Laat ze maar bloeden. Deel torenhoge boetes uit of zet ze langere tijd vast. En zorg dat mensen zien wie die capuchon klootzakken zien. Bind ze maar aan de schandpaal.quote:Op maandag 28 oktober 2024 19:49 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Er worden er genoeg opgepakt, maar echt aanpakken ho maar...
Ook dan gaan mensen niet jarenlang de cel in. Maar zelfs stadionverboden blijken soms niet proportioneel te zijn. Meldplicht lijkt de enige oplossing, maar zolang dat niet mogelijk is mag je verwachten dat vernieling van spullen je nooit een verbanning uit de maatschappij oplevert en de dat het opleggen van een boete geen preventieve werking heeft op vandalisme in de toekomst. Het is iets wat blijkbaar moeilijk te beheersen of in te dammen is en je dus niet even zomaar uit de maatschappij krijgt.quote:Op maandag 28 oktober 2024 20:00 schreef The-BFG het volgende:
[..]
We zijn toch één Europa, verzin hier dan iets op.
Ja, dat klinkt vooral leuk op een verjaardag, maar blijkbaar werkt dat zo niet. Want je moet hard gemaakt hebben wat die persoon precies allemaal gedaan heeft en je kunt ze niet als groep dan aanpakken. Dat blijkt juridisch nog vaak een enorme uitdaging. Dan moet je misschien toch aan hele harde straffen gaan denken, maar het is wel een beetje raar om iemand voor jaren vast te zetten omdat ie uiteindelijk een bord kapot heeft gemaakt.quote:Op maandag 28 oktober 2024 20:02 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Laat ze maar bloeden. Deel torenhoge boetes uit of zet ze langere tijd vast. En zorg dat mensen zien wie die capuchon klootzakken zien. Bind ze maar aan de schandpaal.
TERECHTquote:Real Sociedad weert fans Ajax, ontstemde Amsterdammers stappen naar UEFA
Ajax stapt naar de UEFA omdat de club eind november geen supporters mee mag nemen naar San Sebastián voor de uitwedstrijd tegen Real Sociedad in de Europa League. De Spaanse voetbalclub bracht Ajax maandag op de hoogte van het besluit.
Khoop dat jij 500 euro aan reiskosten kwijt raakt zonder reden.quote:Op maandag 28 oktober 2024 21:24 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
TERECHT
deze club moeten ze overal boycotten
Dat lijkt me juist helemaal niet wenselijk, waarom zou je een voetbalsupporter harder aan willen pakken dan iemand die de mediamarkt sloopt?quote:Op maandag 28 oktober 2024 20:09 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, dat klinkt vooral leuk op een verjaardag, maar blijkbaar werkt dat zo niet. Want je moet hard gemaakt hebben wat die persoon precies allemaal gedaan heeft en je kunt ze niet als groep dan aanpakken. Dat blijkt juridisch nog vaak een enorme uitdaging. Dan moet je misschien toch aan hele harde straffen gaan denken, maar het is wel een beetje raar om iemand voor jaren vast te zetten omdat ie uiteindelijk een bord kapot heeft gemaakt.
Dat er wel aparte wetten moeten komen voor voetbalgedoe lijkt mij wenselijk, maar ook dat heb je niet even zomaar gemaakt.
Man man man 500 euro waar hebben we het over.quote:Op maandag 28 oktober 2024 21:26 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Khoop dat jij 500 euro aan reiskosten kwijt raakt zonder reden.
Dit is geen reactie waard.quote:Op maandag 28 oktober 2024 21:34 schreef CR7 het volgende:
[..]
Man man man 500 euro waar hebben we het over.
De ellende die jullie elke uitwedstrijd achterlaten ligt een stuk hoger denk ik.
In Engeland hebben ze een prima voetbalwet. Het kan gewoon, Nederlandse politiek wil dat gewoon niet, waarom weet niemandquote:Op maandag 28 oktober 2024 19:43 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Feit is dat er overal wel gajes tussen zit. De hele groep dan maar aanpakken heeft al bewezen geen nut te hebben. Pak het gajes aan..
In Engeland is het voetbal vooral grotendeels onbetaalbaar geworden en hebben de vechtpartijen omtrent voetbal zich verplaatst naar de pubs.quote:Op maandag 28 oktober 2024 21:39 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
In Engeland hebben ze een prima voetbalwet. Het kan gewoon, Nederlandse politiek wil dat gewoon niet, waarom weet niemand
Ja, landen waar ze snel op je schieten, daar heb je geen criminaliteit. Harder straffen werkt zo goed als niet tegen vandalisme of criminaliteit.quote:Op maandag 28 oktober 2024 21:37 schreef Schanulleke het volgende:
De oproerpolitie moet gewoon (weer) met rubberen kogels op dit soort lui gaan schieten. Nu staan ze te rellen alsof het toch geen serieuze gevolgen heeft. Ze dekken elkaar waardoor het inderdaad naderhand lastig is vast te stellen wie wat deed.
Als ze serieus risico lopen elke keer voor hun flikker geschoten te worden zijn ze een stuk minder dapper.
Maar wel voor de onderbuik, dat is ook wat waardquote:Op maandag 28 oktober 2024 21:52 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, landen waar ze snel op je schieten, daar heb je geen criminaliteit. Harder straffen werkt zo goed als niet tegen vandalisme of criminaliteit.
Het werkt daar wel. Geen netten, uit- en thuispubliek overal.quote:Op maandag 28 oktober 2024 22:33 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
De ‘voetbalwet van Engeland’ is ook maar een beetje roepen om het roepen.
Het zou wel een hoop helpen, want de gereedschapskist is momenteel gewoon te klein om echt bewuste misdadigers aan te pakken. Dat moet je helemaal niet willen vergelijken met de Mediamarkt joh.quote:Op maandag 28 oktober 2024 21:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat lijkt me juist helemaal niet wenselijk, waarom zou je een voetbalsupporter harder aan willen pakken dan iemand die de mediamarkt sloopt?
Ze gaan er daar ook wat relaxter mee om als het wel een keer mis gaat en, jawel, ze straffen daar individueel keihard in plaats van collectiefquote:Op maandag 28 oktober 2024 22:35 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Het werkt daar wel. Geen netten, uit- en thuispubliek overal.
Maar ik roep maar wat
Het is geen 1 op 1. En enkele vrijheden die wij nog hebben (zoals een biertje op de tribune) hebben zij allang niet meer.quote:Op maandag 28 oktober 2024 22:35 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Het werkt daar wel. Geen netten, uit- en thuispubliek overal.
Maar ik roep maar wat
Het is wat gechargeerd, maar ben het zowaar een keer eens met je. Laten we daar met het oog op woensdag geen gewoonte van maken.quote:Op maandag 28 oktober 2024 22:46 schreef Wotte het volgende:
Mannen die willen vechten moet je gewoon laten vechten. Want ze gaan toch wel vechten. Deden ze vroeger, nu en dat zal ook in de toekomst zo zijn.
Moet je niet willen onderdrukken.
Als ik ooit nog eens als schietschijf moet dienen. Sta ik liever naast een doorgewinterde hooligan dan een gemiddelde collega die s'avonds op de bank ligt onder een pluizig kleedje van de xenos met bakje rooibos thee.quote:Op maandag 28 oktober 2024 22:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is wat gechargeerd, maar ben het zowaar een keer eens met je. Laten we daar met het oog op woensdag geen gewoonte van maken.
Een verkapte ‘ laten we primaten lekker hun gang gaan ongeacht wie er last van heeft’. Laten we racisme en oorlog ook heel normaal blijven vinden, want dat is ook van alle tijden.quote:Op maandag 28 oktober 2024 22:46 schreef Wotte het volgende:
Mannen die willen vechten moet je gewoon laten vechten. Want ze gaan toch wel vechten. Deden ze vroeger, nu en dat zal ook in de toekomst zo zijn.
Moet je niet willen onderdrukken.
Rooibos is geen thee. Verder vraag ik me af waar jij ooit verwacht schietschijf te zijn.quote:Op maandag 28 oktober 2024 22:54 schreef Wotte het volgende:
[..]
Als ik ooit nog eens als schietschijf moet dienen. Sta ik liever naast een doorgewinterde hooligan dan een gemiddelde collega die s'avonds op de bank ligt onder een pluizig kleedje van de xenos met bakje rooibos thee.
Dan hebben ze ineens geen commentaar meer geloof mij nou maar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |