Had ik toch best gepast gevonden, in Europa en echt wel een behoorlijke ramp...quote:Op donderdag 31 oktober 2024 23:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nja extra journaals hiervoor vind ik ook weer overdreven toch.. of niet?
Want verder staat het 24/7 op alle frontpages van alle websites. Zelfs nu als ik naar NOS ga een grote fotoreportage...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 1 november 2024 13:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoe groot is het gebied eigenlijk dat zo zwaar is getroffen?
ja zoiets, ik denk een paar duizend vierkante km. Niet overal even hard getroffen natuurlijk, laaggelegen gebieden langs rivieren het ergst.quote:
In ons stadje is morgen ook een inzamelingspunt opgezet. Gaan we even heen morgen om wat spulletjes te donerenquote:Op vrijdag 1 november 2024 13:49 schreef Perrin het volgende:
Mooi om te zien hoe mensen zich voor de gemeenschap inzetten na de ramp:
[ x ]
Delen van Europa zullen ook duidelijk meer moeten gaan investeren in watermanagementquote:Op vrijdag 1 november 2024 14:05 schreef Perrin het volgende:
Volkskrant, dus ik kan er niet uit quoten:
Spaanse overstromingen zijn een waarschuwing: Europa moet zich schrap zetten voor meer klimaatgeweld
Vraag me af of je je tegen dit soort extreem weer kunt wapenen. In heuvelachtig gebied is het bijna niet te doen (lijkt me) om een jaarsom aan neerslag binnen 24-48 uur te verwerken, ook niet als je daar het beste watermanagement tegenaan gooit.quote:Op vrijdag 1 november 2024 14:13 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Delen van Europa zullen ook duidelijk meer moeten gaan investeren in watermanagement
Die bergen is de ellende idd. En die haal je niet weg.quote:Op vrijdag 1 november 2024 14:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vraag me af of je je tegen dit soort extreem weer kunt wapenen. In heuvelachtig gebied is het bijna niet te doen (lijkt me) om een jaarsom aan neerslag binnen 24-48 uur te verwerken, ook niet als je daar het beste watermanagement tegenaan gooit.
Minstens eens heroverwegen hoe je omgaat met rivierbeddingen en de directe omgeving.quote:Op vrijdag 1 november 2024 14:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vraag me af of je je tegen dit soort extreem weer kunt wapenen. In heuvelachtig gebied is het bijna niet te doen (lijkt me) om een jaarsom aan neerslag binnen 24-48 uur te verwerken, ook niet als je daar het beste watermanagement tegenaan gooit.
Ben wel benieuwd hoe dat park in hartje Valencia dat in een rivierbedding ligt er nu bij ligt.quote:Op vrijdag 1 november 2024 14:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Minstens eens heroverwegen hoe je omgaat met rivierbeddingen en de directe omgeving.
Daar heb je het basisprobleem te pakken van klimaatverandering niet serieus nemen. Valkenburg zit in essentie in vergelijkbare omstandigheden. Het probleem is dat we te laat zijn om grote gebieden in de wereld nog op een normale manier bestendig te maken tegen dit soort problemen. Totale uitdroging van grote delen van de wereld met regelmatig als afwisseling dit soort taferelen, daar gaan tientallen zo niet honderden miljoenen mensen in de wereld last van krijgen.quote:Op vrijdag 1 november 2024 14:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zijn de meeste doden niet gevallen door mensen die juist op de vlucht sloegen en verrast werden in hun auto's? je zit letterlijk als een rat in de val.quote:Op vrijdag 1 november 2024 14:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Minstens eens heroverwegen hoe je omgaat met rivierbeddingen en de directe omgeving.
Zoiets gaat ook veel helpen ja. Denk dat bijna alle slachtoffers zijn gevallen omdat ze compleet verrast werden.quote:Op vrijdag 1 november 2024 16:46 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Zijn de meeste doden niet gevallen door mensen die juist op de vlucht sloegen en verrast werden in hun auto's? je zit letterlijk als een rat in de val.
Betere waarschuwingsystemen tegen tsunami achtige floods lijkt me al een goed begin. Binnen blijven en hoogte zoeken.
i dunno, iets met beste stuurlui staan aan wal.
En die regen trekt ook weer het vasteland op richting Valencia/Zaragoza die al getroffen zijn.quote:Op vrijdag 1 november 2024 16:37 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Op Mallorca nu 85 mm in aantal uur tijd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |