abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 juni 2025 @ 14:58:49 #201
16715 Mylene
*schatje*
pi_217857778
'Geslachtstest had mij wereldtitel kunnen opleveren', zegt boksster Heijnen

Olympisch boksster Chelsey Heijnen vindt het invoeren van een geslachtstest in het boksen 'een goed idee'. De Roosendaalse nam het in het verleden tweemaal op tegen de veelbesproken Imane Khelif. Was zo'n test eerder verplicht geweest dan had ze misschien al een wereldtitel op zak gehad, zegt ze.

De wereldboksbond maakte afgelopen week bekend een geslachtstest verplicht te stellen voor alle boksers die aan internationale wedstrijden meedoen. "Als dit de sport eerlijker maakt, is het voor mij geen probleem", vertelt Heijnen aan de NOS. "Ik denk dat het goed is om de veiligheid te waarborgen, want in het boksen is er echt sprake van een krachtsverschil." Ook de veiligheid speelt daarin een rol. "Je slaat tegen het lichaam van een ander aan. Dat is anders dan in andere sporten."

World Boxing, de nieuwe internationale boksbond geleid door Nederlander Boris van der Vorst, voerde vorige week de verplichte geslachtstest in. Via een PCR-test kan worden aangetoond of het mannelijke y-chromosoom voorkomt in het lichaam.

Voor Heijnen is het geen probleem om zo'n test te ondergaan. "Ik moet me voor een grote bokswedstrijd ook laten prikken voor HIV en mezelf laten testen op hepatitis. Wat maakt een buisje meer of minder dan uit, als het de sport eerlijker maakt?"

Imane Khelif
Wanneer het over een geslachtstest gaat in het boksen, wordt er sinds de Olympische Spelen in Parijs al snel gekeken naar de Algerijnse boksster Imane Khelif. Ze is als vrouw geboren, maar toch wordt er gespeculeerd over haar geslacht. Khelif werd tijdens die Spelen in Parijs wereldnieuws toen haar Italiaanse tegenstander Carini al na 46 seconden huilend opgaf. Uiteindelijk won ze goud.

Bij het bekendmaken van de verplichte geslachtstest, meldde World Boxing ook dat Khelif voorlopig niet in actie mag komen. De boksster mag daarom niet meedoen aan de Eindhoven Box Cup dit weekend.

Heijnen, vorig jaar in Parijs in de kwartfinales uitgeschakeld, heeft in het verleden twee keer gebokst tegen Khelif. In 2022 stonden ze tegenover elkaar in de halve finale van de WK. Khelif versloeg de Nederlandse met 5-0.

"Toen hebben mensen tegen mij gezegd dat ik had moeten weigeren om tegen haar te vechten", vertelt Heijnen. Maar dat was voor haar geen optie. "Ik denk vooral dat ik haar gewoon moet verslaan als ik de beste van de wereld wil zijn. Als ik tegen haar moet boksen, dan doe ik dat. Daar denk ik verder niet over na."

"Het viel mij wel op dat Khelif weinig vrouwelijke kenmerken had. Ze ziet er heel afgetraind uit en ja, ze slaat wat harder. Maar dat doe ik ook voor mijn gewicht. Dan kunnen mensen dat dus ook over mij zeggen." Het deed Heijnen verder niet zoveel. "Ik dacht ook: wie wil er als man nou meedoen bij de vrouwen? En als zij mag boksen, dan zal het wel kloppen toch?"

Dat er nu ineens een geslachtstest komt, een jaar na de Spelen, vindt de Nederlandse wel 'lullig'. Vooral voor de boksers die dicht bij de prijzen waren. "Het had misschien drie jaar geleden al gekund, maar ik denk dat het juridisch allemaal niet zo snel geregeld kon worden. Het had mij misschien een wereldtitel op kunnen leveren."

https://www.omroepbrabant(...)egt-boksster-heijnen
  donderdag 5 juni 2025 @ 18:30:31 #202
117098 Hathor
Effe niet
pi_217859634
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 15:06 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Haha, als jij bepaalde hormonen en bepaalde blockers slikt wedden dat je lichaam dan vrouwelijker wordt en je je vrouwelijker gaat gedragen?
[..]
Uiteraard is de puberteit zeer belangrijk, daarom is het ook zo belangrijk om zo vroeg mogelijk te beginnen met een transitie als het duidelijk is dat iemand trans is. Daarom is het argument dat iemand die trans is maar moet wachten tot zijn 16e/18e/21e ook zo slecht.
Dan zou ik in ieder geval wachten met medische ingrepen tot het lichaam volgroeid is.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 5 juni 2025 @ 18:35:27 #203
117098 Hathor
Effe niet
pi_217859687
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 09:27 schreef Bocaj het volgende:

[..]
https://www.omroepbrabant(...)anisatie-heeft-spijt

Dit is nou juist zoooooo fout van de linkse partijen. Ze hebben allemaal BOTER op hun hoofd.
Zit daar nou nooit een weldenkend mens tussen?

[ afbeelding ]

Gelukkig doet hij niet mee in Eindhoven want hij weet, hij weet! ;)
Ach, het is maar Eindhoven, niet zo moeilijk om dat links te laten liggen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_217864811
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 11:39 schreef Halcon het volgende:
Waar bemoeit de gemeente zich mee? Gaan ze straks ook een motie aannemen tegen een Israelische keeper onder de lat bij PSV? :')
Want dat is inderdaad hetzelfde. Een man die vrouwen de tyfus inbeukt vergelijken met een Israëliër bij PSV. Of moeten we alle Israëliërs nu ineens weren omdat we anders de woke gemeenschap op de stoep krijgen? Zolang die keeper zelf geen Palestijnen heeft geknuppeld is het toch prima?
  vrijdag 6 juni 2025 @ 10:42:58 #205
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_217864983
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 09:27 schreef Bocaj het volgende:

[..]
https://www.omroepbrabant(...)anisatie-heeft-spijt

Dit is nou juist zoooooo fout van de linkse partijen. Ze hebben allemaal BOTER op hun hoofd.
Zit daar nou nooit een weldenkend mens tussen?

[ afbeelding ]

Gelukkig doet hij niet mee in Eindhoven want hij weet, hij weet! ;)
Sport hoort verbindend te zijn, ja, maar in de eerste plaats eerlijk, dit gaat niet om een stelletje amateurs die wat in hun vrije tijd doen.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  vrijdag 6 juni 2025 @ 11:15:30 #206
3542 Gia
User under construction
pi_217865201
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 14:58 schreef Mylene het volgende:
'Geslachtstest had mij wereldtitel kunnen opleveren', zegt boksster Heijnen

Olympisch boksster Chelsey Heijnen vindt het invoeren van een geslachtstest in het boksen 'een goed idee'. De Roosendaalse nam het in het verleden tweemaal op tegen de veelbesproken Imane Khelif. Was zo'n test eerder verplicht geweest dan had ze misschien al een wereldtitel op zak gehad, zegt ze.

De wereldboksbond maakte afgelopen week bekend een geslachtstest verplicht te stellen voor alle boksers die aan internationale wedstrijden meedoen. "Als dit de sport eerlijker maakt, is het voor mij geen probleem", vertelt Heijnen aan de NOS. "Ik denk dat het goed is om de veiligheid te waarborgen, want in het boksen is er echt sprake van een krachtsverschil." Ook de veiligheid speelt daarin een rol. "Je slaat tegen het lichaam van een ander aan. Dat is anders dan in andere sporten."

World Boxing, de nieuwe internationale boksbond geleid door Nederlander Boris van der Vorst, voerde vorige week de verplichte geslachtstest in. Via een PCR-test kan worden aangetoond of het mannelijke y-chromosoom voorkomt in het lichaam.

Voor Heijnen is het geen probleem om zo'n test te ondergaan. "Ik moet me voor een grote bokswedstrijd ook laten prikken voor HIV en mezelf laten testen op hepatitis. Wat maakt een buisje meer of minder dan uit, als het de sport eerlijker maakt?"

Imane Khelif
Wanneer het over een geslachtstest gaat in het boksen, wordt er sinds de Olympische Spelen in Parijs al snel gekeken naar de Algerijnse boksster Imane Khelif. Ze is als vrouw geboren, maar toch wordt er gespeculeerd over haar geslacht. Khelif werd tijdens die Spelen in Parijs wereldnieuws toen haar Italiaanse tegenstander Carini al na 46 seconden huilend opgaf. Uiteindelijk won ze goud.

Bij het bekendmaken van de verplichte geslachtstest, meldde World Boxing ook dat Khelif voorlopig niet in actie mag komen. De boksster mag daarom niet meedoen aan de Eindhoven Box Cup dit weekend.

Heijnen, vorig jaar in Parijs in de kwartfinales uitgeschakeld, heeft in het verleden twee keer gebokst tegen Khelif. In 2022 stonden ze tegenover elkaar in de halve finale van de WK. Khelif versloeg de Nederlandse met 5-0.

"Toen hebben mensen tegen mij gezegd dat ik had moeten weigeren om tegen haar te vechten", vertelt Heijnen. Maar dat was voor haar geen optie. "Ik denk vooral dat ik haar gewoon moet verslaan als ik de beste van de wereld wil zijn. Als ik tegen haar moet boksen, dan doe ik dat. Daar denk ik verder niet over na."

"Het viel mij wel op dat Khelif weinig vrouwelijke kenmerken had. Ze ziet er heel afgetraind uit en ja, ze slaat wat harder. Maar dat doe ik ook voor mijn gewicht. Dan kunnen mensen dat dus ook over mij zeggen." Het deed Heijnen verder niet zoveel. "Ik dacht ook: wie wil er als man nou meedoen bij de vrouwen? En als zij mag boksen, dan zal het wel kloppen toch?"

Dat er nu ineens een geslachtstest komt, een jaar na de Spelen, vindt de Nederlandse wel 'lullig'. Vooral voor de boksers die dicht bij de prijzen waren. "Het had misschien drie jaar geleden al gekund, maar ik denk dat het juridisch allemaal niet zo snel geregeld kon worden. Het had mij misschien een wereldtitel op kunnen leveren."

https://www.omroepbrabant(...)egt-boksster-heijnen
Dat dikgedrukte is dus bullshit. Ze is niet als vrouw geboren. Ze hebben gemist dat ze geen vagina had. Omdat ze geen penis hadden, hebben ze haar als meisje bestempeld en zo is hij opgevoed. Wat ik niet snap is dat dit toch allang bekend moet zijn bij zowel hem als zijn ouders. Hij heeft nooit gemenstrueerd, bijvoorbeeld!
  vrijdag 6 juni 2025 @ 11:22:57 #207
3542 Gia
User under construction
pi_217865242
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 18:30 schreef Hathor het volgende:

[..]
Dan zou ik in ieder geval wachten met medische ingrepen tot het lichaam volgroeid is.
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij gebeurt dat ook. Hier in Helmond woonde een jongeman die als meisje is geboren. Hij is zanger, Sem Jansen. Je ziet aan hem totaal niet dat hij als meisje geboren is.

Hoe een man die als meisje geboren is en echt een geslachtsverandering heeft ondergaan, presteert op sportief gebied zou ik niet durven zeggen. Geen idee of die zich kan meten met andere mannen.

In elk geval heeft Imane nooit vrouwelijke hormonen geslikt met de bedoeling een geslachtsverandering te ondergaan. Fysiek gezien is hij gewoon een man.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')