Je wilt met meerdere muziek/film oid kijken zonder anderen te storen, je wilt bv. met 4 mensen muziek/film zonder nr. 5 te storen. Das opzich toch niet to raar?quote:Op woensdag 6 november 2024 19:21 schreef Hiddendoe het volgende:
Geen idee hoe jij er uit ziet, maar ik heb slechts een hoofd dus ik heb genoeg aan een koptelefoon.
Lijkt me een IEM systeem een beter werkbare optie, kun je ook niet aan het verkeerde apparaat koppelen.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:40 schreef Ridocar het volgende:
Bluetooth is tweeweg radio en is in eerste instantie bedoeld voor point to point verbindingen.
Je hebt ook Bluetooth multipoint, maar dat zijn meerdere apparaten op één output. Wat jij zoekt is een Bluetooth splitter, dus één bron, meerdere uitgangen.
https://amzn.eu/d/7yGR19n
Het probleem met bluetooth is dat iedere verbinding apart moet worden opgezet en onderhouden. Je kunt geen 1-naar-veelverbinding (one-to-many) met BT optuigen. Bovengenoemd apparaat is eigenlijk drie BT-apparaten in 1.
Willen je huisgenoten dit wel? Of wil jij graag dat ze allemaal een koptelefoon opzetten om jou niet tot last te zijn?quote:Op woensdag 6 november 2024 20:38 schreef Kerem het volgende:
[..]
Je wilt met meerdere muziek/film oid kijken zonder anderen te storen, je wilt bv. met 4 mensen muziek/film zonder nr. 5 te storen. Das opzich toch niet to raar?
Maar bestaat er ook iets anders waarmee je bv. 6 koptelefoons draadloos op TV kan aaansluiten buiten FM analoog gebasseerde oplossingen?
Maar ik denk dat het antwoord is omdat Bluetooth encrypted verbinding is, maar dan nog de vraag waarom de strenge limiet van slechts 2 devices en niet bv. 4??
IEM is annaloog FM, vrij te ontvangen signaal.
Gebruik zelfs een IEM installatie bluetooth was mij veel te onbetrouwbaar, ik vind de geluids kwaliteit beter die dan Bluetooth. En ook een voordeel als ik naar de plee ga kan ik gewoon doorluisteren. Bluetooth signaal is te zwak om door een muur of deur te kunnen. En ook voordeel geen latetcy (nouja 0,5 to 0,7 ms dan) maar dat zelfs nog veel minder dan de 41ms bij een Bluetooth low latency verbinding.
het was gewoon een vraag voor als er een situatie voordoet waar men meer dan 2 koptelefoons draadloos wilt gebruiken.quote:Op woensdag 6 november 2024 21:43 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Willen je huisgenoten dit wel? Of wil jij graag dat ze allemaal een koptelefoon opzetten om jou niet tot last te zijn?
Bedankt voor je input.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:21 schreef Hiddendoe het volgende:
Geen idee hoe jij er uit ziet, maar ik heb slechts een hoofd dus ik heb genoeg aan een koptelefoon.
Nee idd, maar als je met 2 personen bent is jouw "probleem" opgelost.quote:Op woensdag 6 november 2024 20:15 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik snap het nog steeds niet. Ik heb twee fietsen maar ik kan slechts op een fiets gaan rijden.
Wat doe ik dan verkeerd?
Als het allemaal wartaal (het is voor jou misschien gebazel, maar dat ligt aan jou)is had je sowieso uit dit topic kunnen blijven.quote:Op woensdag 6 november 2024 20:53 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Geen idee waar dit allemaal over gaat.
Als ik mijn huisgenoten niet tot last wil zijn, zet ik een koptelefoon op.
Punt.
De rest van je gebazel is echt wartaal voor mij.
ik heb ooit eens met 5.1 draadloos geluid film gekeken, de opstelling was één draadloze verbinding voor front (left en right) één voor rear (left en right) de centre en subwoofer hebben gewoon bedraad gelaten.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:00 schreef Kerem het volgende:
Waarom kun je op een Bluetooth zender slechts 2 koptelefoons gebruiken??
Zij er systemen die deze beperking niet hebben, ja ik ken het IEM systeem maar dat is semi draadloos en heel duur.
99 mensen die voor 1 persoon allemaal koptelefoons moeten dragen is vrij bizar.quote:Op woensdag 6 november 2024 22:09 schreef Kerem het volgende:
[..]
het was gewoon een vraag voor als er een situatie voordoet waar men meer dan 2 koptelefoons draadloos wilt gebruiken.
En ik woon alleen maar eh, en ja eigenlijk vind ik dat iedereen maar een koptelefoon moet opzetten net als ikzelf.
Maar das helemaal logisch toch? Als op een werkplek 99 mensen de radio aan willen en 1 niet, zetten die 99 mensen een koptelefoon op. Lijkt mij helemaal logisch.
Silent Disco?quote:Op woensdag 6 november 2024 22:09 schreef Kerem het volgende:
[..]
het was gewoon een vraag voor als er een situatie voordoet waar men meer dan 2 koptelefoons draadloos wilt gebruiken.
En ik woon alleen maar eh, en ja eigenlijk vind ik dat iedereen maar een koptelefoon moet opzetten net als ikzelf.
Maar das helemaal logisch toch? Als op een werkplek 99 mensen de radio aan willen en 1 niet, zetten die 99 mensen een koptelefoon op. Lijkt mij helemaal logisch.
Met 99 mensen weet je ook vrij zeker dat die naar 10 of meer verschillende zenders willen luisteren. Jouw redenering klinkt een beetje als de rokers in de tijd dat roken nog de norm was en niet-rokers maar moesten opkrassen.quote:Op donderdag 7 november 2024 16:40 schreef summer2bird het volgende:
[..]
99 mensen die voor 1 persoon allemaal koptelefoons moeten dragen is vrij bizar.
De sociale norm is dat die ene persoon dan oordopjes in doet of ermee leert omgaan.
FM Tranmitter (zoń ding voor in de auto icm. transistor radios)quote:Op donderdag 7 november 2024 05:20 schreef Ridocar het volgende:
Dan is een IEM-systeem een meer werkbare optie. De moderne varianten hebben ook een talkback-optie, maar die zijn ook adresseerbaar en het basisstation regelt dit.
Ik heb geen idee of een simplex-systeem bestaat, al dan niet analoog.
Dat kan nu toch ook? Als de muziek op het werk niet bevalt zoek je ander werk met andere muziek of waar je zelf de muziek keuze kan bepalen, Postbezorger of koerier bv.quote:Op donderdag 7 november 2024 16:43 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Met 99 mensen weet je ook vrij zeker dat die naar 10 of meer verschillende zenders willen luisteren. Jouw redenering klinkt een beetje als de rokers in de tijd dat roken nog de norm was en niet-rokers maar moesten opkrassen.
Volgens mij is Silent disco ook vaak een analoog FM systeem. Vond een keer een set en die was analoog FM in ieder geval.quote:Op donderdag 7 november 2024 16:43 schreef bitch_knoop het volgende:
[..]
Silent Disco?
geen idee hoe ze dat doen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |