dat kan ook, misschien begrijp ik religie nietquote:Op zaterdag 9 november 2024 02:41 schreef Thorelf het volgende:
[..]
nope dat is een agnost jij waant.... waarschijnlijk omdat je het niet begrijpt. dat mag iedereen mag leren
Een volk of een etniciteit. Geen ras.quote:Op zaterdag 9 november 2024 02:40 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja, als in het joodse ras.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Joden
Klopt.quote:Op zaterdag 9 november 2024 02:42 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Een volk of een etniciteit. Geen ras.
Ik begrijp religie ook niet.quote:Op zaterdag 9 november 2024 02:41 schreef sturmpie het volgende:
[..]
dat kan ook, misschien begrijp ik religie niet
vooral ditquote:Op zaterdag 9 november 2024 02:45 schreef MissButterflyy het volgende:
zonder anderen lastig te vallen natuurlijk.
Dat heeft volgens mij niet zoveel met die religies te maken, meer met de olie die daar in de grond zit.quote:Op zaterdag 9 november 2024 02:45 schreef sturmpie het volgende:
kijk euh
als 't over geloof gaat, joden en moslims, dan lees je dat die 2 elkaar niet goed liggen, dat mag je als feit aannemen, en dat zal nooit verbeteren, daar moet je naar handelen.
wat je niet moet doen is in wapens handelen tussen beiden want dan heb je echt 'n heel raar leven, ik denk niet dat petrus dat ok vind
ik heb wel 'ns bedacht, als er ruzie is tussen grote groepen, religies of landen, dan moeten ze allebei hun beste strijder naar voren schuiven, zonder wapens, en die moeten 't uitvechten. dan heb je dat gedoe niet met tanks enzoquote:Op zaterdag 9 november 2024 02:47 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dat heeft volgens mij niet zoveel met die religies te maken, meer met de olie die daar in de grond zit.
quote:Op zaterdag 9 november 2024 02:49 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ik heb wel 'ns bedacht, als er ruzie is tussen grote groepen, religies of landen, dan moeten ze allebei hun beste strijder naar voren schuiven, zonder wapens, en die moeten 't uitvechten. dan heb je dat gedoe niet met tanks enzo
quote:Op zaterdag 9 november 2024 02:41 schreef sturmpie het volgende:
[..]
een religie is als je een geloof hebt... daar begint het mee... daar heeft ras of huidskleur niets mee te maken.. katoliek is geloof heeft men vaak in spaanse etc landen moslim in africa en azia... in europa protestant etc.maar wat je bent zwart wit aziatisch of joods niets met geloof... ja je kan het joodse geloof aannemen maar veel van mijn vrienden zijn joods,maar niet het geloof... sommige zijn protestant enz... ik hoop dat je dit begrijpt.quote:Op zaterdag 9 november 2024 02:41 schreef sturmpie het volgende:
[..]
FGTH heeft daar eens een liedje over gemaakt.quote:Op zaterdag 9 november 2024 02:49 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ik heb wel 'ns bedacht, als er ruzie is tussen grote groepen, religies of landen, dan moeten ze allebei hun beste strijder naar voren schuiven, zonder wapens, en die moeten 't uitvechten. dan heb je dat gedoe niet met tanks enzo
je kan eerst jood zijn en later kiezen voor iets anders, multireligieusquote:Op zaterdag 9 november 2024 02:50 schreef Thorelf het volgende:
[..]
[..]
een religie is als je een geloof hebt... daar begint het mee... daar heeft ras of huidskleur niets mee te maken.. katoliek is geloof heeft men vaak in spaanse etc landen moslim in africa en azia... in europa protestant etc.maar wat je bent zwart wit aziatisch of joods niets met geloof... ja je kan het joodse geloof aannemen maar veel van mijn vrienden zijn joods,maar niet het geloof... sommige zijn protestant enz... ik hoop dat je dit begrijpt.
Nou, bij orthodox joden wordt dat echt niet geaccepteerd.quote:Op zaterdag 9 november 2024 02:59 schreef sturmpie het volgende:
[..]
je kan eerst jood zijn en later kiezen voor iets anders, multireligieus
Deze man legt het heel goed uit. Te zien vanaf 16:40quote:Op zaterdag 9 november 2024 02:50 schreef Thorelf het volgende:
[..]
[..]
een religie is als je een geloof hebt... daar begint het mee... daar heeft ras of huidskleur niets mee te maken.. katoliek is geloof heeft men vaak in spaanse etc landen moslim in africa en azia... in europa protestant etc.maar wat je bent zwart wit aziatisch of joods niets met geloof... ja je kan het joodse geloof aannemen maar veel van mijn vrienden zijn joods,maar niet het geloof... sommige zijn protestant enz... ik hoop dat je dit begrijpt.
En ze accepteren ook niet zomaar iedereen. In tegenstelling tot het christendom en de islam, die beide niks liever doen dan zieltjes winnen, moet je bij de orthodoxe joden zo onderhand een soort staatsexamen afleggen om 'erbij te kunnen horen'.quote:Op zaterdag 9 november 2024 03:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nou, bij orthodox joden wordt dat echt niet geaccepteerd.
Kiezen voor multireligieus? Dat houdt toch geen mens vol?quote:Op zaterdag 9 november 2024 02:59 schreef sturmpie het volgende:
[..]
je kan eerst jood zijn en later kiezen voor iets anders, multireligieus
klopt, maar dan ben je dus het zelfde als een moslim die kiest voor zijn geloof.. maar je bent geen moslim zonder geloof... maar joods ben je niet door geloofquote:Op zaterdag 9 november 2024 03:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nou, bij orthodox joden wordt dat echt niet geaccepteerd.
Die hebben ook landen waar ze vandaan komen, dus voelen zich ook Nederlands, Turks, Marokkaans whatever.quote:Op zaterdag 9 november 2024 03:06 schreef Thorelf het volgende:
[..]
klopt, maar dan ben je dus het zelfde als een moslim die kiest voor zijn geloof.. maar je bent geen moslim zonder geloof... maar joods ben je niet door geloof
multireligieus, dat begint bijv. bij het samenvoegen van de monotheistische religies, en dan vooral de 3 grote groepen: islam, christen en jood. ergens kan je dat zien als 1, die drie horen bij elkaar.quote:Op zaterdag 9 november 2024 03:05 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Kiezen voor multireligieus? Dat houdt toch geen mens vol?
nope zijn altijd met hun geloof bezig... met moedermelk ingekomen..echt vraag maar doorquote:Op zaterdag 9 november 2024 03:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Die hebben ook landen waar ze vandaan komen, dus voelen zich ook Nederlands, Turks, Marokkaans whatever.
Er zijn genoeg ‘moslims’ die nauwelijks met geloof bezig zijn.
ben ik die ander?quote:Op zaterdag 9 november 2024 03:19 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik was aan het teruglezen tot aan nu, het wordt met de post erger![]()
En die ander heeft zijn medicijnen geloof ik vergeten in te nemen
Zie je, dat bedoel ik nu.quote:Op zaterdag 9 november 2024 03:19 schreef Thorelf het volgende:
[..]
[..]
niet in jou straatje mvr hindoe
Slaap zacht. En morgen weer gezond op.quote:Op zaterdag 9 november 2024 03:24 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik ga weer verder slapen. Respect voor Claudia_x, MissButterflyy en Capricia voor de afgelopen uren
still the same mss doequote:Op zaterdag 9 november 2024 03:25 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Zie je, dat bedoel ik nu.
Je kunt niet eens behoorlijk lezen.
[ afbeelding ]
Verkeerd begrepen. Next.quote:Op zaterdag 9 november 2024 04:31 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Nog even mijn gedachten hierover laten gaan maar het volgende is dus gebeurt als ik alles goed begrijp.
- Maccabi hooligans misdragen zich
- Door social media wordt dit verspreid
- Hierop reageren Nederlandse jongeren uit Amsterdam op door zich ook te gaan misdragen (met frustraties over het conflict in het midden oosten als oorzaak)
- Maccabi supporters die er niks mee te maken hebben zijn hier ook de dupe van.
-Er onstaat ophef en de Israëlische regering probeert zich te bemoeien met voetbal gerelateerd geweld wat technische gezien gewoon een interne aangelegenheid is.
-Wilders die geen rol heeft in de regering gaat naar Schiphol om de Israëlische minister van buitenlandse zaken te ontvangen. Die hierheen komt voor iets wat ook via de ambassadeur had kunnen lopen.
Allemaal heel erg dit maar geweld en vandalisme rond voetbal wedstrijden is helaas vrij gewoon. Maar hoe hier op gereageerd wordt is wel weer erg overtrokken. Alsof we aan de vooravond van nieuwe progroms staan.
Je mist iets. Er werd al in telegram groepen opgeroepen supporters op te wachten, dat was een dag voor de wedstrijd. En dan niet door andere supporters maar dat straattuig.quote:Op zaterdag 9 november 2024 04:31 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Nog even mijn gedachten hierover laten gaan maar het volgende is dus gebeurt als ik alles goed begrijp.
- Hierop reageren Nederlandse jongeren uit Amsterdam op door zich ook te gaan misdragen (met frustraties over het conflict in het midden oosten als oorzaak)
-Er onstaat ophef en de Israëlische regering probeert zich te bemoeien met voetbal gerelateerd geweld wat technische gezien gewoon een interne aangelegenheid is.
-Wilders die geen rol heeft in de regering gaat naar Schiphol om de Israëlische minister van buitenlandse zaken te ontvangen. Die hierheen komt voor iets wat ook via de ambassadeur had kunnen lopen.
Allemaal heel erg dit maar geweld en vandalisme rond voetbal wedstrijden is helaas vrij gewoon. Maar hoe hier op gereageerd wordt is wel weer erg overtrokken. Alsof we aan de vooravond van nieuwe progroms staan.
Geweld rondom voetbalwedstrijden wordt sowieso altijd gepleegd door tuig en niet door supporters lijkt me.quote:Op zaterdag 9 november 2024 04:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je mist iets. Er werd al in telegram groepen opgeroepen supporters op te wachten, dat was een dag voor de wedstrijd. En dan niet door andere supporters maar dat straattuig.
Dat ook nog eens over ging op paspoortencontrole op straat.
Met als verschil dat de supporters van Maccabi doelwit waren om een reden die verder weinig met voetbal te maken heeft.quote:Op zaterdag 9 november 2024 04:44 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Geweld rondom voetbalwedstrijden wordt sowieso altijd gepleegd door tuig en niet door supporters lijkt me.
Usual suspects bagatelliseren geweld gepleegd door specifieke minderheid weer. Het cirkeltje is rond.quote:Op zaterdag 9 november 2024 04:44 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Geweld rondom voetbalwedstrijden wordt sowieso altijd gepleegd door tuig en niet door supporters lijkt me.
Ben je nu aan het wensdenken?quote:Op zaterdag 9 november 2024 05:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Van alle betrokkenen moet de mogelijkheid worden onderzocht om het paspoort of verblijfsvergunning in te trekken. Dit kan niet voorbij gaan zonder mensen het land uit te zetten.
In ieder ander land buiten de Eu word je na je straf linea recta het land uit geflikkerd als gast van dat land. Die lui moeten hier weg.quote:Op zaterdag 9 november 2024 05:39 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ben je nu aan het wensdenken?
Ze zijn toch ook allemaal idolaat van hun 'vaderland'. Ga er dan wonen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 05:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
In ieder ander land buiten de Eu word je na je straf linea recta het land uit geflikkerd als gast van dat land. Die lui moeten hier weg.
Waar heb je het nou over?quote:Op zaterdag 9 november 2024 05:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
In ieder ander land buiten de Eu word je na je straf linea recta het land uit geflikkerd als gast van dat land. Die lui moeten hier weg.
O ja? Ik denk dat minstens de helft hier is op basis van een verblijfsvergunning en de andere helft heeft 2 paspoorten. Beiden kan je intrekken en dat moet waar mogelijk dus ook gebeuren.quote:Op zaterdag 9 november 2024 05:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Waar heb je het nou over?
Dat reltuig heeft gewoon een Nederlands paspoort.
Ik kan echt totaal niet zien wie bij wie hoort hoor.quote:Op zaterdag 9 november 2024 05:57 schreef Chadi het volgende:
https://vm.tiktok.com/ZIJWkc5hQ/
Er duikt steeds meer video materiaal over deze vreedzame supporters. Plunderen de stad, slopen ze alles wat niet bevalt (lees wat sympathiseerts met palestina), Loden pijpen, klinkers, journalisten bedreigden, hit en run acties op onschuldigen en vernielingen.
Een regelrechte schande dat de politie deze voorbeeldige gasten op een hardhandige wijze bij elkaar verzameld heeft om ze naar hun hotels of Schiphol te deporteren.
De Telegraaf berichtte hier gisteren ook over:quote:Op zaterdag 9 november 2024 06:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Wat is het ons waard om rellend moslimtuig de hand boven het hoofd te houden? We zijn internationaal beschadigd door een falend ultralinks stadsbestuur.
[ x ]
Rot maar op en neem je brievenbus firma mee zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 06:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Wat is het ons waard om rellend moslimtuig de hand boven het hoofd te houden? We zijn internationaal beschadigd door een falend ultralinks stadsbestuur.
[ x ]
Lekkere bronnen man. Een 16 jarige PowNed (sensatie) verslaggevertje en een Amerikaanse geschorste psychiater. Achraf uit Molenbeek roept iedere Marokkaan op om mee te vechten voor “het goede doel”, boehoe, lekker sensatie laten zoeken.quote:Op zaterdag 9 november 2024 06:24 schreef Chadi het volgende:
[..]
Rot maar op en neem je brievenbus firma mee zou ik zeggen.
A.Lieberman roept alle Europese joden om mee te doen aan de bezetting van Palestijnen en per direct richting Telaviv te komen.
In grote lijnen lees ik de samenvatting van het geheel zo ja.quote:Op zaterdag 9 november 2024 04:31 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Wat een gekke tweet sowieso van de politie? Om dan bij een random islamoloob berichtje allemaal joodse instellingen te taggen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 06:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
De rot zit zelfs bij de politie:
[ x ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |