abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 november 2024 @ 11:40:07 #176
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215548584
Gisteren trouwens de halve marathon van Gouda gedaan. Mijn eerste keer en ze bestaan ook pas 5 jaar, hoorde ik. Goed te bereiken met de trein, dat hielp me overstag. Start en finish waren op de markt, bij het mooie stadhuis. Volgens mij deden er in totaal 2500 deelnemers mee. Ik vond alles goed geregeld en omdat dit loopje nog niet zo groot is, viel het mee met de drukte. Er was een goede toiletwagen, er was voldoende ruimte, statafeltjes, ruimte om de kou buiten te houden en even binnen in het stadhuis op te warmen en er waren geen fuiken op het parcours.

Het parcours liep grotendeels langs de Reeuwijkse plassen en in het begin door Reeuwijk Brug.Toch nog best aardig wat mensen langs de kant daar. Het weer was wat warmer dan ik had verwacht: achteraf gezien had ik best sleeveless kunnen lopen ipv met korte mouwen.

Ik had verwacht dat ik deze halve al iets sneller kon lopen, maar ik finishte in 1:52. Redelijk tevreden, maar sowieso weer blij een halve gedaan te hebben. Deze halve heeft me ook gemotiveerd me eindelijk aan te melden voor de 12 Provincies challenge en medaille: https://www.prorun.nl/de-twaalf-provincies/ .
Ik sta momenteel op 2 provincies, in December volgt provincie 3 en voor provincie Gelderland heb ik de Stevensloop gekozen (en ingeschreven). Dit zijn van die dingen die me gemotiveerd houden O+

[ Bericht 0% gewijzigd door SEMTEX op 11-11-2024 11:47:25 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 11 november 2024 @ 12:00:13 #177
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215548774
Over kleine wedstrijden gelopen (waar ik persoonlijk fan van ben).

Gister een cross gelopen, bij de start (a 100 deelnemers) was iedereen een beetje verbaasd omdat de ronde grootte was aangepast _O- vorig keer dat ik meeliep was het 7,3km. Op de website stond 7,8 en uiteindelijk op mijn horloge was het 8,2 _O-

Cross was wel echt leuk om te lopen; na een halve km wel last van stijve kuiten (nog steeds eigenlijk) dus rust wel nodig. Na de 2de ronde had ik het echt wel zwaar, zand was wel een killer en heuveltjes erbij waren erg zwaar.

Al met al na het inleveren van je startnummer kreeg je nog een kop snert of een worst en was het ook zo weer voorbij.
  maandag 11 november 2024 @ 12:28:32 #178
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_215548980
quote:
2s.gif Op maandag 11 november 2024 11:40 schreef SEMTEX het volgende:
Gisteren trouwens de halve marathon van Gouda gedaan. Mijn eerste keer en ze bestaan ook pas 5 jaar, hoorde ik. Goed te bereiken met de trein, dat hielp me overstag. Start en finish waren op de markt, bij het mooie stadhuis. Volgens mij deden er in totaal 2500 deelnemers mee. Ik vond alles goed geregeld en omdat dit loopje nog niet zo groot is, viel het mee met de drukte. Er was een goede toiletwagen, er was voldoende ruimte, statafeltjes, ruimte om de kou buiten te houden en even binnen in het stadhuis op te warmen en er waren geen fuiken op het parcours.

Het parcours liep grotendeels langs de Reeuwijkse plassen en in het begin door Reeuwijk Brug.Toch nog best aardig wat mensen langs de kant daar. Het weer was wat warmer dan ik had verwacht: achteraf gezien had ik best sleeveless kunnen lopen ipv met korte mouwen.

Ik had verwacht dat ik deze halve al iets sneller kon lopen, maar ik finishte in 1:52. Redelijk tevreden, maar sowieso weer blij een halve gedaan te hebben. Deze halve heeft me ook gemotiveerd me eindelijk aan te melden voor de 12 Provincies challenge en medaille: https://www.prorun.nl/de-twaalf-provincies/ .
Ik sta momenteel op 2 provincies, in December volgt provincie 3 en voor provincie Gelderland heb ik de Stevensloop gekozen (en ingeschreven). Dit zijn van die dingen die me gemotiveerd houden O+
Wat ben jij toch een powerhouse _O_
  maandag 11 november 2024 @ 12:48:31 #179
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215549165
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 12:28 schreef Quoi het volgende:

[..]
Wat ben jij toch een powerhouse _O_
Dank je wel.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_215552739
quote:

Ik sta op 4, had gehoopt dit jaar nog op 5 te komen maar de Linschotenloop en Winter Marathon in Leeuwarden zijn uitverkocht. In plaats daarvan ingeschreven voor de derde kerstdagloop in Arnhem, hoewel ik Gelderland al heb gedaan. :7
Volgend jaar komt Limburg er sowieso bij, daarnaast eens kijken welke nog meer.
pi_215553602
quote:

maar je stond toch al op bijna 50 halve marathons? of verwar ik je met iemand anders?

Hier 5 HM's in 2 provincies, en met 3 HM's in de planning blijf ik op 2 provincies staan *) Ik geloof niet dat die challenge wat voor mij is ;)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_215554729
quote:

Hoppaaaa lekker zeg!! Goed gedaan weer.

Ik doe ook die 12 provincies maar dan voor 10km. Sta nu op 4 provincies en hopelijk komt daar zondag een 5e bij.
:)
  dinsdag 12 november 2024 @ 08:59:33 #183
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215555984
quote:
99s.gif Op maandag 11 november 2024 21:15 schreef CaLeX het volgende:

[..]
maar je stond toch al op bijna 50 halve marathons? of verwar ik je met iemand anders?
Ik heb er pas 42 gelopen.

quote:
99s.gif Op maandag 11 november 2024 21:15 schreef CaLeX het volgende:

Hier 5 HM's in 2 provincies, en met 3 HM's in de planning blijf ik op 2 provincies staan *) Ik geloof niet dat die challenge wat voor mij is ;)
Het hoeft niet in 1 jaar he? Je mag er zo lang over doen als je wilt :) als ze maar gelopen zijn na 1 januari 2023.
  dinsdag 12 november 2024 @ 09:32:46 #184
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215556222
De 12 provincies marathon editie lijkt me wel een lastige. Je zult dan toch regelmatig een of andere afgelegen trail- of natuurmarathon moeten lopen. Wordt vooral in Flevoland een ding. Ik kan voor de halve nog de 30 van Almere lopen bijv., weet niet hoe het daar zit met marathons.
pi_215556414
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 november 2024 09:32 schreef SEMTEX het volgende:
De 12 provincies marathon editie lijkt me wel een lastige. Je zult dan toch regelmatig een of andere afgelegen trail- of natuurmarathon moeten lopen. Wordt vooral in Flevoland een ding. Ik kan voor de halve nog de 30 van Almere lopen bijv., weet niet hoe het daar zit met marathons.
https://kiekendiefmarathon.nl/ Dit is de enige die ik zo snel kan vinden
  dinsdag 12 november 2024 @ 10:04:40 #186
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215556436
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 november 2024 10:00 schreef CaLeX het volgende:

[..]
https://kiekendiefmarathon.nl/ Dit is de enige die ik zo snel kan vinden
Nope:
quote:
Teams van minimaal twee en maximaal vier personen gaan in estafettevorm de ruim 42 kilometer afleggen. Telkens is er één hardloper onderweg terwijl 1 of meerdere teamgenoten meefietsen en kunnen uitrusten. Er kan vrij en onbeperkte worden gewisseld.
Deze mag wel: https://slooownatuurmarathon.nl/
pi_215556480
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 november 2024 10:04 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Nope:
[..]

:o

die had ik gemist. dan zie ik inderdaad alleen een trail in Steenwijk.

deze kende ik trouwens nog niet: https://www.hardloopkalendernederland.nl/perregio/
  dinsdag 12 november 2024 @ 10:13:15 #188
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215556488
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 november 2024 10:11 schreef CaLeX het volgende:

[..]
:o

die had ik gemist. dan zie ik inderdaad alleen een trail in Steenwijk.
Dat is al geen Flevoland meer, last time I checked ;)
  dinsdag 12 november 2024 @ 10:33:25 #189
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215556658
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 november 2024 10:11 schreef CaLeX het volgende:

deze kende ik trouwens nog niet: https://www.hardloopkalendernederland.nl/perregio/
Ik kende hem wel, maar dit is de echte startpagina en dat is wel nuttig. Via die site kom ik deze tegen voor Friesland:
https://blaauwbekmarathon.com/
Zegt de website: " We slaan een jaartje over" :D en ook de https://www.slachtemarathon.frl/ is er pas weer in 2028.
Gelukkig loop ik niet voor een marathon :o
  dinsdag 12 november 2024 @ 10:54:03 #190
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215556791
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 20:04 schreef En1gma het volgende:

[..]
Ik sta op 4, had gehoopt dit jaar nog op 5 te komen maar de Linschotenloop en Winter Marathon in Leeuwarden zijn uitverkocht. In plaats daarvan ingeschreven voor de derde kerstdagloop in Arnhem, hoewel ik Gelderland al heb gedaan. :7
Volgend jaar komt Limburg er sowieso bij, daarnaast eens kijken welke nog meer.
Ik ontdek net deze in Leeuwarden in mei, ook een halve: https://www.loopleeuwarden.frl/
pi_215556878
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 november 2024 10:54 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik ontdek net deze in Leeuwarden in mei, ook een halve: https://www.loopleeuwarden.frl/
Gelukkig is er in Juni deze: https://www.mar-athon.com(...)athon-sneek-in-2025/ *O*
(een van de twee provincies die ik wel aantik 21-12 doe ik mee aan https://www.gaasterlan-run.nl/)
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 november 2024 10:13 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Dat is al geen Flevoland meer, last time I checked ;)
Hmm ik zag wel de provinciegrens maar ging er niet vanuit dat er een worrmvormig aanhangsel van Overijssel tussen zou kunnen zitten :X
pi_215559316
Je kunt ook zien welke wedstrijden andere deelnemers gedaan hebben.
  dinsdag 12 november 2024 @ 16:20:48 #193
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215559669
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 november 2024 15:42 schreef En1gma het volgende:
Je kunt ook zien welke wedstrijden andere deelnemers gedaan hebben.
Oh dat moet ik nog even uitzoeken, ik zag alleen aantal keer deelgenomen en de gemiddelde tijd.
pi_215561202
Ik weet niet of alle trailmarathons kunnen. Ik begreep dat er sprake moest zijn van een officieel parcours en gemeten tijdregistratie met chip enzo. Niet alle trails hebben dat toch?

Ik las ergens iets van een van de deelnemers die toen zelf in Drenthe? Overijssel? een marathon heeft georganiseerd omdat daar geen marathon was. Wel veel moeite 😅
pi_215563942
1,5 week geleden de NYC Marathon gelopen. Heeeeel vet, maar een marathon lopen doe ik nooit meer :') Die bruggen zijn niet niks... doel was 04:05, maar is uiteindelijk 04:20 geworden.

Nu op zoek naar leuke halve marathons. Het was mijn eerste marathon, dus ik denk dat andere runs nu snel tegen zullen vallen qua sfeer. Iemand nog iets leuks op de planning wat nog niet is uitverkocht? :)
  woensdag 13 november 2024 @ 09:38:04 #196
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215565085
Sinds wanneer is sfeer eigenlijk belangrijk geworden?

Alhoewel ik sfeer ook belangrijk vind mijd ik juist de grote commerciėle wedstrijden.

edit: cpc halve kan nog trouwens.

[ Bericht 28% gewijzigd door xzaz op 13-11-2024 09:45:35 ]
pi_215565175
Qua uitverkocht heb ik geen idee sorry, maar de CPC is een redelijk groot evenement. En ik lees overal dat de halve van Berlijn fantastisch zou moeten zijn. Maar geen concrete tips voor je.

En qua sfeer tsja snap ik persoonlijk dan weer wel. Niets laat zich vergelijken met die hele grote marathons. Rotterdam verbleekt bij de marathons van NY of Chicago qua sfeer. Toch denk ik dat Rotterdam nog het meest in de buurt komt. Eindhoven op het laatste stuk ook wel sfeervol.

Ik ga zelf juist voor de sfeer en de grotere evenementen. Dat geeft het voor mij iets extra's. Als ik alleen een 10km rondje loop zonder publiek of sfeer maar met tijdslimiet dan ga ik hem liever gewoon zelf lopen zonder druk.
pi_215565241
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2024 00:26 schreef Alaianaya het volgende:
1,5 week geleden de NYC Marathon gelopen. Heeeeel vet, maar een marathon lopen doe ik nooit meer :') Die bruggen zijn niet niks... doel was 04:05, maar is uiteindelijk 04:20 geworden.

Nu op zoek naar leuke halve marathons. Het was mijn eerste marathon, dus ik denk dat andere runs nu snel tegen zullen vallen qua sfeer. Iemand nog iets leuks op de planning wat nog niet is uitverkocht? :)
Qua sfeer denk ik aan de Damloop (15km), maar die is in september geloof ik.
En (halve) marathon Rotterdam/Amsterdam/Eindhoven.

Heb zelf Leiden op de planning staan maar dat is niet vanwege de sfeer.
pi_215565461
Denk dat je qua sfeer ook vooral realistisch moet zijn. De stad New York is ook niet te vergelijken met een stad als Amsterdam of Rotterdam, dus je kunt niet verwachten dat een marathon in die steden dat wel is, lijkt me.

Maar je ziet zulke marathon evenementen wel steeds groter worden, ook in Nederland. Dus sfeer zal er zeker wel zijn :)
pi_215565483
Woensdagochtend is m'n vaste hardloopochtend, normaal gesproken als de kinderen op school zitten. Maar die hebben een studiedag, dus man heeft vrij genomen om wat leuks te gaan doen.

Ben dus vanmorgen vroeg maar 'even' 11,5km gaan lopen, en nu nog een dagje door de Efteling strompelen :+ Heel benieuwd hoe m'n benen vanavond voelen :X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')