abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215550127
Wat een nare ervaring Quoi, hopelijk valt het mee. Begrijpelijk dat M nachtmerries had.

Sterkte vandaag Hillie.
pi_215550798
Hillie hebben jullie al nieuws?

Quoi wat een rotte ervaring :{

Ik ben benieuwd naar jullie advies over het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 74% gewijzigd door Amsel op 12-11-2024 02:43:15 ]
pi_215550845
In elk geval haar elke keer laten uitloggen, dat is sowieso handig om te onthouden.
Of misschien met dochter en vriendinnetje een algemeen gesprek aangaan over stelen, zonder expliciete beschuldigingen te uiten.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_215550908
@Amsel dat is een lastige.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_215551066
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 16:24 schreef SaskiaR het volgende:
In elk geval haar elke keer laten uitloggen, dat is sowieso handig om te onthouden.

Dat sowieso! We zitten er normaal bovenop, gamen mee, lezen hun chats na, leggen uit wat je vreemden wel en niet over jezelf mag vertellen, enzovoorts. Ik had er alleen niet bij stilgestaan dat het risico ook van je irl vriendinnetje zou kunnen komen -O-
pi_215551111
@Deepfreeze Buitenspelen is sowieso altijd beter natuurlijk :D
pi_215551140
SPOILER
Hoe is het gegaan hillie? Hebben jullie al iets meer duidelijkheid?

Heftig Quoi, ik kan begrijpen dat dat indruk maakt bij iedereen. Heb je al op regio15 gekeken of er iets over staat?
pi_215551932
Nu pas tijd om te reageren.

Vanmorgen om 11.00 beide de opticien dat ze een afspraak gemaakt had bij de oogarts om 13.00.
Dus m’n collega geregeld die stand-by voor mij stond om m’n dienst over te nemen.

Eerst bij iemand binnen die een oogmeting deed en wat vragen stelde. En nog even wat druppels toediende om de pupillen te vergroten zodat de oogarts daarna makkelijker onderzoek kon doen.

Daarna naar de oogarts, die met name vroeg naar de klachten die ze had. Maar die heeft ze dus helemaal geen. Daar leek hij verbaasd over aangezien hij het twee keer aan haarzelf vroeg en ook nog aan mij.

Hij heeft met een microscoop in haar ogen gekeken en bevestigd dat haar oogspier dikker is dan normaal. Hij heeft niet meer het woord stuwingspapil gebruikt (dit had hij richting de opticien in het weekend wel bevestigd naar aanleiding van de doorgestuurde foto’s).

Naar aanleiding van wat hij zag wil hij met spoed een scan laten maken (gewoon achter een apparaat, verder weet ik niet wat voor scan) en een gezichtsveldonderzoek laten doen.
Dit moest nog deze week en dan volgende week terug om de uitslag te bespreken.

Voor deze week was er geen plek meer dus de assistente heeft met hem overlegd of het goed was de onderzoeken maandag te doen en dan meteen er achteraan de uitslag bespreken (die is meteen bekend na de onderzoeken). Dat was goed omdat dan het resultaat niet later was dan wanneer het in twee delen werd gedaan. Anders had ze iemand anders z’n afspraak verplaatst zodat ze toch nog terecht kon. Wel fijn dat ze zo mee passen en meten om het in te plannen. Maar aan de andere kant vind ik die spoed ook wel spannend eigenlijk.

Dan wilde de oogarts ook nog een afspraak laten plannen bij de orthoptist. Die mocht binnen 4 weken maar die kon de assistente ook voor morgen nog inboeken, zodat de oogarts die uitslag volgende week ook mee kon nemen. Dit onderzoek staat los van het probleem met de oogzenuw. Maar doen ze standaard bij kinderen onder de 12 die bij hun komen.

Maar goed volgende week rond deze tijd zullen we meer weten denk ik. (Afspraak is eind van de middag)
  maandag 11 november 2024 @ 18:44:33 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215551999
Oh nou... ik zou al die spoed ook wel heel spannend vinden. En dan idd vragen of ze klachten heeft. Dat betekent dat datgene dat zij zien normaliter serieuze klachten zou kunnen even en sowieso serieus genomen moet worden, toch?
Sterkte met nog weer een weekje afwachten. :*
pi_215552044
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 18:44 schreef BE het volgende:
Oh nou... ik zou al die spoed ook wel heel spannend vinden. En dan idd vragen of ze klachten heeft. Dat betekent dat datgene dat zij zien normaliter serieuze klachten zou kunnen even en sowieso serieus genomen moet worden, toch?
Sterkte met nog weer een weekje afwachten. :*
Wat ik met googelen te weten gekomen was is dat de klachten die er bij horen, hoofdpijn, braken of tijdelijk dubbel zien zijn.
Dus voor mijn gemoedsrust ga ik maar even uit dat het mee gaat vallen aangezien ze geen klachten heeft. (Niet dat me dat elk moment van de dag lukt hoor om dat zo te relativeren O-) maar probeer voor haar in ieder geval niet te laten blijken dat ik het spannend vind)
  maandag 11 november 2024 @ 19:05:55 #161
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215552243
Nou, fijn dat ze er zo bovenop zitten maar dat maakt het idd wel behoorlijk spannend allemaal :{

Sterkte daarmee :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_215552327
@Quoi wat heftig om te zien zeg! Hopelijk gaat het wel allemaal goed aflopen verder!

@Amsel
SPOILER
pi_215552530
Blijft dus nog even spannend Hillie. Wel een geruststelling dat ze al die symptomen niet heeft. En ja, spoed geeft toch wat meer druk op de ketel. Nog een weekje, dan weten jullie hoe en wat. Sterkte met afwachten :*
@Amsel
SPOILER
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_215552672
#@hilliebillie Ze maken het wel spannend zeg :{ Succes met afwachten, ik hoop dat het allemaal gewoon oké blijkt te zijn en geen enge oorzaken heeft.

Dank voor jullie reacties en adviezen. Al was het maar zodat ik weet dat ik niet de enige ben voor wie dit een lastig vraagstuk zou zijn!
pi_215552728
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 11:30 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Dat is wel slecht zeg. Dat zouden ze gezien moeten hebben, op zijn minst als adviespunt.

Wij zijn ooit met onze auto teruggekomen uit Schotland. Een week later trapte ik zo door de rem, ook doorgeroest. Zo blij dat het niet in de bergen in Schotland is gebeurd :o
Dat had mijn broertje met een huurfietsje op Guernsey, rem knapte. Gelukkig niet toen we de afdaling maakten waarbij er onderaan een dikke muur stond... :X

@Mushanga71 dat is wel heel kapot... :{

@hilliebillie, de orthoptist is inderdaad standaard voor kinderen onder de 12, dan meten ze de sterkte vaak ook nog een keer met glaasjes en een lampje en de druppels. Dan hoeft het kind verder niks aan te geven.
Is wat objectiever dan de meting bij de opticiën, omdat kinderen het niet altijd even nauwkeurig aangeven.
En de orthoptist kijkt naar de stand en samenwerking van de ogen.
Fijn dat ze zo meedenken!
En spannend nog even, dat ze niet de alarmsymptomen heeft lijkt mij ook enigszins geruststellend :*
Fake it till you make it...
  maandag 11 november 2024 @ 20:22:01 #166
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215552885
Ik bedenk net: als ze bepaalde pijnen/problemen altijd al heeft zal ze het wellicht niet herkennen als een klacht, dan is het nou eenmaal zo, qua hoofdpijn zou ik dat niet eens uitsluiten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215553113
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 20:22 schreef Leandra het volgende:
Ik bedenk net: als ze bepaalde pijnen/problemen altijd al heeft zal ze het wellicht niet herkennen als een klacht, dan is het nou eenmaal zo, qua hoofdpijn zou ik dat niet eens uitsluiten.
Zou kunnen inderdaad. Maar voor nu probeer ik me nog even voor te houden, geen klachten gaat goed nieuws zijn O-)
De jongste is over het algemeen ook best een pieper qua pijn. Maar we gaan het afwachten. En misschien als alles straks is opgelost dat ze aangeeft, dat is fijn, geen hoofdpijn meer, wie weet ☺
  maandag 11 november 2024 @ 20:55:12 #168
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215553288
Ja, het zou wel zo prettig zijn als ze (nog) helemaal geen klachten heeft, al was het alleen al omdat je dan gevoelsmatig nog aan de goeie kant zit zeg maar.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 11 november 2024 @ 21:53:44 #169
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_215553976
Een lange week wordt het zo, Hilliebillie :* .

Hoe is je dochter er zelf onder? Heeft ze door dat het wel ergnstig is?

@oh-oh, hoe is het met jou nu?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_215554619
Ze vind het zelf niet echt spannend. Ik probeer het voor nu voor haar ook niet te spannend te maken zo lang we geen duidelijkheid hebben. Ze vond het wel bijzonder dat het zo maar kon zijn dat ze de afspraak van iemand anders zouden afzeggen voor haar als dat zou moeten. Maar daar denkt ze verder niet over na.

Ze had het van het weekend wel een keer over dat ze geopereerd moet worden terwijl het daar helemaal niet over is gegaan. En vandaag vroeg ze voor we bij het ziekenhuis binnen gingen of ze dan niet geopereerd hoefde te worden. Daarop heb ik aangegeven dat ik geen idee heb en dat de oogarts eerst moet bepalen wat het is.

Vanmiddag nog eens gevraagd of ze het spannend vond, maar dat was niet. (ze vond het vooral leuk dat ze een paar keer school mag missen ;) prios van een 11-jarige :D )
pi_215554934
Poeh hillie, wat spannend. En met spoed is een week wachten nog behoorlijk lang voor jullie ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_215555694
Ach hillie, nog steeds onzekerheid. Veel sterkte deze week :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 12 november 2024 @ 08:54:52 #173
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_215555937
@hilliebillie Wat ontzettend vervelend allemaal. Ik zou er ook nijdig van worden. 'Patiënten' hebben allemaal Google en door ze met 'spoed' te behandelen, stuur je ze toch nogal vogelvrij naar huis. Vind ik.

SPOILER
@livelink Wat een dilemma. Zou het zijn dat de vriendin niet doorheeft dat stelen in een spelletje wel degelijk ook echt is. Kan me zomaar voorstellen dat kinderen zich binnen zo'n spel vrijer bewegen. Ik geloof dat alle nuttige tips al wel voorbijkwamen. Succes!
  dinsdag 12 november 2024 @ 09:09:15 #174
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_215556049
Ook zo'n game-gerelateerd dilemma. Toch altijd leuk om te zien hoe jullie dit aan zouden vliegen ;)

SPOILER
pi_215556091
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 09:09 schreef Quoi het volgende:
Ook zo'n game-gerelateerd dilemma. Toch altijd leuk om te zien hoe jullie dit aan zouden vliegen ;)

SPOILER
SPOILER
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')