Dat meisje is al een jaar op wereldtournee met André Rieu. Door die ziekte heeft ze wel wat meer levenswijsheid dan de meeste van haar leeftijdsgenoten, en ook een onzeker toekomstperspectief. Volgens mij zit ze 22 uur per dag aan de sondevoeding, ik geef het je te doen.quote:Op maandag 25 november 2024 07:28 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat ze ziek is![]()
Ik zie dat ze amper 16 is en ik zeg sowieso nee tegen esf voor kids jonger dan 18.
Met het verhaal over haar ziekte introduceerde Rieu haar bij dat Voila-optreden dat viral ging in vele landen, dus dat zal dan vast ook nadruk krijgen als ze aan het ESF mee zou doen ben ik bang.quote:Op maandag 25 november 2024 07:28 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik zie dat ze amper 16 is en ik zeg sowieso nee tegen esf voor kids jonger dan 18.
Maar het deel wat viraal ging op Instagram etc., daar zat het verhaal over die ziekte helemaal niet in. Het ging vooral om haar zang. Uiteraard zal het over die ziekte gaan, zoals dat bij Salvador Sobral ook het geval was.quote:Op maandag 25 november 2024 09:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Met het verhaal over haar ziekte introduceerde Rieu haar bij dat Voila-optreden dat viral ging in vele landen, dus dat zal dan vast ook nadruk krijgen als ze aan het ESF mee zou doen ben ik bang.
En dat samen met die hele jonge leeftijd hoop ik idd ook op een andere inzending.
Jawel. Zie onder.quote:Op maandag 25 november 2024 09:48 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Maar het deel wat viraal ging op Instagram etc., daar zat het verhaal over die ziekte helemaal niet in.
Eens hoor. Heel soms zie je een 16 jarige die precies weet wat die moet doen. Bijvoorbeeld Nadav Guedj - Golden Boy in 2015. Maar dat gebeurd zelden. Iemand als Emma komt nog maar net om de hoek te kijken.quote:Op maandag 25 november 2024 07:28 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik heb het over Instagram. Daar gaan mensen niet zo'n heel verhaal kijken, dus dat zit er niet bij. Niet eens het hele nummer. Zelfde geldt voor Tiktok. En op die sociale media heeft ze nog veel meer views, ik denk bij elkaar opgeteld wel honderden miljoenen.quote:Op maandag 25 november 2024 09:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Jawel. Zie onder.
75 miljoen views en binnen een minuut vertelt Rieu in haar introductie over haar 'rare and terrible desease'.
Prima, maar de 75 miljoen van youtube zijn er dus óók gewoon, waarin het wel uitgebreid zit. Dat zijn er nogal wat. En in de reacties op instagram wordt ook heel duidelijk dat men gewoon het verhaal weet.quote:Op maandag 25 november 2024 10:10 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik heb het over Instagram. Daar gaan mensen niet zo'n heel verhaal kijken, dus dat zit er niet bij. Niet eens het hele nummer. Zelfde geldt voor Tiktok. En op die sociale media heeft ze nog veel meer views, ik denk bij elkaar opgeteld wel honderden miljoenen.
Dat wist ik niet. Dank!quote:Dat het me logisch lijkt dat ze iets heeft ingestuurd is omdat ze volgens mij best songfestival-fan is, zong ook al Loreen-covers etc. En Tjeerd Oosterhuis heeft haar onder z'n vleugels genomen, die produceert en schrijft nummers voor haar.
Nogmaals, je kunt het niet met me oneens zijn dat hij er zelf núl nadruk op legde en er niet over sprak. Waardoor mensen zelf wel dachten dat er 'iets' was, maar er werd absoluut niks uitgemolken, waar AvroTros bv wel een handje van heeft.quote:Iedereen wist dat er iets met Sobral aan de hand was. En dat heeft hem ook zeker "geholpen", daar hoeven we niet moeilijk over te doen. Dat fragiele was ook deels wat z'n optreden zo indrukwekkend maakte.
Nou weet je, het maakt me niet zoveel uit. Maar ik heb niet bij voorbaat al die weerzin tegen Emma Kok die sommigen hier hebben. Ik snap wel waar het vandaan komt, André Rieu is nou niet het toonbeeld van coolheid en hij heeft wel vaker van die zangeressen die hij introduceert waar het glazuur van je tanden springt (die Amira Willighagen of hoe ze ook heet bv.) En zo'n video met dat inzoomen op de tranen en zoveel mogelijk inspelen op het sentiment rondom die ziekte... ja, daar moet je van houden. Maar die Voilà-cover deed me wel wat, ze heeft echt wel een soort ruw talent, het vermogen om mensen te raken.quote:Op maandag 25 november 2024 10:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Prima, maar de 75 miljoen van youtube zijn er dus óók gewoon, waarin het wel uitgebreid zit. Dat zijn er nogal wat. En in de reacties op instagram wordt ook heel duidelijk dat men gewoon het verhaal weet.
...
Dan haalt vast iemand met een watermeloentje op X er Jesus Christ superstar bij.quote:Op maandag 25 november 2024 11:27 schreef NailQueen het volgende:
Heeft Jeangu Macrooy volgend jaar volle agenda? Die gun ik wel een goed nummer en is ook dramavrij
Nee niet weer een liedje over broccoliquote:Op maandag 25 november 2024 11:27 schreef NailQueen het volgende:
Heeft Jeangu Macrooy volgend jaar volle agenda? Die gun ik wel een goed nummer en is ook dramavrij
Hij was zo goed daar, niet normaal.quote:Op maandag 25 november 2024 12:28 schreef Dave het volgende:
[..]
Dan haalt vast iemand met een watermeloentje op X er Jesus Christ superstar bij.
Jezus was een Palestijn.quote:Op maandag 25 november 2024 12:28 schreef Dave het volgende:
[..]
Dan haalt vast iemand met een watermeloentje op X er Jesus Christ superstar bij.
50 million Elvis fans can't be wrongquote:Op maandag 25 november 2024 14:58 schreef Aadrianus het volgende:
Emma Kok heeft een prima stem. Maar als ze dat verhaal niet had, had ze daar echt niet gestaan bij André Rieu. Er zijn genoeg jongens en meiden met een prima stem, The Voice of Holland zat er vol mee. Maar een stem alleen maakt nog geen artiest. Je moet ook een eigen smoel hebben. Iets dat je muzikaal onderscheidt van anderen. Iets waardoor je na twee noten al hoort: ah... dat is die en die. Iets waardoor je een song meteen aan hem en haar voelt plakken. S10 heeft dat, Douwe Bob heeft dat, Anouk heeft dat, Davina begint het te krijgen, maar Emma Kok en Emma Heesters hebben dat (voor mij in ieder geval) niet. Ik ga daar niet voor op het puntje van mijn stoel zitten. En dat is toch wat je graag wilt bij het ESF, lijkt me. Dat mensen geprikkeld worden en geraakt. Voilá was door Barbara Pravi al indrukwekkend naar grote hoogte gezongen. Dat lied kon al niet meer stuk. Dat Emma Kok daar onder de vleugels van André Rieu music for de millions van maakt is prima, maar ik hoor toch veel liever de versie van Barbara. Die vind ik honderd keer oprechter en laat het glazuur van mijn tanden heel.
Dus, leuk voor Emma als ze iets ingezonden heeft. Maar ik hoop van harte dat een artiest met meer eigenheid en eigenzinnigheid de commissie weet te overtuigen om zijn/haar song te selecteren.
Ik weet dat jij haar geweldig vindt.quote:Op maandag 25 november 2024 15:31 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
50 million Elvis fans can't be wrongJij wordt er niet door geraakt, maar miljoenen anderen wel. Haar versie is ook vele malen vaker bekeken dan die van Barbara Pravi zelf. Dus tja... als je argument is dat mensen geraakt of geprikkeld moeten worden, is dat dus een reden om wél Emma Kok te sturen.
En Eurovisie is toch juist music for the millions? Je moet niet te elitair gaan doen over Eurovisie, het staat nou niet bepaald bekend als het festival van de goede smaak.
Helemaal niet. Ik kan alleen voorbij m'n eigen smaak kijken. Bijna alle genoemde artiesten zou ik zelf nooit opzetten, dus dat doe ik al gauw. Maar ik zie wel of iemand een beetje talent heeft, en potentie om een groot publiek aan te spreken, en dat heeft Emma Kok zeker.quote:Op maandag 25 november 2024 15:39 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Ik weet dat jij haar geweldig vindt.
Als puntje bij paaltje komt kan die zaal van een paar honderd man wel worden gecanceld. Dat lijkt me niet zo'n probleem.quote:Op maandag 25 november 2024 17:12 schreef Greys het volgende:
Son Mieux kunnen we iig vergeten lijkt me.
[ x ]
Oh snap ik, maar zelf vermoed ik dat als je als artiest denkt dat er best een aardige kans is dat je wordt gekozen dat je dan om te beginnen niet nu uitgerekend deze datum kiest en bekend maakt. Dus ik gok zelf dat ze niks hebben ingezonden.quote:Op maandag 25 november 2024 17:20 schreef blackswangreen het volgende:
Als puntje bij paaltje komt kan die zaal van een paar honderd man wel worden gecanceld. Dat lijkt me niet zo'n probleem.
Son Mieux is mijn droominzending maar ze spelen weer met 7 man. En ze vertikken het om er eentje buiten te laten. Wat ik goed kan begrijpen hoor daar niet van.quote:Op maandag 25 november 2024 17:27 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh snap ik, maar zelf vermoed ik dat als je als artiest denkt dat er best een aardige kans is dat je wordt gekozen dat je dan om te beginnen niet nu uitgerekend deze datum kiest en bekend maakt. Dus ik gok zelf dat ze niks hebben ingezonden.
Ja snap ik ook zeker wel, dat je er niet eentje buiten wilt laten als hechte groep.quote:Op maandag 25 november 2024 17:44 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Son Mieux is mijn droominzending maar ze spelen weer met 7 man. En ze vertikken het om er eentje buiten te laten. Wat ik goed kan begrijpen hoor daar niet van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |