abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 29 oktober 2024 @ 13:36:18 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_215409859

quote:
Na een jarenlange strijd om vergunningen gaat de wiet drive-in Griffioen vrijdag 1 november officieel open. De coffeeshop is gelegen naast de parkeergarage P+R Westraven.

Dat de nieuwe coffeeshop er nu dan toch echt is, heeft maar liefst vijfentwintig jaar geduurd. Begin deze eeuw bedacht binnenstadbewoner Chris Pelgram het idee om overlast van coffeeshops in het centrum te beperken.

Hoewel ze in andere steden wél verrezen, heeft het in Utrecht bijna vijfentwintig jaar geduurd voordat de drive-through coffeeshop buiten het centrum gerealiseerd is.

Geen geschikte locatie

Dat het zo lang heeft geduurd, kwam onder andere doordat er geen geschikte locatie gevonden kon worden. Ook de huidige locatie, gelegen naast een busstalling van Qbuzz, dreigde er niet te komen.

Busmaatschappij Qbuzz stapte namelijk naar de rechter. De nieuwe coffeeshop ligt naast de busstalling en de busmaatschappij vreest voor verkeersproblemen. Er is een verkeersonderzoek uitgevoerd en de rechtbank concludeerde dat er geen bezwaren waren tegen de vergunning.

De drive-in aan de Griffioenlaan heeft een hybride vorm. Behalve een loketverkoop wordt er ook aan de toonbank verkocht. Een rookruimte is er niet.

De coffeeshop zit er overigens niet voorgoed, de ondernemer krijgt een tijdelijke vergunning voor zeven jaar die eventueel nog met een paar jaar verlengd kan worden. Uiteindelijk moet er gebouwd gaan worden in het gebied en dan is er geen plek meer voor de horecazaak.
https://www.duic.nl/algem(...)fficieel-in-utrecht/
POLL
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 13:38:42 #2
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_215409874
Liggen er geen coffeeshops in de buitenwijken van Utrecht dan?
Verder prima hoor, als ze zoiets hier hadden zou ik er voor de lol ook wel een keer op de fiets doorheen gaan.
pi_215409916
Ik heb nooit begrepen waarom die shops altijd in het centrum zitten, 100en auto's per uur die allemaal maar even iets af komen halen.

Hulde voor dit idee, dat we het maar op meer plekken gaan introduceren. Bij voorkeur net aan de op/afritten.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_215409977
Trouwens wel leuk voor de politie. Gelijk controle na kopen op gebruik, wedden dat je de helft van de bestuurders gelijk hun rijbewijs kunt laten inleveren...

Ik ga echt m'n wiet niet ophalen als ik met de auto ben...
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_215409989
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 13:50 schreef Chandler het volgende:
Trouwens wel leuk voor de politie. Gelijk controle na kopen op gebruik, wedden dat je de helft van de bestuurders gelijk hun rijbewijs kunt laten inleveren...

Als ze 's ochtends een fuik zouden zetten op de a2 en alles op drugs controleerden zou een significant gedeelte niet op het werk verschijnen die dag :T
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_215410042
Zouden ze voor drank ook moeten doen. Makkelijk controleren of iemand achttien is.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_215410084
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 13:38 schreef herverwijderd het volgende:
Verder prima hoor, als ze zoiets hier hadden zou ik er voor de lol ook wel een keer op de fiets doorheen gaan.
Bij de McDrive wordt je dan weggestuurd. Ben benieuwd hoe dat hier is...
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:04:52 #8
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_215410108
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 14:01 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Bij de McDrive wordt je dan weggestuurd. Ben benieuwd hoe dat hier is...
Discriminatie :(
pi_215410130
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 13:50 schreef Chandler het volgende:

Die drugstesten doen ze afaik nooit lukraak, maar alleen bij een sterk vermoeden (of een megacontrole). Blazen is gratis, zo'n test niet. Waarom je er niet met de auto heen zou gaan is me een raadsel, tenzij je continu onder invloed bent, maar dan heb je sowieso wat andere issues te tackelen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:32:15 #10
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_215410346
Wat een mietjes. Wanneer komt de eerste crystal meth drive-in?
pi_215410598
Sowieso , waarom is er in mijn dorp geen coffeeshop? Ik moet ofwel naar leiden ofwel naar het dorp verderop
pi_215410618
Ik zou het zo fijn vinden als dingen als thc gummies en wietolie ook eens legaal worden.
Nederland loopt echt achter qua dat, zelf America haalt ons nota bene in.
Twiddel
pi_215410642
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 14:08 schreef nostra het volgende:

[..]
Die drugstesten doen ze afaik nooit lukraak, maar alleen bij een sterk vermoeden (of een megacontrole). Blazen is gratis, zo'n test niet. Waarom je er niet met de auto heen zou gaan is me een raadsel, tenzij je continu onder invloed bent, maar dan heb je sowieso wat andere issues te tackelen.
Een tijdje geleden was ik bij een coffeeshop bij mij in de buurt. stond er zon gast voor me met een grote Tupperware doos vol kleinere doosjes.
En hij bleef maar bestellen ook, 5 gram van dit, 10 van dat... Uiteindelijk gaf hij voor iets van 250 euro uit :')

Vond wel dat hij heel georganiseerd was met zijn 20+ Tupperware doosjes
Twiddel
pi_215411173
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 14:08 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou om de simpele reden dat het vrij lang in je bloed blijft.

quote:
Maar hoe lang blijft wiet in je bloed zitten bij incidenteel gebruik? Cannabis wordt na ongeveer een half uur in je vetweefsel opgeslagen en daarna in 2–7 dagen afgegeven aan je bloed. Hoe lang blijft wiet in je bloed bij chronisch gebruik? Dat kan wel 1–3 weken het geval zijn.
Dus zou ik mij daar niet aan wagen als 'standaard' blower :+
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_215411372
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 13:38 schreef herverwijderd het volgende:

niet echt nee.
PWBF
pi_215411784
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 16:30 schreef Chandler het volgende:
Nou om de simpele reden dat het vrij lang in je bloed blijft.

Maar dat betekend niet dat het ook zo lang psychoactief is. Agent zei een keer tegen mij "Jaaa maar weet je hoe lang dat in je bloed blijft?" Oh, ja hoor, maar dat betekend niet dat het ook zo lang psychoactief is. Het effect duurt hooguit een uurtje of drie.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 18:08:16 #17
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_215411800
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 14:32 schreef RamboDirk het volgende:
Legaliseren en gewoon via een speciale drugs apotheek kopen. Net als de opiods in Amerika, kan niet misgaan.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_215411984
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 18:06 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Maar dat betekend niet dat het ook zo lang psychoactief is. Agent zei een keer tegen mij "Jaaa maar weet je hoe lang dat in je bloed blijft?" Oh, ja hoor, maar dat betekend niet dat het ook zo lang psychoactief is. Het effect duurt hooguit een uurtje of drie.
Dat het niets meer doet doet voor de politie niets aan het feit dat het nog in je bloed zit.
Like trump...
pi_215412664
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 18:34 schreef Chandler het volgende:

[..]
Dat het niets meer doet doet voor de politie niets aan het feit dat het nog in je bloed zit.
Voor de politie wel ja, maar dat is niet in overeenstemming met de werkelijkheid.
pi_215412691
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 19:26 schreef Discombobulate het volgende:
Voor de politie wel ja, maar dat is niet in overeenstemming met de werkelijkheid.
Dus? Dat drog argument doet een rechter laten lachen! _O-
Like trump...
pi_215412716
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 19:29 schreef Chandler het volgende:

[..]
Dus? Dat drog argument doet een rechter laten lachen! _O-
Dat zal wel, maar het schadelijke is dat dat beleid is op foutieve interpretaties.
pi_215412736
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 19:30 schreef Discombobulate het volgende:
Dat zal wel, maar het schadelijke is dat dat beleid is op foutieve interpretaties.
Is het hele beleid dat niet! :+

Dus vandaar dat ik ben voor 0.0, niets noppes nada, maar helaas kan dan een groot gedeelte van de Nederlanders zowat thuis blijven ivm medicijn gebruik!
Like trump...
pi_215413877
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 14:32 schreef RamboDirk het volgende:
Er is geen verbod op happy hour voor drugs in de opiumwet.
Verzin maar een leuke actie. Bij twee porties crack een gratis portie heroine en proefpakket fentanyl.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_215414262
Maar sigaretten moeten duurder :7
Heel veel sambal
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 22:20:41 #25
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_215414446
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 17:05 schreef Nielsch het volgende:

[..]
niet echt nee.