt met "moslims eruit", "kk moslims" en noem maar op is het islamofobie en zijn we een vreselijk land maar zodra er "kk joden", "jodenjacht" of "hamas joden aan eht gas" wordt geroepen dan zeg jij "ik vind dat we dat niet zo serieus moeten nemen".quote:Op zondag 10 november 2024 11:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zijn veelal voetbalteksten. Alsnog niet oke maar ik geloof niet dat je dat nou per se heel serieus moet nemen.
Door het uit-vak werd tijdens de wedstrijd FC Utrecht - Feyenoord een paar weken geleden nog luidkeels gescandeerd dat de Joden er aan gingen. Refererend aan de wedstrijd tegen Ajax.
Een joods paspoort nog wel. Wat is een joods paspoort?quote:Op zondag 10 november 2024 11:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Inmiddels genoeg beelden gezien en getuigen gehoord waaruit dat inderdaad blijkt.
Maar blijkbaar heb je als een Joods paspoort bent een vrijbrief om je te misdragen.
Nogmaals wat daar gebeurt intereseert mij niet zoveel. Net als iedere oorlog is het allemaal heel vervelend maar voornamelijk ver van mijn bed show.quote:Op zondag 10 november 2024 11:32 schreef Cargeon het volgende:
[..]
En vandaar dat ik dus vind dat mensen die wel hun walging over hamas uitspreken maar stil blijven als het om de oorlogsmisdaden van Israel gaat mede debet zijn aan het uit de hand lopen van de discussies die in het westen hierover gaan. Zolang je niet voor een vreedzame oplossing bent moet je niet zeuren dat de tegenstander terugslaat of dat nu Israel of Hamas is. Of asociale voetbalfans vs scooter jugend.
En niet doen alsof we ineens niets te maken hebben met die ellende daar. Nederland heeft openlijk hun steun aan Israel uitgesproken. Tegelijk is Nederland ook voor een twee-staten oplossing, veroordeeld het de schending van humanitaire rechten en wil het verdere escalatie voorkomen. Je kan alles hier lezen:
https://www.rijksoverheid(...)palestijnse-gebieden
Maar Wilders en zijn aanhangers zijn voor een groot-Israel en vinden dat de Palestijnen maar moeten vertrekken of sterven. Letterlijk toegeven doen ze dat niet maar het komt er wel op neer. Wat ze zelf daaraan denken te hebben is mij een raadsel. Meer vluchtelingen, meer instabiliteit in het midden-oosten... Daar heeft Nederland praktisch gezien niets aan. En als je zo'n hekel aan moslims hebt: je krijgt ze hiermee niet uit Nederland. De kans dat er uiteindelijk meer hierheen komen als vluchteling wordt dan alleen maar groter.
En uiteindelijk zien we dus dat het hier ook tot instabiliteit leidt. Maar ja dan hebben ze gelijk weer wat om over te zeuren want nogmaals een vredevolle oplossing zijn ze toch niet voor.
Er wonen dan ook slechts 30.000 tot 40.000 joden in Nederland. Wat verwacht je daarvan?quote:Op zondag 10 november 2024 11:47 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Nogmaals wat daar gebeurt intereseert mij niet zoveel. Net als iedere oorlog is het allemaal heel vervelend maar voornamelijk ver van mijn bed show.
Die oorlog hier uitvechten gebeurt voornamelijk vanuit 1 kant en daar heb ik wel moeite mee want dat gebeurt hier. Op wat doorgeslagen voetbalfans na ken ik maar weinig joden die actief moslims lastigvallen om de oorlog daar, andersom gebeurt dat aan de lopende band en dat moet keihard aangepakt worden.
Hetzelfde als van moslims niet de oorlog hier uitvechten of zie jij dat anders?quote:Op zondag 10 november 2024 12:06 schreef Cargeon het volgende:
[..]
Er wonen dan ook slechts 30.000 tot 40.000 joden in Nederland. Wat verwacht je daarvan?
Het gros in Amsterdam overigens.quote:Op zondag 10 november 2024 12:06 schreef Cargeon het volgende:
[..]
Er wonen dan ook slechts 30.000 tot 40.000 joden in Nederland. Wat verwacht je daarvan?
Nee, ik zie dat niet anders.quote:Op zondag 10 november 2024 12:08 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Hetzelfde als van moslims niet de oorlog hier uitvechten of zie jij dat anders?
Geen idee wij het precies zijn behalve dat ze voornamelijk moslim zijn.quote:Op zondag 10 november 2024 12:45 schreef Cargeon het volgende:
[..]
Nee, ik zie dat niet anders.
Er wonen naar schatting ook zo'n 35.000 Palestijnen in Nederland. Hoe vaak zijn die al betrokken geweest bij geweld tegen joden? Ook nog niets over gehoord. Je mag me daarin verbeteren hoor als je dat kan.
Gaslighting.quote:Op zondag 10 november 2024 10:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Palestijnse vlaggen verbranden taxichauffeurs meppen en ruiten ingooien ook niet. Het is maar net waar je de grens trekt.
De voetbalwedstrijd van 14:30 in Enschede tussen Twente en Ajax.quote:Op zondag 10 november 2024 19:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gaslighting.
Nog steeds geen reden om een Jodenjacht te beginnen.
En vannacht dan? Zijn er ook weer paspoortcontroles geweest van een bepaald groepje. Verteld onder ede in het kort geding van vanmorgen.
Wat was daar de aanleiding voor?
Ik heb begrepen dat de betreffende user inmiddels moslim is dus dat verklaart een hoop.quote:Op zondag 10 november 2024 11:45 schreef HSG het volgende:
[..]
Mee eens. Zelfs op politiek niveau wordt er met twee maten gemeten. Als het om de Joodse bevolking gaat doet men niks
[..]
Dus als een huis beklad wordt met "moslims eruit", "kk moslims" en noem maar op is het islamofobie en zijn we een vreselijk land maar zodra er "kk joden", "jodenjacht" of "hamas joden aan eht gas" wordt geroepen dan zeg jij "ik vind dat we dat niet zo serieus moeten nemen".
Juist ja.
[..]
Dan zou hij het beter moeten weten maar helaas met zijn opmerkingen als "joods paspoort" en dat antisemitische uitspraken niet serieus genomen moeten worden.quote:Op zondag 10 november 2024 19:46 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat de betreffende user inmiddels moslim is dus dat verklaart een hoop.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |