abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215678113
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2024 07:28 schreef Cee het volgende:

[..]
Ik wist niet eens dat ze ziek is :@
Ik zie dat ze amper 16 is en ik zeg sowieso nee tegen esf voor kids jonger dan 18.
Dat meisje is al een jaar op wereldtournee met André Rieu. Door die ziekte heeft ze wel wat meer levenswijsheid dan de meeste van haar leeftijdsgenoten, en ook een onzeker toekomstperspectief. Volgens mij zit ze 22 uur per dag aan de sondevoeding, ik geef het je te doen.

Die Azerbeidjaanse tweet is wel letterlijk de enige bron, dus hoe serieus we dit moeten nemen weet ik niet. Al lijkt het me wel vrij logisch dat ze iets heeft ingestuurd.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 25 november 2024 @ 09:42:01 #227
163650 Greys
pi_215678114
quote:

[..]
Ik zie dat ze amper 16 is en ik zeg sowieso nee tegen esf voor kids jonger dan 18.
Met het verhaal over haar ziekte introduceerde Rieu haar bij dat Voila-optreden dat viral ging in vele landen, dus dat zal dan vast ook nadruk krijgen als ze aan het ESF mee zou doen ben ik bang.
En dat samen met die hele jonge leeftijd hoop ik idd ook op een andere inzending.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215678155
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2024 09:42 schreef Greys het volgende:

[..]
Met het verhaal over haar ziekte introduceerde Rieu haar bij dat Voila-optreden dat viral ging in vele landen, dus dat zal dan vast ook nadruk krijgen als ze aan het ESF mee zou doen ben ik bang.
En dat samen met die hele jonge leeftijd hoop ik idd ook op een andere inzending.
Maar het deel wat viraal ging op Instagram etc., daar zat het verhaal over die ziekte helemaal niet in. Het ging vooral om haar zang. Uiteraard zal het over die ziekte gaan, zoals dat bij Salvador Sobral ook het geval was.

Maar dat hebben we elk jaar wel, soms wat meer vergezocht dan anders (Duncan met z'n pesterij op school, S10 met haar GGZ-verleden, OG3NE met hun zieke moeder). Dat "persoonlijke verhaal" is wel waar de Avrotros erg de nadruk op legt. Dan heb ik liever iemand die ook echt een verhaal heeft, ipv toen met Mia & Dion dat het gewoon belachelijk werd in die press release.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 25 november 2024 @ 09:58:34 #229
163650 Greys
pi_215678266
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 09:48 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Maar het deel wat viraal ging op Instagram etc., daar zat het verhaal over die ziekte helemaal niet in.
Jawel. Zie onder.
75 miljoen views en binnen een minuut vertelt Rieu in haar introductie over haar 'rare and terrible desease'.

Bekijk deze YouTube-video

En Sobral wilde daar zelf juist niet over praten op het ESF. Die had met zijn lied en persoonlijkheid waarschijnlijk ook wel gewonnen zonder z'n medische toestand. Sterker nog, omdat hij er zelf niet over sprak daar vulde onder andere een Nederlandse journalist het in als 'hij lijkt dronken in een veel te groot jasje' in de paginagrote review van de kanshebbers in de krant. Wist hij veel dat er apparatuur onder dat veel te grote jasje zat haha.

En uiteraard ieder z'n ding. Maar ik heb persoonlijk (! :) ) gewoon geen zin in een deelname waarbij de nadruk ligt op leeftijd en ziekte. Ze heeft uiteraard zeker een mooie stem en het is een prachtig meisje, maar ik snap zelf (nog) niet waarom het logisch zou zijn dat ze iets ingezonden heeft want is ze een songwriter ook dan? Ik ken haar alleen van haar Voilà cover, eerlijk gezegd. :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215678302
quote:

[..]
Eens hoor. Heel soms zie je een 16 jarige die precies weet wat die moet doen. Bijvoorbeeld Nadav Guedj - Golden Boy in 2015. Maar dat gebeurd zelden. Iemand als Emma komt nog maar net om de hoek te kijken.
pi_215678317
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2024 09:58 schreef Greys het volgende:

[..]
Jawel. Zie onder.
75 miljoen views en binnen een minuut vertelt Rieu in haar introductie over haar 'rare and terrible desease'.
Ik heb het over Instagram. Daar gaan mensen niet zo'n heel verhaal kijken, dus dat zit er niet bij. Niet eens het hele nummer. Zelfde geldt voor Tiktok. En op die sociale media heeft ze nog veel meer views, ik denk bij elkaar opgeteld wel honderden miljoenen.

Dat het me logisch lijkt dat ze iets heeft ingestuurd is omdat ze volgens mij best songfestival-fan is, zong ook al Loreen-covers etc. En Tjeerd Oosterhuis heeft haar onder z'n vleugels genomen, die produceert en schrijft nummers voor haar.

Iedereen wist dat er iets met Sobral aan de hand was. En dat heeft hem ook zeker "geholpen", daar hoeven we niet moeilijk over te doen. Dat fragiele was ook deels wat z'n optreden zo indrukwekkend maakte.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 25 november 2024 @ 10:21:27 #232
163650 Greys
pi_215678408
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 10:10 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik heb het over Instagram. Daar gaan mensen niet zo'n heel verhaal kijken, dus dat zit er niet bij. Niet eens het hele nummer. Zelfde geldt voor Tiktok. En op die sociale media heeft ze nog veel meer views, ik denk bij elkaar opgeteld wel honderden miljoenen.
Prima, maar de 75 miljoen van youtube zijn er dus óók gewoon, waarin het wel uitgebreid zit. Dat zijn er nogal wat. En in de reacties op instagram wordt ook heel duidelijk dat men gewoon het verhaal weet.

quote:
Dat het me logisch lijkt dat ze iets heeft ingestuurd is omdat ze volgens mij best songfestival-fan is, zong ook al Loreen-covers etc. En Tjeerd Oosterhuis heeft haar onder z'n vleugels genomen, die produceert en schrijft nummers voor haar.
Dat wist ik niet. Dank!
(Het maakt me niet enthousiaster, maar dan wordt het idd iets meer logisch).

quote:
Iedereen wist dat er iets met Sobral aan de hand was. En dat heeft hem ook zeker "geholpen", daar hoeven we niet moeilijk over te doen. Dat fragiele was ook deels wat z'n optreden zo indrukwekkend maakte.
Nogmaals, je kunt het niet met me oneens zijn dat hij er zelf núl nadruk op legde en er niet over sprak. Waardoor mensen zelf wel dachten dat er 'iets' was, maar er werd absoluut niks uitgemolken, waar AvroTros bv wel een handje van heeft.

En ik ben dus bang dat omdat het van Emma nu vooraf al tot in detail bekend is dat het dan bijna alleen nog maar daarover zou gaan als ze zou meedoen. Dat is echt alles behalve een gekke gedachte, zeker als je idd ziet hoe AvroTros nogal dol is op dat soort persoonlijke dingen, wat je zelf ook zegt. Dat zou enorm uitgemolken gaan worden. Dat weten we nu al.

En dat is nou net waar ik dit jaar geen zin in heb. Als jij dat wel hebt, even goede internetvreemden uiteraard! Ieder z'n voorkeuren. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 25 november 2024 @ 10:34:01 #233
163650 Greys
pi_215678484
Het komt bij mij denk ik ook gewoon omdat zelfs het geweldige en vrolijke lied van Joost natuurlijk een verdrietig verhaal had over z'n ouders. Ik vond álles eraan fantastisch, maar heb nu gewoon zelf heel even zin in een lied zonder verdriet en drama erachter. Na inderdaad de anderen die al genoemd werden met hun persoonlijke verhaal. Juist na dit jaar met alles eromheen dat me nog steeds best diep zit (Looking at you EBU) is het niet gek om even een keer behoefte te hebben aan dramaloos, toch.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215678566
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2024 10:21 schreef Greys het volgende:

[..]
Prima, maar de 75 miljoen van youtube zijn er dus óók gewoon, waarin het wel uitgebreid zit. Dat zijn er nogal wat. En in de reacties op instagram wordt ook heel duidelijk dat men gewoon het verhaal weet.
...
Nou weet je, het maakt me niet zoveel uit. Maar ik heb niet bij voorbaat al die weerzin tegen Emma Kok die sommigen hier hebben. Ik snap wel waar het vandaan komt, André Rieu is nou niet het toonbeeld van coolheid en hij heeft wel vaker van die zangeressen die hij introduceert waar het glazuur van je tanden springt (die Amira Willighagen of hoe ze ook heet bv.) En zo'n video met dat inzoomen op de tranen en zoveel mogelijk inspelen op het sentiment rondom die ziekte... ja, daar moet je van houden. Maar die Voilà-cover deed me wel wat, ze heeft echt wel een soort ruw talent, het vermogen om mensen te raken.

En nee, ik denk ook niet meteen bij een nummer geschreven door Tjeerd Oosterhuis en gezongen door Emma Kok "wow, meteen naar Eurovisie sturen" maar je weet het niet he. Dit nummer heeft hij ook geschreven, super cheesy en melodramatisch maar het zou op Eurovisie niet per se slecht doen.

Bekijk deze YouTube-video
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 25 november 2024 @ 11:16:34 #235
163650 Greys
pi_215678842
De Voilà cover deed mij zeker ook wat. :Y En ik heb ook geen weerzin tegen háár, maar dit jaar even tegen weer een inzending met persoonlijk drama. Wie dan ook. En dan kan Emma gerust eventueel over een jaar of twee als ze wat ouder is, mits heel goed lied natuurlijk.

Dan liever nu maar even een jaartje Davina die iets van de arenadaken komt schreeuwen of Douwe met een liefdevolle ode aan z'n Sound of Music kinderzevental ofzo. _O-

Het is echt nogal 'jammer' dat Anouk die uitspraken deed waar (terechte!) ophef over kan komen, want als artiest was ze nu ook best weer even een ideale deelnemer geweest.

[ Bericht 3% gewijzigd door Greys op 25-11-2024 11:43:04 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215678893
Heeft Jeangu Macrooy volgend jaar volle agenda? Die gun ik wel een goed nummer en is ook dramavrij :)
pi_215679420
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2024 11:27 schreef NailQueen het volgende:
Heeft Jeangu Macrooy volgend jaar volle agenda? Die gun ik wel een goed nummer en is ook dramavrij :)
Dan haalt vast iemand met een watermeloentje op X er Jesus Christ superstar bij.
C’est Davie :o)
pi_215679584
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2024 11:27 schreef NailQueen het volgende:
Nee niet weer een liedje over broccoli
pi_215679587
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 12:28 schreef Dave het volgende:

[..]
Dan haalt vast iemand met een watermeloentje op X er Jesus Christ superstar bij.
Hij was zo goed daar, niet normaal.
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_215679709
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 12:28 schreef Dave het volgende:

[..]
Jezus was een Palestijn.

Jeangu deed dat echt ontzettend goed. De uitstraling van die gast, niet normaal. Z'n eigen muziek blijft helaas 'n beetje meh.
pi_215680273
Emma Kok heeft een prima stem. Maar als ze dat verhaal niet had, had ze daar echt niet gestaan bij André Rieu. Er zijn genoeg jongens en meiden met een prima stem, The Voice of Holland zat er vol mee. Maar een stem alleen maakt nog geen artiest. Je moet ook een eigen smoel hebben. Iets dat je muzikaal onderscheidt van anderen. Iets waardoor je na twee noten al hoort: ah... dat is die en die. Iets waardoor je een song meteen aan hem en haar voelt plakken. S10 heeft dat, Douwe Bob heeft dat, Anouk heeft dat, Davina begint het te krijgen, maar Emma Kok en Emma Heesters hebben dat (voor mij in ieder geval) niet. Ik ga daar niet voor op het puntje van mijn stoel zitten. En dat is toch wat je graag wilt bij het ESF, lijkt me. Dat mensen geprikkeld worden en geraakt. Voilá was door Barbara Pravi al indrukwekkend naar grote hoogte gezongen. Dat lied kon al niet meer stuk. Dat Emma Kok daar onder de vleugels van André Rieu music for de millions van maakt is prima, maar ik hoor toch veel liever de versie van Barbara. Die vind ik honderd keer oprechter en laat het glazuur van mijn tanden heel.

Dus, leuk voor Emma als ze iets ingezonden heeft. Maar ik hoop van harte dat een artiest met meer eigenheid en eigenzinnigheid de commissie weet te overtuigen om zijn/haar song te selecteren.
pi_215680548
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 14:58 schreef Aadrianus het volgende:
Emma Kok heeft een prima stem. Maar als ze dat verhaal niet had, had ze daar echt niet gestaan bij André Rieu. Er zijn genoeg jongens en meiden met een prima stem, The Voice of Holland zat er vol mee. Maar een stem alleen maakt nog geen artiest. Je moet ook een eigen smoel hebben. Iets dat je muzikaal onderscheidt van anderen. Iets waardoor je na twee noten al hoort: ah... dat is die en die. Iets waardoor je een song meteen aan hem en haar voelt plakken. S10 heeft dat, Douwe Bob heeft dat, Anouk heeft dat, Davina begint het te krijgen, maar Emma Kok en Emma Heesters hebben dat (voor mij in ieder geval) niet. Ik ga daar niet voor op het puntje van mijn stoel zitten. En dat is toch wat je graag wilt bij het ESF, lijkt me. Dat mensen geprikkeld worden en geraakt. Voilá was door Barbara Pravi al indrukwekkend naar grote hoogte gezongen. Dat lied kon al niet meer stuk. Dat Emma Kok daar onder de vleugels van André Rieu music for de millions van maakt is prima, maar ik hoor toch veel liever de versie van Barbara. Die vind ik honderd keer oprechter en laat het glazuur van mijn tanden heel.

Dus, leuk voor Emma als ze iets ingezonden heeft. Maar ik hoop van harte dat een artiest met meer eigenheid en eigenzinnigheid de commissie weet te overtuigen om zijn/haar song te selecteren.
50 million Elvis fans can't be wrong :) Jij wordt er niet door geraakt, maar miljoenen anderen wel. Haar versie is ook vele malen vaker bekeken dan die van Barbara Pravi zelf. Dus tja... als je argument is dat mensen geraakt of geprikkeld moeten worden, is dat dus een reden om wél Emma Kok te sturen.

En Eurovisie is toch juist music for the millions? Je moet niet te elitair gaan doen over Eurovisie, het staat nou niet bepaald bekend als het festival van de goede smaak.
pi_215680636
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 15:31 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
50 million Elvis fans can't be wrong :) Jij wordt er niet door geraakt, maar miljoenen anderen wel. Haar versie is ook vele malen vaker bekeken dan die van Barbara Pravi zelf. Dus tja... als je argument is dat mensen geraakt of geprikkeld moeten worden, is dat dus een reden om wél Emma Kok te sturen.

En Eurovisie is toch juist music for the millions? Je moet niet te elitair gaan doen over Eurovisie, het staat nou niet bepaald bekend als het festival van de goede smaak.
Ik weet dat jij haar geweldig vindt.

Maar wat mij betreft straalt ze vooral met geleende kleren. Ik ontken niet dat ze een prima zangeres is. Maar ik vind haar inwisselbaar met anderen. Het is haar verhaal dat mensen doet huilen, en daar maakt Rieu vet gebruik van. Maar ik hoef dit jaar niet zo nodig iemand met 'een verhaal'. Ik wil gewoon een song die alles verteld en een artiest die een eigen pad bewandelt. Is dat elitair?
pi_215681383
Ik vind dat de minimumleeftijd voor het ESF 18 jaar moet zijn, dus ik vind Emma ook te jong hiervoor. Los van haar prima zangstem en verhaal is 16/17 gewoon écht heel jong voor zoiets groots als het Songfestival. Ja, soms heb je een schot in de roos met een jonge deelnemer, maar over het algemeen lijkt het me niet de meest gezonde omgeving voor zo'n jong iemand. Laat staan in deze tijd en vooral aankomende editie. :@
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 25 november 2024 @ 17:12:56 #245
163650 Greys
pi_215681398
Son Mieux kunnen we iig vergeten lijkt me. :P

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215681462
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 15:39 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Ik weet dat jij haar geweldig vindt.

Helemaal niet. Ik kan alleen voorbij m'n eigen smaak kijken. Bijna alle genoemde artiesten zou ik zelf nooit opzetten, dus dat doe ik al gauw. Maar ik zie wel of iemand een beetje talent heeft, en potentie om een groot publiek aan te spreken, en dat heeft Emma Kok zeker.

quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2024 17:12 schreef Greys het volgende:
Son Mieux kunnen we iig vergeten lijkt me. :P

[ x ]
Als puntje bij paaltje komt kan die zaal van een paar honderd man wel worden gecanceld. Dat lijkt me niet zo'n probleem.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 25 november 2024 @ 17:27:37 #247
163650 Greys
pi_215681526
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 17:20 schreef blackswangreen het volgende:
Als puntje bij paaltje komt kan die zaal van een paar honderd man wel worden gecanceld. Dat lijkt me niet zo'n probleem.
Oh snap ik, maar zelf vermoed ik dat als je als artiest denkt dat er best een aardige kans is dat je wordt gekozen dat je dan om te beginnen niet nu uitgerekend deze datum kiest en bekend maakt. Dus ik gok zelf dat ze niks hebben ingezonden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215681685
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2024 17:27 schreef Greys het volgende:

[..]
Oh snap ik, maar zelf vermoed ik dat als je als artiest denkt dat er best een aardige kans is dat je wordt gekozen dat je dan om te beginnen niet nu uitgerekend deze datum kiest en bekend maakt. Dus ik gok zelf dat ze niks hebben ingezonden.
Son Mieux is mijn droominzending maar ze spelen weer met 7 man. En ze vertikken het om er eentje buiten te laten. Wat ik goed kan begrijpen hoor daar niet van.
  maandag 25 november 2024 @ 17:46:42 #249
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215681706
Maar als Cornald had over 1 potentieel winnend nummer dan kunnen ze er misschien snel uit zijn nu? Tenzij op de laatste dag nog heel veel is binnen gekomen of er andere problemen zijn rond die artiest (ervaring, drama etc.).
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 25 november 2024 @ 18:05:13 #250
163650 Greys
pi_215681839
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 17:44 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Son Mieux is mijn droominzending maar ze spelen weer met 7 man. En ze vertikken het om er eentje buiten te laten. Wat ik goed kan begrijpen hoor daar niet van.
Ja snap ik ook zeker wel, dat je er niet eentje buiten wilt laten als hechte groep.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')