abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215543808
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 19:03 schreef Nober het volgende:

[..]
[ x ]
Dit zijn vooralsnog niet geverifieerde beelden. Israël heeft alle reden om Hamas verder in het diskrediet te brengen.

Ik zeg niet dat zij fake zijn, maar er is alle reden om te twijfelen aan de echtheid van de beelden aangezien de oorlog nog in volle gang is.
pi_215543848
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 19:34 schreef PrivacyKoning het volgende:

[..]
Dit zijn vooralsnog niet geverifieerde beelden. Israël heeft alle reden om Hamas verder in het diskrediet te brengen.

Ik zeg niet dat zij fake zijn, maar er is alle reden om te twijfelen aan de echtheid van de beelden aangezien de oorlog nog in volle gang is.
Ben je ook zo kritisch bij anti-Israël filmpjes? Nee he

Overigens..hoe kan je Hamas nog meer 'in diskrediet' brengen dan zij zichzelf al hebben gebracht. Hebben zij nog niet genoeg misdaden gepleegd om een oordeel te kunnen vellen?
pi_215544035
De voorbeelden van Hamas en haar openbare executies of het schieten van kogels in de benen van vastgebonden mensen zijn legio. We weten dat iedereen die een beetje weerstand biedt of bijvoorbeeld verdacht wordt van homosexualiteit dit moet verkopend met zijn leven. Berichten van mateling is ook al uitgebreid gedocumenteerd. Dit is niet iets van recent maar al decennia lang

Er is nul komma nul aanleiding om te denken dat die beelden van gemartelde 'onschuldige Palestijnen' nep zijn of verdraaid worden. Verder is het niet eens mogelijk om Hamas verder in diskrediet te brengen
pi_215544112
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 15:58 schreef Tjoent het volgende:
Van de Telegraaf:

Israël zegt video's te hebben ontdekt van folteringen door Hamas

De Israëlische krijgsmacht heeft beelden vrijgegeven die folteringen tonen die door Hamas zouden zijn gepleegd. Volgens het leger is op de video's te zien hoe Palestijnse burgers in Gaza worden mishandeld tijdens verhoren.

Het beeldmateriaal zou zijn gevonden tijdens operaties van Israëlische troepen in Gaza. De gefilmde mishandelingen zouden tussen 2018 en 2020 hebben plaatsgevonden op een Hamaslocatie in Jabalia in Noord-Gaza.

Te zien is hoe mensen met zakken over hun hoofd aan hun voeten of handen zijn vastgebonden. Ze staan of liggen daarbij in benarde posities en een persoon krijgt ook stokslagen op zijn voetzool. Het zou volgens media gaan om politieke tegenstanders van Hamas, mensen die verdacht worden van het samenwerken met Israël, mannen die vreemd zijn gegaan en homoseksuelen.

Hamas heeft nog niet gereageerd op de beelden.

https://x.com/EFischberge(...)lteringen-door-hamas

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Nu wordt er natuurlijk een koekblik opengetrokken met smoesjes over waarom we deze beelden niet zouden moeten geloven:

'Maar het is niet wat het lijkt'
'Dit is in scene gezet'
'Palestijnen zouden dit nooit doen, dit zijn Joden met een masker op'
'Israël heeft ze hiertoe gedwongen'

quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2024 19:31 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Laat me raden, hij zegt precies wat jij wil horen. :+
In bepaalde kringen vindt men Joden ineens fantastisch als deze negatief zijn over Israël en andere Joden en pro-Palestijnse teksten uitslaan. Dat zijn de Joden die men misschien nog wel even zou willen gedogen.

Andere Joden daarentegen waar men graag aan refereert als 'Zionisten', die dienen natuurlijk hard te worden aangepakt zo vindt men, zoals we vrijdagnacht hebben gezien.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215544124
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2024 19:54 schreef opgebaarde het volgende:
De voorbeelden van Hamas en haar openbare executies of het schieten van kogels in de benen van vastgebonden mensen zijn legio. We weten dat iedereen die een beetje weerstand biedt of bijvoorbeeld verdacht wordt van homosexualiteit dit moet verkopend met zijn leven. Berichten van mateling is ook al uitgebreid gedocumenteerd. Dit is niet iets van recent maar al decennia lang

Er is nul komma nul aanleiding om te denken dat die beelden van gemartelde 'onschuldige Palestijnen' nep zijn of verdraaid worden. Verder is het niet eens mogelijk om Hamas verder in diskrediet te brengen
De realiteit is helaas nog altijd dat er behoorlijk wat mensen en politici in het Westen willen zien dat Israël een staak-het-vuren in gaat lasten om deze mensen te sparen. Kortom, het is nog heel goed mogelijk om de Palestijnse terroristen van Hamas in diskrediet te brengen, want veel te veel mensen hebben nog altijd een te positief beeld over deze "verzetstrijders".
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 10 november 2024 @ 20:05:10 #36
3542 Gia
User under construction
pi_215544138
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 19:03 schreef Nober het volgende:

[..]
[ x ]
Dit zijn geen mensen! Moeten we ook niet meer zien als mensen. Ze zijn nog minder dan beesten.
pi_215544342
quote:
14s.gif Op zondag 10 november 2024 20:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De realiteit is helaas nog altijd dat er behoorlijk wat mensen en politici in het Westen willen zien dat Israël een staak-het-vuren in gaat lasten om deze mensen te sparen. Kortom, het is nog heel goed mogelijk om de Palestijnse terroristen van Hamas in diskrediet te brengen, want veel te veel mensen hebben nog altijd een te positief beeld over deze "verzetstrijders".
Die mensen en politici willen geen staakt-het-vuren om Hamas te sparen _O- _O-
pi_215544439
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 19:34 schreef PrivacyKoning het volgende:

[..]

Ik neem aan dat hamas snel met een bevestiging komt.
pi_215544543
Rust in Vrede vrijheidsstrijder!

twitter

Gelukkig is er op zondag geen school!

twitter

[ Bericht 43% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2024 20:44:57 ]
pi_215544691
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 20:34 schreef Nober het volgende:

[..]
Ik neem aan dat hamas snel met een bevestiging komt.
Ik begrijp dat het de modus operandi is om op Fok! alle informatie van 'jouw partij' als de ultieme waarheid te beschouwen.. En de informatie van 'de tegenstander' standaard als een leugen bestempelen.

Helaas gaat dat voor mij niet op aangezien is geen partij kies in een conflict ruim 3000 km verderop. Ik zal dus kritisch blijven kijken naar alle gepresenteerde feiten.
pi_215544763
quote:
10s.gif Op zondag 10 november 2024 20:53 schreef PrivacyKoning het volgende:

[..]
Ik begrijp dat het de modus operandi is om op Fok! alle informatie van 'jouw partij' als de ultieme waarheid te beschouwen.. En de informatie van 'de tegenstander' standaard als een leugen bestempelen.

Helaas gaat dat voor mij niet op aangezien is geen partij kies in een conflict ruim 3000 km verderop. Ik zal dus kritisch blijven kijken naar alle gepresenteerde feiten.
Volgens niemand zonder pro Hamas bias.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215544825
Volgens alle pro-genocide mensen hier zijn de Israel mensjes zulke lieve figuren.
Grappig genoeg duiken er nu beelden op dat de Maccabi fans allemaal (geimproviseerde) wapens bij zich hadden en dus gewoon op confrontatie uit waren.
Naast de al eerdere beelden waarop ze riepen openlijk uit waren op het aanpakken van Arabieren.

Gelukkig roept Israel nu zelf de burgers op geen buitenlandse evenementen op te zoeken.
Scheelt ons weer controles op terroristen als die terroristen niet meer naar het buitenland gaan.
Goed nieuws dus.

Maar goed de pro-genocide mensen op FOK! zullen wel weer zeggen dat alle wapens van de Maccabi fans gephotoshopt zijn of weet ik veel wat voor excuses.
pi_215544896
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 21:06 schreef bianconeri het volgende:
Volgens alle pro-genocide mensen hier zijn de Israel mensjes zulke lieve figuren.
Grappig genoeg duiken er nu beelden op dat de Maccabi fans allemaal (geimproviseerde) wapens bij zich hadden en dus gewoon op confrontatie uit waren.
Naast de al eerdere beelden waarop ze riepen openlijk uit waren op het aanpakken van Arabieren.

Gelukkig roept Israel nu zelf de burgers op geen buitenlandse evenementen op te zoeken.
Scheelt ons weer controles op terroristen als die terroristen niet meer naar het buitenland gaan.
Goed nieuws dus.

Maar goed de pro-genocide mensen op FOK! zullen wel weer zeggen dat alle wapens van de Maccabi fans gephotoshopt zijn of weet ik veel wat voor excuses.
Oh, dus dan is geweld ok? Want volgens diezelfde logica zou je dan geen enkel probleem hebben met het IDF.
pi_215544974
quote:
3s.gif Op zondag 10 november 2024 20:25 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Die mensen en politici willen geen staakt-het-vuren om Hamas te sparen _O- _O-
Dat is natuurlijk effectief wat je ermee zult bereiken. Dan kan Hamas zich hergroeperen, nieuwe mensen rekruteren want zoals we weten is de scheiding tussen burger en strijder nihil. Daarom is het ook zo belangrijk dat er géén staakt-het-vuren komt en het Israëlische leger rustig door kan gaan met het ontmantelen van deze terreurgroepering.
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 21:13 schreef havanagila het volgende:

[..]
Oh, dus dan is geweld ok? Want volgens diezelfde logica zou je dan geen enkel probleem hebben met het IDF.
Gewoon niet op reageren, bij deze user is altijd alles de schuld van Israël en Joden. Zelfs toen Hezbollah een Druze-dorp bombardeerde kwam meteen het topic in met dat dit schuld van het Israëlische leger zou zijn of zo.

Vanuit dat perspectief is het niet verassend dat hij een quasi pogrom in de straten van Amsterdam op krampachtige wijze in de voeten van de slachtoffers probeert te schuiven.
pi_215545051
quote:
14s.gif Op zondag 10 november 2024 21:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk effectief wat je ermee zult bereiken. Dan kan Hamas zich hergroeperen, nieuwe mensen rekruteren want zoals we weten is de scheiding tussen burger en strijder nihil. Daarom is het ook zo belangrijk dat er géén staakt-het-vuren komt en het Israëlische leger rustig door kan gaan met het ontmantelen van deze terreurgroepering.
Ah dus dan kan je het op die manier verdraaien. Ik ben tegen extreem veel burgerdoden in gaza en dat betekent dat ik dus voor Hamas ben. ^O^

Als de scheiding tussen burger en Hamas nihil is, dan is er dus fophef over dat martelen van Hamas

Noord Gaza waar naar verluid 400.000 mensen zaten al meer dan een maand geen eten of water toelaten, dit erkennen en ondertussen elke beschuldiging van honger van de hand wijzen zoals gisteren. Dat ontmantelen gaat lekker hoor
pi_215545228
Ver voor 7 oktober werden door Hamas simpele zielen gehersenspoeld om in Israël zichzelf op te blazen in bussen..bij bushaltes etc. Zelf deden ze uiteraard geen bomgordel om. Dat je je laat overhalen om jezelf op te blazen is best krankzinnig. Waarom zou je als westerling, met normen en waarden die ver af staan van die islamitische haatbaarden, zo enorm begaan zijn met dat volk. Is toch gek?
pi_215545264
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 20:05 schreef Gia het volgende:

[..]
Dit zijn geen mensen! Moeten we ook niet meer zien als mensen. Ze zijn nog minder dan beesten.
Dat zijn het wel en dat moeten we nooit vergeten.

Palestijnen (en Hamas) behoren tot de meest afschuwelijke, verwerpelijke mensen op de planeet, maar het zijn en blijven mensen.

Juist zij zien joden niet als mensen.
Intolerant voor intolerantie
pi_215545273
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2024 21:28 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ah dus dan kan je het op die manier verdraaien. Ik ben tegen extreem veel burgerdoden in gaza en dat betekent dat ik dus voor Hamas ben. ^O^

Als de scheiding tussen burger en Hamas nihil is, dan is er dus fophef over dat martelen van Hamas

Noord Gaza waar naar verluid 400.000 mensen zaten al meer dan een maand geen eten of water toelaten, dit erkennen en ondertussen elke beschuldiging van honger van de hand wijzen zoals gisteren. Dat ontmantelen gaat lekker hoor

Ik ben simpelweg voor de ontmanteling van de Palestijnse terroristen en als daarbij onnodig veel slachtoffers vallen door de manier waarop deze terroristen zelf vechten, heel tragisch, maar hun eigen keuze en verantwoordelijkheid.

Oorlog is oorlog en goede partijen gaan geen oorlog meer winnen als men zich eenzijdig laat afschrikken door slachtoffers aan de andere kant. Anders waren de geallieerden wel bij Normandië gestopt om te veel slachtoffers aan Duitse kant te vermijden.

Wat komt dit rare idee eigenlijk vandaan, dat één kant zich zou moeten inhouden vanwege mogelijk "te veel" de slachtoffers aan de andere kant?

Moet je nu eens nagaan dat je een grote oorlog krijgt tussen Rusland en meer landen in Europa, denk maar niet dat Rusland dan stopt. Gaan wij dan zeggen, ja, maar er zijn nu al 50,000 Russen omgekomen, nu moeten we stoppen? Nou, veel succes dan verder, dan kan het Westen zichzelf meteen beter gewonnen geven en Rusland tot aan Amsterdam laten rijden.

Bespottelijk naïef wereldbeeld.
pi_215545308
quote:
14s.gif Op zondag 10 november 2024 21:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik ben simpelweg voor de ontmanteling van de Palestijnse terroristen en als daarbij onnodig veel slachtoffers vallen door de manier waarop deze terroristen zelf vechten, heel tragisch, maar hun eigen keuze en verantwoordelijkheid.

Oorlog is oorlog en goede partijen gaan geen oorlog meer winnen als men zich eenzijdig laat afschrikken door slachtoffers aan de andere kant. Anders waren de geallieerden wel bij Normandië gestopt om te veel slachtoffers aan Duitse kant te vermijden.

Wat komt dit rare idee eigenlijk vandaan, dat één kant zich zou moeten inhouden vanwege mogelijk "te veel" de slachtoffers aan de andere kant?

[..]

Bespottelijk naïef wereldbeeld.
Ik ben geneigd om te denken dat het niet naïef is, maar dat er sprake is van onderliggende jodenhaat. We weten namelijk hoe dit soort mensen reageerde op 7 oktober. En ik denk ook: stel, het zou andersom zijn en in Israël zouden veel burgerslachtoffers vallen. Zouden dezelfde mensen dan ook zo geschokt zijn? Ik denk het niet.
pi_215545687
over journalistiek gesproken... paar dagen geleden keek ik even om 5 uur NOS journaal. dat was een journaal voor langzame mensen of zoiets, in duidelijke taal. wist niet dat ze dat deden, maar goed, prima.

vertellen ze gewoon even dat israel 40.000 onschuldige mensen heeft vermoord in gaza. echt in die woorden. WTF.
en ook nog dat gaza in israel ligt.

waarom grijpt niemand in bij de NOS? er zitten daar echt een paar journalisten op israel/ midden oosten die gewoon echte onzin verkondigen, elke dag weer. maar dat mag kennelijk.
en dan vervolgens die verontwaardiging als er israeliers in nederland worden afgetuigd, oh dat is pogrom taferelen niet gezien sinds de tweede wereldoorlog walgelijk antisemitisme. en dan weer verder, israel vermoord 40.000 onschuldigen...
pi_215545699
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 22:36 schreef pokkerdepok het volgende:
over journalistiek gesproken... paar dagen geleden keek ik even om 5 uur NOS journaal. dat was een journaal voor langzame mensen of zoiets, in duidelijke taal. wist niet dat ze dat deden, maar goed, prima.

vertellen ze gewoon even dat israel 40.000 onschuldige mensen heeft vermoord in gaza. echt in die woorden. WTF.
en ook nog dat gaza in israel ligt.

waarom grijpt niemand in bij de NOS? er zitten daar echt een paar journalisten op israel/ midden oosten die gewoon echte onzin verkondigen, elke dag weer. maar dat mag kennelijk.
en dan vervolgens die verontwaardiging als er israeliers in nederland worden afgetuigd, oh dat is pogrom taferelen niet gezien sinds de tweede wereldoorlog walgelijk antisemitisme. en dan weer verder, israel vermoord 40.000 onschuldigen...
Trek je de 40.000 in twijfel? Of het feit dat zij onschuldig waren?
pi_215545864
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2024 22:38 schreef PrivacyKoning het volgende:

[..]
Beide, toch? Niemand die het precies weet en wat er uit Gaza komt (kwam), kwam van Hamas.
pi_215545952
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 22:58 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Beide, toch? Niemand die het precies weet en wat er uit Gaza komt (kwam), kwam van Hamas.
Het cijfer van 40.000 komt rechtstreeks van de VN. De VN is geen partij in dit conflict en heeft er geen belang bij om desinformatie te verspreiden. Niemand weet het precies, maar een goede schatting kan wel degelijk gemaakt worden.

Wat de schuldvraag betreft ben je afhankelijk van je eigen moreel kompas. Statistisch gezien is rond de 70% van de slachtoffers minderjarig of vrouw.

Around 70% of deaths in Gaza are women and children, says UN
pi_215545997
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2024 23:14 schreef PrivacyKoning het volgende:

[..]
Het cijfer van 40.000 komt rechtstreeks van de VN. De VN is geen partij in dit conflict en heeft er geen belang bij om desinformatie te verspreiden. Niemand weet het precies, maar een goede schatting kan wel degelijk gemaakt worden.

Wat de schuldvraag betreft ben je afhankelijk van je eigen moreel kompas. Statistisch gezien is rond de 70% van de slachtoffers minderjarig of vrouw.

Around 70% of deaths in Gaza are women and children, says UN

De VN kan niet vertrouwd worden in Gaza. Zoals je weet, was de UNRWA diep geïnfiltreerd door Hamas. Wat zij zeggen is dus nog steeds Hamas.
pi_215546140
Zolang Islamitische ouders hun kindertjes leren dat homo's en Joden vermoord mogen (moeten) worden en vrouwen minderwaardig zijn zal er geen vrede bestaan
pi_215546157
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 22:58 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Dan had Israël wellicht geen blokkade voor journalisten moeten instellen en geen systematische campagne moeten voeren om de al aanwezige journalisten koud te maken.
pi_215546284
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2024 22:38 schreef PrivacyKoning het volgende:

[..]
beide, maar vooral dat ze zeggen onschuldig. terwijl hamas in hun cijfers geen onderscheid maakt tussen fighters en burgers. echt, alle hamas doden in een uitgelokte oorlog, onschuldig? dan is het geen geheim meer voor wie je bent.
pi_215546299
verder wordt alles constant naar een kookpunt gebracht, ook zeker door de VN instellingen. nu toch ook weer, afschuwelijke hongersnood wacht hen, de meeste doden zijn vrouwen en kinderen. alles om israel af te stoppen in hamas vernietigen. het is gewoon gigantisch verdacht. isarel onderzoekt het zaakje en er komt helemaal geen gigantische hongersnood aan. en iedere idioot snapt ook wel dat de meeste doden hamas strijders zijn.
  maandag 11 november 2024 @ 06:16:10 #59
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_215546564
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 01:14 schreef pokkerdepok het volgende:
hamas strijders
hamas "strijders" :') _O-

Eerloze islamofascistische terroristen bedoel je zeker.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_215546651
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 00:06 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dan had Israël wellicht geen blokkade voor journalisten moeten instellen
Dat heeft er minder mee te maken dan je misschien denkt.

Er zijn nog steeds journalisten aanwezig hoor. Maar die kunnen natuurlijk het totaalplaatje ook niet zien, alleen dat waar ze bij zijn en de info van de mensen die ze spreken.

Dus alles blijft terugkomen bij degenen die het overzicht wél (zouden moeten) hebben - en al die mensen werken bij of voor Hamas.

Israël en de rest van de wereld heeft zich altijd op die cijfers gebaseerd, ook vroeger, maar toen was nog niet duidelijk hoezeer de Palestijnse gezondheidsdienst en VN-organisaties in Gaza waren geïnfecteerd met Hamas.
quote:
en geen systematische campagne moeten voeren om de al aanwezige journalisten koud te maken.
Goed verhaal. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')