Ik kreeg toen ik naar de middelbare school ging een nieuwe Gazelle. Daarvoor altijd tweedehandsjes gereden. Dat was destijds ook best een behoorlijke aankoop van mn ouders, maar ze vonden dat voor 6km heen en 6km terug in ieder geval een fatsoenlijke fiets nodig was.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 08:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik verbaas mij erover dat ouders schijnbaar massaal iets van 1000 euro plus aanschaffen omdat hun koter dan meedoet met de trend. No way dat ik vroeger zoiets zou krijgen.
Maar het gebeurde vroeger net zo goed natuurlijk met brommers en later scooters.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 08:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik verbaas mij erover dat ouders schijnbaar massaal iets van 1000 euro plus aanschaffen omdat hun koter dan meedoet met de trend. No way dat ik vroeger zoiets zou krijgen.
Dat klopt, maar op die fatbikes zie je ook al 10-jarige guppies met 2 tegelijk erop rondscheuren, verkeerde rijrichting nemen, met mobieltjes kloten etc. Met scooters was de leeftijdsgrens doorgaans toch al wat hoger.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 09:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar het gebeurde vroeger net zo goed natuurlijk met brommers en later scooters.
Dat geld voor alles, dat is het compensatie gedrag van ouders die geen tijd met de kinderen willen of kunnen doorbrengen. (zoals 2 fulltime werkende ouders die de kinderen op de opvang houden elke dag van 8 tot 18.)quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 08:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Je vergeet nog telefoon in de klauwen.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 14:20 schreef Straatcommando. het volgende:
Lekker met je helmpje op je kinderbrommer.
Ik zie zelden iemand normaal op zo'n ding zitten, laat staan rijden. Met zijn drieën er op, veel te hard, door rood. Vaak zijn die blagen nog veel te dik ook
Bij mij en veel van mijn vriendjes was toen vaak toch de keus wil je een brommer of wil je je rijbewijs betaald krijgen..quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 09:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar het gebeurde vroeger net zo goed natuurlijk met brommers en later scooters.
Er zit niet "nul" regulering op.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 08:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is gewoon een 'stoer' vervoermiddel voor de jeugd maar omdat er inderdaad nul regulering op zit breidt het gebruik ervan zich uit als een rattenplaag.
Gashendel is legaal mits dat tot 5 of 3 km/u is.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:23 schreef Leandra het volgende:
Het voordeel is misschien wel dat juist de patsertjes met gashendel ook zonder helm blijven rijden, maar goed, die helm werkte bij snorfietsen ook prima om ze weg te werken, dus met de fatbikes onder 18 wellicht ook.
Los van het feit dat ik vind dat het apparaat gelijk verbeurd verklaard moet worden als hij opgevoerd is en/of een gashendel heeft.
Ja maar dat is fat man.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ook steeds vaker zitten ze er al met 3 tegelijk op. Ook lekker voor de stabiliteit van zo'n voertuig.
Voor krap 700 euro heb je er al een, en je kunt in termijnen betalen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 08:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Doen zij ook, maar hun bijbaantjes zijn waarschijnlijk een beetje aan de niet zo legale kant, vandaar dat ze ook zoiets kunnen kopen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 08:58 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik kreeg dat vroeger ook niet.
"Je werkt er maar voor!" was meestal de uitspraak toen ik vroeg om iets
5 km/uquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:25 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Gashendel is legaal mits dat tot 5 of 3 km/u is.
En juist dat wegpesten van snorfietsen heeft er aan bij gesragen dat we dit probleem hebben.
Het is ook niet bedoeld om mee te rijdenquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 21:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
5 km/u
Dan flikker je nog net niet om
Bron?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 22:58 schreef xminator het volgende:
Tsjah het merendeel van de achterban van de pvv heeft er een. Dus begrijpelijk dat ze er zo in staan. Anders raken ze tokkie stemmen kwijt.
Het merendeel van de asielzoekers ook, dus als de helmplicht niet doorgaat vallen ze lekker de kop kapot. Dat is wat de PVV wil.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 22:58 schreef xminator het volgende:
Tsjah het merendeel van de achterban van de pvv heeft er een. Dus begrijpelijk dat ze er zo in staan. Anders raken ze tokkie stemmen kwijt.
Waar is het dan wel voor bedoeld?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 21:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is ook niet bedoeld om mee te rijden![]()
Maar goed, daar wordt het wel voor misbruikt.
Je geeft zelf al een reden, maar het is eigenlijk bedoeld voor als je de fiets aan de hand hebt. Ik noem maar wat, je moet ergens lopen of je hebt een lekke band oid.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 09:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waar is het dan wel voor bedoeld?
Ik vind de gashendel wel gemakkelijk om op gang te komen.
Als je trapt, start de motor niet onmiddellijk.
Nou, een fatbike heeft ook walk assist.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 13:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je geeft zelf al een reden, maar het is eigenlijk bedoeld voor als je de fiets aan de hand hebt. Ik noem maar wat, je moet ergens lopen of je hebt een lekke band oid.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |