Oh dan had ik die gehoordquote:

Wat is er geniaal? Hullo is een vrij normale begroeting, iets minder formeel dan Helloquote:

Weet ik. Maar het kwam zo mooi uit met Hulloween ook.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 18:33 schreef drakin het volgende:
[..]
Wat is er geniaal? Hullo is een vrij normale begroeting, iets minder formeel dan Hello

Wat miepen ze toch ,...quote:

Eigenlijk denk ik dat niet eens zoveel mensen het weten, ik weet het ook alleen maar omdat het steeds in boeken staat die ik lees en dan vooral wat oudere Engelstalige boeken. Nooit in Engelse les gehad.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 18:56 schreef maily het volgende:
[..]
Weet ik. Maar het kwam zo mooi uit met Hulloween ook.

95 ondertussen in Spanjequote:

Oranje/rood volgens mij ... paar vrienden van mn dochter in Valencia zijn onbereikbaar en sommigen zijn hun auto ook kwijt ...quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:23 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
95 ondertussen in Spanje
Was er daar wel een waarschuwing afgegeven of was dit 'onverwacht'?

Als het rood was is het dodental wel hoogquote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:30 schreef chufi het volgende:
[..]
Oranje/rood volgens mij ... paar vrienden van mn dochter in Valencia zijn onbereikbaar en sommigen zijn hun auto ook kwijt ...

o wat ellendig Chuuf ....quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:30 schreef chufi het volgende:
[..]
Oranje/rood volgens mij ... paar vrienden van mn dochter in Valencia zijn onbereikbaar en sommigen zijn hun auto ook kwijt ...

De schade is natuurlijk enorm ... hele infrastructuur is weg .. geen treinen meer naar Valencia bv. , maar de schade aan allerlei dingen .. sinaasappel velden , olijven, + olie, wijngaarden .. en andere zaken zoals mogelijk wel de groente fabriek van Europa in Mar del Plastico in het zuiden...quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:34 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Als het rood was is het dodental wel hoog
Dan hadden ze moeten evacueren
Die auto kwijt is kut, maar als dat het nou is .....

Paar jaar geleden toen mn dochter nog in Valencia woonde stroomde het water van het dak dr flat binnen ... tot 2 keer toequote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:41 schreef maily het volgende:
[..]
o wat ellendig Chuuf ....
voor jou is het "dichterbij" dan voor ons .....

Weet je die overstromingen in het westen van Duitsland nog, 3 jaar terug?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:43 schreef chufi het volgende:
[..]
De schade is natuurlijk enorm ... hele infrastructuur is weg .. geen treinen meer naar Valencia bv. , maar de schade aan allerlei dingen .. sinaasappel velden , olijven, + olie, wijngaarden .. en andere zaken zoals mogelijk wel de groente fabriek van Europa in Mar del Plastico in het zuiden...

Wat vreselijkquote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:30 schreef chufi het volgende:
[..]

Ze zijn wel OK ..quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:47 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Wat vreselijkHopelijk zijn ze oké

Ah gelukkig maar....quote:

Ik het over oa ook de infra structuur ... en dat zal in sommige gevallen meer tijd kosten dan een sinaasappel weer rijp wordt ?!quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:47 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Weet je die overstromingen in het westen van Duitsland nog, 3 jaar terug?
De treinen daar rijden op sommige trajecten nog steeds niet. Het kan zo ongelofelijk destructief zijn.
Sinaasappelvelden etc zijn dan veel sneller weer in bedrijf. Al is komend seizoen wel moeilijk.

Had ik daarstraks ook... maar als ik dan een tijdje later een keer weer het topic klik.. deed tie het plots wel...quote:

Met alle respect.. die sinaasappel velden zijn hun toplaag grond kwijt... zoiets opbouwen kost jaren.. of een vermogen.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:47 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Weet je die overstromingen in het westen van Duitsland nog, 3 jaar terug?
De treinen daar rijden op sommige trajecten nog steeds niet. Het kan zo ongelofelijk destructief zijn.
Sinaasappelvelden etc zijn dan veel sneller weer in bedrijf. Al is komend seizoen wel moeilijk.

Yep, dat is gewoon heel moeilijk.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:55 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik het over oa ook de infra structuur ... en dat zal in sommige gevallen meer tijd kosten dan een sinaasappel weer rijp wordt ?!

Refreshen hielpquote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:55 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Had ik daarstraks ook... maar als ik dan een tijdje later een keer weer het topic klik.. deed tie het plots wel...

Op alle niveau's een ramp helaas jaquote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:57 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Met alle respect.. die sinaasappel velden zijn hun toplaag grond kwijt... zoiets opbouwen kost jaren.. of een vermogen.
Wat ik wil zeggen.. op zowel macro als micro niveau zijn dit soort dingen een ramp.
.. en uiteindelijk een kans.

Je moet vanaf nu standaard op de link eronder klikken en als je wilt dat ie ergens anders opent .. rechtermuis knop .. open in nieuwe tab of vensterquote:

Dit soort rampen zien we nu al maanden over heel Europa , de ene erger dan de andere .. maar tegen de natuur kun je weinig doen .. ja de uitstoot verminderen ... maar voor het zover is zal het nog ff duren en ondertussen gaat het door...quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:57 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Yep, dat is gewoon heel moeilijk.
Weet niet hoe bureaucratisch Spanje is, maar dat kan zomaar ook niet helpen

Zou het ook een abbo dingetje kunnen zijn?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:59 schreef chufi het volgende:
[..]
Je moet vanaf nu standaard op de link eronder klikken en als je wilt dat ie ergens anders opent .. rechtermuis knop .. open in nieuwe tab of venster

Op tijd maatregelen nemen, zoals ze in Oost-Europa deden een paar maanden terug,quote:Op woensdag 30 oktober 2024 21:03 schreef chufi het volgende:
[..]
Dit soort rampen zien we nu al maanden over heel Europa , de ene erger dan de andere .. maar tegen de natuur kun je weinig doen .. ja de uitstoot verminderen ... maar voor het zover is zal het nog ff duren en ondertussen gaat het door...

Wat ga je niet meemaken?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 21:05 schreef chufi het volgende:
En dan nog moeten we maar hopen dat het de uitstoot was en niet iets anders.. denk dat ik dat allemaal niet meer mee ga maken ...

Ik zag laatst een gesprek met een oudere man in Portugal. Die vertelde dat ze dat soort weer in zijn jeugd ieder jaar hadden. Misschien niet de extremen, maar zeker de hoeveelheden en de hoge rivierstanden.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 21:03 schreef chufi het volgende:
[..]
Dit soort rampen zien we nu al maanden over heel Europa , de ene erger dan de andere .. maar tegen de natuur kun je weinig doen .. ja de uitstoot verminderen ... maar voor het zover is zal het nog ff duren en ondertussen gaat het door...

Succes man ...quote:Op woensdag 30 oktober 2024 21:07 schreef engine het volgende:
Beetje vuurwerk voor de wedstrijd
Bekijk deze YouTube-video

Have funquote:Op woensdag 30 oktober 2024 21:07 schreef engine het volgende:
Beetje vuurwerk voor de wedstrijd
Bekijk deze YouTube-video

Ja als je in een dal woont weet je dat er soms dit risico is.. , maar als de hoeveelheid water dat valt opeens factor 10 hoger is ... gaat het mis en dat gebeurt dus nu her en der en dan mogen we in ons Nederland blij zijn zonder bergen ... uiterwaarden hebben we daarvoorquote:Op woensdag 30 oktober 2024 21:08 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ik zag laatst een gesprek met een oudere man in Portugal. Die vertelde dat ze dat soort weer in zijn jeugd ieder jaar hadden. Misschien niet de extremen, maar zeker de hoeveelheden en de hoge rivierstanden.
We moeten ons beter voorbereiden voor dat soort omstandigheden, ze zijn veel minder zeldzaam.

Eens.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 21:20 schreef chufi het volgende:
[..]
Ja als je in een dal woont weet je dat er soms dit risico is.. , maar als de hoeveelheid water dat valt opeens factor 10 hoger is ... haat het mis en dat gebeurt dus nu her en der en dan mogen we in ons Nederland blij zijn zonder bergen ... uiterwaarden hebben we daarvoor

Nou ja, het ging hier in de regio toch ook goed mis 3 jaar terug. Viel mee dat er toen geen doden vielen.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 21:20 schreef chufi het volgende:
[..]
Ja als je in een dal woont weet je dat er soms dit risico is.. , maar als de hoeveelheid water dat valt opeens factor 10 hoger is ... gaat het mis en dat gebeurt dus nu her en der en dan mogen we in ons Nederland blij zijn zonder bergen ... uiterwaarden hebben we daarvoor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |