Maar dat zou dan toch ook voor de toeristen en zakenreizigers moeten gelden?quote:Op donderdag 31 oktober 2024 10:17 schreef mvdejong het volgende:
Volgens mij is het probleem dat de immigratie-dienst denkt dat de kinderen wel degelijk mee gaan komen met je ex, en dat ze daarom medische keuringen vereisen om te voorkomen dat de kinderen iets besmettelijks meebrengen dat een pandemie kan veroorzaken. Of je ex mede-verantwoordelijk is voor die denkwijze weet ik niet, sommige immigratie-diensten zijn van zichzelf overdreven paranoide.
Het is dus logisch om ze gewaarmerkte kopieen van de geboorteaktes en de voogdij/gezag papieren te verstrekken zodat de immigratie-dienst weet dat de kinderen minderjarig zijn en je ex geen zeggenschap heeft over de kinderen.
Waar lees jij dat ik papieren weiger? Ik weiger bloedonderzoek bij mijn kinderen omdat zij niet gaan emigreren.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 10:40 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Beetje flauw om deze papieren te weigeren naar je ex toe, maar als hij zelf is vreemdgegaan of zo dan snap ik het wel.
Oh daar zou ik ook helemaal niet blij mee zijn. Ik snap je weigering heel goed.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 10:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Waar lees jij dat ik papieren weiger? Ik weiger bloedonderzoek bij mijn kinderen omdat zij niet gaan emigreren.
Hij heeft geen ouderlijk gezag. Je kinderen gaan niet emigreren. Dus ik zie niet in waarom je bloed zou moeten laten prikken bij je kinderen omdat hij dat zo nodig wil.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 10:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Als ze medisch inzicht willen dan wil ik ook inzicht geven in medisch dossier maar er wordt gewoon geen bloed geprikt.
Heel terecht hoor. Zou ik ook niet doen.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 10:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Waar lees jij dat ik papieren weiger? Ik weiger bloedonderzoek bij mijn kinderen omdat zij niet gaan emigreren.
Slaat toch helemaal nergens opquote:Op donderdag 31 oktober 2024 10:40 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Beetje flauw om deze papieren te weigeren naar je ex toe, maar als hij zelf is vreemdgegaan of zo dan snap ik het wel.
precies. Wat vader/EX doet, is jouw probleem niet.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 10:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Hij heeft geen ouderlijk gezag. Je kinderen gaan niet emigreren. Dus ik zie niet in waarom je bloed zou moeten laten prikken bij je kinderen omdat hij dat zo nodig wil.
Dit zou voor mij ook wel een grens zijn.
Dit vereist toch wel een soort toelichting, want hoe kan je ex jou nu onder druk zetten? Als hij Canada niet binnen mag, omdat hij de juiste papieren niet kan overleggen, is toch niet jouw probleem?quote:Op donderdag 31 oktober 2024 10:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Nu kreeg hij gister bericht uit Canada dat ze deze verklaring niet accepteren en willen ze geboorteaktes en voogdij/gezag papieren. En legt mijn ex nu de nodige druk op mijn nek want als ik blijf weigeren is de kans groot dat het niet doorgaat.
Ik vind het ook nogal dubieus.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:10 schreef capricia het volgende:
En allerlei medische dossiers zou ik ook niet overhandigen. Het gaat ze geen zak aan.
Hij zoekt het maar uit. Hij heeft geen gezag over de kinderen.
Dit klinkt bij mij als een visum aanvraag voor jouw kinderen. En ik zou hier niet aan mee werken.
Waarom bel je de Canadese ambassade niet even, in plaats van Fok! ter raadplegen?quote:Op donderdag 31 oktober 2024 10:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Goedemorgen allen,
Ik hoop dat er hier mensen zijn die een antwoordt op mijn vraag hebben,
Mijn Ex man, vader van mijn (minderjarige) kinderen, wil emigreren naar Canada, hij is hertrouwd en wil bij zijn vrouw gaan wonen, echter kwam in dit proces ook een medische keuring van de kinderen ter sprake, We hebben toen een verklaring opgesteld dat ik hiermee niet akkoord ging,(heb eenhoofdig gezag)
De kinderen gaan ook niet mee emigreren en zullen voorlopig ook niet daar heen gaan voor vakanties.
Nu kreeg hij gister bericht uit Canada dat ze deze verklaring niet accepteren en willen ze geboorteaktes en voogdij/gezag papieren. En legt mijn ex nu de nodige druk op mijn nek want als ik blijf weigeren is de kans groot dat het niet doorgaat.
Waarom moet er een medische keuring plaatsvinden bij mijn kinderen omdat hun vader wil emigreren? En wat houdt zo'n keuring in?
Iemand die mij van antwoorden kan voorzien?
Ik had begrepen dat het ging om een verklaring van ouderlijk gezag.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 10:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Uiteraardquote:Op donderdag 31 oktober 2024 10:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Als ze medisch inzicht willen dan wil ik ook inzicht geven in medisch dossier maar er wordt gewoon geen bloed geprikt.
Omdat ik dacht dat dit sneller ging maar heb inmiddels iemand gesproken en de zaken liggen net even anders dan mijn ex doet voorkomen.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:38 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Waarom bel je de Canadese ambassade niet even, in plaats van Fok! ter raadplegen?
Dan moet je ex zijn voogdijschap beëindigen.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:13 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Omdat ik dacht dat dit sneller ging maar heb inmiddels iemand gesproken en de zaken liggen net even anders dan mijn ex doet voorkomen.
Ze willen medische keuring doen bij de kinderen om idd zoals eerder gezegd dure aandoeningen aan t licht te brengen/uit te sluiten die op hun zorgstelsel zouden kunnen drukken. Nu zal dat bij dochter geen problemen geven maar onze zoon is chronisch longpatient en we lopen de deur plat in t zkh.
Zolang hij voogdij heeft is er een "risico" dat mijn kinderen daar heen gaan. Ook al is dit de praktijk een heeeel kleine kans.
Straks even verder lezen.. bedankt sp far
Thanks, hier heb ik iets aan.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:36 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dan moet je ex zijn voogdijschap beëindigen.
https://lawyrup.nl/burger(...)ndiging-van-voogdij/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |