abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216375073
Valentijn Driessen heeft zich in de nieuwste aflevering van Kick-Off, de podcast van De Telegraaf, zeer kritisch uitgelaten over Noa Lang. De journalist vindt dat de aanvaller van PSV trekjes vertoont van een topspeler, maar dat momenteel totaal niet bewijst op het veld.

"PSV valt me verschrikkelijk tegen", begint Driessen twee dagen na de 3-1 nederlaag van PSV bij PEC Zwolle. "Ik weet niet of het te maken heeft met Noa Lang, maar vorig seizoen speelde ze echt heel erg goed voetbal, en toen was Noa Lang een hele tijd geblesseerd. Hij heeft ontegenzeggelijk kwaliteiten, maar misschien dat het ook in de groep niet zo lekker ligt op dit ogenblik."

Driessen haalt vervolgens een moment aan na het laatste fluitsignaal van PEC - PSV. Te zien was hoe Lang teamgenoot Luuk de Jong weghield van ontevreden Eindhovense supporters. "De manier waarop hij zelf reageerde na de nederlaag bij PEC... Zelf geen bal geraakt, Luuk de Jong wegtrekken, gebaartjes naar het publiek. Van mij mag het allemaal, maar het komt wel sterk over als je zelf heel goed speelt."

Dat laatste is volgens Driessen absoluut niet het geval. "Als je zelf geen bal raakt, en dan de confrontatie gaat zoeken met mensen die daar bij -3 graden negentig minuten lang zitten te koukleumen en helemaal niets voorgeschoteld krijgen, kan ik me voorstellen dat het publiek boos wordt, en dat Noa Lang terug in zijn hok moet. Daar zal Peter Bosz actie op moeten ondernemen."

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_216447356
‘Treurigmakende’ situatie rondom Ajax-speler: ‘Kapotgemaakt door Team Farioli’

Valentijn Driessen haalt in zijn column voor De Telegraaf genadeloos uit naar de beleidsbepalers van Ajax. De Amsterdamse club slaagt er maar niet in om Brian Brobbey aan het scoren te krijgen, en dat heeft volgens Driessen met name te maken met ‘Team Francesco Farioli’, dat niet beschikt over de kennis over het ‘Ajax-voetbal’.

Brobbey was afgelopen week onderwerp van gesprek. De aanvaller is in beeld verschenen bij West Ham United en zou gesprekken hebben gevoerd met de Premier League-club. Ajax wil niet meewerken aan een tijdelijke huurdeal, maar sluit een permanente huurtransfer niet uit. Driessen vindt de situatie rondom de 22-jarige Ajax-spits ‘treurigmakend’.

“Na zeven maanden uitgeleverd te zijn aan een verzameling wetenschappers is er niets meer over van de talentvolle spits”, begint de chef voetbal, die doelt op de staf van Farioli (Daniele Cavalletto, Felipe Sánchez Mateos, Dave Vos, Jarkko Tuomisto, Callum Walsh, Osman Nuri Kul en Francisco Molano). Brobbey, die vorig seizoen 22 keer scoorde, heeft dit seizoen slechts drie doelpunten gemaakt.

Driessen ziet dat de beleidsbepalers van Ajax kiezen voor ‘Team Farioli’, in plaats van voormalig clubmensen als Dennis Bergkamp, Patrick Kluivert, Gerald Vanenberg, Wesley Sneijder en Winston Bogarde. “Of dat Felipe Sánchez Mateos na iedere training individueel een half uur met Brobbey aan de slag gaat of dat Kluivert of Bergkamp hem de kneepjes van het spitsenvak leert. Vraag Mo Ihattaren naar de kwaliteiten van Vanenburg en hij zal lyrisch antwoorden over Vanenburgs kennis en kunde. Maar die zit nu in Jakarta”, besluit Driessen.

'Gebrek aan respect voor succesvolle clubverleden'
De columnist vergelijkt de situatie met Arkadiusz Milik. “Ooit kwam hij binnengewandeld bij Ajax, een Poolse houten klaas, een dertien in een dozijn spits, die goed kon schieten, maar niet wist hoe in schietpositie te komen. Na intensieve begeleiding van Bergkamp vertrok hij voor 32 miljoen euro”, zegt de journalist. “Maar voor Ajacieden is bij Ajax geen plaats. Het getuigt van een gebrek aan respect voor het succesvolle clubverleden”, schrijft hij verderop in zijn stuk.

Een transfer van Brobbey behoort – ondanks de matige doelpuntenproductie – tot de mogelijkheden. “Mocht Brobbey na kapot te zijn gemaakt door de door Kroes aangestelde Farioli vertrekken voor dertig miljoen euro, dan zal Kroes de gevierde man zijn. Terwijl heel Ajax in een nog grotere staat van euforie zal verkeren als de club zich rechtstreeks plaatst voor de Champions League”, zegt Driessen, die dit ‘misplaatste euforie vindt. “Worden geholpen door Feyenoord, AZ, FC Twente en FC Utrecht. Wie in dit Ajax van de huidige beleidsbepalers gelooft, neemt zichzelf in de maling”, sluit hij af.

https://www.msn.com/nl-nl(...)-farioli/ar-AA1xV1WW

_O_

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_216828811
Volgens Valentijn Driessen ligt Andries Jonker niet lekker binnen de spelersgroep van de Oranje Leeuwinnen. Vorige maand maakte de KNVB bekend dat het contract van de bondscoach niet wordt verlengd. De journalist vraagt zich daarom af of de voetbalbond niet vóór het EK in Zwitserland nog afscheid van Jonker moet nemen.

"Er is tegenstand binnen de spelersgroep", onthulde Driessen maandagavond bij Vandaag Inside. De journalist voegde daaraan toe dat niemand z'n mond opentrekt. "De KNVB en Jonker houden ook hun mond. Je moet je natuurlijk afvragen of je met deze man naar het EK moet. Als je spelers niet met jou willen samenwerken, dan wordt het toch wel een probleem", stelde Driessen in de talkshow.

Valentijn Driessen haalt uit naar Andries Jonker
Vorige week spraken verschillende internationals van de Oranje Leeuwinnen zich positief uit over Jonker. Volgens Driessen was dat echter allemaal schijn. "Die meiden waren positief voor de bühne. Misschien als we het anoniem gaan vragen, dat ze dan heel veel zeggen", zei de journalist. Tafelgenoot Johan Derksen haakte daar vervolgens op in: "De KNVB heeft géén tekst of uitleg gegeven aan die man. Die loopt nu geweldig te zeuren dat hij onrechtvaardig behandeld is. Ik denk dat de KNVB geen tekst en uitleg heeft gegeven om hem niet te willen beschadigen."

Derksen vervolgde: "De spelersraad heeft overleg gehad met de directie over hoe het gaat en naar aanleiding van die vergaderingen hebben ze besloten om zijn contract niet te verlengen. Dat is een beetje lullig, want nu komen alle journalisten bij die meiden terecht, die willen hem geen oor aan naaien. Maar hij moet zich realiseren dat als de KNVB eerlijk zou zijn en een bulletin met de waarheid zou sturen, dat het heel beschadigend voor hem zou zijn." Driessen is het met die uitspraken eens. "Anders was hij zelf ook wel naar buiten gekomen. Ze zijn hem natuurlijk gewoon allemaal zat. Dat kan ik me goed voorstellen na zoveel jaar."

https://www.msn.com/nl-nl(...)e103568b63de19&ei=15

maandag 3 maart 2025 @ 14:48:40 #29
7889 tong80
Spleenheup
pi_216908443
Ronald Koeman en Nigel de Jong moeten alles op alles zetten om Mohamed Ihattaren te overtuigen om voor het Nederlands elftal te kiezen, zo betoogt Valentijn Driessen in zijn nieuwe column in De Telegraaf.

Ihattaren is bezig aan een geweldige opmars bij RKC. De linksbenige middenvelder zette alles op alles om fysiek weer fit te worden en ziet dat beloond worden door RKC-trainer Henk Fräser.

De Waalwijkers verkeren eigenlijk in prima vorm en maken daarom - niet in de laatste plaats dankzij Ihattaren - nog altijd kans op lijfsbehoud. De creatieveling liet zondag bij Goedemorgen Eredivisie al weten dat er meerdere clubs waren die zich bij zijn zaakwaarnemer hadden gemeld.

Wie ook aanklopte bij José Fortes Rodriguez was de KNVB. De Nederlandse voetbalbond benaderde namelijk de entourage van Ihattaren met de vraag of hij voor Jong Oranje wil uitkomen. De Hollandse beloften spelen in maart tegen Roemenië en Italië.

Uiteindelijk werd Ihattaren niet opgeroepen, maar door de interesse van zowel de Nederlandse als de Marokkaanse voetbalbond is hij wel weer aan het twijfelen geslagen, liet hij merken. Eind 2019 besloot de voetballer nog voor een interlandcarrière bij Oranje, waar hij ook de jeugdelftallen doorliep, maar ondanks een uitverkiezing maakte hij zijn debuut nog niet.

"Samen met Koeman moet Nigel de Jong, directeur topvoetbal van de KNVB, alles in het werk stellen om Ihattaren uit handen van Marokko te houden en hem voor Nederland te laten kiezen", schrijft Driessen maandag in zijn column.

"Desnoods met Jong Oranje als sluiproute. Bondscoach Michael Reiziger zou hem kunnen oproepen voor de oefeninterlands tegen Italië en Roemenië of voor het EK komende zomer. Hoewel Ihattaren dan nog steeds voor Marokko kan kiezen, zou een eventuele stap naar het grote Oranje dan meer voor de hand liggen."

"Het zou een blamage zijn als De Jong na verdediger Dean Huijsen (Spanje) en middenveldster Lily Yohannes (Verenigde Staten) ook Ihattaren door de vingers laat glippen voor Nederland", wijst de chef sport van de ochtendkrant tenslotte naar andere spelers die niet voor het Nederlands elftal kozen.

https://www.voetbalzone.n(...)/blt6525e248059a71a7

donderdag 6 maart 2025 @ 18:27:49 #30
7889 tong80
Spleenheup
pi_216951161
Valentijn Driessen kan zich vinden in de keuzes die Robin van Persie woensdagavond maakte in de heenwedstrijd tegen Internazionale in de achtste finales van de Champions League. Igor Paixão maakt dit seizoen als linksbuiten veel indruk bij Feyenoord, maar speelde tegen de kampioen van Italië meer vanuit de as. Volgens Driessen kon Van Persie ook niet heel veel anders. Feyenoord kampt met veel blessures in de selectie en de alternatieven hebben weinig indruk achtergelaten. Zoals Luka Ivanusec, die er volgens Driessen ‘helemaal niets van bakt’.

Feyenoord hoopte Internazionale woensdagavond tegenstand te kunnen bieden. De Rotterdammers beleefden een aardige openingsfase, maar bleken uiteindelijk niet opgewassen tegen de nummer één van de Serie A. Volgens Driessen boekte Internazionale niet alleen een ‘typische Italiaanse overwinning’, maar ook een ‘hele makkelijke’. “Inter heeft heel weinig moeten doen en dat heeft natuurlijk alles te maken met waarmee Robin van Persie moet werken op dit moment en in deze wedstrijd. Je hebt gewoon te weinig kwaliteit. Gijs Smal is dan de grote man op het middenveld, maar die heeft de hele eerste seizoenshelft bijna alleen maar op de bank gezeten en is van origine een linksback”, zo zegt Driessen in een video-item op de website van De Telegraaf.

“Van de week moest Smal ook op het middenveld spelen en nu ook. Dat kun je die jongen niet kwalijk nemen en Van Persie ook niet, want meer smaken heeft hij gewoon niet”, zo vervolgt Driessen. De verslaggever zag Feyenoord in de eerste twintig minuten een aantal keer gevaarlijk doorkomen via vooral Ibrahim Osman, maar Internazionale bleef vervolgens gemakkelijk op de been. “Inter heeft hier met twee vingers in de neus een overwinning geboekt en die gaan over zes dagen in Milaan de boel gewoon afmaken en staan dan gewoon in de kwartfinales van de Champions League. Daar is eigenlijk niets vreemds aan.” Volgens Driessen was het verloop van de wedstrijd van te voren al uit te tekenen. “Je ziet dit hele scenario al vooraf voor je ogen voltrekken. Dan is het zover en gaat De Kuip erachter staan, maar dan gebeurt er niets omdat het kwaliteitsverschil gewoon veel te groot is. Daar kun je je tegen verweren, maar dan zal je je bij moeten neerleggen als Feyenoord.

https://www.msn.com/nl-nl(...)d80b4bdb34a239a&ei=6

pi_216952482
Lekker man, duizend (?) piek voor zestien open deuren en door.
Destroy the spineless; show me it's real
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
  dinsdag 11 maart 2025 @ 14:20:52 #32
7889 tong80
Spleenheup
pi_217007762
Feyenoord staat dinsdagavond voor een kansloze opgave in Milaan, aldus Valentijn Driessen. De chef voetbal van De Telegraaf ziet dan ook geen reden om mee te reizen met de Rotterdammers richting Italië.

Feyenoord moet dinsdag uit bij Inter een 2-0 achterstand zien weg te poetsen. Die missie moet volbracht worden zonder sterkhouder Igor Paixão, de nieuwkomer in de uitpuilende ziekenboeg van de Rotterdammers. "Heeft Van Persie wel elf spelers?", vraagt Vandaag Inside-presentator Wilfred Genee maandagavond tijdens de uitzending aan Driessen. "Hij zal wel elf spelers hebben, maar elf hele slechte spelers", luidt het veelzeggende antwoord van de journalist.

"Dus dan heb je daar ook niks te zoeken", vervolgt Driessen. "Dan moet hij die Ivanusec opstellen. Nou, dat is echt een drama. Dus nee, dit wordt helemaal niks." De chef voetbal van De Telegraaf verwacht dat Inter de wedstrijd met speels gemak uit gaat spelen. "Inter doet gewoon rustig aan, en bij 1-0 zetten ze de rem erop. Volgende week hebben ze weer een belangrijke wedstrijd."

Driessen reist dan ook niet mee af met Feyenoord naar Italië. "Ik heb ook gezegd: ik ga niet naar Milaan en Londen (Arsenal - PSV). Je kan beter hier werken dan daar een beetje de toerist spelen."

https://www.voetbalprimeu(...)t-helemaal-niks.html

Was het Real tegen Ajax in 2019 toen-ie dit ook zei ?

maandag 14 april 2025 @ 15:06:26 #33
7889 tong80
Spleenheup
pi_217368468
Valentijn Driessen geniet van de wederopstanding van Maurice Steijn. Dat schrijft de spraakmakende journalist in zijn column namens De Telegraaf.

“Bij Sparta is Steijn bezig die zwarte bladzijde in zijn trainerscarrière steeds verder naar de achtergrond te schuiven”, begint Driessen zijn verhaal. “De totale mismatch met technisch directeur Sven Mislintat bij Ajax was de voornaamste reden van Steijns falen.”

Volgens Driessen bewijst Steijn bij Sparta opnieuw dat hij het maximale uit zijn selectie kan halen. De journalist beweert dat de Hagenees de Rotterdamse clubleiding heeft gedwongen om te kiezen voor meer voetballend vermogen.

Steijn stond met Ajax achttiende, terwijl Francesco Farioli de Amsterdamse club naar de 37ste landstitel lijkt te lozen. Toch wil Driessen hem nu niet afvallen.

“Waar de prestatie van de Italiaan met Ajax tot applaus leidt, maar het spel terecht veel kritiek uitlokt omdat het DNA van Ajax wordt verloochend, daar kiest Steijn meer voor de Ajax-manier bij Sparta”, aldus Driessen.

Driessen is benieuwd hoe dit seizoen gaat eindigen. “Het halen van de play-offs zou ondanks de goede uitgangspositie vijf wedstrijden voor het einde van de competitie een ongekende prestatie van Steijn zijn.”

Driessen vraagt zich af of het gaat lukken, daar Sparta een lastig programma heeft. “Lukt het toch, dan drukt Steijn in één klap eventueel nog heersende twijfels over zijn trainerskwaliteiten definitief de kop in.

https://www.voetbalzone.n(...)/blt3efa080648dd1825

vrijdag 25 april 2025 @ 15:16:23 #34
7889 tong80
Spleenheup
pi_217464806
Valentijn Driessen is niet te spreken over het gebrek aan discipline bij PSV. Tegen FC Twente (1-3) werd Malik Tillman gestraft, omdat de Amerikaan te laat was gekomen, terwijl eerder dit seizoen Ismael Saibari hetzelfde overkwam.

Voorafgaand aan het competitieduel met FC Twente was Tillman te laat bij de wedstrijdbespreking. Dit resulteerde in een plek op de reservebank voor de Amerikaan. "Dat zegt heel veel over de discpline bij PSV. Dat laat ernstig te wensen over", zegt Driessen in de Kick-off podcast van De Telegraaf. "Dat zijn dingen die mogen niet voorkomen. Helemaal niet als je Saibari al gestraft hebt, dan verwacht je niet dat Tillman het ook overkomt."

"Ik denk dat dat nog steeds kan bij Bosz: één keer te laat komen", gaat Driessen verder. Ook Mike Verweij ziet te weinig discipline bij PSV. "Daar is Bosz wel verantwoordelijk voor. Hij moet dan toch - en dat is hij nu wel aan het doen, denk ik - met de zweep erover."

Driessen wijst vervolgens op het feit dat bij Ajax en Feyenoord 'de boetepot' vol zal zitten. "Alleen dit gaat een stap verder, omdat het bij PSV waarschijnlijk uit de hand is gelopen. Daarmee laten die spelers (Saibari en Tillman, red.) niet alleen het elftal, maar de hele club en de supporters in de steek."

https://www.msn.com/nl-nl(...)de-steek/ar-AA1DBPgl

dinsdag 29 april 2025 @ 14:30:30 #35
7889 tong80
Spleenheup
pi_217493316
Valentijn Driessen gaat er nog steeds vanuit dat Ajax dit seizoen landskampioen wordt. De ploeg van Francesco Farioli zag de voorsprong op nummer twee PSV de afgelopen weken slinken van negen naar vier verliespunten, maar kijkend naar het resterende programma van de Amsterdammers ziet de Telegraaf-journalist Ajax hoogstens nog één keer in de problemen komen.

Ajax hield afgelopen zondag ternauwernood een punt over aan het thuisduel met Sparta Rotterdam. Nadat de Amsterdammers in de slotfase meermaals het houtwerk achter Sparta-keeper Nick Olij hadden geteisterd zette Mohamed Nassoh de ploeg van voormalig Ajax-trainer Maurice Steijn diep in blessuretijd uit een indirecte vrije trap op 0-1. Invaller Youri Regeer tekende twee minuten later echter voor de gelijkmaker, waardoor een nieuwe nederlaag na de zeperd bij FC Utrecht (4-0) Ajax bespaard bleef.

In de online rubriek In de Wandelgangen van Vandaag Inside nemen Driessen, scheidsrechter Bas Nijhuis en presentator Wilfred Genee de ontknoping in de titelstrijd onder de loep. "Ja, Farioli wordt wel kampioen", stelt Driessen. Ajax speelt over twee weken (zondag 11 mei) thuis tegen NEC, gaat drie dagen later op bezoek bij FC Groningen (woensdag 14 mei) en sluit het seizoen op zondag 18 mei af met een thuisduel tegen FC Twente. "FC Groningen is misschien een bananenschil", denkt Driessen. "Maar NEC wint helemaal niks meer en FC Twente weet ook helemaal niet meer wat punten pakken is", aldus de chef voetbal van De Telegraaf.

'PSV moet zich rot schamen'
Bovendien verwacht Driessen dat aartsrivaal Feyenoord Ajax de helpende hand toe zal steken door op 11 mei in De Kuip te winnen van PSV. Over de Eindhovenaren wil hij nog wel wat kwijt: "PSV moet zich natuurlijk rot schamen, als je ziet hoe zij voetballen bij FC Twente (1-3 winst, red.), gewoon écht uitstekend. Die hebben gewoon in tien weken alles vergooid", verwijst de journalist naar de matige serie die de regerend landskampioen na de winterstop neerzette. Driessen vraagt zich af of trainer Peter Bosz 'de wind er wel goed onder heeft gehad': "Ismael Saibari die vaak te laat is en nu Malik Tillman ook. En onze vriend Noa Lang die graag een hele cameraploeg in de kleedkamer wil omdat hij bezig is met een documentaire op YouTube. En een beetje ruzie maakt met het publiek en plaatjes opneemt", somt Driessen op.

https://www.msn.com/nl-nl(...)rogramma/ar-AA1DPLOw

Dus PSV is vanaf nu favoriet.

zaterdag 3 mei 2025 @ 12:10:52 #36
7889 tong80
Spleenheup
pi_217524628
Valentijn Driessen komt in de podcast Kick-Off van De Telegraaf met grote complimenten voor Wytse van der Goot. De chef voetbal van de ochtendkrant heeft genoten van de manier waarop Van der Goot recent bij Ziggo Sport commentaar leverde bij een aantal Europese wedstrijden.

Presentator Hein Keijser richt zich in de podcast tot Driessen en vraagt: "Valentijn, jij hebt je weleens kritisch uitgelaten over commentatoren, hoe vind je dat Wytse van der Goot het doet?" Driessen reageert: "Jij begint er zelf over, maar ik zat er gisteren aan te denken. Ik hoor hem bijna nooit, omdat ik vaak bij wedstrijden aanwezig ben óf bij een andere wedstrijd aanwezig ben terwijl hij commentaar geeft. Maar ik vind hem een geweldige commentator, zonder enig cynisme."

"Al bij Manchester United tegen Olympique Lyon, toen zei hij op de juiste momenten de juiste dingen", vervolgt Driessen zijn lofzang. "En dat was nu weer, gisteren en woensdag bij FC Barcelona - Inter. Als je mij in drie wedstrijden op het allerhoogste niveau geen moment weet te storen, dan heb je het echt als commentator heel goed gedaan", lacht de journalist.

'Genee weet mensen ook te prikkelen, hij doet het op een hele andere manier'
"Daarvoor hoorde ik hem in fases en bij Rondo, daar ben ik niet helemaal weg van hem", komt Driessen toch met een kritische noot. "Daar is hij gewoon de gespreksleider. Soms verwacht je daar wel iets meer van, dat komt omdat ik regelmatig bij Wilfred Genee aan tafel zit. Die weet mensen ook te prikkelen. En hij doet het op een hele andere manier, zijn eigen manier. Maar als commentator vind ik hem geweldig, hij weet heel goed de emotie van de wedstrijd in de huiskamer te brengen. Dat is wel een kwaliteit, je kan je er wel heel snel aan gaan storen als mensen heel enthousiast zijn, of veel te positief over wedstrijden. Maar hij weet de juiste balans te vinden."

Driessens collega Mike Verweij reageert op de uitlatingen van Driessen over Rondo. "Ter verdediging: hij is daar natuurlijk als opvolger van Jack van Gelder ingestapt, en zit daar wel met kanonnen als Ruud Gullit, Marco van Basten en soms Wesley Sneijder en Rafael van der Vaart aan tafel. Doe dat ook maar." Verweij stipt daarnaast nog iets anders aan: "Hij had ook de pech dat hij een aantal interviews moest doen met een Ajax-coryfeeën. Als hoofdsponsor van Ajax, Ziggo, is dat natuurlijk ook niet makkelijk. Dan kun je die mensen ook niet bij de enkels afzagen. Maar ik vind wel dat het nu wel heel natuurlijk gaat, daar aan tafel. Dus ik vind hem ook bij Rondo beter worden", aldus de Ajax-watcher.

https://www.msn.com/nl-nl(...)geweldig/ar-AA1E4jpy

vrijdag 6 juni 2025 @ 09:00:34 #37
7889 tong80
Spleenheup
pi_217864155
Valentijn Driessen vindt het het 'belachelijk gedrag' dat Sem Steijn en Mexx Meerdink niet zijn opgeroepen voor respectievelijk Oranje en Jong Oranje. Dat schrijft hij in zijn column voor De Telegraaf. Driessen houdt bondscoaches Ronald Koeman en Michael Reiziger hiervoor verantwoordelijk.

Steijn kende een uitstekend seizoen met FC Twente en werd met 24 doelpunten topscorer van de Eredivisie. Daarmee dwong de aanvallende middenvelder een fraaie transfer naar Feyenoord af. Een uitnodiging voor het Nederlands elftal zat er echter niet in. Meerdink kende de voorbije maanden, mede door de blessure van Troy Parrott, bij AZ een uitstekend periode. Zo was de spits in de play-off goed voor vier treffers in twee wedstrijden. Reiziger besloot echter om de spits niet mee te nemen naar het EK onder 21 in Slowakije.

Driessen is niet te spreken over deze beslissingen. "De topscorer van de Eredivisie en het grootste spitsentalent van Nederland zijn op vakantie gestuurd. Geen WK-kwalificatieduels tegen Finland en Malta en voor laatstgenoemde evenmin een jeugd EK. Belachelijk", foetert hij in zijn column. "Voetbal is een sport waar het om doelpunten draait en de KNVB staat toe deze mannen in vorm te negeren."

"Koeman omdat hij liever vasthoudt aan zijn vaste groep internationals en Reiziger omdat zijn ego is gekrenkt", vervolgt Driessen kritisch. "En hij wil de teamcontinuïteit (huh) niet in gevaar brengen. Liever de derde spits van FC Utrecht mee naar het EK dan een potentiële topspits de ervaring van een EK mee te geven. Eentje die in de zomer van 2026 wellicht het verschil kan maken voor Oranje op het WK. Laten Koeman en Reiziger nooit meer aankomen met het verhaal dat zij handelen in het belang van het Nederlandse voetbal."

Steijn en Meerdink hadden signaal moeten krijgenDriessen benadrukt dat zowel Steijn als Meerdink 'zelfs niet welkom waren' bij de drie daagse trainingsstage van het Nederlands elftal. "Die snuffelstage had Koeman prima kunnen gebruiken om Meerdink en Steijn te beoordelen. Of ze potentie hebben op weg naar het WK 2026 en of ze qua karakter zouden passen in de Oranje-selectie. Het zou naar Meerdink en Steijn een terecht signaal zijn en een stimulans", beseft de chef voetbal van De Telegraaf.

Koeman is in de ogen van Driessen 'conservatief' en bovendien ziet hij de terughoudendheid van de keuzeheur om veranderingen door te brengen in de Oranje-selectie als 'gevaarlijk'. "Nu ligt verslapping op de loer en dreigt Oranje een gesloten bolwerk te worden. Het argument van Koeman dat Meerdink eerst vaste spits van AZ moet worden en Steijn moet laten zien dat hij ook doelpunten kan maken in dienst van Feyenoord is goedkoop. Wat hebben Depay, Justin Kluivert en Xavi Simons laten zien afgelopen weken bij hun clubs?", stelt Driessen.

'KNVB een speeltuinvereniging'
Over de manier van communiceren bij de KNVB is Driessen ook niet te spreken. Zo vindt hij het opmerkelijk dat Koeman op televisie moest vernemen waarom Meerdink is afgeserveerd voor Jong Oranje. "Het zegt iets over de slechte communicatie tussen de bondscoaches van Oranje en Jong Oranje. En tegelijk over het disfunctioneren van directeur topvoetbal Nigel de Jong van de KNVB", is de journalist kritisch op het beleid van de KNVB. "Het topsportniveau in Zeist ontstijgt evenwel nauwelijks het niveau van een speeltuinvereniging."

https://www.msn.com/nl-nl(...)reniging/ar-AA1GbU2g

^O^

pi_217864997
POLL
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_217865142
Dat Nigel die functie heeft is omdat de KNVB wil laten zien hoe inclusief ze zijn, laten we eerlijk zijn, die gast heeft 0 management ervaring, en doet er een cursusje bij, 1 van de belangrijkste functies voor het Nederlands elftal, en daar zetten ze iemand neer die: Learning at the Job doet.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 6 juni 2025 @ 13:45:47 #40
7889 tong80
Spleenheup
pi_217866464
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 11:04 schreef raptorix het volgende:
Dat Nigel die functie heeft is omdat de KNVB wil laten zien hoe inclusief ze zijn, laten we eerlijk zijn, die gast heeft 0 management ervaring, en doet er een cursusje bij, 1 van de belangrijkste functies voor het Nederlands elftal, en daar zetten ze iemand neer die: Learning at the Job doet.
Te triest idd. Je ziet of hoort hem ook nooit. Het enige dat ik me herinner is dat er meer Chrinta in het Nederlandse voetbal moet. Alsof we niet "groot" zijn geworden door mooi, aanvallend voetbal. Alsof we geen WK-finales hebben gespeeld waar paal en grote teen beslissend waren.

zaterdag 7 juni 2025 @ 08:45:13 #41
7889 tong80
Spleenheup
pi_217872801
Valentijn Driessen snapt niet dat de algemeen directeur van de KNVB, Marianne van Leeuwen, zichzelf zo vaak laat zien naast het veld bij Oranje. De chef voetbal van De Telegraaf vindt dat zij onzichtbaar moet zijn wanneer het Nederlands elftal actief is.

Van Leeuwen was bij de training van het Nederlands elftal te zien, tot grote ergernis van Driessen. "Ik zag Marianne van Leeuwen bij haar ontmoeting met de internationals de ene na de andere warme omhelzing en kussen uitdelen. Dat beeld wil je natuurlijk helemaal niet zien", steekt Driessen van wal in de Kick-off podcast.

"Waar gaat dit over? Die internationals komen bij elkaar. Die zijn twee of drie maanden geleden ook bij elkaar geweest, toen hebben ze haar ook gezien. En dan staat ze daar pontificaal bij het betreden van het veld, eigenlijk in de looplijn van de internationals", ergert hij zich. "Zij moet gewoon onzichtbaar zijn op dat moment. Wat hebben de mensen eraan om haar te zien? Wat hebben de internationals eraan om haar te zien?"

Mike Verweij is het niet eens met zijn collega. "Dat is een keuze. Bij alle wedstrijden zie je ook Nigel de Jong na afloop rondom die kleedkamer staan, in de mixed zone staan", countert de Ajax-watcher. "Hij zit nog bij het voetbal. Hij is directeur topvoetbal van de KNVB. De algemeen directeur, Marianne van Leeuwen, hoort daar helemaal niet te zijn", vindt Driessen.

Volgens de chef voetbal heeft de algemeen directeur niks te zoeken langs het veld. "Ik begrijp best dat ze de kleedkamer inkomt om een speldje te geven als iemand een jubileuminterland heeft gespeeld. Dat kan ik me wel voorstellen, want daar staat zij voor, zij is dan van de KNVB. Maar in dit geval leek het wel van: Kijk mij eens, hoe populair ik bij die jongens ben."

https://www.msn.com/nl-nl(...)aar-niet/ar-AA1GeFgw

Je zal je daarover maar druk maken. :D

pi_217872852
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 08:45 schreef tong80 het volgende:
Valentijn Driessen snapt niet dat de algemeen directeur van de KNVB, Marianne van Leeuwen, zichzelf zo vaak laat zien naast het veld bij Oranje. De chef voetbal van De Telegraaf vindt dat zij onzichtbaar moet zijn wanneer het Nederlands elftal actief is.

[ afbeelding ]

Van Leeuwen was bij de training van het Nederlands elftal te zien, tot grote ergernis van Driessen. "Ik zag Marianne van Leeuwen bij haar ontmoeting met de internationals de ene na de andere warme omhelzing en kussen uitdelen. Dat beeld wil je natuurlijk helemaal niet zien", steekt Driessen van wal in de Kick-off podcast.

"Waar gaat dit over? Die internationals komen bij elkaar. Die zijn twee of drie maanden geleden ook bij elkaar geweest, toen hebben ze haar ook gezien. En dan staat ze daar pontificaal bij het betreden van het veld, eigenlijk in de looplijn van de internationals", ergert hij zich. "Zij moet gewoon onzichtbaar zijn op dat moment. Wat hebben de mensen eraan om haar te zien? Wat hebben de internationals eraan om haar te zien?"

Mike Verweij is het niet eens met zijn collega. "Dat is een keuze. Bij alle wedstrijden zie je ook Nigel de Jong na afloop rondom die kleedkamer staan, in de mixed zone staan", countert de Ajax-watcher. "Hij zit nog bij het voetbal. Hij is directeur topvoetbal van de KNVB. De algemeen directeur, Marianne van Leeuwen, hoort daar helemaal niet te zijn", vindt Driessen.

Volgens de chef voetbal heeft de algemeen directeur niks te zoeken langs het veld. "Ik begrijp best dat ze de kleedkamer inkomt om een speldje te geven als iemand een jubileuminterland heeft gespeeld. Dat kan ik me wel voorstellen, want daar staat zij voor, zij is dan van de KNVB. Maar in dit geval leek het wel van: Kijk mij eens, hoe populair ik bij die jongens ben."

https://www.msn.com/nl-nl(...)aar-niet/ar-AA1GeFgw

Je zal je daarover maar druk maken. :D

tja, komkommertijd

Gelukkig hebben we Valentijn om ons bezig te houden ^O^
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 08:53:20 #43
7889 tong80
Spleenheup
pi_217872861
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 08:52 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
tja, komkommertijd

Gelukkig hebben we Valentijn om ons bezig te houden ^O^
Precies. ^O^

dinsdag 10 juni 2025 @ 08:33:04 #44
7889 tong80
Spleenheup
pi_217899154
Quincy Promes wil spoedig terugkeren naar Nederland, om zo met justitie tot een oplossing te komen wat betreft zijn nog openstaande gevangenisstraf van ruim zeven jaar. Valentijn Driessen heeft geen medelijden met de 33-jarige aanvaller en velt een hard oordeel in zijn column voor De Telegraaf van dinsdag.

Driessen rept over een 'lachwekkend jankverhaal' van Promes maandag bij RTL Boulevard. ''Jarenlang trok de voormalig international een lange neus naar Nederland en het justitieapparaat. Als verdachte kwam hij niet opdagen en verschool zich in Rusland'', brengt de chef voetbal van de krant in herinnering.

''Na zijn veroordeling tot 7,5 jaar gevangenisstraf voor het neersteken van zijn neef en betrokkenheid bij grootschalige cocaïnehandel werd zijn paspoort ingenomen toen hij Dubai in maart 2024 wilde verlaten'', voegt de hogelijk verbaasde Driessen daaraan toe.

Promes mocht ondanks een uitleveringsverzoek van Nederland in Dubai blijven en deed volgens Driessen uitgebreid verslag van 'hoe hij de geneugten van het leven tot zich nam'. ''Hij deelde dit met foto’s, filmpjes en muzieknummertjes op zijn sociale mediakanalen. Vrienden als Memphis Depay en Hakim Ziyech deden op bezoek in Dubai leuk mee met het opsteken van een dikke middelvinger.''

De aanvaller wil bij terugkeer in Nederland niet worden gearresteerd en vrij kunnen blijven reizen. Driessen heeft daar totaal geen boodschap aan. ''Om zijn zakken zo nog even verder te vullen. Nadien wil hij z’n eventueel opgelegde gevangenisstraf – er loopt een hoger beroep – uitzitten.''

Justitie mag nooit meegaan in de wens van Promes, zo luidt het oordeel. ''Het zou getuigen van meten met twee maten – een taxichauffeur moet ook zitten – en een belediging zijn voor ieders rechtsgevoel.''

Driessen komt tot slot tot een harde conclusie over de situatie rondom Promes. ''Zolang Promes als veroordeelde zijn straf niet heeft uitgezeten, moet hij sowieso niet welkom zijn in het Nederlandse profvoetbal.''

https://www.voetbalzone.n(...)/blt3400191389b4b571

vrijdag 13 juni 2025 @ 18:37:58 #45
7889 tong80
Spleenheup
pi_217933135
Valentijn Driessen is niet te spreken over het verhaal dat Erik ten Hag in 2022 helemaal niet achter de komst van Antony naar Manchester United zou hebben gestaan. In de Kick-off-podcast van De Telegraaf haalt de chef voetbal fel uit naar de oud-trainer van Ajax. “Dat is natuurlijk alleen maar je straat schoonvegen,” zegt Driessen.

Pim Sedee opent het onderwerp met een opmerking over Florian Wirtz, die mogelijk voor 137 miljoen euro van Bayer Leverkusen naar Liverpool vertrekt. “Dan kan Ten Hag flink investeren. Kan hij meteen Antony halen”, aldus Sedee, met een knipoog naar het gerucht dat Antony wordt aangeboden bij Leverkusen.

Driessen reageert cynisch: “Ja, houdt-ie nog 37 miljoen over. Die gaat-ie toch niet echt halen?”

“Het was natuurlijk heel vreemd dat er nu ineens een verhaal de wereld inkwam dat Ten Hag die Antony helemaal niet gewild zou hebben”, stelt Driessen. De journalist doelt daarmee op de recente uitspraken van zaakwaarnemer Kees Vos in het boek Liverpool en de Nederlanders.

Volgens Vos was Ten Hag helemaal geen voorstander van de transfer van Antony naar United, maar zette de clubleiding toch door vanwege concurrentie van Arsenal. “Ja, dat is natuurlijk alleen maar je straat schoonvegen", zegt Driessen. "Hij komt nu bij Bayer Leverkusen en dan wordt er ineens gezegd: 'Nee, hij wilde hem helemaal niet hebben.'”

Volgens Driessen is dat niet geloofwaardig: “Hij heeft er twee jaar mee gewerkt bij Ajax. En dan zal hij toch wel gezegd hebben: nee, ik moet hem niet. En dan komt hij ook niet, hè. Want zo ging het wel bij Manchester United. Het is echt niet zo dat allerlei spelers door de trainers zijn strot zijn geduwd. Nee, helemaal een speler van 100 miljoen euro...”

De toekomst van Antony bij Manchester United is onzeker. Na een uitstekende huurperiode bij Real Betis wordt hij nu gelinkt aan een definitieve overstap naar onder meer Betis, Juventus, Atlético Madrid en Bayer Leverkusen.

maandag 16 juni 2025 @ 13:08:39 #46
7889 tong80
Spleenheup
pi_217961122
Valentijn Driessen kan niets met de klaagzang van trainers en technisch directeuren over een te hoge werkdruk. De chef voetbal van De Telegraaf vindt het belachelijk dat sommigen extra persoonlijke ondersteuning nodig hebben en rept in zijn column over 'een huilverhaal'.

''De trainer die de werkdruk in het profvoetbal niet aan kan of te veel stress ervaart bij zijn functioneren, is niet op zijn taak berekend'', aldus Driessen, die benadrukt dat de CBV (Coaches Betaald Voetbal) een dergelijke conclusie niet durft te trekken in zijn rapporten.

''Op de keper beschouwd stelt het vak van hoofdtrainer allemaal niet zo veel voor als die profcoaches zelf willen doen geloven. Ze worden omringd door een heel team dat ze allerhande zaken uit handen nemen, zodat ze kunnen functioneren als een veredelde manager'', vindt de Eredivisie-watcher dat trainers te snel en te vaak op een voetstuk worden geplaatst.

Driessen trekt in zijn kritische analyse de vergelijking met het bedrijfsleven en de situatie voor gewone werknemers. ''Waarom geen carrièreswitch? Om te chargeren: ga op de vuilniswagen staan en je zal niet meer stress ervaren dan dat je je rondje op tijd moet voltooien.''

In de optiek van Driessen zijn hooftrainers in het betaald voetbal 'bevoorrechte types'. ''Als boegbeeld van een club liggen ze soms onder vuur en worden soms bewierookt. Dat gebeurt door eigenaren, directies, sponsoren, media en op sociale media. Tegen een ruime financiële beloning.''

''Bij hun keus staat echter niemand met een pistool op hun hoofd. Kan je het allemaal geen plaats geven, niet relativeren en delegeren, wordt dan geen hoofdcoach. Wees eerlijk naar jezelf en neem verantwoordelijkheid voor jezelf en de club'', aldus Driessen, die pleit voor meer zelfreflectie in het trainersgilde.

''Niet allemaal in de rij staan, zeggen dat je van je hobby en passie je beroep hebt gemaakt om eenmaal in de felle schijnwerpers van het hoofdtrainerschap te gaan zeuren over te veel werkdruk en stress'', geeft de columnist als gratis advies mee. ''Niemand hoeft medelijden te hebben met de hoofdtrainer van een club in het Nederlandse profvoetbal. Ze hebben er allemaal zelf voor gekozen.''

https://www.voetbalzone.n(...)/blt4bf14eeac5624e63

vrijdag 20 juni 2025 @ 17:01:41 #47
7889 tong80
Spleenheup
pi_217994906
Valentijn Driessen denkt dat Ajax-supporters 'dolblij' zijn met het feit dat Michael Reiziger niet de nieuwe trainer van Ajax is geworden. De huidige bondscoach van Jong Oranje was in beeld om aan de slag te gaan bij de recordkampioen als opvolger van de vertrokken Francesco Farioli, maar de keuze viel uiteindelijk op John Heitinga. Volgens Driessen valt Reiziger momenteel door de mand bij het beloftenelftal van Nederland.

Momenteel is Reiziger met Jong Oranje actief op het EK Onder 21 in Slowakije, waar het met de hakken over de sloot de kwartfinale wist te bereiken. In de openingswedstrijd werd er teleurstellend met 2-2 gelijkgespeeld tegen de leeftijdsgenoten van Finland, waarna de tweede wedstrijd verloren werd van Denemarken (1-2). De laatste groepswedstrijd moest dus gewonnen worden om door te gaan en dat lukte. Tegen Jong Oekraïne werd een 2-0 zege geboekt.

"Dit was veruit de makkelijkste poule, waarin je simpel als nummer één moet eindigen. Denemarken stelt ook niet veel voor. Ik ben er totaal niet van onder de indruk", is Driessen kritisch in de podcast Kick-off van De Telegraaf. "Ik ben wel onder de indruk van Portugal (tegenstander van Jong Oranje in de kwartfinale, red.). "Maar er is wel voldoende kwaliteit om ineens een verrassing uit de hoge hoed te toveren tegen Portugal."

Vervolgens komt het selectiebeleid van Reiziger, waar het nodige over te doen is, aan bod. Zo zijn onder meer Givairo Read en Mexx Meerdink niet van de partij. "Er werd bij Feyenoord toch wel gek naar die selectie gekeken. Read die mocht mee, maar dan moest hij het hele toernooi als tweede keus op de bank blijven. Toen heeft hij gezegd: laat mij maar bij Onder 19 voetballen. Dat is ook een jongen die het hele jaar Champions League gevoetbald heeft", aldus Marcel van der Kraan.

"Wouter Goes is er wel bij, maar die was er in eerste instantie niet bij. Valente is een van de beteren en die scoort er lustig op los kunnen we wel zeggen. Hij zat er ook niet bij, want hij zat al op Curaçao", haakt Driessen daarop in, waarna hij de link met Ajax legt. "Ik denk dat heel veel mensen, en ook Ajax-supporters, dolblij zijn dat Reiziger geen coach van Ajax is geworden. Je ziet nu dat het heel makkelijk functioneren is in de schaduw, als tweede trainer bij Ajax of als trainer van Jong Ajax, waar hij het heel goed heeft gedaan. Alleen nu kom je ineens in het oog van de storm."

https://www.msn.com/nl-nl(...)geworden/ar-AA1H6ywX

vrijdag 20 juni 2025 @ 19:38:45 #48
7889 tong80
Spleenheup
pi_217995853
Valentijn Driessen is absoluut niet te spreken over de keuzes van Michael Reiziger op het EK Onder 21. De bondscoach van Jong Oranje stapelt volgens de journalist fout op fout, terwijl collega Marcel van der Kraan zelfs een crisis verwacht in de selectie van Reiziger vanwege zijn beslissingen.

“Je blijft terugkomen op Mexx Meerdink”, zo begint Driessen in de podcast Kick-off van De Telegraaf. “Die heeft de potentie om het Nederlands elftal te halen, misschien volgend jaar al op het WK. Hij had bij Jong Oranje moeten zijn en dat is een enorme blunder van de KNVB: van Reiziger, van Nigel de Jong...”

“Er is totaal geen communicatie geweest tussen AZ en de KNVB. Na de blessure van Meerdink heeft Reiziger nooit meer contact opgenomen. Reiziger heeft ook geen contact gehad met Ronald Koeman, die eigenlijk boven hem staat.”

“Dit moet meegenomen worden in de evaluatiegesprekken van de KNVB. Want dit soort zaken kunnen het Nederlandse voetbal gewoon schaden. Meerdink is er nu de dupe van en hij krijgt al drek over zich heen, maar het zijn de beleidsbepalers die de drek over zich heen moeten krijgen.”

“Ik denk dat heel veel supporters dolblij zijn dat Reiziger geen coach van Ajax is geworden”, stelt Driessen. “Het is makkelijk functioneren in de schaduw, maar komt hij in het oog van de storm. Hij maakt opmerkelijke keuzes.”

“Ik ben benieuwd of de bom gaat barsten rond Milambo”, voegt collega-journalist Marcel van der Kraan eraan toe. “Reiziger haalt hem eruit, maar die jongen heeft dit jaar in de basis van Feyenoord en in de Champions League gespeeld. Dan denk ik: hoe kan je hem uit het elftal halen?”

“Als je bij Jong Oranje op de bank komt te zitten en je ziet anderen spelen die achter je in de hiërarchie staan... Er gaat een sfeer ontstaan met zwaar ontevreden spelers in die selectie. Als er spelers in de basis staan die het hele jaar nauwelijks leveren en de resultaten zijn niet goed...”, aldus Van der Kraan.

https://www.msn.com/nl-nl(...)-spelers/ar-AA1H6DzQ

maandag 23 juni 2025 @ 12:30:36 #49
7889 tong80
Spleenheup
pi_218021610
Valentijn blijft een held. Nu weer vinger op de zwerende pols. _O_

Valentijn Driessen uit scherpe kritiek in zijn column in De Telegraaf op Jong Oranje. De journalist snapt helemaal niets van de keuzes van Michael Reiziger en wijst ook op een ‘anonieme’ speler.

“Als bondscoach van Jong Oranje ben je verplicht verder te kijken dan je eigen toernooi. In dit geval is het WK 2026 in Canada, Mexico en Verenigde Staten belangrijker dan het EK voor Jong Oranje in Slowakije”, trapt Driessen af.

Hij kraakt vervolgens de selectiekeuzes. “Met dat in het achterhoofd was het passeren op dubieuze gronden van de talentvolle AZ-spits Mexx Meerdink een blunder. Ook nog zonder overleg met bondscoach Ronald Koeman. De bondscoach ontnam Meerdink daarmee een belangrijk ervaringsmoment. Terwijl duidelijk is dat Meerdink meer potentie heeft om de WK-selectie van Koeman te halen dan Reizigers spitsen Noah Ohio en Thom van Bergen.”

“Verder is het onbegrijpelijk dat Reiziger de doorgebroken Feyenoorder Givairo Read op het EK onder 19 jaar laat spelen”, vervolgt hij. “Met zijn Champions League-ervaring speelt hij dat toernooi met twee vingers in de neus. Terwijl Read juist moet worden geconfronteerd met weerstand en concurrentie. Bij Jong Oranje had hij de strijd kunnen aangaan met Devyne Rensch.”

Rensch moet het sowieso ontgelden in de column van Driessen. “De speler van AS Roma heeft weliswaar de aanvoerdersband gekregen, maar straalt niets uit en blaast anoniem, zonder veel energie, z’n partijtjes mee. Read zou hem op scherp hebben gezet en in de halve finale een goed alternatief zijn geweest voor de geschorste Rensch.”

Ook directeur Nigel de Jong krijgt een veeg uit de pan. “Plaatsing voor de halve finale leidde tot een ongekende ontlading bij De Jong op het ereterras. Hij zat er nogal emotioneel in. Dat kan niet los worden gezien van De Jongs speech voor de groep na de valse start tegen Finland en Denemarken.”

“Blijkbaar vond de directeur topvoetbal dat Reiziger dit als verantwoordelijke bondscoach nodig had. Zijn opstelling als schaduwbondscoach zegt veel over Reizigers functioneren, of disfunctioneren. Want het is vrij vertaald gewoon een aanklacht van de directeur aan zijn adres”, sluit Driessen af.

https://www.voetbalzone.n(...)/blt766aeaa92b5527f7

maandag 30 juni 2025 @ 11:16:40 #50
7889 tong80
Spleenheup
pi_218079857
Valentijn Driessen baalt ervan dat Antoni Milambo (20) zijn jeugdliefde Feyenoord gaat verlaten voor Brentford. Dat laat de journalist blijken in zijn nieuwste column namens De Telegraaf.

Milambo zet spoedig zijn handtekening onder een vijfjarig contract bij Brentford. Driessen had de jonge middenvelder graag langer bij Feyenoord gezien.

“Met geld had het zogenaamd niets te maken, met een goed gevoel en een goed plan des te meer”, steekt de spraakmakende journalist van wal.

Driessen vindt het jammer dat spelers als Milambo hun club te vroeg verlaten. Hij wijst erop dat ze in Rotterdam-Zuid ook veel kunnen verdienen en dat spelen in de Champions League lonkt.

Driessen zoomt vooral in op de rol van 22Eleven, het management van Milambo. Robert Christiaan Pot, de zoon van voetbaltrainer Cor, is mede-eigenaar van het Rotterdamse bedrijf.

“Brentford heeft volgens Milambo’s management met daarin de zoon van Cor Pot zijn huiswerk goed gedaan, 45 positieve rapporten geschreven en een mooi stappenplan geschetst. Pot & co zullen vooral het stappenplan naar de miljoenen als leidraad hebben gekozen”, concludeert Driessen.

Driessen stelt dat Milambo als ‘nobody’ binnenkomt bij Brentford. “Een speler die zelfs zo weinig indruk maakte op Jong Oranje-bondscoach Michael Reiziger dat hij niet meer dan een stand-in was op het EK.”

“Een onbegrijpelijke keus van Milambo, die je de entourage en persoonlijkheid had gegund van Lewis-Skelly”, besluit Driessen. Myles Lewis-Skelly verlengde zijn contract bij Arsenal onlangs met vijf seizoenen.

https://www.voetbalzone.n(...)/bltb85547ff6f797157

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')