abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215589137
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2024 16:01 schreef Cathmar het volgende:
OMG ik HAAT surprises. Ik hang serieus bijna de vlag uit dat dit het allerlaatste jaar is ze dit op school moeten doen. Nu ook met allerlei opgelegde regels zoals: het mag niet hetzelfde zijn als het kind in de afgelopen jaren al heeft gehad. Euhhh sorry. Hoeveel varieties van bv een voetbal surprise kun je maken. Want het moet wél iets zijn dat op het lijstje staat van hobbies. Mijn kind volledig in de stress.
Wij doen voor het 2e jaar geen surprises. Aan de ene kant fijn, aan de andere kant stiekem ook wel jammer maar de surprises gingen steeds verder over de top 🤣

Goed zo Tolstoi!

Wij hebben 2 nieuwe collega's en een collega net terug van verlof. Ze moeten alle 3 ingewerkt worden. Ik ben de dinosaurus en mijn manager vond het in eerste instantie een goed idee om mij vrij te maken van het werk om hun in te werken.. soort klasje. Heb meteen aangeven dat helemaal geen goed idee te vinden.
1 persoon inwerken prima. Afgelopen maandag 2 collega's even wat uit moeten leggen. Nou dat heb ik geweten. Ik vond het al niet fijn om het te doen, maar 's avonds kon ik echt slecht slapen.
Nogmaals duidelijk gemaakt dat ik 1 collega inwerk en de andere 2 door anderen ingewerkt moeten worden. Manager was het er gelukkig mee eens.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_215589974
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 16:54 schreef livelink het volgende:
Toch opvallend dat al die zaken die als leuk bestempeld worden zoveel stress opleveren. Werkuitjes, Sinterklaas vieren, surprises, enz.

Ik word steeds radicaler in mijn ideeën hierover. Stop er gewoon mee, met al die leuke dingen, waar dan meestal toch stiekem een prestatie-element in zit, waardoor het niet ontspannen genieten wordt.
100%
Kijk ik haat creatief zijn. Ben er gewoon niet voor gemaakt. Mijn kind vindt het wel leuk! Dus ik faciliteer. Maar ze neemt alles wat de meester zegt héél serieus.
Ik stuur nooit een bericht naar school maar ben er nu echt toe in staat. Iedereen vult jarenlang dezelfde hobbies en zo in. Hoeveel dingen kun je bedenken met dans. Werkelijk.
Met een meidenkwartet
  vrijdag 15 november 2024 @ 18:10:20 #278
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_215590076
M. doet dit jaar voor het eerst surprises. Ik ben niet zo van het aansturen, laat 'm zelf maar in actie komen. Kijken of dat echt gebeurt. Er ligt een doos en een tekening in zijn kamer. Verder ga ik het een beetje loslaten (en vermoedelijk een paar dagen voor de deadline wat versnellen) :D

Groeten uit de kantine van de manege btw. Zo blij dat mijn vriend mee gaat en alles durft met afzadelen enzo. Ik blijk toch best een sissie en heb net maar een biertje besteld aan de bar. Morgen doe ik voetbal wel, da's meer mijn ding.
  vrijdag 15 november 2024 @ 18:16:20 #279
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_215590205
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 18:10 schreef Quoi het volgende:
M. doet dit jaar voor het eerst surprises. Ik ben niet zo van het aansturen, laat 'm zelf maar in actie komen. Kijken of dat echt gebeurt. Er ligt een doos en een tekening in zijn kamer. Verder ga ik het een beetje loslaten (en vermoedelijk een paar dagen voor de deadline wat versnellen) :D

Groeten uit de kantine van de manege btw. Zo blij dat mijn vriend mee gaat en alles durft met afzadelen enzo. Ik blijk toch best een sissie en heb net maar een biertje besteld aan de bar. Morgen doe ik voetbal wel, da's meer mijn ding.
Kijk, een biertje in de kantine zonder het gedoe vind ik dan wel ontspannend. Geniet ervan!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 15 november 2024 @ 18:18:21 #280
37150 livelink
pi_215590235
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2024 18:01 schreef Cathmar het volgende:

[..]
100%
Kijk ik haat creatief zijn. Ben er gewoon niet voor gemaakt. Mijn kind vindt het wel leuk! Dus ik faciliteer. Maar ze neemt alles wat de meester zegt héél serieus.
Ik stuur nooit een bericht naar school maar ben er nu echt toe in staat. Iedereen vult jarenlang dezelfde hobbies en zo in. Hoeveel dingen kun je bedenken met dans. Werkelijk.
Spitzen maken en dan in de punt het cadeautje stoppen? Of is dat al 100 x gedaan?

Ik ben over het algemeen wel creatief met ideeën, maar faal dan weer enorm in de uitvoering.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 15 november 2024 @ 18:32:13 #281
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_215590361
Hier vandaag school versiert voor de kinderen voor Sinterklaas, snoepgoed klaargezet.
Heel kneuterig tov surprises maken, maar wel leuk om te doen vind ik.

Vandaag ook voor het eerst op school gaan voorlezen. Wat is dat toch dankbaar en leuk om te doen.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_215590506
Ik bemoei me echt niet met surprises maar verloofde vindt dat dus wel erg leuk. B doet het meeste zelf en zij stuurt wat bij.

Het is wel 1 van mijn leerpunten dat ik vaker nee moet zeggen en de vraag aan mezelf moet stellen:
Krijg ik er energie van of kost het mij energie?

Er zijn genoeg dingen in het leven die je minder leuk vindt maar toch doet voor een ander of omdat het leven nou eenmaal niet altijd bestaat uit leuke dingen. Daarbuiten ben ik dus beter geworden in dingen lekker voorbij te laten gaan.
Learned the hard way.
pi_215590791
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 16:54 schreef livelink het volgende:
Toch opvallend dat al die zaken die als leuk bestempeld worden zoveel stress opleveren. Werkuitjes, Sinterklaas vieren, surprises, enz.

Ik word steeds radicaler in mijn ideeën hierover. Stop er gewoon mee, met al die leuke dingen, waar dan meestal toch stiekem een prestatie-element in zit, waardoor het niet ontspannen genieten wordt.
Ik vind het eerder absurd als ze surprises af zouden schaffen omdat ouders er geen zin in hebben. Die dingen moeten door kinderen gemaakt worden, niet door ouders. En tegenwoordig biedt vrijwel elke grotere gemeente ook surprise-hulp aan waar je je kind gewoon met kadootje heen kunt sturen. Uiteindelijk gaat het ook gewoon om creatieve vaardigheden leren/gebruiken, niet puur om het resultaat. Ouders moeten leren om dat los te laten. En dat jouw kind dan teleurgesteld wordt of iemand teleur stelt door het resultaat van de surprise die hij krijgt leert hij ook weer van (als het goed is).

Prive moet je gewoon lekker doen wat je zelf wil idd. Vier keer Sinterklaas vieren *O* of 0 keer als je dat liever doet.

Ik heb ook de school weer versierd vandaag! En ik ben dit jaar voor het eerst de hele ochtend bij de viering aanwezig op school.
  vrijdag 15 november 2024 @ 19:27:50 #284
35189 Troel
scherp en bot
pi_215591001
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 19:14 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Ik vind het eerder absurd als ze surprises af zouden schaffen omdat ouders er geen zin in hebben. Die dingen moeten door kinderen gemaakt worden, niet door ouders. En tegenwoordig biedt vrijwel elke grotere gemeente ook surprise-hulp aan waar je je kind gewoon met kadootje heen kunt sturen. Uiteindelijk gaat het ook gewoon om creatieve vaardigheden leren/gebruiken, niet puur om het resultaat. Ouders moeten leren om dat los te laten. En dat jouw kind dan teleurgesteld wordt of iemand teleur stelt door het resultaat van de surprise die hij krijgt leert hij ook weer van (als het goed is).

Prive moet je gewoon lekker doen wat je zelf wil idd. Vier keer Sinterklaas vieren *O* of 0 keer als je dat liever doet.

Ik heb ook de school weer versierd vandaag! En ik ben dit jaar voor het eerst de hele ochtend bij de viering aanwezig op school.
Ik vind de stad hier niet klein, maar zoiets is er niet. Gelukkig hebben we het ook niet meer nodig
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 15 november 2024 @ 19:44:24 #285
37150 livelink
pi_215591160
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 19:14 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik het over de ouders had? Ik had het over de kinderen. Die hebben stress.
pi_215591195
Ik ben ttrouwens echt goed gekapt, vanmiddag naar de kapper geweest, 36 Euro om even terug te vallen op de eerdere posts. :)

En omdat geld moet rollen, net een nieuwe tv besteld. We gaan van een Plasma tv 42 inch uit het jaar 0 naar een 55 inch Oled. Ik ga schrikken!

De oude tv gaat naar B en we beseften net dat die tv letterlijk gered is uit een brand. We hadden brand in ons appartement en in paniek doe je rare dingen blijkbaar, ik belde 112 en gooide mijn mobiel daarna gewoon de woonkamer in en verloofde pakte de tv van de tv kast en rende daarmee naar buiten. Die tv dus.
  vrijdag 15 november 2024 @ 19:51:12 #287
37150 livelink
pi_215591212
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 19:47 schreef exode het volgende:
Ik ben ttrouwens echt goed gekapt, vanmiddag naar de kapper geweest, 36 Euro om even terug te vallen op de eerdere posts. :)

En omdat geld moet rollen, net een nieuwe tv besteld. We gaan van een Plasma tv 42 inch uit het jaar 0 naar een 55 inch Oled. Ik ga schrikken!

De oude tv gaat naar B en we beseften net dat die tv letterlijk gered is uit een brand. We hadden brand in ons appartement en in paniek doe je rare dingen blijkbaar, ik belde 112 en gooide mijn mobiel daarna gewoon de woonkamer in en verloofde pakte de tv van de tv kast en rende daarmee naar buiten. Die tv dus.
Zo ken ik een triest verhaal van een vriendin van me. Haar huis is afgebrand. Zij lagen op zolder te slapen en zijn via het dak gered. Ze had een onderbroek aan en verder niets en ze heeft op het laatste moment haar sleutels gepakt voordat ze op het dak ging. Ze eindigde dus met een onderbroek en huissleutels van een huis dat er niet meer was als enige bezitting op dat moment.
pi_215591229
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 19:51 schreef livelink het volgende:

[..]
Zo ken ik een triest verhaal van een vriendin van me. Haar huis is afgebrand. Zij lagen op zolder te slapen en zijn via het dak gered. Ze had een onderbroek aan en verder niets en ze heeft op het laatste moment haar sleutels gepakt voordat ze op het dak ging. Ze eindigde dus met een onderbroek en huissleutels van een huis dat er niet meer was als enige bezitting op dat moment.
Ik liep in joggingbroek, shirt en op slippers en het vroor. Dus geen mobiel meer maar wel een tv. En de 2 katten die hadden we ook nog naar buiten gekregen.
  vrijdag 15 november 2024 @ 19:55:51 #289
37150 livelink
pi_215591255
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 19:53 schreef exode het volgende:

[..]
Ik liep in joggingbroek, shirt en op slippers en het vroor. Dus geen mobiel meer maar wel een tv. En de 2 katten die hadden we ook nog naar buiten gekregen.
Ja, dat was ook bij mijn vriendin het enige geluk. De twee katten die ze had hadden zichzelf ook weten te redden.
  vrijdag 15 november 2024 @ 19:58:50 #290
37150 livelink
pi_215591287
Hoe was jullie brand ontstaan, Exode? Bij mijn vriendin heeft de brandweer achterhaald dat ze waarschijnlijk een kaars niet goed uit hadden gedaan en dat de katten die kaars om hebben gegooid op het tapijt dat vervolgens in brand is gevlogen.

Sindsdien doe ik ruim voordat ik naar bed ga alle kaarsen uit.
pi_215591466
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 19:44 schreef livelink het volgende:

[..]
Wie zegt dat ik het over de ouders had? Ik had het over de kinderen. Die hebben stress.
Dit ja. Het zou zo fijn zijn als surprises op school optioneel zouden zijn. Dat kinderen mogen kiezen of ze meedoen. Nu wordt het gebracht als iets waar iedereen aan meedoet. Volgens mij moet je nu, als kind, heel stevig in je schoenen staan als je niet mee wilt doen.
  vrijdag 15 november 2024 @ 20:26:25 #292
37150 livelink
pi_215591553
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 20:18 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Dit ja. Het zou zo fijn zijn als surprises op school optioneel zouden zijn. Dat kinderen mogen kiezen of ze meedoen. Nu wordt het gebracht als iets waar iedereen aan meedoet. Volgens mij moet je nu, als kind, heel stevig in je schoenen staan als je niet mee wilt doen.
Het is nu net een huiswerkopdracht waar je een ander verdriet mee kunt doen, maar het wordt gebracht als iets wat je leuk moet vinden en waar je enthousiast over moet zijn.

Als je knutselen en creativiteit een belangrijk vak vindt op school, doe dat dan. Geef kinderen een knutselopdracht en een cijfer (als je dat als school belangrijk vindt). Dan krijgen kinderen die goed kunnen knutselen en supercreatief zijn een mooi cijfer en kinderen die dat niet kunnen of er met de pet naar gooien een onvoldoende. Maar surprises worden beoordeeld door de ontvanger. En als je dan echt niet kunt knutselen is dat behoorlijk k*t.

Maar zoals gezegd; ik ben behoorlijk radicaal geworden. Wat mij betreft schaffen ze alle 'leuke' dingen op scholen gewoon af. Gewoon les zonder poespas. Sinterklaas vier je thuis maar, met of zonder surprises.
pi_215591799
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 19:58 schreef livelink het volgende:
Hoe was jullie brand ontstaan, Exode? Bij mijn vriendin heeft de brandweer achterhaald dat ze waarschijnlijk een kaars niet goed uit hadden gedaan en dat de katten die kaars om hebben gegooid op het tapijt dat vervolgens in brand is gevlogen.

Sindsdien doe ik ruim voordat ik naar bed ga alle kaarsen uit.
Bij de onderbuurbrouw is de brand begonnen, er is nog een politie onderzoek geweest. Uiteindelijk is die gestopt wegens niet strafbaar. Er zijn 2 opties uitgesproken naar ons:

Doorgeslagen stoppenkast

Maar wat ons betreft de meest logische:
Ze is dronken met een sigaret op de bank in slaap gevallen.

Wij waren toen al 1 jaar bezig met haar uit het huis te laten zetten met andere buren. Wij zijn na de brand verhuisd naar een koophuis, zij woont er nog steeds (na herstel van haar appartement uiteraard). De andere buren zijn snel daarna ook allemaal verhuisd.

Er heeft die nacht een engeltje op onze schouder gezeten, want we zijn wakker geworden van de geur.

En de katten hadden zich verstopt onder ons bed, verloofde heeft de politie agent die onze voordeur versperde bijna gemept om terug naar boven te rennen. Als ik aan die nacht terugdenk, is dat echt raar, zij rende terug naar binnen ik werd vastgepakt door de poltie en omstanders om er niet achteraan te rennen. Zij kwam met die 2 katten de trap af, allebei in hun nekvel.

Het is alweer een jaar of 17 geleden, maar ik weet nog veel details. En ik ben er nog steeds van overtuigd dat die buurvrouw niet per ongeluk voor onze auto moet lopen. Nou is die kans ook wel bijna nihil overigens, want wij wonen heel ergens anders nu.
pi_215591821
Dus die tv kan wel tegen een stootje 8-)
pi_215592780
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 20:26 schreef livelink het volgende:

[..]

Maar zoals gezegd; ik ben behoorlijk radicaal geworden. Wat mij betreft schaffen ze alle 'leuke' dingen op scholen gewoon af. Gewoon les zonder poespas. Sinterklaas vier je thuis maar, met of zonder surprises.
Waarom zou je al het leuke willen afschaffen? Onze kinderen leren dat school alleen maar bestaat uit leren op de ‘saaie’ manier lijkt mij niet een inspirerend voor ze.
  vrijdag 15 november 2024 @ 22:10:17 #296
35189 Troel
scherp en bot
pi_215592801
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 22:09 schreef LauriLynne het volgende:

[..]
Waarom zou je al het leuke willen afschaffen? Onze kinderen leren dat school alleen maar bestaat uit leren op de ‘saaie’ manier lijkt mij niet een inspirerend voor ze.
Het leuke is lang niet voor ieder kind en het gezin erachter hetzelfde. En er zijn meer kinderen dan je denkt die Sinterklaas niet leuk vinden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 15 november 2024 @ 22:11:18 #297
37150 livelink
pi_215592815
quote:

[..]
Omdat leuk niet voor iedereen leuk is. Leren is ook niet voor iedereen leuk, maar een noodzakelijk kwaad.
pi_215592894
quote:

[..]
Leren kan op veel verschillende manieren. Dat lukt alleen niet als je, om wat voor reden dan ook, stress ervaart. Een surprise moeten maken, verkleed moeten komen met carnaval, een eindejaarsstunt, al dat soort dingen kunnen als enorm stressvol ervaren worden. Misschien niet door de grootste groep, maar zeker door een groep leerlingen.

Ik mis echt de optie om er aan mee te mogen doen, in plaats van dat het wordt opgelegd. Gelukkig snapt de school van Sjaak het wel en is alles optioneel O+
pi_215593145
Dat ‘leuke’ dingen niet voor iedereen leuk zijn daar kan ik inkomen. Alleen alles voor iedereen afschaffen lijkt mij niet de beste manier om ermee om te gaan. De oplossing van bepaalde zaken niet te verplichten lijkt mij plezieriger.
  vrijdag 15 november 2024 @ 22:44:37 #300
35189 Troel
scherp en bot
pi_215593208
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 22:40 schreef LauriLynne het volgende:
Dat ‘leuke’ dingen niet voor iedereen leuk zijn daar kan ik inkomen. Alleen alles voor iedereen afschaffen lijkt mij niet de beste manier om ermee om te gaan. De oplossing van bepaalde zaken niet te verplichten lijkt mij plezieriger.
Ik denk dat het prima mogelijk kan zijn om sinterklaas lekker te laten en om de middag van 5 december dat te vieren met de kinderen die dat willen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')