abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215487811
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 11:43 schreef kalinhos het volgende:

Ik ga hier al voor naar de fysio maar stel ik zou nu vrij weinig doen(30-40 per week max) tot marathon (1dec)…hoeveel aan conditie zou ik verliezen?
Niet zo heel veel, want de laatste 2 weken zijn sowieso taper.
  woensdag 6 november 2024 @ 10:03:01 #127
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_215493693
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 15:40 schreef Piperidine het volgende:

[..]
Nu geopend!
Eens kijken of ik dat haal...
(waarschijnlijk toch geen fake-site..)

[ Bericht 10% gewijzigd door RobertoCarlos op 06-11-2024 10:25:47 ]
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_215496163
Mezelf zojuist even lastminute ingeschreven voor de Olympisch Stadionloop.
Toch weer eens een leuke afwisseling in de training voor de Halve van Egmond en grappig om te kijken of ik al een stuk sneller kan/ga. Ik hoop ergens richting de 45-50 minuten uit te komen op de 10k.
Volgens zit ik nu op 50:59, dus ik ga mezelf even lekker uitputten.
Uiteindelijk onwaarschijnlijk doel is Halve van Egmond te doen richting de 1:45, maar de HM Eindhoven was 2u dus of die in deze korte tijd helemaal realistisch of haalbaar is, geen idee _O- (onhaalbare doelen doen het altijd goed bij mij)
pi_215496478
Ik ben totaal niet van de city runs met dat door gebouwen lopen enzo, maar alleen al voor dit shirt overweeg ik volgend jaar de city run in Oss te gaan doen:

pi_215496513
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 13:15 schreef rawdemin het volgende:
Mezelf zojuist even lastminute ingeschreven voor de Olympisch Stadionloop.
Toch weer eens een leuke afwisseling in de training voor de Halve van Egmond en grappig om te kijken of ik al een stuk sneller kan/ga. Ik hoop ergens richting de 45-50 minuten uit te komen op de 10k.
Volgens zit ik nu op 50:59, dus ik ga mezelf even lekker uitputten.
Uiteindelijk onwaarschijnlijk doel is Halve van Egmond te doen richting de 1:45, maar de HM Eindhoven was 2u dus of die in deze korte tijd helemaal realistisch of haalbaar is, geen idee _O- (onhaalbare doelen doen het altijd goed bij mij)
Het equivalent van 2:00:00 op de HM komt uit op 54:30 op de 10km, uitgaande dat je goed getraind was voor de HM. Dan is een gat naar <50:00 wel enorm. ( http://www.corniel.nl/runs/ ). Bij een sub 50 verwacht je een HM van rond de 1:50:00

Voor mij kloppen deze tijden nagenoeg precies. Dit jaar in mei een 10km in 48:59 gelopen, daar zou een Halve Marathon tijd van 1:47:38 bij passen. Begin oktober liep ik op de HM een tijd van 1:46:57.

In 2 maanden tijd een kwartier van je HM tijd aflopen op een parcours als Egmond lijkt mij zwaar onrealistisch. tenzij je Eindhoven ongetraind en verre van je maximale effort gedaan hebt. Als je het goed doet op onhaalbare doelen is 1:00:23 misschien wel wat voor je ;)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_215496739
quote:
99s.gif Op woensdag 6 november 2024 13:48 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Het equivalent van 2:00:00 op de HM komt uit op 54:30 op de 10km, uitgaande dat je goed getraind was voor de HM. Dan is een gat naar <50:00 wel enorm. ( http://www.corniel.nl/runs/ ). Bij een sub 50 verwacht je een HM van rond de 1:50:00

Voor mij kloppen deze tijden nagenoeg precies. Dit jaar in mei een 10km in 48:59 gelopen, daar zou een Halve Marathon tijd van 1:47:38 bij passen. Begin oktober liep ik op de HM een tijd van 1:46:57.

In 2 maanden tijd een kwartier van je HM tijd aflopen op een parcours als Egmond lijkt mij zwaar onrealistisch. tenzij je Eindhoven ongetraind en verre van je maximale effort gedaan hebt. Als je het goed doet op onhaalbare doelen is 1:00:23 misschien wel wat voor je ;)
Voor mijn gevoel zit er nog erg veel meer in het vat. Ik was altijd erg onregelmatig qua trainen, loop wel al zo'n 13 jaar, maar niet gestructureerd. Laatste half jaar komt er pas echt structureel 4-5x per week lopen via een schema bij. Qua pijntjes is het echt bizar veel minder geworden en qua tijden merk ik dat ik gewoon goed/lekker loop.

Afgelopen zondag liep ik een easyrun op 5:50/17,5km terwijl ik de HM dus deed op 5:40. Dát gaf/geeft me eigenlijk het idee dat ik dus nog véél meer kan.

1:00:23 is natuurlijk erg onrealistisch, maar een verre stip aan de horizon helpt natuurlijk wel. En zo'n 10 km afvallen, maar dat gaat 'vanzelf', zeggen 'ze'.

[ Bericht 0% gewijzigd door rawdemin op 06-11-2024 14:22:13 ]
pi_215496902
quote:
10s.gif Op woensdag 6 november 2024 13:44 schreef En1gma het volgende:
Ik ben totaal niet van de city runs met dat door gebouwen lopen enzo, maar alleen al voor dit shirt overweeg ik volgend jaar de city run in Oss te gaan doen:

[ afbeelding ]

Zou het niet doen, die run slaat helemaal nergens op en je staat meer te wachten dan dat je aan het rennen bent voor ingangen van een theater, bioscoop, molen of gemeentehuis.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_215496924
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 14:30 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Zou het niet doen, die run slaat helemaal nergens op en je staat meer te wachten dan dat je aan het rennen bent voor ingangen van een theater, bioscoop, molen of gemeentehuis.
Die run interesseert me ook niks, maar ik vind dat shirt gewoon erg tof!
pi_215496966
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 14:14 schreef rawdemin het volgende:
Afgelopen zondag liep ik een easyrun op 5:50/17,5km terwijl ik de HM dus deed op 5:40.
Dan moet je van een 5:40 pace naar een 5:00 pace voor een 1h45 HM. Dat is behoorlijk pittig.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 november 2024 @ 15:01:11 #135
426493 crew  PippenScottie
pi_215497281
Lief doen. De wereld is al kut genoeg. O+
My friends all drive horses
pi_215497303
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 14:40 schreef Nober het volgende:

[..]
46:00 op de 10km maar waarom loop ik niet die 1:46:57 op de halve?
Geen idee ik hou niet precies bij wat jij doet, er is natuurlijk wat marge. Qua talent kan je wat sneller of langzamer zijn op de lange afstand in verhouding. Maar dat heb je het niet over vele minuten.

Afhankelijk van een hoop zaken, trainingsvolume, taper, vorm van de dag, weer, ervaring, toch iets onder de leden hebben, voeding/drank.

Maar met een jaloersmakende tijd van 46 op de 10 zit er wel een hoop marge om daar in ieder geval in de buurt te komen. Misschien een evenement waar ze een pacer van 1:45 hebben en daar bij blijven? (dat wordt in ieder geval mijn doel voor de CPC)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  woensdag 6 november 2024 @ 19:13:43 #137
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_215500071
Ik heb even met een schuin oog gekeken naar de HM bij de CPC, maar toch besloten eerst aan wat meer snelheid en loop techniek (heeft uiteraard met elkaar te maken) te werken.

Dus, volgende week start ik met een schema om sneller te worden op de 5 km :9
pi_215500335
Ik vind dit vreselijk weer om buiten te lopen. Koud, donker, mistig. Ben de sportschool ingedoken en heb een heerlijk rondje op de loopband gelopen. Gelukkig weer beetje fijn gevoel!
Alius aliud dicit
pi_215501453
quote:
10s.gif Op woensdag 6 november 2024 13:44 schreef En1gma het volgende:

[ afbeelding ]

Shirt is wel vet maar qua cityruns ben ik het met Jor_Dii eens: je staat continu stil en na het 7e lege restaurant (want tis 10:15 sochtends) heb je het wel gezien. Ik deed ‘m zelf in Delft vorig jaar en sprak later gasten die m in Rotterdam deden en geen 1 was er positief.

Inmiddels erachter wat mijn knieblessure is: ITBS kennelijk een vd meest voorkomende hardloopblessures. Ben tenslotte ook geen 16 meer, dat merk ik.

Fysio gaf wel aan dat als ik er nog een HM mee kan lopen, ik wel kan blijven lopen maar met minder tempowisselingen en meer stretchen ervoor en erna. Dat moet nog wel lukken tot 1 dec waarvan 2 weken taper. Na 1 dec neem ik rust tot de zomertijd weer in gaat.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_215501512
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:31 schreef Mrmime het volgende:
Ik vind dit vreselijk weer om buiten te lopen. Koud, donker, mistig. Ben de sportschool ingedoken en heb een heerlijk rondje op de loopband gelopen. Gelukkig weer beetje fijn gevoel!
Ik vind dit juist heerlijk O+ graad of 10, nauwelijks wind (en toevallig wel gewoon veel zicht). Dalijk heb je eventjes dat het rond het vriespunt komt; dan zit er helemaal veel zuurstof in de lucht.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_215502737
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:31 schreef Mrmime het volgende:
Goed kleden scheelt al een hoop.
Voor mij is dat kort broekje met lange mouwen, als het kouder wordt handschoenen en als het stevig vriest een tight. (Vind dat verschrikkelijk lopen dus alleen als het niet anders kan)

Meestal zijn alleen de eerste kilometers koud .

Ik zie alleen wel een beetje tegen de lange duurlopen op (>30km) in december.
pi_215505162
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 20:46 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Ik vind dit juist heerlijk O+ graad of 10, nauwelijks wind (en toevallig wel gewoon veel zicht). Dalijk heb je eventjes dat het rond het vriespunt komt; dan zit er helemaal veel zuurstof in de lucht.
Mee eens, het is fantastisch loopweer de laatste weken. Droog en weinig wind.
pi_215505200
Alleen jammer dat de dagen zo kort zijn, in het donker lopen vind ik niet zo prettig.
  donderdag 7 november 2024 @ 09:03:26 #144
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215505388
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 21:51 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Goed kleden scheelt al een hoop.
Voor mij is dat kort broekje met lange mouwen, als het kouder wordt handschoenen en als het stevig vriest een tight. (Vind dat verschrikkelijk lopen dus alleen als het niet anders kan)

Meestal zijn alleen de eerste kilometers koud .

Ik zie alleen wel een beetje tegen de lange duurlopen op (>30km) in december.
Heerlijk vind ik die, mits goed gekleed. Geen last van de warmte zoals in de zomer, in staat om harder te gaan. In de winter ga ik trainingstechnisch heel goed. Ik wil eind december ook weer relaxed 30km kunnen lopen.

Heb me trouwens ingeschreven voor de Mescherbergloop: https://www.mescherbergloop.nl/
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_215505969
Ik loop nu nog in korte kleding, maar vrees dat ik daar binnenkort verandering in moet brengen.
Weet nog wel dat ik vorig jaar een rondje deed terwijl het sneeuwde. Was nogal koud, maar had ook wel iets magisch O+
  donderdag 7 november 2024 @ 10:32:47 #146
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215506125
Al een keer eerder geroepen maar doe het gewoon nog een keer 32 euro voor een 10k _O-
pi_215506167
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:14 schreef ok01 het volgende:
Ik loop nu nog in korte kleding, maar vrees dat ik daar binnenkort verandering in moet brengen.
Weet nog wel dat ik vorig jaar een rondje deed terwijl het sneeuwde. Was nogal koud, maar had ook wel iets magisch O+
Bij temperaturen rond 0 en weinig wind kun je op zich best in een korte broek gaan lopen (vind ik persoonlijk). Zolang ik mijn bovenlichaam goed bescherm tegen de kou is het heerlijk lopen.
pi_215506192
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:38 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Bij temperaturen rond 0 en weinig wind kun je op zich best in een korte broek gaan lopen (vind ik persoonlijk). Zolang ik mijn bovenlichaam goed bescherm tegen de kou is het heerlijk lopen.
Daar heb je helemaal gelijk in! Lange broek doe ik ook alleen maar in uiterste gevallen
pi_215506370
Hier krijgen m’n benen het niet snel warm, uiteindelijk alleen zo’n raar gloeiend maar koud laagje aan de buitenkant, dus loop nu wel met een lange legging.

Bovenkleding vind ik lastiger. Om te starten vind ik het vaak koud (en krijg het dan ook niet goed warm). Dus vaak een t-shirt met dun vestje die ik later om knoop. Vorige winter ook wel eens met Thermo shirt maar dan merk ik dat ik halverwege eigenlijk m’n mouwen beu ben, maar ze niet lekker kan opstropen.

Maar aan de andere kant vind ik zo’n vestje ook niet ideaal (is ook geen sportvestje, maar weet ook niet wat ik beter kan gebruiken (en makkelijk uit kan doen en niet in de weg hangt als ik hem om knoop)
pi_215506659
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 10:58 schreef hilliebillie het volgende:
Hier krijgen m’n benen het niet snel warm, uiteindelijk alleen zo’n raar gloeiend maar koud laagje aan de buitenkant, dus loop nu wel met een lange legging.

Bovenkleding vind ik lastiger. Om te starten vind ik het vaak koud (en krijg het dan ook niet goed warm). Dus vaak een t-shirt met dun vestje die ik later om knoop. Vorige winter ook wel eens met Thermo shirt maar dan merk ik dat ik halverwege eigenlijk m’n mouwen beu ben, maar ze niet lekker kan opstropen.

Maar aan de andere kant vind ik zo’n vestje ook niet ideaal (is ook geen sportvestje, maar weet ook niet wat ik beter kan gebruiken (en makkelijk uit kan doen en niet in de weg hangt als ik hem om knoop)
Ik heb een sportjasje (windjack) dat ik daarvoor gebruik. Kan omgedoopt maar is zo klein dat het ook in een broekzak zou passen.

Maar ik probeer er meestal doorheen te lopen. Dan maar de eerste 10 minuten koud.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')