dat kan ook, misschien begrijp ik religie nietquote:Op zaterdag 9 november 2024 02:41 schreef Thorelf het volgende:
[..]
nope dat is een agnost jij waant.... waarschijnlijk omdat je het niet begrijpt. dat mag iedereen mag leren
Een volk of een etniciteit. Geen ras.quote:Op zaterdag 9 november 2024 02:40 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja, als in het joodse ras.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Joden
Klopt.quote:Op zaterdag 9 november 2024 02:42 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Een volk of een etniciteit. Geen ras.
Ik begrijp religie ook niet.quote:Op zaterdag 9 november 2024 02:41 schreef sturmpie het volgende:
[..]
dat kan ook, misschien begrijp ik religie niet
vooral ditquote:Op zaterdag 9 november 2024 02:45 schreef MissButterflyy het volgende:
zonder anderen lastig te vallen natuurlijk.
Dat heeft volgens mij niet zoveel met die religies te maken, meer met de olie die daar in de grond zit.quote:Op zaterdag 9 november 2024 02:45 schreef sturmpie het volgende:
kijk euh
als 't over geloof gaat, joden en moslims, dan lees je dat die 2 elkaar niet goed liggen, dat mag je als feit aannemen, en dat zal nooit verbeteren, daar moet je naar handelen.
wat je niet moet doen is in wapens handelen tussen beiden want dan heb je echt 'n heel raar leven, ik denk niet dat petrus dat ok vind
ik heb wel 'ns bedacht, als er ruzie is tussen grote groepen, religies of landen, dan moeten ze allebei hun beste strijder naar voren schuiven, zonder wapens, en die moeten 't uitvechten. dan heb je dat gedoe niet met tanks enzoquote:Op zaterdag 9 november 2024 02:47 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dat heeft volgens mij niet zoveel met die religies te maken, meer met de olie die daar in de grond zit.
quote:Op zaterdag 9 november 2024 02:49 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ik heb wel 'ns bedacht, als er ruzie is tussen grote groepen, religies of landen, dan moeten ze allebei hun beste strijder naar voren schuiven, zonder wapens, en die moeten 't uitvechten. dan heb je dat gedoe niet met tanks enzo
quote:Op zaterdag 9 november 2024 02:41 schreef sturmpie het volgende:
[..]
een religie is als je een geloof hebt... daar begint het mee... daar heeft ras of huidskleur niets mee te maken.. katoliek is geloof heeft men vaak in spaanse etc landen moslim in africa en azia... in europa protestant etc.maar wat je bent zwart wit aziatisch of joods niets met geloof... ja je kan het joodse geloof aannemen maar veel van mijn vrienden zijn joods,maar niet het geloof... sommige zijn protestant enz... ik hoop dat je dit begrijpt.quote:Op zaterdag 9 november 2024 02:41 schreef sturmpie het volgende:
[..]
FGTH heeft daar eens een liedje over gemaakt.quote:Op zaterdag 9 november 2024 02:49 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ik heb wel 'ns bedacht, als er ruzie is tussen grote groepen, religies of landen, dan moeten ze allebei hun beste strijder naar voren schuiven, zonder wapens, en die moeten 't uitvechten. dan heb je dat gedoe niet met tanks enzo
je kan eerst jood zijn en later kiezen voor iets anders, multireligieusquote:Op zaterdag 9 november 2024 02:50 schreef Thorelf het volgende:
[..]
[..]
een religie is als je een geloof hebt... daar begint het mee... daar heeft ras of huidskleur niets mee te maken.. katoliek is geloof heeft men vaak in spaanse etc landen moslim in africa en azia... in europa protestant etc.maar wat je bent zwart wit aziatisch of joods niets met geloof... ja je kan het joodse geloof aannemen maar veel van mijn vrienden zijn joods,maar niet het geloof... sommige zijn protestant enz... ik hoop dat je dit begrijpt.
Nou, bij orthodox joden wordt dat echt niet geaccepteerd.quote:Op zaterdag 9 november 2024 02:59 schreef sturmpie het volgende:
[..]
je kan eerst jood zijn en later kiezen voor iets anders, multireligieus
Deze man legt het heel goed uit. Te zien vanaf 16:40quote:Op zaterdag 9 november 2024 02:50 schreef Thorelf het volgende:
[..]
[..]
een religie is als je een geloof hebt... daar begint het mee... daar heeft ras of huidskleur niets mee te maken.. katoliek is geloof heeft men vaak in spaanse etc landen moslim in africa en azia... in europa protestant etc.maar wat je bent zwart wit aziatisch of joods niets met geloof... ja je kan het joodse geloof aannemen maar veel van mijn vrienden zijn joods,maar niet het geloof... sommige zijn protestant enz... ik hoop dat je dit begrijpt.
En ze accepteren ook niet zomaar iedereen. In tegenstelling tot het christendom en de islam, die beide niks liever doen dan zieltjes winnen, moet je bij de orthodoxe joden zo onderhand een soort staatsexamen afleggen om 'erbij te kunnen horen'.quote:Op zaterdag 9 november 2024 03:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nou, bij orthodox joden wordt dat echt niet geaccepteerd.
Kiezen voor multireligieus? Dat houdt toch geen mens vol?quote:Op zaterdag 9 november 2024 02:59 schreef sturmpie het volgende:
[..]
je kan eerst jood zijn en later kiezen voor iets anders, multireligieus
klopt, maar dan ben je dus het zelfde als een moslim die kiest voor zijn geloof.. maar je bent geen moslim zonder geloof... maar joods ben je niet door geloofquote:Op zaterdag 9 november 2024 03:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nou, bij orthodox joden wordt dat echt niet geaccepteerd.
Die hebben ook landen waar ze vandaan komen, dus voelen zich ook Nederlands, Turks, Marokkaans whatever.quote:Op zaterdag 9 november 2024 03:06 schreef Thorelf het volgende:
[..]
klopt, maar dan ben je dus het zelfde als een moslim die kiest voor zijn geloof.. maar je bent geen moslim zonder geloof... maar joods ben je niet door geloof
multireligieus, dat begint bijv. bij het samenvoegen van de monotheistische religies, en dan vooral de 3 grote groepen: islam, christen en jood. ergens kan je dat zien als 1, die drie horen bij elkaar.quote:Op zaterdag 9 november 2024 03:05 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Kiezen voor multireligieus? Dat houdt toch geen mens vol?
nope zijn altijd met hun geloof bezig... met moedermelk ingekomen..echt vraag maar doorquote:Op zaterdag 9 november 2024 03:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Die hebben ook landen waar ze vandaan komen, dus voelen zich ook Nederlands, Turks, Marokkaans whatever.
Er zijn genoeg ‘moslims’ die nauwelijks met geloof bezig zijn.
ben ik die ander?quote:Op zaterdag 9 november 2024 03:19 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik was aan het teruglezen tot aan nu, het wordt met de post erger![]()
En die ander heeft zijn medicijnen geloof ik vergeten in te nemen
Zie je, dat bedoel ik nu.quote:Op zaterdag 9 november 2024 03:19 schreef Thorelf het volgende:
[..]
[..]
niet in jou straatje mvr hindoe
Slaap zacht. En morgen weer gezond op.quote:Op zaterdag 9 november 2024 03:24 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik ga weer verder slapen. Respect voor Claudia_x, MissButterflyy en Capricia voor de afgelopen uren
still the same mss doequote:Op zaterdag 9 november 2024 03:25 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Zie je, dat bedoel ik nu.
Je kunt niet eens behoorlijk lezen.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |