abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 oktober 2024 @ 19:35:55 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215404117
quote:
President Georgië erkent verkiezingsuitslag niet en roept op tot demonstraties

De president van Georgië, Salome Zoerabisjvili, zegt de uitslag van de parlementsverkiezingen niet te erkennen en roept de bevolking op om morgenavond te demonstreren. Volgens de onafhankelijke president, die gesteund werd door regeringspartij Georgische Droom, is het land slachtoffer van "een Russische speciale operatie".

"Deze verkiezingen kunnen niet worden erkend, want dat zou hetzelfde zijn als erkennen dat Rusland hier is binnengekomen", zegt Zoerabisjvili. Ze noemt de verkiezingen "volledig gemanipuleerd" en schaart zich hiermee achter de oppositiepartijen die eerder al lieten weten de verkiezingsuitslag niet te accepteren.

Kort nadat de stembussen gesloten waren kwamen verschillende exitpolls naar buiten. Regeringsgezinde kanalen lieten daarop winst zien voor regeringspartij Georgische Droom, terwijl andere exitpolls juist de overwinning aan de gezamenlijke oppositiepartijen toeschreven.

Vanaf morgen brengt de Hongaarse premier Viktor Orbán een officieel bezoek aan Georgië. Dat heeft de Georgische regering zondag aangekondigd. Orbán is een van de weinige regeringsleiders die Georgische Droom onmiddellijk feliciteerde met de "verpletterende overwinning" bij de parlementsverkiezingen. Andere Europese regeringsleiders hebben terughoudend of nog niet gereageerd op de winst van de partij.

De Nederlandse minister van Buitenlandse Zaken Veldkamp schrijft op X dat "de parlementsverkiezingen in Georgië resulteerden in een voorsprong voor de regeringspartij, maar werden ontsierd door een ongelijk speelveld en aanzienlijke onregelmatigheden op de verkiezingsdag". Hij roept de Georgische autoriteiten op om iets te doen aan de zorgen van de verkiezingswaarnemers.

Intimidatie
Waarnemers van de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE) liet eerder vandaag weten dat er sprake was van intimidatie en het onder druk zetten van kiezers. Zo waren er tal van vechtpartijen bij stembussen verspreid over het hele land. Ook werden stembureaumedewerkers geïntimideerd. In sommige gevallen werd geweld gebruikt tegen journalisten, meldden lokale media.

De voorzitter van de Europese Raad liet weten dat de Georgische kiescommissie een snel en transparant onderzoek moet opzetten naar de vermelde ongeregeldheden tijdens de verkiezingen.

Toenadering tot Rusland of EU
Bij de verkiezingen stond veel op het spel. De oppositie wil zo snel mogelijk lid worden van de EU, waar de regeringspartij een steeds meer pro-Russische koers vaart. De partij zegt dat een goede band met Rusland tot stabiliteit en vrede zal leiden, en dat toenadering tot het Westen juist zal leiden tot oorlog, zoals in Oekraïne. Tegelijkertijd zegt Georgische Droom wel lid te willen worden van de EU.

Georgië kreeg eind vorig jaar de status van kandidaat-lidstaat van de EU. Sindsdien nam de Georgische regering meerdere wetten naar Russisch voorbeeld aan, zoals de zogenoemde buitenlandse agenten-wet en de anti-lhbti-propagandawet. Het Europees Parlement noemt deze koers antidemocratisch. De EU pauzeerde om die reden de onderhandelingen met het land over toetreding.

https://nos.nl/artikel/25(...)op-tot-demonstraties
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 28 oktober 2024 @ 19:44:49 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215404266
twitter
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_215404419
twitter
pi_215404485
Zonder te hebben mee gelezen.

Is dit een herhaling van Belarus? Waar het westen ook niets durfde terwijl de fraude o zo duidelijk was?
pi_215404647
Wat heeft die bolle uit Hongarije eigenlijk net nu in Georgië te zoeken?
twitter
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215404717
quote:
2s.gif Op maandag 28 oktober 2024 20:06 schreef xpompompomx het volgende:
[ x ]
Gestuurd door Poetin?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_215404720
quote:
[ x ]
Zijn broodheer heeft hem gestuurd.
  maandag 28 oktober 2024 @ 20:32:24 #8
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_215404977
Orban is Poetins nuttigste idioot
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  maandag 28 oktober 2024 @ 20:35:32 #9
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_215405000
Als Europa deze actie steunt. Doen ze dat dan ook als Trump weer eens claimt te worden genaaid?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 28 oktober 2024 @ 20:41:24 #10
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215405042
quote:
[ x ]
Hij doet ook echt geen enkele moeite om te verbergen dat het Poetinpion is, he :')
pi_215405090
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 20:35 schreef inslagenreuring het volgende:
Als Europa deze actie steunt. Doen ze dat dan ook als Trump weer eens claimt te worden genaaid?
Nee, want Trump vindt dat lekker.
  maandag 28 oktober 2024 @ 20:47:20 #12
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215405091
Wel bijzonder trouwens dat Kobakhidze de NL vlag heeft opgehangen tijdens het diner met Orban :')

maandag 28 oktober 2024 @ 22:10:41 #13
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215405746
Medvedev moet ook even zn plasje doen :')

twitter
pi_215561312
Coup door het westen. Je verwacht het niet.

twitter
  dinsdag 12 november 2024 @ 19:20:18 #15
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215561356
Ach, Harry ‘bezemkast’ met z’n pro-Russische pionnen in het Oekraïne-referendum, is er nog iemand die deze intrigant serieus neemt?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Moderator dinsdag 12 november 2024 @ 19:30:14 #16
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215561473
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 19:16 schreef Nober het volgende:

[ x ]
Toevallig ineens spontaan vergeten dat Rusland beide Oekraine en Georgië militair is binnen gevallen?
Wanneer verhuizen de Harry's en Nobers van Nederland eens naar het geweldige land Rusland toe?
pi_215561509
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 19:30 schreef Momo het volgende:

[..]
Toevallig ineens spontaan vergeten dat Rusland beide Oekraine en Georgië militair is binnen gevallen?
Wanneer verhuizen de Harry's en Nobers van Nederland eens naar het geweldige land Rusland toe?
Dus jij woont in Oekraïne?
  Moderator dinsdag 12 november 2024 @ 19:36:12 #18
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215561550
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 19:33 schreef Nober het volgende:

[..]
Dus jij woont in Oekraïne?
Wow Nober, jij vind dat mensen die Oekraine wonen ergens iets van mogen vinden? En ik maar denken dat al die landen niks te willen hebben en het enkel gaat om wat Rusland en Kremlin daar mee wil doen.
pi_215562333
quote:

[ x ]
Ja, sinds Russische propaganda een gemeengoed is geworden is alles een coup.
pi_215562430
Weer de EU/USA met een coup d'etat tegen een pro-Russische winst.
Net zoals in Oekraine destijds en waardoor de "oorlog" is begonnen.

Moet dit trouwens niet in BNW?
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_215562488
quote:
13s.gif Op dinsdag 12 november 2024 20:58 schreef epicbeardman het volgende:

Klopt, dus waarom plaats je deze reactie hier?
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 12 november 2024 @ 21:11:19 #22
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_215562546
quote:
13s.gif Op dinsdag 12 november 2024 20:58 schreef epicbeardman het volgende:

Het blijft altijd wel tragikomisch dat mensen oprecht denken dat de oorlog is begonnen door iets anders dan een Russische inval.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 12 november 2024 @ 22:55:26 #23
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_215563522
quote:

[ x ]
De standaard kleurenrevolutie-boekje staan weer klaar mensen.

Tijd voor de zoveelste kleurenrevolutie en 'democracy'.

Goed dat Harry van Bommel zich hiertegen uitspreekt.
pi_215564850
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 21:11 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Het blijft altijd wel tragikomisch dat mensen oprecht denken dat de oorlog is begonnen door iets anders dan een Russische inval.
Mwa, denk gewoon dat je liever een plaat voor je hoofd houdt.
Het is niet allemaal zo simpel als jij denkt helaas.

Zonder de inmengingen van McCain/Nuland/Biden in 2013 was er nu geen oorlog in Oekraine.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 13 november 2024 @ 09:01:38 #25
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_215564859
quote:
6s.gif Op woensdag 13 november 2024 09:00 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Mwa, denk gewoon dat je liever een plaat voor je hoofd houdt.
Het is niet allemaal zo simpel als jij denkt helaas.

Zonder de inmengingen van McCain/Nuland/Biden in 2013 was er nu geen oorlog in Oekraine.
En zonder het Russische besluit om een Russische legermacht de grenzen van een ander soeverein land binnen te laten vallen?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_215564875
quote:
14s.gif Op woensdag 13 november 2024 09:01 schreef heywoodu het volgende:

[..]
En zonder het Russische besluit om een Russische legermacht de grenzen van een ander soeverein land binnen te laten vallen?
Ben je er zeker van dat het echt het Russische leger is, of zijn het alleen separatisten? Maar laten we die discussie hier niet voeren. Want dit gaat over inmengingen van EU binnen Georgië.
Anders gaan we ver offtopic.

Wij zijn als USA/EU ook de baddies, het is duidelijk dat EU/USA expansiedrift hebben.
pi_215564899
Er is niks mis met het verspreiden van democratie. En buigen voor het boze mannetje in het Kremlin is ook wel het domste wat je kan doen.
pi_215567335
quote:
6s.gif Op woensdag 13 november 2024 09:05 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Ben je er zeker van dat het echt het Russische leger is, of zijn het alleen separatisten? Maar laten we die discussie hier niet voeren. Want dit gaat over inmengingen van EU binnen Georgië.
Anders gaan we ver offtopic.

Wij zijn als USA/EU ook de baddies, het is duidelijk dat EU/USA expansiedrift hebben.
Er zijn honderden tanks vanuit Rusland de grens over gegaan.

En jij probeert dat af te schuiven op separatisten?

Verder mag je aanwijzen waaruit expansiedrift van de EU blijkt.
pi_215567448
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2024 13:06 schreef Wantie het volgende:

[..]
Er zijn honderden tanks vanuit Rusland de grens over gegaan.

En jij probeert dat af te schuiven op separatisten?

Bekijk deze YouTube-video
RU/UA Separatisten schoten ook MH-17 neer ja, met BUK machines. En dan kom jij met dat ze geen tanks hebben. Haha.

Wat heerlijk moet het toch zijn om zo simpel in het leven te staan.
pi_215567458
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2024 13:06 schreef Wantie het volgende:

[..]

Wellicht op de EU site zelf een keer kijken?

https://commission.europa(...)es/eu-enlargement_en

Strategy en EU enlargement? :D :D :D _O-
pi_215567467
eXpAnSiEdRiFt

:'):'):')
pi_215567470
quote:
10s.gif Op woensdag 13 november 2024 13:18 schreef xpompompomx het volgende:
eXpAnSiEdRiFt

:'):'):')
VieSmAdDd en uitgeluld!
pi_215567554
quote:
10s.gif Op woensdag 13 november 2024 13:19 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
VieSmAdDd en uitgeluld!
Dat lijkt me projectie.

Ik ben blij dat de EU zijn best doet Georgië binnen de club van democratische landen te houden.
pi_215568198
quote:
14s.gif Op woensdag 13 november 2024 13:30 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat lijkt me projectie.

Ik ben blij dat de EU zijn best doet Georgië binnen de club van democratische landen te houden.
Wat is er democratisch aan een EU zonder verkozen leiders zoals Ursula von der Leyen?
Putin is iig nog gewoon via stemmen aan de macht gekomen.

En als dus 60% pro-RU stemt in Georgie is dat "anti-democratisch" nee dat is gewoon hoe stemmen werkt. Als de EU niet blij is met de uitslag hoeven niet zo "anti-democratisch" te zijn om een russische kabinet te overthrowen.
pi_215568235
Gaat straks bij de AfD winst in Duitsland de EU ook ingrijpen? vast wel.

EU zal steeds verder afglijden, zeker als wij nog meer islamitische mensen in europa krijgen die het niet zo hebben met de EU regels *O*
pi_215568708
quote:
14s.gif Op woensdag 13 november 2024 09:08 schreef xpompompomx het volgende:
Er is niks mis met het verspreiden van democratie.
Zoals in Afghanistan?

Ik heb er ook lang in geloofd. Wij in het Westen hebben het beste systeem, dus natuurlijk zijn wij de goeden als wij dat geweldige systeem door de strot rammen.

Als ik zie wat voor shitshow dat heeft opgeleverd in het Midden Oosten waar figuren als Saddam Hoessein en Moammar Khadaffi uiteraard dictators waren en zonder meer klootzakken. Maar daarvoor in de plaats kwam voor de bevolking daar bepaald niets beters in de plaats.
pi_215568892
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 15:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Zoals in Afghanistan?

Ik heb er ook lang in geloofd. Wij in het Westen hebben het beste systeem, dus natuurlijk zijn wij de goeden als wij dat geweldige systeem door de strot rammen.

Als ik zie wat voor shitshow dat heeft opgeleverd in het Midden Oosten waar figuren als Saddam Hoessein en Moammar Khadaffi uiteraard dictators waren en zonder meer klootzakken. Maar daarvoor in de plaats kwam voor de bevolking daar bepaald niets beters in de plaats.
Afghanistan en Irak (en eerder Vietnam) waren geen goed idee en daar zat men ook taal niet op het westen te wachten (en dan heb je in Afghanistan nog de verlichtende omstandigheid van 9/11). Bij Georgië en eerder Oekraïne en Belarus is de situatie heel anders. Daar heeft men eerst onder het juk van de USSR en toen men daar langzaam van op aan het krabbelen was begonnen ze naar het westen te kijken in plaats van naar Moskou.

Wat wel lulliig voor die landen is dat dat voor het mannetje in het Kremlin met het grote ego maar moeilijk te verkroppen is en die zal er alles aan doen om elke toenadering tot het westen te verstoren.
En da's zonde voor die mensen. Je zal maar aan vrijheid hebben kunnen ruiken, maar dan toch weer achterwaarts een dictatuur ingetrokken worden.
pi_215569913
quote:
10s.gif Op woensdag 13 november 2024 13:16 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Bekijk deze YouTube-video
RU/UA Separatisten schoten ook MH-17 neer ja, met BUK machines. En dan kom jij met dat ze geen tanks hebben. Haha.

Wat heerlijk moet het toch zijn om zo simpel in het leven te staan.
Die BUK is ook afkomstig uit Rusland.
pi_215569950
quote:
10s.gif Op woensdag 13 november 2024 13:17 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Wellicht op de EU site zelf een keer kijken?

https://commission.europa(...)es/eu-enlargement_en

Strategy en EU enlargement? :D :D :D _O-
En hoeveel gebieden zijn geannexeerd door de EU?
  donderdag 28 november 2024 @ 13:08:00 #40
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215706864
twitter
  Overall beste user 2022 donderdag 28 november 2024 @ 23:44:38 #41
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_215712596
quote:
Right now, Georgian police are unsuccessfully trying to disperse a just protest against rigged elections using water cannons, while a fierce clash is unfolding between protesters and cops near the parliament.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lc24wbiozs2d

quote:
Russian-backed government thugs attacking the good people of Georgia tonight in Tbilisi after rigging their election a few weeks ago.

Standard Russian activities, everywhere we allow them to go.
https://bsky.app/profile/jayinkyiv.bsky.social/post/3lc24vtsx7s2w
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator donderdag 28 november 2024 @ 23:47:59 #42
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215712610
twitter

Veel actie vanavond....
pi_215712613
Is dit trouwens niet BNW? Of werkt het anders als verkiezingfraude niet in de favour werkt van de EU/USA?
Waarom was USA in 2020 verkiezingfraude wel BNW en dit niet?

Mmmm. Interesting.
  Overall beste user 2022 donderdag 28 november 2024 @ 23:49:06 #44
3928 Ulx
pi_215712617
Foute timing van het regime.

Poetin heeft het te druk met Oekraïne. In Syrië zitten zijn matties in de problemen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215712626
Alles om russen te dwarsbomen is geoorloofd. Desnoods stuurt de EU grondtroepen.
pi_215712642
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2024 23:50 schreef RotatoR het volgende:
Alles om russen te dwarsbomen is geoorloofd. Desnoods stuurt de EU grondtroepen.
Lekker democratisch wel! zo kennen we je weer! Net zoals ten tijde de maidan coupe in Oekraine?
pi_215712692
quote:
10s.gif Op donderdag 28 november 2024 23:55 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Lekker democratisch wel! zo kennen we je weer! Net zoals ten tijde de maidan coupe in Oekraine?
Niets democratisch aan het ruscisme. Het is een fascistisch neo-imperialistische ideologie dat bestreden moet worden.
  Overall beste user 2022 vrijdag 29 november 2024 @ 00:35:49 #48
3928 Ulx
pi_215712744
Barricades worden opgezet. Er ontstaat een Maidan vibe.
  Overall beste user 2022 vrijdag 29 november 2024 @ 00:51:38 #49
3928 Ulx
pi_215712769
quote:
https://bsky.app/profile/sandrog.bsky.social/post/3lbzx2fil2226

Powerful scenes in Tbilisi.

Riot police temporary lowered shields when the president came to appeal to them to serve the Georgian people and not russian interests
pi_215715087
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 00:35 schreef Ulx het volgende:
Barricades worden opgezet. Er ontstaat een Maidan vibe.
History repeats...
Again...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')