abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215494482
quote:
The Body Shop is dinsdag failliet verklaard. De winkels, waar cosmetica verkocht wordt, blijven voorlopig wel open. Curatoren gaan onderzoeken of er een doorstart mogelijk is.
De Nederlandse tak van The Body Shop is door de rechter failliet verklaard, blijkt uit een melding in het Centraal Insolventieregister. Eerder dit jaar kwam The Body Shop ook al in de problemen in het Verenigd Koninkrijk en België. Ook daar werden faillissementen uitgesproken.

In een bericht op Facebook spreekt de keten zelf ook van een faillissement in Nederland. De winkels blijven voorlopig nog open, terwijl een curator onderzoekt of er mogelijkheden zijn voor een doorstart.

Er valt in de winkels alleen nog via pin te betalen. Cadeaukaarten van The Body Shop zijn vanaf vandaag niet meer in te wisselen. Zo gaat dat vaak bij winkels die failliet gaan.

Eerder deze week vroeg ook Blokker uitstel van betaling aan. Dat is doorgaans een voorbode voor een faillissement. De winkelketen verkeert in "acute geldnood".
https://www.nu.nl/economi(...)%2Fwww.google.com%2F

Ik vind dit oprecht spijtig. Dit is een winkelketen die al zeer vroeg aandacht had voor duurzame, eerlijke en diervriendelijke verzorgingsproducten. Andere bedrijven zijn hier veelal later op ingesprongen om commerciële redenen. Daarom had ik The Body Shop graag meer succes gegund.

quote:
Filosofie
Wat The Body Shop vanaf het begin in de marketing naar voren bracht waren ethische principes. Inkoop van grondstoffen, productie en verdeling waren volgens het bedrijf gebonden aan respect voor de mens en zijn omgeving. The Body Shop maakte bekend geen proeven op dieren uit te voeren, rekening te houden met het milieu, en eerlijke handelsrelaties te onderhouden. Deze instelling leidde tot gezamenlijke campagnes met organisaties als Greenpeace en Amnesty International.
https://nl.wikipedia.org/wiki/The_Body_Shop

Hopelijk is er een succesvolle doorstart mogelijk door een partij die deze filosofie in ere zal houden.
pi_215494508
Wat is er ‘helaas’ aan het faillissement van een winkelketen die zijn zaakjes niet op orde heeft?
pi_215494517
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:14 schreef Magister_Artium het volgende:
Wat is er ‘helaas’ aan het faillissement van een winkelketen die zijn zaakjes niet op orde heeft?
Dat staat letterlijk in de OP. Je moet niet alleen de titel lezen en meteen willen reageren.
pi_215494529
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:14 schreef Piles het volgende:

[..]
Dat staat letterlijk in de OP. Je moet niet alleen de titel lezen en meteen willen reageren.
Ik heb de argumenten wel degelijk gelezen. Eerlijke producten verkopen prima, maar wanbeleid niet.
  woensdag 6 november 2024 @ 11:21:25 #5
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215494589
Dan moet ik daar nog ff snel een fles parfum halen ;(
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  woensdag 6 november 2024 @ 11:23:45 #6
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_215494622
Ik heb echt nog wel eens nachtmerries van die hele vanillehausse die ergens in de jaren 90 daar losbrak. Liep je op straat langs die winkel.... vol zo'n vanillewolk in.

Maar helaas voor iedereen die er wel graag kocht, hopelijk vinden jullie goede alternatieven.
pi_215494768
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:23 schreef herverwijderd het volgende:
Ik heb echt nog wel eens nachtmerries van die hele vanillehausse die ergens in de jaren 90 daar losbrak. Liep je op straat langs die winkel.... vol zo'n vanillewolk in.

Maar helaas voor iedereen die er wel graag kocht, hopelijk vinden jullie goede alternatieven.
Moet je voor de grap eens een Douglas voorbij wandelen.

Alsof je langs een bordeel loopt :')
Heel veel sambal
pi_215494839
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:23 schreef herverwijderd het volgende:

HEMA, Kruidvat, Trekpleister, Etos… alle bjoetieproducten voor een fors lagere prijs en echt niet zo dieronvriendelijk geproduceerd als bepaalde activisten ons willen doen geloven.
  woensdag 6 november 2024 @ 11:53:35 #9
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215495060
Ik dacht dat ze eerder al failliet waren, maar blijkbaar nog niet. Online kon je er al tijden niet meer bestellen. Ben op vakantie nog in Duitsland langs een shop gegaan om in te slaan en daar was het verhaal ook dat het er somber uitzag. Erg jammer...hopelijk lukt die doorstart.
pi_215495595
Dat verbaast me, met al die kunstkoppen die je ziet tegenwoordig, hebben ze plamuurmessen vol cosmetica nodig omdat het nu eenmaal niet elke dag halloween is :{
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_215748655
Goed nieuws dat The Body Shop in Nederland blijft bestaan met een deel van de filialen.

Hopelijk blijft de nieuwe eigenaar wel de principes van The Body Shop trouw.

https://www.telegraaf.nl/(...)tart-onder-duits-dak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')