abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217550208
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 18:33 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Het lied verandert ook niet van een mooie act natuurlijk. Maar juryleden zijn er doorgaans minstens zo (of misschien nog wel meer) gevoelig voor als televoters.
Ik blijf wel de vraag houden of de jury volledig zal vallen voor opera on steroids. The Code had invloeden, maar was vooral pop...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_217550461
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 18:46 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik blijf wel de vraag houden of de jury volledig zal vallen voor opera on steroids. The Code had invloeden, maar was vooral pop...
Ja, ik kan me zowel van de jury als het publiek niet voorstellen dat deze inzending de score van Nemo kan bereiken.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_217550651
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 19:08 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ja, ik kan me zowel van de jury als het publiek niet voorstellen dat deze inzending de score van Nemo kan bereiken.
Deze staging klinkt indrukwekkender dan die van Nemo. Dus dat is dan een factor die wellicht wat kan compenseren voor het mindere nummer. De jongen heeft geen charisma, daar heeft z'n grootste fan @TheVulture gelijk in, maar met zoveel visueel geweld kun je dat wel deels oplossen.
pi_217550702
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 19:27 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Deze staging klinkt indrukwekkender dan die van Nemo. Dus dat is dan een factor die wellicht wat kan compenseren voor het mindere nummer. De jongen heeft geen charisma, daar heeft z'n grootste fan @:TheVulture gelijk in, maar met zoveel visueel geweld kun je dat wel deels oplossen.
Hij heeft wel weer het nadeel dat hij vocaal in het lage deel niet zo zuiver is als een Nemo... dat kan 'm ook wel dure punten kosten. In dit genre kom je niet makkelijk weg met een verkeerde noot.
pi_217552327
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 19:27 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Deze staging klinkt indrukwekkender dan die van Nemo. Dus dat is dan een factor die wellicht wat kan compenseren voor het mindere nummer. De jongen heeft geen charisma, daar heeft z'n grootste fan @:TheVulture gelijk in, maar met zoveel visueel geweld kun je dat wel deels oplossen.
Naar mijn mening is het liedje ook wel beduidend minder. Al heeft die wat ruimte, omdat Nemo bijna 600 punten had en je er met 100 minder meestal ook wel komt. Maar dan moet ik nog maar zien of de vakjury, doorgaans 40-50’ers uit de popmuziekindustrie, dit massaal gaan omarmen.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 5 mei 2025 @ 23:35:46 #106
163650 Greys
pi_217553037
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 22:09 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Naar mijn mening is het liedje ook wel beduidend minder. Al heeft die wat ruimte, omdat Nemo bijna 600 punten had en je er met 100 minder meestal ook wel komt. Maar dan moet ik nog maar zien of de vakjury, doorgaans 40-50’ers uit de popmuziekindustrie, dit massaal gaan omarmen.
Ik ben stiekem altijd een beetje bang dat vakjuryleden heus de lijst van de bookies wel kennen en niet voor lul willen staan want 'dit staat heel hoog dus zullen anderen het wel heel goed vinden' ook al vinden ze het eventueel zelf minder. 😅
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217553048
Aangezien wij - en vele anderen - de vergelijking blijven maken met Nemo, zouden de jury's en het publiek dat ook niet te veel gaan doen? Waarschijnlijk zullen sommige commentatoren ook zeggen dat het hen aan Nemo doet denken oid. Kan ook meespelen in de score van JJ, want dat is vaak niet gunstig.
pi_217553062
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 19:08 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Vergeet ook niet dat achter The Code een persoonlijk verhaal zat waardoor Nemo het wist te verkopen. Dit nummer is gewoon gemaakt op een songwriterskamp met het boekje 'hoe maak ik een goed songfestivallied?'
pi_217553316
Dit lied moet de grond ingetrapt worden. Ik ben zo klaar met dit soort wanhopige jurybait. Als dit wint betekent het dat het festival officieel geen ziel meer heeft.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_217554190
Ik vrees er eigenlijk ook wel voor dat dit door de jury gewoon gaat winnen.
pi_217554365
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2025 23:35 schreef Greys het volgende:

[..]
Ik ben stiekem altijd een beetje bang dat vakjuryleden heus de lijst van de bookies wel kennen en niet voor lul willen staan want 'dit staat heel hoog dus zullen anderen het wel heel goed vinden' ook al vinden ze het eventueel zelf minder. 😅
Dit is inderdaad wel iets wat willekeurige 10/12 punten gaat krijgen van San Marino, Portugal of Ierland, zelfs als hij als een Sognu’tje doet in de live uitvoering. Maar ik verwacht toch ook wel genoeg juryleden die hier niets mee kunnen.
pi_217554553
Ik heb het al vaker gezegd, maar ik snap sowieso de obsessie van jury's (en ook Eurofans) voor mannen die in de kopstem zingen niet zo. Terwijl normaal gesproken mensen nog niet eens onder dwang naar die stemmen willen luisteren. Wie kan er een bekende countertenor noemen? Niemand, omdat die niet populair zijn. Een bekende tenor kent iedereen (Bocelli, Pavarotti).

Begrijp me niet verkeerd, het kan heel mooi zijn als het in functie van het liedje wordt gebruikt (zie bv. Arcade) maar het is gewoon een trucje, dat niet eens heel moeilijk is. Nu wordt Eurovisie een wedstrijdje "hoor eens hoe hoog ik kan zingen"... en na afloop verdwijnt het nummer meteen in de vergetelheid omdat het niet prettig is om naar te luisteren.
  Moderator dinsdag 6 mei 2025 @ 09:38:28 #113
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217554876
🇦🇹 Austria

Ook even hier
pi_217555508
Ik krijg er Can Bonomo-vibes van

Bekijk deze YouTube-video
pi_217557955
Ik vind het er te dramatisch uitzien. Zal vast wel indrukwekkend zijn hoor. Wat dat betreft vind ik het wel knap hoe ze zo'n act erbij bedenken. Ik denk alleen dat zwart-wit beelden geen goed idee zijn. Ik voel al enige afstand bij dit lied en in zwart-wit komt het nog killer over ofzo, denk ik. Tenzij Portugal 2021, dat vind ik er dan juist wel weer bijpassen.

Ik denk niet dat dit gaat winnen.
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_217561648
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 15:26 schreef grazz het volgende:
Ik vind het er te dramatisch uitzien. Zal vast wel indrukwekkend zijn hoor. Wat dat betreft vind ik het wel knap hoe ze zo'n act erbij bedenken. Ik denk alleen dat zwart-wit beelden geen goed idee zijn. Ik voel al enige afstand bij dit lied en in zwart-wit komt het nog killer over ofzo, denk ik. Tenzij Portugal 2021, dat vind ik er dan juist wel weer bijpassen.

Ik denk niet dat dit gaat winnen.
Dit dus, en het voelt sowieso op als een overstaging... maar wie weet ziet het er straks toch ineens fantastisch uit
pi_217563744
quote:
9s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 08:21 schreef Em31 het volgende:
Ik vrees er eigenlijk ook wel voor dat dit door de jury gewoon gaat winnen.
Ik verwacht dit bijna inmiddels.

De staging in zwart-wit gaat enorm opvallen. Ben er wel benieuwd naar.

Wel jammer, want het is nogal geproduceerd en voelt minder oprecht/authentiek dan een Nemo.
pi_217564109
Op zich zou ik Oostenrijk best een lollige winnaar vinden. Het is een leuk land, dat de voorbije jaren oprecht moeite stak in het sturen van een leuke inzending.

En het zou ook wel mooi zijn richting de EBU. Die willen Frankrijk voor commerciële redenen. Of Zweden voor een hit. Of desnoods Nederland voor wat revanche-geneuzel. Maar dan krijgen ze opnieuw een winnaar zonder airplay of hitpotentie uit een klein land, en heeft iedereen binnensmonds de tering in, maar dat kunnen ze niet zeggen.

Al wordt Oostenrijk waarschijnlijk gewoon 6e ofzo.
  Moderator donderdag 8 mei 2025 @ 15:01:30 #119
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217575651
Nieuwe foto's

Moderator donderdag 8 mei 2025 @ 15:44:05 #120
375570 crew  Cyan9
pi_217576007
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 15:01 schreef Momo het volgende:
Nieuwe foto's
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind het wel wat hebben, dat zwartwit.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator dinsdag 13 mei 2025 @ 19:31:09 #121
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217621714
twitter

Ander clipje
  donderdag 15 mei 2025 @ 23:32:10 #122
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217649599
Kwalitatief hoogwaardig.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_217649659
Goed, maar niet wow ofzo. Wel echt heel vet bedacht hoor deze staging, complimenten voor Sergio Jaén.

Nog steeds geen fan van het lied. Ik mis ook echt de connectie met de kijker hier.
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
  Moderator donderdag 15 mei 2025 @ 23:41:10 #124
375570 crew  Cyan9
pi_217649683
Ik kreeg hier ook geen winnaar vibes bij.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_217649849
Ik ook totaal niet, helemaal niet na Nemo vorig jaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')