dream onquote:Op vrijdag 8 november 2024 22:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Let op, die worden wel gepakt hoor.
Nou en of!quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Als je de pogrom op joodse supporters bagatelliseert door te wijzen naar het gedrag van de staat Israël dan maak je niet het onderscheid dat jij beweert te maken. Kortom, je bent hypocriet en antisemiet. Of een geniaal denker die mij boven de pet gaat, we sluiten het niet uit.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:52 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ach jij bent zo'n figuur?
Dus omdat ik tegen het plat bombarderen van burgers ben, tegen de genocide van een heel volk door Israël zou ik ineens tegen joden zijn?
Waar zie jij dat staan?
Sinds waneer is Israël gelijk aan jood en andersom?
Denk niet dat de rechtspraak in Amsterdam anders is, maar goed.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:54 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nou en of!
En dan op het bureau een kopje thee met een koekje, een "foei, nooit meer doen" en een aai over de bol.
Laat me toch niet lachen.
vreemde uitspraakquote:Op vrijdag 8 november 2024 22:56 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Denk niet dat de rechtspraak in Amsterdam anders is, maar goed.
Er waren allang plannen om te rellenquote:Op vrijdag 8 november 2024 22:57 schreef sturmpie het volgende:
als je 't heel objectief bekijkt, een grote groep israelische hooligans gaat naar Amsterdam waar ze midden in de stad een vlag verbranden en scanderen, dan lok je de vijand uit.
mijn inziens valt dit geheel onder uitlokking
En dan?quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dit dus. En is ‘uitlokking’ een strafbaar iets?quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:58 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Er waren allang plannen om te rellen
Hamas is ontstaan omdat de de PLO een gematigder koers ging varen om met Israel te kunnen onderhandelen over een politieke oplosssing. Een akelig clubje dat helemaal geen bealng heeft bij een vreedzame oplossing.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:26 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En waarom bestaat Hamas?
Waarom doet Hamas wat het doet?
Precies.... Omdat Israël moord, verkracht en afschuwelijke dingen doet.
Dat is letterlijk de enige reden waarom Hamas ooit ontstaan is en groot geworden is.
Ontneem je Israël alle wapens en pak je ze aan dan ontneem je ze alle reden voor woede en wraak.
dit licht helemaal aan jou eigen mening die je dus al hebt... want als je je het van de andere kant bekijkt ... is dat dus niet zoquote:Op vrijdag 8 november 2024 22:57 schreef sturmpie het volgende:
als je 't heel objectief bekijkt, een grote groep israelische hooligans gaat naar Amsterdam waar ze midden in de stad een vlag verbranden en scanderen, dan lok je de vijand uit.
mijn inziens valt dit geheel onder uitlokking
De hele wereld kijkt mee. Het zou kunnen dat rechters nu wat anders kijken naar wat er gebeurd is.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:59 schreef capricia het volgende:
[..]
En dan?
De straf voor licht letsel of zwaarder letsel is gewoon een taakstraf.
https://01-mishandeling-a(...)oudige-mishandeling/
Dat slaat toch nergens op.![]()
vergeet de rol van Iran ook nietquote:Op vrijdag 8 november 2024 23:00 schreef quo_ het volgende:
[..]
Hamas is ontstaan omdat de de PLO een gematigder koers ging varen om met Israel te kunnen onderhandelen over een politieke oplosssing. Een akelig clubje dat helemaal geen bealng heeft bij een vreedzame oplossing.
En zelfs die straf zullen ze niet krijgen. Er is simpelweg niet voldoende capaciteit binnen justitie om dit soort figuren veroordeeld te krijgen en ervoor te zorgen dat ze hun straf na die veroordeling ook echt krijgen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:59 schreef capricia het volgende:
[..]
En dan?
De straf voor licht letsel of zwaarder letsel is gewoon een taakstraf.
https://01-mishandeling-a(...)oudige-mishandeling/
Dat slaat toch nergens op.![]()
Waarom laat je de wandaden van Hamas dan voor het gemak even weg, en doe je net alsof die compleet geen aandeel in dit conflict hebben?quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:52 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ach jij bent zo'n figuur?
Dus omdat ik tegen het plat bombarderen van burgers ben, tegen de genocide van een heel volk door Israël zou ik ineens tegen joden zijn?
Waar zie jij dat staan?
Sinds waneer is Israël gelijk aan jood en andersom?
Let op, als de hele wereld meekijkt wordt er wel ruimte en capaciteit voor gemaakt.quote:Op vrijdag 8 november 2024 23:02 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
En zelfs die straf zullen ze niet krijgen. Er is simpelweg niet voldoende capaciteit binnen justitie om dit soort figuren veroordeeld te krijgen en ervoor te zorgen dat ze hun straf na die veroordeling ook echt krijgen.
google:quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dit dus. En is ‘uitlokking’ een strafbaar iets?
Goeie hoor.quote:Op vrijdag 8 november 2024 23:03 schreef Claudia_x het volgende:
Knuppel in het hoenderhok: Bontenbal zegt bij Kockelmann dat er niet altijd overal gedemonstreerd moet kunnen worden. Het demonstratierecht mag niet het veiligheidsgevoel van burgers bedreigen.
de bekende ja/nee situatie, en 't is maar hoe je 't bekijkt, dan zijn beiden fout imoquote:Op vrijdag 8 november 2024 23:00 schreef Thorelf het volgende:
[..]
dit licht helemaal aan jou eigen mening die je dus al hebt... want als je je het van de andere kant bekijkt ... is dat dus niet zo
Ik zei het vanavond tegen mijn man.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:59 schreef Paul het volgende:
[ x ]
Vandaag heb ik een paar uur geluisterd en gelezen in de Nederlandse media over de pogrom die gisteravond in Amsterdam plaatsvond tegen Israëlische voetbalfans en hun families.
Ik hoorde sterke veroordelingen van het geweld en het flagrante antisemitisme in de Nederlandse hoofdstad. Ik hoorde veel mensen zeggen dat ze zich schamen, gefrustreerd en boos zijn. De koning van Nederland erkende dat zijn land de Joden opnieuw teleurstelde.
Ik heb veel commentatoren horen klagen over de frequentie van antisemitische uitingen in Nederland.
Dinsdag wordt een parlementair debat gehouden, geëist door Geert Wilders. Er wordt gedebatteerd over de technische aspecten van de beveiligingsfouten en er worden beloften gedaan om deze te verhelpen.
Maar dit incident luidt geen paradigmaverschuiving in. De bijna kwart eeuw oude doemlus van islamistische intolerantie blijft intact.
De demografie van geradicaliseerde antisemitische, antiwesterse moslims blijft groeien vanwege de hoge geboortecijfers en immigratie.
De islamistische infrastructuur van moskeeën, islamitische scholen, islamitische centra, media en online fora is stevig verankerd.
De Hamasisering van een aanzienlijk deel van de moslims in Nederland neemt nog steeds toe.
De Joden van Holland zijn in de minderheid. Degenen die te oud zijn om te verhuizen, blijven daar misschien wonen. Jongere generaties overwegen misschien om ergens anders te gaan wonen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |